Saeco HD8769/01 - Reviews

espresso machine
Soorten koffie
espresso

rafdaems 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Na een uitgebreide, maar makkelijke installatie van mijn eerste 'echte' koffie kunnen genieten. De smaak was top, de temperatuur loeiheet (instelling stond op max.) Ook de Latte Macchiato ging feilloos met de meegeleverde melkkaraf en was op en top zoals je 'm zou verwachten. Over duurzaamheid kan ik mij niet uitlaten, aangezien het toestel nog maar enkele dagen in mijn bezit is. Mijn oordeel tot nu toe; een absolute aanrader...

Zwabber 19-12-2015 Product half jaar in bezit

Ondanks de heerlijke koffie en het prachtige uiterlijk van het apparaat is het absoluut geen aanrader!
Het apparaat gekocht in april 2015 en nu al voor de 2e keer defect. De 1e reparatie heeft bijna 4 weken geduurd (error 21). Na terugkomst van het apparaat, binnen 2 weken weer een storing (error 15)
Ben benieuwd hoe lang we hem nu weer kwijt zijn.....

Gerritwillmm 12-12-2015 Product jaar of meer in bezit

Heb de saeco moltio nu een jaar, goed tevreden over de smaak ,koffie is net heet genoeg,met een lekker schuimlaagje.
Het onderhoud is wel te doen ,en ik doe hem 1x per maand ontkalken en invetten.Het was wel een gezoek hoe en waar je moest invetten.
Ik heb in het begin een aantal maanden een filter gebruikt,maar toen moest je ook elke maand ontkalken.
Verder is het een prima machine als hij het zo blijft doen,maar dat weet je nooit.

Sanne2502 27-11-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben lang opzoek geweest naar een machine die mijn koffie voorkeuren goed kon maken. Deze aankoop was een schot in de roos. De cappuccino en late machiato functie maken het heel gemakkelijke om een lekkere koffie te zetten. Daarnaast is hij makkelijk in gebruik en de mogelijkheden om de bonen te wissel is ideaal.
Kortom ik ben erg blij met de aankoop van deze machine.

Daan.j 27-10-2015 Product maand in bezit

Prettig apparaat van duurzame materialen.
Makkelijk in gebruik en schoon te maken.
Wisselen van bonen is snel gedaan met de bonenwisselaar.

MMG 09-09-2015 Product paar dagen in bezit

Onze vorige koffieautomaat was defect en omdat wij graag goede lekkere koffie drinken zijn we direct op zoek gegaan naar een vervanger. In deze prijscategorie, rond de 600,- kwamen we al snel bij de Saeco Moltio HD8769 uit. De verschillende reviewsites (inclusief de zeer betrouwbare Duitse Stiftung Warentest) zijn erg positief. Het apparaat kan met één druk op de knop heerlijke koffie, espresso, latte machiatto , cappuccino etc. zetten en doet dat redelijk stil, snel, en erg goed. De smaak van de koffie komt er met deze beter uit dan met onze vorige, de melk wordt prima opgeschuimd, en het is heet! Op de stand medium is de koffie te heet om direct te drinken. We hoeven onze kopjes nu niet meer voor te verwarmen. De uitloop is hoog genoeg voor lange glazen, de inhoud van het water reservoir, de bonen, en opvangbak voor de koffie zijn groot genoeg om niet elke dag alles te hoeven bijvullen. Wel zijn de druktoetsen wat vreemd en beweegt alles mee met het indrukken, maar ze geven wel een redelijke feedback met een klik. Je kan m trouwens alleen echt uitzetten aan de achterkant, met de knop aan de voorkant kun je m alleen in StandBy zetten. De HD8769 is ook smal, neemt dus weinig ruimte in beslag en is ook erg mooi om te zien. Vrijwel alles is in te stellen, en aan te passen aan je wensen. Dus deze machine kan voor iedereen het perfecte kopje koffie zetten. Je eigen sterkte en hoeveelheid, hoeveel melk etc. is op te slaan. Een nadeel lijkt het uitgebreide onderhoudsschema te zijn, maar dat geldt voor meer koffiemachines. Je krijgt er wel echt lekkere hete persoonlijk aanpasbare koffie voor terug.

Prinsjan61 25-08-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Het is een erg arbeidsintensief karwei om aan de koffie behoefte van ons gezin te voldoen. Water vullen of legen,bijvullen, spoelen, drap weg gooien,ontkalken,bonen schudden en bij vullen smeren en invetten. nounou ik krijg heimwee naar mijn simpele snelfiltertje.
Klap op de vuurpijl is de onvermijdelijke storing.
Geen druppel kwam er meer door.
Gebeld. Nou dan krijg je een aardige vrouw aan de lijn die net doet of je nog nooit koffie gezet hebt.
Zelf aan het sleutelen gegaan want 115 euro uitgeven om hem te laten repareren is me te veel.
De zetgroep er uit. Het ronde pers gedeelte zit met 1 inbus schroefje vast. Dit heb ik met een grote toewijding gedeeltelijk los geschroefd. De zeef komt dan wat los te hangen.
Vervolgens een fles ontstopper er bij en de boel laten weken.
En dan weer in elkaar zetten.

