Saeco Minuto HD8761/01 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 51 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Minuto HD8761/01 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ingrid 08-03-2016
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Vandaag afscheid genomen van dit "zorgenkind". Om de paar dagen de zetgroep schoonmaken en alle goede adviezen van de serviceafdeling van Philips opgevolgd, mocht niet baten. Als hij het doet is de koffie heerlijk van smaak. Maar om hem aan de gang te houden is me niet gelukt. Een grote ergernis heeft ons huis nu verlaten. Hij ligt nu in de container bij het milieu park. We hebben onze oude Senseo nu weer tevoorschijn gehaald.

Hw 30-01-2016
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Dit apparaat nu 2 jaar in bezit .
Koffie te lauw en het grootste probleem blijft de gemalen koffie die uit de maalgroep in de opvangbak komt in grote hoeveelheden . Dit is echt waardeloos !

Henny 01-02-2016

Hallo ik zie nergens iets staan om de temperatuur in te stellen in het menu?? waar heeft u dit ingesteldt dan gr henny

jhblom 31-01-2016

Heb ik ook gehad. Koffietemperatuur kan worden ingesteld. Op de hoogste stand is die van ons goed.
Het andere probleem verhelp ik door iedere week en soms eerder de zetgroep goed schoon te maken en alle smeerpunten goed in te vetten.

Officiele reactie van Philips Nederland 04-02-2016

Beste Henny,

De temperatuur van de koffie kan bij uw model niet worden ingesteld. Er gaat vrijwel geen warmte verloren in de machine tijdens het zetten. Eenmaal buiten de machine, kunnen enkele factoren de temperatuur beïnvloeden. Zo is bijvoorbeeld het glas of een kop van de meeste invloed. U kunt zich voorstellen dat een voorverwarmde dubbelwandige mok meer warmte vasthoudt dan een koud glas. Daarnaast kan de temperatuur afnemen door melktoevoer.

Tom
Philips Consumer Care

jhblom 02-02-2016

Hallo Henny,
Als je op de knop menu drukt dan zie je een symbool met een kopje waarin een thermometer staat. Hier kun je de temperatuur min - med of max instellen.

Henny 28-10-2015
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Sinds een paar dagen mijn nieuwe volautomatische espressomachine in huis. Het is heeft een mooi design en door de matte afwerking is het een mooi aanzicht in de keuken.
Hij was erg gemakkelijk in gebruik te nemen en na het doorspoelen was het eerste kopje al ontzettend lekker. De koffietemperatuur mag van mij wel wat warmer zijn, maar het is wel goed van smaak. Ik denk dat ik hier de komende jaren veel plezier van ga hebben.
Deze aankoop bij Coolblue is het gevolg dat ik bij vrienden deze koffie heb genuttigd van de Saeco Philips Minuto.
Het minpunt van de Saeco Minuto vind ik dat er in de lekbak best veel water in staat, maar hoe dat kan moet ik nog zien hoe dit mogelijk is en zou het fijn vinden als andere gebruikers hier op willen reageren of zei dit euvel hebben kunnen traceren.
Al met al kan ik dit apparaat aanraden voor eventuele kopers die hier op zoek naar zijn.

Henny 25-11-2015

Hallo ik heb constant de opschuimbeker na gebruik er onder staan maar toch op een manier lekt hij water bij koffiezetten en heb het afgegoten in een maatbeker en dat is als hij bijna vol is 267ml, te veel al eigelijk voor zo een mooi apparaat en inderdaad veel knarsend geluid bij spoelen en malen.
Ik hebbde maalstand op het kleinst gezet en moet zeggen dat dit wel effect heeft op de hoeveelheid kofffie gebruik en voor de andere dingen die je meldt moet ik nog afwachten hoe of wat het gaat.

