Saeco Intelia Evo metal HD8752/85

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia Evo metal HD8752/85 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

liliae1 06-06-2014

After much deliberation we chose this machine.
It makes very good short coffee (which is not typical for the Netherlands) and also an OK latte.
About the sustainability of using it for one week, I cannot really say much yet, but looks like a durable machine.
The taste of the coffee is also fine.
Since we mostly drink regular coffee and espresso, and cappuccino/late rarely, the quality of the latter does not really affect the final mark for us.

The machine keeps cleaning itself before and after making coffee.
We were wondering how to reduce the water that keeps coming out and needs to be taken away form the tray.

All in all we are very satisfied.

Anoniem 18-12-2013

Voor alle duidelijk de HD8752/85 is een prima koffiezetter daar is niks verkeert aan en lust voor het oog om te zien. De bediening is eenvoudig. Als het om de afwikkeling van een garantie gaat wordt het een ander verhaal.

Wij hebben deze machine april 2013 gekocht op grond van service aan huis bij eventueel een storing. Daar ging het eigenlijk al mis want het is pick-up / return systeem wat betekend dat er geen monteur thuis komt maar dat het apparaat moet worden opgestuurd of opgehaald.

Ons apparaat vertoonde na een half jaar kuren met het opschuimen. Dit is kennelijk een veel voorkomende klacht. Goed dat kan gebeuren dus wij hebben een serviceverzoek gedaan bij Servilux (België) die de reparatie regelt voor Philips. Onze klacht werd in eerst instantie niet serieus genomen. Wij zouden niet de goede melk gebruiken of we hadden niet goed ontkalkt etc. etc. Toen men eindelijk doorhad dat het niet aan ons lag waren we al 3 weken verder.

De machine zou opgestuurd moeten worden en de reparatietijd zou 3 weken duren? Op de vraag of we dan een leenapparaat zoude krijgen was het antwoord nee. Maar hoe gaan we dan 3 weken zonder koffie overbruggen? Een simpel antwoord van Servilux oploskoffie was een prima alternatief?

Wij namen hier geen genoegen mee en belde met BCC die contact opnam met Servilux en om te horen hoe het zat. De machine zou via een pick-up service binnen 10 dagen weer bij ons retour zou zijn. Wij dachten oké dat is prima. Machine werd opgehaald door Servilux maar we horen niks meer. Bijna 3 weken later maar eens een mailtje gestuurd hoe de status was. Na 4 dagen komt er eindelijk een antwoord dat er een onderdeel besteld moeten worden en dat we online de vorderingen kunnen volgen? Geen enkele informatie hoelang dit kon duren.

Weer BCC ingeschakeld en die weer bellen met Servilux. Resultaat wij zoude de volgende dag teruggebeld worden door Servilux. De volgende dag een mail van Servilux " toestel omgeruild voor een nieuwe" ? en verder met de tekst "wij wachten ook op de nieuwe machine". Dus 4 weken later krijg we te horen dat men ineens de machine omruilt voor een nieuwe maar niet duidelijk wordt wanneer dat zal zijn. En dit allemaal vlak voor de feestdagen. De oploskoffie kwam onze oren uit.

Wij waren het spuugzat en zijn met de kwestie naar de BCC winkel gestapt die de zaak serieus oppakte. Binnen een half uur was er een oplossing. We konden een andere machine uitzoeken en ze boden hun excuses aan voor dit hele gedoe. Kijk dat is duidelijk taal lof aan BCC. U zult begrijpen dat onze nieuwe keuze geen Philips Saeco betrof.

Anoniem 20-12-2013

Uiteraard. De Makro zal het misschien bij een ander laten repareren geen idee. Maar dit is wat ons overkwam. De manier hoe men met de klacht om ging en de terugkoppelingen verdienen geen schoonheidsprijs. Iets verder in de reviews lees je toch meer problemen, het staat dus niet op zichzelf.

Maar goed het is jammer want het is en blijft een mooie machine die prima koffie zet en juist het gemis ervan extra hard aankomt als je hem meer dan 4 weken moet missen voor reparatie. Die ervaring wilde wij geen tweede keer.