Klaar!!

w.wigman 24-05-2015 Product paar dagen in bezit

Smaak: Tot nu toe had ik steeds een Jura (S70), als ik het daarmee vergelijk is de crema laag beter, de temperatuur hoger en zoals deze hoort te zijn en komt door dit alles de smaak beter tot zijn recht.

Mogelijkheden: Alles valt te programmeren, alleen had het wat uitgebreider mogen zijn. Zoals bijvoorbeeld een aparte spoelknop.
heb nog niet kunnen ontdekken of de hoeveelheid maling (fijnheid is in te stellen op maalschijf zelf) in te stellen valt en of temperatuur in te stellen valt.
Mooi zou zijn geweest als men aan de voorkant bovenop een warmhoudplaatje voor de kopjes had gemaakt, het wordt namelijk wel warm daar, dus dat had prima gekund en had ook niets afgedaan aan het design wat mij betreft.

Gebruiksgemak: top precies zoals ik het wil en net zo gemakkelijk dan bij de Jura. De knoppen reageren soms wat moeizaam, maar dat is geen punt waar ik echt super veel problemen mee heb.
Het verwisselen van bonensoort door middel van bakjes verwisselen vindt ik echt geniaal, dit is een mogelijkheid die grote waardering van mij krijgt.

Vormgeving: Natuurlijk erg persoonlijk, vindt het een mooi apparaat. Niet te druk in kleuren, maar toch niet saai. Mooi LCD display dat goed af te lezen is.

Duurzaamheid: Dat kan ik nog niet beoordelen, daarvoor is het apparaat te kort in bezit.

Al met al een apparaat dat zich kan gaan meten met Jura wat mij betreft.

baas42 03-03-2015 Product maand in bezit

5,4
Blijven steeds bonen vastzitten voor de molen. Moet er het reservoir uithalen en schudden. Volgens Philips custumer care is het beter GEEN espresso bonen te gebruiken.
Heeft iemand anders hier ook last van ?

Erikho 07-02-2015 Product paar weken in bezit

6,2
De temperatuur van deze machine is véél te laag. Ik kom met meten niet hoger dan 65 graden, zowel bij de koffie als het aparte heetwater tappunt. Het maakt niet uit of je de instelling op min., med. of maximum zet, hij komt niet hoger dan 65 graden. De koffie koelt daardoor niet alleen snel af, maar smaakt ook minder, je krijgt er pijn in je buik van! Dit kan natuurlijk niet voor zo'n duur apparaat. Ik heb deze storing gemeld, kijken wanneer ik een reactie krijg.

Alex2000 31-01-2015 Product jaar of meer in bezit

5,8
Wij hebben deze koffiezetter nu iets meer dan een jaar en gaat voor de 3e keer voor reparatie weg.Eerste keer kregen we ineens thee zo dun de koffie was, de tweede keer lag het hele compartiment waar de koffiedikbak en de zetgroep in stond telkens helemaal vol met koffie. Nu krijgen we helemaal geen koffie meer. De service van Philips is enorm slecht. Wij hebben 779 euro voor dit apparaat betaald, dan mag je toch enige service verwachten. Je bent het apparaat minstens 2 weken kwijt ( dus niet tot 10 dagen), er is geen vervangend apparaat en ze komen ook niet langs met een monteur die dat apparaat repareert. Deze laatste keer wordt je als klant als een verstandelijk gehandicapte behandeld. Woensdag gebeld, probleem uitgelegd opdracht meegekregen om te proberen en wordt de volgende dag teruggebeld om te verifieren of het gelukt is. NIET DUS !!, dus weer zelf bellen, en weer het hele verhaal doen. Ze bellen dus niet terug. Vandaag zaterdag en weer zelf gebeld. Wilden ze weer het hele riedeltje afspelen, maar dat gaat m dus niet worden. Dinsdag wordt ie opghehaald en hopen dat ie 2 weken later klaar is. Overigens, ik onderhoudt het apparaat WEL met de orginele (veel te dure) producten omdat ik er zeker van wil zijn om goede kwaliteitskoffie en een betrouwbare koffiezetter te verkrijgen. Dit heeft dus geen effect waardoor ik andere merken onderhoudsproducten ga kopen.

Ik raad dit apparaat dus NIET aan. Zowieso geen Saeco meer gezien de ellende dat je krijgt bij de aftersales.

lechim1963 01-01-2015 Product kwartaal in bezit

Prima apparaat. Klachten die beschreven worden komen vaak doordat men het apparaat niet goed schoonhoud. Als je de bonenbak niet reinigt regelmatig, wordt deze vettig en de bonen lopen dan niet meer goed door. Verder moet je melk houder goed schoonhouden en koffie zetgroep regelmatig afspoelen. Als je dit allemaal netjes bij houdt heb je een prima koffie zet apparaat met een heerlijke smaak.