PeterS 24-11-2015

Ik herken dit beeld. Fijn apparaat, koffie is goed, temperatuur is eigenlijk té laag, en er staat vaak veel water in de lekbak. Zelf zetten wij er altijd een melkkannetje onder (wat we ook voor de melkopschuiming gebruiken), dat scheelt iets, maar toch. Het apparaat is lekker compact op het aanrecht, daar staat tegenover dat je wel erg vaak water en bonen moet bijvullen, de koffiedrap moet legen of het apparaat moet ontkalken. Soms heb je pech als je een enkel kopje moet zetten en je krijgt alle vier de stappen te zetten. Dat vind ik nog het grootste nadeel eigenlijk.
Daarnaast heb ik een klacht over dat het apparaat tijdens het koffiezet-proces heel veel herrie maakt: piep en knars, ondanks smering en schoonmaken. Ik vermoed dat de oranje rubberen ring gekrompen is waardoor er perslucht weglekt. Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Henny 09-03-2016

Nu heb ik een volgend probleem ,de watertank lekt bij het vullen en als hij vol is hem dan naar de machine wil brengen,en dat na bijna 5 of 6 maanden in bezit te hebben en met kleine filter of de grote maakt geen verschil.
wie kent dit probleem want iedere keer mijn vinger eronder tegen te houden is niet handig!!!

jhblom 16-09-2015
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Apparaat vergt zeer veel onderhoud. Je moet erge dure spullen kopen voor dit onderhoud. Het morst veel koffie en lekt water.

anita001 15-08-2015
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

dat gedoe met koffiebonen blijft heel irritant. Voor ons een reden om nooit meer zo'n machine te kopen. Blunder in fabricage. Begrijp ik niet van een merk als Philips. Koffie smaakt verder lekker, rest is top. Maar dit moet je echt niet willen.

Henny 27-10-2015

Hallo Anita mag ik weten waarom je een twee voor gebruiksgemak geeft, ik vind het nu al top.

Steindenaer 26-05-2015

De HD8821 van Saeco/Philips,

Deze mocht ik testen, en kreeg daarover een email, was blij verrast. Pakket zou binnen 5 dagen geleverd worden.

Dag erna, dingdong! Pakketpost!

Uitpakken:

Goed verpakt op eerste oog. Handleidingen keurig bij gesloten, een kwastje silicone smering en een maalgraad sleutel. Eenmaal op aanrecht zie ik dat apparaat geheel
uit plastic bestaat, en dat het klepje voor losse koffie invoer afgebroken is. Gelijk het apparaat ontdaan van zijn folie. Prachtig machine komt tevoorschijn.

Als allereerste het zetsysteem eruit gehaald aangezien klepje voor losse invoer was gebroken. Stukjes plastic uit zetsysteem verwijderd.
Gevuld met bonen en met water. Apparaat ingesteld als beschreven in de handleiding die bijgesloten is.

Tijdens aftunen van espresso hoeveelheid met de maalgraadsleutel de maalgraad op 3/4 gezet, ofwel driekwart fijn. Dit leverd verreweg het beste resultaat op en de lekkerste
koffiesmaak.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Instellen:

Espresso knop:

* Espresso helemaal aan te passen aan voorkeur behoeften, knop voor espresso indrukken en vasthouden, koffie begin te lopen en wanneer de voorkeur voor hoeveelheid is bereikt
nogmaals drukken op de knop. De voorkeur voor espresso word vastgelegd en word door het systeem bewaard. Zelfs wanneer apparaat geheel van stroom af word gehaald.

Koffie knop:

* Bij de Coffee knop idemdito. Maar de standaardinstelling is eigenlijk al perfect, goede hoeveelheid koffie voor in een normale mok. Ideaal voor mensen die filterkoffie zijn gewend.

Andere soorten koffievarianten:

Cappuccino:

* Melk opschuimen: Na tijdje oefenen toch gelukt en redelijk eenvoudig.