KAS56 19-12-2013

Na een maand of 2 heb ik dit espresso apparaat bij mijn leverancier (de Makro) ter reparatie aangeboden. Na 9 dagen kreeg ik de melding dat het apparaat weer opgehaald kon worden. Gerepareerd en wel(pomp vervangen). Zo kan het dus ook! Super snel

Sluk 04-06-2013

Na veel wikken en wegen gekozen voor dit apparaat. Vooral omdat ik niet echt een Cappiccino drinker ben maar graag wel eens de optie heb om met weinig moeite een Cappuccino te zetten. Helaas ben je voor een echt goede Cappuccino niet aan het juiste adres bij dit apparaat. De schuimlaag uit de Cappuccinatore wordt niet veel meer dat de crema laat die er bij een gewone koffie uit het apparaat komt. Dus eigenlijk heb je min of meer een koffie verkeerd. Ook na contact met Philips het volgen van hun tips (lang houdbaar melk op kamertemperatuur door de Cappuccinatore) wordt het niet veel beter. Verder merk ik dat de koffiekoek er wel een beetje nat uit komt, of dit komt doordat ik de maalgraad heel fijn heb staan weet ik niet. Tot zover de kritiek. Over de duurzaamheid kan ik met 5 dagen gebruik niet echt veel zeggen nog, wel oogt de machine duurzaam (voor wat het waard is) De metalen voorkant geeft een apparaat een solide uiterlijk. Dan de koffie zelf, doordat de temparatuur te regelen is, komt er een goed hete bak koffie uit de machine wanneer je de temperatuur op max zet, al zou ik niet weten waarom je de temperatuur lager zou zetten. De smaak van de koffie is ook prima, al zal dat ook afhankelijk zijn van het soort bonen die je in de machine gooit. Maar wanneer je een dergelijk bedrag voor een koffie machine neerlegt kunnen er ook wel wat extra euro's vanaf voor een zak goede bonen. Al met al ben ik zeer tevreden. Aangezien ik vooral gewone koffie en espresso drink, doet de matige Cappuccino die uit de machine komt niet echt afbreuk op het eindcijfer voor mij.

ahmetric 03-07-2013

Tip voor een goede cappuccino met dit apparaat:
Gebruik magere melk en vul je beker (uiteraard eerst voordat de koffie wordt toegevoegd) met minimaal 50% opgeschuimde melk, werkt bij ons super!
Ben benieuwd naar je ervaring, succes.

Tetjes 29-05-2013

Heb apparaat enkele weken in huis en ben er tevreden over. Koffiemachine is gemakkelijk in te stellen naar voorkeuren en het is gemakkelijk om een lekker kopje koffie te zetten. Onderhoud wel wat bewerkelijk.

MHagebeek 28-04-2013

De EVO metal ziet er fraai uit. We hebben in de afgelopen weken verschillende soorten koffiebonen uitgeprobeerd. Door de eenvoudige instelling van de sterkte van een kopje koffie kan een ieder zijn eigen heerlijke koffie, espresso of cappuccino maken.
Makkelijk te bedienen en schoon te maken. Het geluid van het malen van de koffie is niet storend. Een echte aanrader voor koffieliefhebbers.

JohnAnn 22-04-2013

Prima apparaat, makkelijke bediening, heerlijke koffie, eenvoudig te onderhouden, echt een anrader. De opschuimer maakt niet altijd een goede schuimlaag voor cappuccino.

