Siemens TE501205RW - Reviews

gemalen koffie, koffiebonen
Type
espresso machine
Soorten koffie
cappuccino, espresso, heet water, koffie

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wim van Sl. 23-12-2014 Product maand in bezit

Vanwege de vele mogelijkheden is het zeker belangrijk de gebruiksaanwijzing gedetailleerd te bestuderen. En dan ben je er nog niet .... O.a. het instellen van de sterkte moet je proefondervindelijk vaststellen. Ook de hoeveelheid bijvoorbeeld. Om vervolgens te experimenteren met de diverse soorten bonen.
Maar als het dan lukt: Het bakkie koffie is goddelijk !!

Wim van Sl. 04-05-2015

We hebben het apparaat al een tijdje in ons bezit. Gebleken is dat het schoonmaken een vieze klus is. De afgewerkte koffie komt in de vorm van een dikke damsteen terecht in een opvangbak; valt vaak geregeld op de rand, waardoor er prut terecht komt in de bak met 'afval'water, dat dan in zwarte dunne blubber verandert.
(Design flaw, of misschien slordige eind controle?)
Toch handhaven wij het apparaat, want ...... de koffie blijft overheerlijk!

Distelvelt 22-01-2017 Product paar dagen in bezit

Uitstekende koffie

Na veel zoeken toch besloten om de siemens aan te schaffen. Wat ik een voordeel vind is dat je zelf de melk voor een latte kan regelen en dat het niet door het apparaat loopt.
De koffie kun je zelf op sterkte maken doormiddel van de knoppen.
Hij is makkelijk in de bediening en de koffie is echt heerlijk.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zelf hoeveelheid melk beslissen
  • Lekkere koffie
  • Heet water functie is echt heet

Minpunten

• Vrij groot apparaat

Maarten 10-12-2016 Product paar weken in bezit

complete machine!

In vergelijking met de cups van tegenwoordig, is dit toch een betere machine die een gewenste resultaat levert. Het bevat een duidelijk instructieboekje en is makkelijk te hanteren. In dagelijks gebruik, is deze machine erg prettig, Eenvoudig te bedienen en zeer stil in vergelijking wat ik bij anderen thuis meemaak. Je kunt zowel temperatuur als sterkte en hardheid van je water instellen. De machine geeft netjes op tijd aan als het water op dreigt te raken en je het reservoir weer moet legen. Wat erg prettig is, dat je de grote van het kopje kan instellen en ook voor dubbele kopjes. Wat nu nog een uitvinding moet zijn, is dat als je 2 kopjes gebruiken wilt, dat hij dan ook maar 1 keer hoeft te malen. Opschuimer werkt goed, maar zoals bekend is, als je thee wilt zetten, doe dat wel met een waterkoker, je krijgt er anders een schuimlaagje op, zoals het dan ook uit de magnetron komt. Zelf gebruik ik altijd mijn losse opschuimer, vindt ik toch makkelijker en net wat steviger. Voor een apparaat met opschuimer is dit echt een hele goede prijs / kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• erg stil
  • duidelijke gebruiksaanwijzing
  • diverse instellingen mogelijk
  • keurig verpakt
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• 2 x malen bij 2 kopjes koffie
  • theewater krijgt een schuimlaagje

ronald pothuizen 04-01-2015 Product paar weken in bezit

prachtig apparaat wel wat groot qua vorm koffie smaakt prima en de melkopschuimer werkt ook heel goed mogelijkheden zijn prima en we hopen de duurzaamheid ook. Wel heel jammer dat er zoveel toestanden uitgehaald moeten worden voor de 30,00 retour.Ik heb zelfs de kilo koffie maar laten zitten aangezien ik anders weer ruim een half er mee bezig ben om alles in te vullen.

BBQmarc 03-01-2015 Product paar weken in bezit

Apparaat aangeschaft naar aanleiding van de reviews op Kieskeurig. De Siemens EQ.05 voldoet volledig aan de verwachting. Het is een mooi apparaat, werkt snel om koffie te zetten. Geluid van het malen heb je geen last van. Koffie smaak erg lekker. (smaak afhankelijk van de bonen)
Al met al zijn wij erg blij met dit apparaat en en als je ons advies wilt volgens schaf deze dan aan.

Michael_K. 10-12-2014 Product paar dagen in bezit

Dit is onze tweede volautomatisch koffiemachine van Siemens. De vorige hebben wij in 2008 gekocht en heeft bijna 15.000!!! kopjes koffie gezet en werkt nog steeds. De enige reden dat we een nieuwe hebben gekocht, is dat de zilverkleurige (Surpresso S50) niet meer in het keukeninterieur past.

EDENJOKE 11-01-2017

REDELIJK

IK HEB HEM NU TWEE EN HALF JAAR EN DE BONENMOLEN IS NU STUK
IK HAD VERWACHT DAT HIJ WAT LANGER MEE ZOU GAAN

elvy 10-06-2016 Product jaar of meer in bezit

van begin al water onder apparaat

5,6
vanaf het begin al water onder het apparaat na gebruik, bijna om de 3 weken reinigen, al worden er maar 6 bakjes per dag gedronken, in een woord, waardeloos, liever een duurdere.

Hans Es 25-05-2016

Goed schoon te houden

Eergisteren deze machine gekocht. De keuze viel op Siemens vanwege het gemak om de machine schoon te maken. Hiervoor had ik een opknappertje (een oude E5 Jura) en die zette heerlijk koffie ... maar onmogelijk om schoon te maken zonder hem totaal te demonteren. Eigenlijk zijn dat gewoon vieze dingen als je eerlijk bent.
De set-unit van de Siemens is inderdaad eenvoudig te verwijderen en goed reinigbaar. Nooit meer om de maand de boel demonteren. Wat een verademing !