Stappen voor goed stevig vol schuim:

1. Koude melk! Dit omdat de melk anders zijn kookpunt behaald zonder dat het schuim de juiste consistentie heeft. Magere melk is best, schuimt beter. Let wel op eiwit gehalte.
2. Een mok voldoet, beter nog is een melkkannetje. Van staal. Melk 1/3 deel.Onder een hoek van 60 - 75 graden houden t.o.v de paranello(schuimpijpje) en stoomknop indrukken.
3. Melkschuimer dicht tegen oppervlak van melk houden en driekwart onder melkoppervlakt houden, hierdoor word lucht aangezogen en onstaat een draaiende kolk.
4. Nadat er genoeg lucht in zit, 3 seconden ongeveer. Pijpje geheel onder het melk oppervlak houden. De melk komt omhoog doordat er meer schuim onstaat, mok of melkkannetje
steeds iets verder naar onder bewegen zodat pijpje net onder het oppervlak is.
5. Vinger aan de onderzijde van mok of melkkannetje plaatsen voor het meten van tempratuur. Wanneer bijna de temperatuur bereikt is dat je je brand aan de mok/melkkan de stoomknop
nogmaals indrukken. Het schuim is nu lobbig en met kleine luchtbellen, wanneer juist uitgevoerd.

Grote bellen kunnen worden verwijderd door mok op aanrecht te kloppen en in een mooie ronddraaiende beweging tegen de klok in te draaien. Vervolgens is de mok voor 2/3 gevuld.

Cappucinno:

Zojuist gemaakte melkschuim met mok onder de koffieuitloop plaatsen en een espresso erin laten lopen. Bespringelen met wat cacoa of kaneel en u heeft een heerlijke Cappuccino.

De lepeltest!

* Leg een koffielepeltje op het melkschuim, blijft de lepel langer dan 2 minuten liggen zonder te zakken dan is de cappuccino perfect gelukt!

Latte Machiato:

Zelfde stappen als bij Cappuccino, alleen hier neemt u 2/3 melk en een grotere mok, bij voorkeur glas, zodat u de scheiding van melk, koffie en schuim goed kunt zien.

Bouwkwaliteit:

De bouwkwaliteit valt echter enorm tegen. Alles oogt erg cheap en is geheel uit plastic vervaardigd. Ben benieuwd na hoelang het apparaat of de zetgroep de brui eraan geeft. Bij andere
Minuto apparaten waarvan ik revieuws heb gelezen is dit een groot probleem.

Goed schoonmaken van het apparaat is wel een must. Zetgroep elke 7 dagen onder lauwwarm water spoelen, en 1 keer in de maand met nieuw vet insmeren. En elke 3 maanden kalkreiniging doen.

Opvangbak voor de koffiekoekjes moet na ongeveer 25 koffie varianten worden leeggemaakt, stevige koffiekoekjes stuk voor stuk.

Wateropvangbak raakt behoorlijk snel vol. Dit ook omdat het apparaat bij inschakelen de interne leidingen eventjes spoelt.
Na 15 koppen is de lekbak vol.

Voor en nadelen:

+ Lekkere koffie
+ Makkelijk in gebruik
+ Paranello (schuimpijpje) melk kan hierdoor gewoon in koelkast worden bewaard en is makkelijk schoon te maken.
+ Makkelijk schoonmaken
+ Goed leesbare knoppen en een duidelijke handleiding.
+ Hoogte verstelbare koffietuit

- Slechte bouwkwaliteit, voelt cheap aan en alles is dan ook vervaardigd uit plastic. Zelfs zetgroep.
- Klepje voor losse koffie gebroken bij unboxing.
- Lekbak snel vol

Conclusie:

Voor een apparaat net een gemiddelde prijs van 450 euro, voelt het allemaal erg goedkoop aan. Had er persoonlijk meer van verwacht. Tis dat ik hem mocht testen, anders had ik hem niet gekocht.
Al met al redelijk goed apparaat, zet heerlijke koffie in een handomdraai, filterkoffie hoef ik niet meer. Zuinig in koffiebonen gebruik, zonder nadelig gevolg voor koffie. Watertank is
aan krappe kant. Blijft altijd laagje water instaan omdat aanzuignippel niet verzonken is in watertank. Handig uitneembaar en vulbaar, dat wel.

