Severin Espresa Plus zwart, roestvrijstaal

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Severin Espresa Plus zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvesterrr 05-05-2020

Degelijk en mooi apparaat

Drie dagen geleden ontvangen en als eerste indruk: een prachtig ding dat degelijk aanvoelt door het vele verchroomde metaal. Alleen de draaiknop voor het openen van de stoompijp voelt wat krakkemikkig aan (waarom daar nou niet ook iets degelijks?). Inmiddels komt er al een aardig lekker bakje espresso uit deze Severin. Dat vergt wel, zoals bij ieder nieuw espressoapparaat, even het nodige uitproberen met instellingen van de machine, koffiesoort en de maalgraad. Wat dat laatste betreft: ten opzichte van het vorige apparaat, een De Longhi, heb ik de maalgraad van de koffiemolen moeten halveren (van 15 naar 7). Maar dat kan te maken hebben met slijtage van de Italiaan, die na vijf jaar niet meer goed werkte. Verder heb ik bij deze Severin de hoeveelheid water per kopje aangepast en de temperatuur op zijn hoogst gezet. Ik vind wel dat er nogal veel schuim op de espresso zit. Niet een mooi crèmelaagje zoals het hoort, maar echt een laag schuim met luchtbelletjes. Mwah. Verder moet je bij deze de kopjes echt even voorverwarmen, anders is de koffie nogal snel lauw geworden. Maar de smaak van de espresso is uitstekend en het apparaat is heel makkelijk in de bediening. Nog even wat verder experimenteren en eind deze week beslis ik of ik hem houd. Op de vraag "zou je dit product je vrienden aanbevelen" neig ik naar "ja", maar nog niet helemaal zeker, dus.
Ook over "degelijkheid" is nog weinig te zeggen na enkele dagen.

Pluspunten

• Degelijke indruk
  • Makkelijke bediening
  • Lekkere espresso

Minpunten

• Veel schuim op de espresso
  • Koffie niet zo heet
  • Minder degelijke draaiknop stoompijpje

Sylvesterrr 09-05-2020

Het is hem toch niet geworden, deze schoonheid. Ook op de hoogste temperatuurstand komt de koffie er nogal lauw uit en die berg schuim er op is ook al niet wat je verwacht van een echte espresso.
Ik heb hem teruggebracht naar de winkel en omgeruild voor een De Longhi ECP35.31. Ook daarover zal ik een recensie schrijven.