Minpuntje is het ontbreken van een warmhoudplaatje. Bij een espresso is het erg moeilijk om de temperatuur vast te houden (het is maar een klein beetje dus koelt snel af) . Ik heb na enig voorverwarmen van het glas plm 50-60 graden gemeten voor een espresso. Een (grotere) gewone kop "hollandse koffie" meet 70-80 graden dus niks mis mee.

De machine is redelijk stil. Met de maalstand op fijn en sterkte op maximaal krijg je een espresso waar je spontaan van geluk de tranen in je ogen krijgt. Wel meteen opdrinken vanwege de afkoeling !

Het melk schuimen gaat erg mooi. Alleen het speciale schuimpijpje is volgens mij niet geschikt voor latte-art (te grove luchtbelletjes). Je kan het pijpje ook loshalen en met de originele pijp schuimen. DIt moet ik nog even uitzoeken.

Mooie machine ziet er degelijk uit !

Opmerking :
Een dergelijke machine is geen koffie machine. Al is het al veel minder werk dan mijn oude jura ... je moet altijd voor en na spoelen, minimaal iedere dag schoonmaken.
(Alle) espresso machines zijn voor liefhebbers en je moet ze verzorgen!) .Behandel je hem als een koffie machine (niet op tijd spoelen, reinigen, ontkalken enz) dan heeft zelfs de duurste machine maar een beperkt leven !

Overigens jammer dat siemens niet reageert op de boven/onderstaande reacties. Lezen jullie dit zelf wel ?

Hanna2016 31-12-2015

Teleurstellend

Wij hebben de machine nu 1 jaar en hij gaat woensdag al voor de 4e x richting reparatie.
Teleurstellend voor zo een dure machine.
Service van Siemens is goed, maar dit wil je niet.

Nicol-66 27-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Mijn ervaring na nog geen 3 jaar in gebruik te hebben. Wij waren in het begin erg tevreden. Maar na twee en half jaar kwamen er al gauw problemen. Bijna 3x in de week moeten wij de zetgroep reinigen. en de koffie is zeker niet heet meer. Na gebeld te hebben met Siemens wordt er gezegd dat je de koffiezetapparaat kan laten updaten voor 169 euro en schoon laten maken voor 20 euro. Dus 200 euro extra voor een apparaat die al ruim 600 euro heeft gekost. Tevens wordt er gezegd dat het heel normaal is dat je deze apparaten na 3 jaar deze servicebeurt moet geven. Maar dat wordt bij de verkoop er niet bij gezegd. Dus mijn advies is koop dan maar een goede koffie zetter van rond de 250 euro als deze kapot gaan na 2 a 3 jaar koop je gewoon een nieuwe. Beter dan 600 a 700 euro in de prullenbak te gooien. Dus voor ons geen duur koffiezet apparaat meer.

john vd burg 20-08-2015 Product paar dagen in bezit

6,6
Heb deze machine nu twee jaar en is al 4 keer terug naar Siemens geweest voor reparatie .
Het is nu nog garantie maar vraag me af hoelang ie nog mee gaat .
Voor het geld wat deze machine kost vind ik het slecht dat deze zo vaak kapot gaat.

Martin1154 08-06-2015 Product maand in bezit

Mooi aparaat , makkelijk te bedienen overzichtelijk en geluidsarm.
Goede cappucino melkopschuimer.
Makkelijk schoon te maken.

Tinus 22-03-2015

Storingsgevoelig

Eenvoudig apparaat, heerlijke koffie.
Maar apparaat is storingsgevoelig. Na eerst storing ging het een half jaar goed. Nu tweede maal dezelfde storing: water bijvullen, stomen en rare geluiden.

AJK64 13-01-2015 Product paar weken in bezit

Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk, makkelijk in gebruik te nemen, eenvoudig te onderhouden, maakt niet te veel lawaai en de koffie smaakt geweldig (afhankelijk van de bonen natuurlijk)

Rien00000 12-01-2015 Product paar weken in bezit

zeer handig geen pads , stelt hem op smaak en de gewenste hoeveelheid kopje koffie, zeer tevreden .
Is voor vrienden en kennissen aan te bevelen

Batonhomme 27-12-2014 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie. Goed op temperatuur. Goed bedieningsgemak. Makkelijk in te stellen naar je eigen wensen.

internetkabouter 25-12-2014 Product paar dagen in bezit

Heerlijke koffie uit dit apparaat. Goed van smaak en temperatuur. Gebruiksvriendelijk en mooi van vorm.

geruis 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

Onze Delonghi machine maakt me teveel herrie, deze een stuk rustiger. Wel jammer dat hij voor 2 kopjes ook twee keer moet malen (dat was bij die Delonghi dan weer niet).
We hebben dit apparaat een paar dagen, kunnen dus nog niet veel zeggen over degelijkheid. Wel waren we ontevreden over de temperatuur van de koffie: die was ook lauw op de heetste stand (handig, dat kun je in drie temperaturen instellen). Daarom hebben we het apparaat teruggebracht en omgeruild voor een ander. Die lijkt warmer te zijn.

frankaenrini 24-12-2014 Product paar dagen in bezit

Heb het apparaat pas gekocht, ziet er heel degelijk uit en we hebben al diverse mogelijkheden uit geprobeerd.
De mogelijkheden zijn genoeg om een lekkere smaak te maken. Tot dusver bevalt hij prima en het is een prima prijs kwaliteit verhouding.