Op lange termijn hoop ik dat het apparaat zich ook goed blijft houden. Reviews van andere Minuto apparaten voorspeld weinig goeds.

Zal voor aantal kleine dingen al beroep moeten doen op garantie:

Koffieklep voor filterkoffie invoer is los/kapot. En het rozetje om het stoompijpje kwam los bij tweede maal schoonmaken van paranello

anita001 27-04-2015
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Dit is onze tweede saeco. De eerste beviel goed is was na 4 jaar dagelijks gebruik versleten. Meteen voor een saeco gekozen. Wat tegenvalt dat er continu koffiebonen tussen de deksel van het water zit. Echt een fout in het ontwerp. We waren gewaarschuwd op internet maar dit euvel onderschat en toch gekocht. Ik overweeg de machine terug te sturen en een ander merk te kopen.

liekb 12-02-2015
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

De koffie smaakt prima, goed instelbaar, maar er gaat ontzettend veel koffie verloren, er word gemalen en ontzettend veel schoon gemalen valt aan de zijkant in afvalbakken en als je dat niet in de gaten hebt ben je zo een pak koffie verder.

Joske70 13-06-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Heb Saeco momenteel 3 maanden in bezit, koffie is lekker en goed. Duurzaamheid van apparaat slecht. Inmiddels voor de tweede keer naar servicecenter gestuurd omdat cleaning programma er niet meer mee ophoud.

Voor mij NOOIT meer een Philips apparaat !!!!

fsluiter 21-05-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Voordelen: Apparaat zet hele lekkere koffie en de mogelijkheden om de smaak van de koffie te bepalen zijn groot. Hij ziet er mooi uit en is heel gebruikersvriendelijk.
Nadelen: Hij maakt veel lawaai tijdens het zetten van de koffie en rammelt aan alle kanten.
De lekbak is vrij gauw vol en dit komt van binnen uit. Even kijken of dit hoort of niet.
Ik heb hem te kort in bezit om een oordeel te geven over de duurzaamheid.

fsluiter 08-09-2014

Inmiddels heb ik het apparaat 4 maanden in gebruik.
Het blijft een lawaaibak en hij knoeit veel gemalen koffie. De lekbak is heel gauw vol en de zetgroep moet regelmatig ingevet en schoongemaakt worden. Hiervoor is hij al teruggeweest naar het Philips Servicecenter.
Bij Philips vindt men dit acceptabel en het lawaai vindt men ook OK.
Als ik dit van tevoren had geweten, had ik dit apparaat niet aangeschaft.

Timlis 25-03-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Tot nu toe is hij mij goed bevallen, het schenkt een heter kopje koffie dan onze vorige Saeco go. Die ging bij ons overigens 4 jaar mee.

cpcameijer 25-02-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Geweldige machine, goede vormgeving en niet te groot. Gemakkelijke bediening en ziet er degelijk uit.
Ik zou deze machine echt aanraden. Philips en Saeco is de beste combinatie. Temperatuur had iets warmer gekunt, kan je helaas niet instellen. Lekbak is wel snel vol, bij mij iedere dag. Lijkt wel of het water er naast wordt geperst. Ik hoor wel sissende geluiden uit mijn apparaat. Ik hou dit in de gaten. Kijkend naar de garantie en service van Philips ben ik hier niet bang voor. Daarom ook keuze van dit merk.

cpcameijer 14-05-2014

Hier een reactie op mijn eigen review; vandaag is mijn minuto er mee opgehouden. De zetgroep zit vast in het apparaat en gaat er voor geen mogelijkheid meer uit. Op de display vermeld het logo van de zetgroep met een pijl erboven dat deze geplaatst dient te worden. Het wordt dus morgen de philips helpdesk bellen en bestsellers.eu.

