Nivona CafeRomatica 767 chroom, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nivona CafeRomatica 767 chroom, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

frans123456 11-12-2014

Na 2 jaar gebruik zonder een enkel probleem, kreeg ik de zetgroep niet of moeilijk uit de machine. Ik heb gebeld met de importeur (Lensen Huishoud BV)en die hebben mij telefonisch geholpen en diverse tips gegeven, de machine werkt weer naar behoren, niks dan lof voor de importeur en de machine.

Joris40 13-12-2014

Beste frans123456,

Hier na 2 jaar dezelfde klacht: De zetgroep komt er maar moeilijk uit. Welke tips heb je, kan je ze hier delen?

frans123456 14-12-2014

Als je de zetgroep uit de machine haalt, zit daar een rubber "tandwiel" dat kan je eventueel met Vaseline insmeren voor een betere geleiding of zoals ik nu gedaan hebt het er helemaal uithalen. Ook als de zetgroep eruit is zie je een plaatje dat met 5 torq schroeven vastzit. Bij mij zaten er nog al wat koffieresten bij dat draaimechanisme en was er moeilijk uit te halen. bij verwijdering van het plaatje kan je er beter bij en kwamen er nog veel meer koffieresten te voorschijn.

Grundag 24-04-2014

Een super machine. gemakkelijk schoon te maken en eenvoudig te bedienen. De gasten vinden mijn koffie heerlijk van smaak en goed van temperatuur. Hij doet precies wat ik wil. Wel de juiste koffie gebruiken natuurlijk.

ademeij 06-12-2013

Apparaat is al 2 maal weg geweest voor reparatie, functioneert nog niet naar behoren. Smaak is misschien minder omdat machine niet goed werkt.

ademeij 26-03-2014

Apparaat is gerepareerd en werkt nu naar behoren

Arwin84 06-11-2013

Ik heb dit apparaat nu een half jaar en ben nog steeds zeer te vreden.
Wat een verademing in vergelijking met zijn concurrenten. Het apparaat is goed schoon te houden en
geeft precies aan wanneer je iets moet doen. Het lijkt net als of hij alles uitlegt.
Als je er dan ook nog is kwaliteit bonen in doet, dan merk je pas hoe echte koffie smaakt.

Minpuntje: als ik dan wat moet noemen, de draaiknopjes hadden wat steviger mogen zijn.

Verder is het een top apparaat!

Joris40 24-04-2013

Gekozen voor Nivona vanwege de (veronderstelde) duurzaamheid en kwaliteit, dit lees je ook in alle reviews, vandaar dat ik niet te lang hier op in ga. Het apparaat komt inderdaad overtuigend over, ook na half jaar geen storingen of gekke dingen.

Wat opvalt is dat het apparaat van binnen (zetgroep) erg schoon blijft. In principe volstaat het om om de 2 weken de zetgroep even goed af te spoelen en de binnenkant vh apparaat met een doekje schoon te maken. Ook spoelt de machine de melkslangetjes goed door en zijn de onderdelen vd uitloop goed zelf uit te spoelen. Lekbak en proppenbak moeten natuurlijk wat vaker leeg/schoongemaakt worden.

Cappuccinoschuim is redelijk goed, de temperatuur vd melk (en soort melk) is bepalend voor het resultaat. Komt de melk uit de koelkast (5 graden?) dan is de cappuccino ook wat "lauwer".

Bediening is gemakkelijk, wel opletten dat je het recept niet verdraaid als je de knop indrukt om het programma te starten. Ook hadden de knopjes wel wat steviger aan mogen voelen, doet een beetje plastic-achtig aan.

Ook het front vd machine is van (metaal-kleurig) plastic, beetje jammer bij zo'n dure machine, had best RVS mogen zijn. Laatste puntje van kritiek: Het plateautje waar je je kopje opzet is verchroomd en dit krast en vlekt nogal snel. Had beter RVS kunnen zijn.