Jentine 31-10-2014 Product paar dagen in bezit

Mooi, handig apparaat, wat mooi staat op je aanrecht, makkelijk in gebruik is, en vooral warme koffie zet!

Nog niet alles uitgeprobeerd, maar we zijn er nu al heel blij mee

petra visser 29-06-2014 Product paar weken in bezit

6,8
Sinds een paar weken in het bezit van de Moltio HD8769 apparaat. Het schuim voor de cappuccino is goed. De temperatuur van de koffie loopt daardoor wel snel naar beneden. Ik ben niet heel tevreden over de kwaliteit. Het gebeurt geregeld bij het zetten van een cappuccino dat ik denk wat is hij waterig. Hij heeft dan wel koffiebonen gemaald maar die koffie wordt dan op één of andere manier niet goed verwerkt en hij doet dan bij de melk gewoon heet water. Hij verbruikt op deze manier bij de foute kopjes wel erg veel bonen. Om deze fout te omzeilen zet ik eerst een espresso en daarna laat ik de melk opstomen. Ik gebruik dure bonen bij een van een speciaalzaak in koffie maar dit wordt op deze manier ook wel een heel dure hobby.
Hij wordt op tijd schoongemaakt met alle middelen die daarbij voor in de handel zijn. Ook moet hij geregeld ontluchten? Er komt dan ook rook/stoom aan de zijkant van het apparaat.
Kortom voor de 600 euro die ik er voor heb betaald, had ik misschien beter een ander product kunnen kiezen.

Alex2000 24-05-2014 Product half jaar in bezit

7,6
Het apparaat nu een paar maanden, heb al 2 keer de antikalk procedure moeten doen. Mijn idee is dat best veel. Ook moet ik meer koffie uit het apparaat halen ipv uit t opvangbakje. Elke dag water bijvullen en bijna 2x per dag de lekbak met water leegmaken.

Al met al een apparaat met lekkere koffie, maar je moet de herrie, vaak lekbak leegmaken en t apparaat schoonmaken voor lief nemen. Ik weet niet of t normaal is, maar ik denk niet dat t normaal is.

Zeker als t water op is terwijl ie een bakje koffie zet, dan ben ik bang dat ie uit elkaar knalt. Zo'n herrie maakt ie dan. En je krijgt een half bakje koffie.

Ik ben dus niet echt tevreden.

ArnoudF 05-04-2014 Product maand in bezit

2,8
Waardeloos apparaat. Geeft problemen met de zetgroep. Toen ik Koffie Discounter belde wilden die me eerst doorsturn naar Philips. Toen ik daar geen genoegen mee nam kreeg ik meteen (binnen 3 seconden) een mailtje met verdere instructies hoe het op te lossen. Toen ik na een uur puzzelen eindelijk de zetgroep er goed in had kreeg ik de volgende storingsmelding. Het koffiebonen reservoir niet geplaatst. Weer een uur verder heb ik het opgegeven. Ik breng dit apparaat terug en wil een ander.

gerard1949 23-03-2014 Product half jaar in bezit

3,6
na 2 weken maalde de machine geen koffie meer.verzonden en hersteld in belgie.
de melkopschuimer functioneerd zeer slecht, bijna geen schuim.
de waterkan heeft een plastic dopje die het water zou moeten afsluiten, maar helaas......
de opvang bak van de koffie blijft nat, daardoor een vieze skurrie in de opvangbak.
NOOIT meer een Philips Saeco machine !!!!!!!!

ronyamaha 12-03-2014 Product paar dagen in bezit

Even een update,de melkbeker van deze machine was binnen 9 dagen defect.Het metalen buisje wat in het pvc buisje zit is er uit komen vallen,dit Is echt zeer kwetsbaar, en wij kregen de melkbeker er bijna niet meer er van af.Opgestuurd en deze machine was niet meer te repareren,en ook nog eens 5 weken weg geweest voor reparatie.
Ik was dus zeer teleurgesteld. wij hebben het geld gelukkig terug gekregen,en inmiddels een Siemens apparaat aangeschaft.
Deze Siemens had ik veel eerder moeten nemen i.p.v. deze Philips.Dus voor duurzaamheid een 1

misstris 03-03-2014 Product kwartaal in bezit

19 dec 2013 gekocht en sinds 2 maart 2014 defect. machine maalt wel maar koffie gaat rechtstreeks naar de lekbak. Machine is goed onderhouden volgens de instructies in de gebruikershandleiding. Philips haalt de machine binnen 1 dag op, nu nog afwachten hoe lang we ons bakkie moeten missen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

ronyamaha 08-02-2014 Product paar weken in bezit

Na velen jaren nespresso te hebben gehad over gestapt naar deze machine.
Ik heb deze genomen omdat de reviews zeer positief zijn.
De nespresso is lekker maar deze koffiemachine geeft nog lekkerder koffie.Echt een aanrader,en zeer gebruiksvriendelijk.