hangijswijt 04-02-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Na 8 jaar een Solis pistonmachine wilde ik wel eens het comfort van een volautomaat genieten. Wat een afknapper, deze machine maakt geen espresso maar hooguit een pittige koffie. Na één dag proberen bovendien een foutmelding dat de koffiediklade geleegd zou moeten worden. Na controle bleek deze leeg en dus Coolblue gebeld (klantenservice tot 23:59 uur bereikbaar) en machine wordt opgehaald. Niets dan lof voor Coolblue, prima service. Voor mij geen volautomaat meer, ik houd van een echte Italiaanse ristretto en die kan volgens mij geen enkele automaat leveren dus maar weer op zoek naar een handmatige pistonmachine. Suggesties zijn welkom.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-02-2014

Beste, dank voor het plaatsen van je review. Jammer te horen dat je niet tevreden was met de espresso uit de Saeco Minuto! De espresso setting is vastgesteld op een gemiddelde smaakstand. Hier kan je zelf aanpassingen in maken zowel in de sterkte zelf (1 tot 5 bonen op het display) als ook de hoeveelheid water die wordt gebruikt. Deze instellingen zijn vast in te stellen, zodat je op elk moment je eigen voorkeurs espresso krijgt. Ik begrijp dat je machine al terug is naar coolblue, maar mocht je nog vragen hebben, neem dan zeker contact op!
Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

Kiesburger 02-02-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Slappe en lauwe koffie, ondanks maximale maalstand en aroma.
Klacht bij Philips leverde op dat temperatuur tussen 70 en 85 zou moeten zijn. Bij mij is het 70, dus goed volgens Philips, maar zo wordt het steeds een slappe bak. Met kopje opwarmen en melk heet stomen wordt het nog wat, maar de smaak blijft achter. Bediening is eenvoudig.

Eppi01 13-01-2014
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Heb dit apparaat nu twee weken in huis en tot nu toe echt een top aankoop.
De smaak is erg van de koffie/espresso is erg goed, makkelijk in te stellen en voor te programeren. In een handomdraai kun je ook een cappuccino maken met het stoompijpje.
Daarnaast neemt hij niet te veel ruimteen vind ik mde vormgeving ook mooi.
Wel jammer dat er vrij veel plastic is, maar ja wat wil je voor nog geen 300 euro.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen, maar de smaak van de espresso is top!
Kan hem echt aanraden.

KP05 27-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Super mooi machine. De koffie is echt lekker en zeer warm.
Ook is het onderhoud een kinderspel.

Burbru 26-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Onze Saeco Minuto staat sedert 12 augustus in onze keuken en wij kunnen nu stellen dat hij probleemloos een erg lekkere kop koffie zet. Hiervoor hadden wij vanaf 2004 een Delongi Magnifico, die niet geheel probleemloos 10 jaar heeft gefunctioneerd. (Nieuw thermoblok en versleten molen). Het grote voordeel van de Saeco is, dat deze 2 kopjes koffie kan produceren (In 2 automatiche zetgangen). De Delongi had daarmee veel problemen. (Koffie werd dan druppelsgewijs afgeleverd). Ook is de koffie van de Saeco veel lekkerder, dan onze 10jaar oude Delongi.

fvr 17-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Compact model dat heerlijk hete koffie zet. Koffiesterkte is in 5 standen instelbaar. De toetsen gaan wat zwaar en vrij veel plastic -- apparaat komt toch redelijk degelijk over.

Reintichel 16-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Sinds een paar dagen mijn nieuwe volautomatische espressomachine in huis. Hij is erg compact en ziet er door de matte afwerking mooi uit. Hij was erg gemakkelijk in gebruik te nemen en na het doorspoelen was het eerste kopje al ontzettend lekker. De koffie heeft de juiste temperatuur en is fijn van smaak. Ik denk dat ik hier de komende jaren veel plezier van ga hebben.

S.E. Sandifort 13-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Sinds een week de Saeco hd8761 in bezit en zeer tevreden over de koffiemachine. Het is een mooie compacte machine en hij is eenvoudig in het gebruik en de koffie is super. Het enige minpuntje is dat het even duurde voor dat ik de juiste maalstand in had weten te stellen. En, ja je gaat door deze koffiemachine wel meer koffie drinken.

