De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de ECM Classika II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Gerbrand 13-01-2014
Geschreven voor: ECM Classika II

Ik heb dit apparaat sinds 2008 in bezit. Sindsdien functioneert het probleemloos. Een ECM koop je niet voor het volautomatische gebruiksgemak, maar voor de prachtige vormgeving en de superieure koffiesmaak. Apparaat kan werken met maling 2 bonen (Simon Leevelt). De bediening is overigens wel heel simpel, water is makkelijk bij te vullen en schoonmaken (af en toe doorspoelen met beetje water met azijn) is eenvoudig te doen.

Zelf ben ik minder tevreden over het stoompijpje voor cappuccino. Deze werkt met een warmtewisselaar waardoor hij eerst naar 100 graden op moet warmen en dan kan stomen, waarna je weer moet koelen (water doorheen laten lopen) zodat je koffie niet te heet wordt. Wie regelmatig op deze manier cappuccino wil maken of thee wil zetten, raadt ik het duurdere exemplaar aan met een eigen verwarming voor de watertap.