TCV 21-04-2013

Een paar dagen in gebruik.
Heerlijke expresso, prachtig design,makkelijk en snel in gebruik. Makkelijk en handig beeldschermpje. Gemakkelijk schoon te maken.
Kortom een prima aankoop

coen_w 09-04-2013

Nu een aantal dagen in bezit. Schitterend apparaat, en lekkere koffie. We hebben tot zover geen gebruik gemaakt van de melkopschuimer omdat we die los hebben staan, maar de instelmogelijkheden voor espresso en lungo zijn prima en erg eenvoudig. Door het spoelen bij starten en uitschakelen wel geregeld het water bijvullen, maar dat went snel. Al na een paar dagen volledig gewend aan een versgemalen bak koffie 's morgens, misschien wat minder variatie mogelijk dan bij de Nespresso die hiervoor in gebruik was, maar minimaal zo goede koffie tegen een veel lagere prijs per bakje. Een aanrader! (omdat we het apparaat zo kort in gebruik hebben is de duurzaamheid lastig te scoren, gezien de drie jaar garantie maak ik me er geen zorgen over).

ellen888 08-04-2013

Dit apparaat een kleine week in gebruik, Zeer makkelijk in gebruik en een erg mooi design. Geeft goede warme koffie. Nog wel een beetje zoeken naar de juiste sterkte... Melkschuimer is ook zeer makkelijk in gebruik . Kortom een echte aanrader. En na mijn weten een goede kwaliteit/ prijsverhouding.

jokefloore 06-04-2013

Een heerlijk kopje espresso. Mooi stil apparaat. Niet erg tevreden over de kwaliteit van de melkschuimer, schuimkraag te dun. Qua duurzaamheid een kanjer. Onze voorgaande Saceo heeft 16.437 koppen espresso gezet voordat de bonenmaler er de brui aan gaf.
Ben hier weer heel gelukkig mee.

kuip8 04-04-2013

een geweldige machine
hier voor hadden we een senseo maar die kan het niet tippen bij deze.
heel erg makelijk in gebruik en het schoon maken stelt ook niets voor een echte aanrader

Asifonly22 04-04-2013

Een paar dagen de HD8752/85 in bezit en ik moet zeggen het apparaat zet een uitstekende bak koffie! We zijn nog wel de verschillende sterktes en variatie uit aan het testen met verschillende bonen maar komen steeds dichter bij het perfecte kopje koffie. De heetwater functie is perfect voor bijvoorbeeld thee of een kop instant-soep. De opschuimer hebben we nog niet gebruikt daar wij de melkopschuimer van Philips-Saeco, HD7019, erbij hebben genomen daar dit voor ons praktischer werkt. Het metalen voorfront geeft de machine een luxe look en het uitstekende display maakt je heel simpel wegwijs. Wel even aanleren om regelmatig het lekbakje te legen want dat is niet al te groot. De oude senseo is inmiddels met het grof vuil mee...want die is niet te vergelijken met deze uitstekende machine!

een heerlijk bakje 29-03-2013

Gisteren via koffiediscounter.nl mijn Philips Saeco Evo besteld en vandaag al mogen ontvangen en natuurlijk direct uitgepakt en gaan proberen.

Kort samengevat, een super apparaat . Het apparaat ziet er mooi uit, is stil en de koffie is lekker heet. Na wat verschillende instellingen geprobeerd te hebben, heb ik nu de optimale afstelling gevonden, met als resultaat een heerlijk bakje koffie en/ of espresso.

ikhoudvankoffie 28-03-2013

Na jarenlang een ouderwets druppel koffie-apparaat, ben ik overgestapt op een volautomatisch espressoapparaat. Deze Saeco machine bevalt goed. Wel even wennen aan de kleinere kopjes koffie, aangezien ik grote mokken gewend was. De machine heeft veel instelmogelijkheden, die ik nog aan het uitproberen ben (mijn bonen werden bijv. te fijn gemalen, waardoor de uitloop druppelde, daarom de maling grover gezet). Het design met RVS is erg fraai, ik had hier dan ook de meerprijs voor over.

Patrick Piet 22-03-2013

Elke dag genieten we weer van een heerlijk kopje koffie!
Het apparaat is stil, makkeijk in gebruik en zeer makkelijk schoon te maken.
Het apparaat geeft zelf duidelijk aan wanneer er water moet worden bijgevuld en afval bakje geleegd moet worden.
Mooi apparaat om op je aanrecht te hebben staan.
Echte aanrader!

peter2603 24-03-2013

Ls, kunt u mij vertellen of de opbergruimte voor de kopjes, bovenop, de kopjes ook voorverwarmt.
Alvast bedankt.