JarnoW 10-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Nu enkele weken in bezit.
Eenvoudige te bedienen en je kunt meteen aan de slag. Prima apparaat voor het geld. Alles is zo ongeveer van plasic (daarom 7 voor duurzaamheid) maar meer kun je ook niet verwachten in deze prijsklasse.

Mijn plus en minpunten:

The good:
1 Het apparaat wordt geleverd inclusief smeermiddel voor de koffie unit wat heel fijn is.
2 Het apparaat is vrij stil bij het malen en koffie zetten. Hij is stiller dan andere apparaten in de prijsklasse (m.i.). Een Jura is wel een stukje stiller.

The bad:
1 Het apparaat heeft een spoelcyclus bij het opwarmen maar ook bij het standby gaan. Dit is niet uit te schakelen. Wellicht houd dit het apparaat schoon maar het water raakt mede hierdoor wel snel op.
2 Smaak van de is ietsjes minder i.v.m. mijn vorige apparaat (Gaggia Titanium)
3 piepjes en kraakjes tijdens het doorlopen van de koffie.
4 Ik krijg de schuimlaag niet optimaal. (maalgraad goed en warm kopje).

JarnoW 12-05-2014

Vandaag is ineens de bonenmolen in de soep gelopen (6mnd in gebruik). Flink kabaal en stukjes keramiek in het koffiekoekje...
Game-over voor de molen dus. Ik heb net een ondersteuning aanvraag via de Philips website ingediend. Ik laat weten hoe het reparatie traject verloopt...

Sandra Kemna 03-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Mooi compact apparaat en heel makkelijk te bedienen en in te stellen. De koffie is heerlijk en ook de sterkte is heel makkelijk en snel in te stellen. De melkopschuimer werkt ook goed, je kan er een heerlijk latte macchiato mee maken. Wij hadden eerst een senseo en een nespresso apparaat maar we hebben deze twee ingeruild voor dit apparaat en zowel mijn man als ik zijn zeer tevreden.

jangeers 02-11-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Wat een verschil met gewone koffie. Supersnel in huis en binnen een half uurtje hadden we de eerste expresso. Ook het instellen van je persoonlijks maak was snel geregeld. Hij past perfect in de keuken met zijn compact en strak design. En niet te vergeten de scherpe prijs. We zijn er heel blij mee.

corkroon 31-10-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Van Senseo naar de Minuto, wat een verschil. Na een paar keer proberen een lekkere espresso en cappuccino. Wel met goeie bonen anders wordt het nog niks. Zelf Lavazza bonen gebruikt.

Officiele reactie van Philips Nederland 26-02-2014

Beste, dank voor het plaatsen van je review. Jammer dat je apparaat piept bij het gebruik. Je kan de zetgroep invetten door gelijkmatig beide zijgeleiders in te vetten en ook de as in te vetten. Vóór je de zetgroep invet, dien je deze met vers water te reinigen en te laten drogen. Daarnaast raden wij aan om de zetgroep na circa 500 kopjes of één keer per maand in te vetten voor een optimaal gebruik. Meer informatie vindt u terug op p. 34 van de gebruikershandleiding: http://download.p4c.philips.com/files/h/hd8761_01/hd8761_01_dfu_nld.pdf
Met vriendelijke groet, Philips Webcare
(www.facebook.com/PhilipsNederland - Twitter @PhilipsCare_NL)

corkroon 24-02-2014

Na 5 maanden gebruiken en wekelijks onderhouden begint de Minuto regelmatig te piepen bij het maken van een kopje koffie. Ik heb al 2x de smeerpasta gebruikt maar kan nergens in de handleiding vinden waar het precies gesmeerd moet worden. Wie weet hier een antwoord op? Verder nog steeds tevreden met de Minuto.

N. Ligtvoet 87830 30-10-2013
Geschreven voor: Saeco Minuto HD8761/01 zwart

Apparaat een week in bezit nu en in 1 woord geweldig. Heerlijke koffie, makkelijk te bedienen en te onderhouden en een mooi zicht in de keuken.
tot dusver nog geen negatieve punten