Nivona CafeRomatica 767 - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

frans123456 11-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Na 2 jaar gebruik zonder een enkel probleem, kreeg ik de zetgroep niet of moeilijk uit de machine. Ik heb gebeld met de importeur (Lensen Huishoud BV)en die hebben mij telefonisch geholpen en diverse tips gegeven, de machine werkt weer naar behoren, niks dan lof voor de importeur en de machine.

Grundag 24-04-2014 Product half jaar in bezit

Een super machine. gemakkelijk schoon te maken en eenvoudig te bedienen. De gasten vinden mijn koffie heerlijk van smaak en goed van temperatuur. Hij doet precies wat ik wil. Wel de juiste koffie gebruiken natuurlijk.

ademeij 06-12-2013 Product half jaar in bezit

6,2
Apparaat is al 2 maal weg geweest voor reparatie, functioneert nog niet naar behoren. Smaak is misschien minder omdat machine niet goed werkt.

Arwin84 06-11-2013 Product half jaar in bezit

9,6
Ik heb dit apparaat nu een half jaar en ben nog steeds zeer te vreden.
Wat een verademing in vergelijking met zijn concurrenten. Het apparaat is goed schoon te houden en
geeft precies aan wanneer je iets moet doen. Het lijkt net als of hij alles uitlegt.
Als je er dan ook nog is kwaliteit bonen in doet, dan merk je pas hoe echte koffie smaakt.

Minpuntje: als ik dan wat moet noemen, de draaiknopjes hadden wat steviger mogen zijn.

Verder is het een top apparaat!

Joris40 24-04-2013 Product half jaar in bezit

Gekozen voor Nivona vanwege de (veronderstelde) duurzaamheid en kwaliteit, dit lees je ook in alle reviews, vandaar dat ik niet te lang hier op in ga. Het apparaat komt inderdaad overtuigend over, ook na half jaar geen storingen of gekke dingen.

Wat opvalt is dat het apparaat van binnen (zetgroep) erg schoon blijft. In principe volstaat het om om de 2 weken de zetgroep even goed af te spoelen en de binnenkant vh apparaat met een doekje schoon te maken. Ook spoelt de machine de melkslangetjes goed door en zijn de onderdelen vd uitloop goed zelf uit te spoelen. Lekbak en proppenbak moeten natuurlijk wat vaker leeg/schoongemaakt worden.

Cappuccinoschuim is redelijk goed, de temperatuur vd melk (en soort melk) is bepalend voor het resultaat. Komt de melk uit de koelkast (5 graden?) dan is de cappuccino ook wat "lauwer".

Bediening is gemakkelijk, wel opletten dat je het recept niet verdraaid als je de knop indrukt om het programma te starten. Ook hadden de knopjes wel wat steviger aan mogen voelen, doet een beetje plastic-achtig aan.

Ook het front vd machine is van (metaal-kleurig) plastic, beetje jammer bij zo'n dure machine, had best RVS mogen zijn. Laatste puntje van kritiek: Het plateautje waar je je kopje opzet is verchroomd en dit krast en vlekt nogal snel. Had beter RVS kunnen zijn.