Siemens EQ500 Classic TP507R04 - Reviews

Koffie soort(en)
cappuccino, heet water, latte macchiato, thee
Aansluitwaarde
Netfrequentie
50 Hz

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EQ500 Classic TP507R04 op Kieskeurig.nl.

Dick 17-01-2021

Duidelijke machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Wij hebben diverse machines bekeken via internet, de reviews goed gelezen en kwamen uiteindelijk op de Siemens serie EQ 500 uit. Alhoewel er goedkopere machines op de markt zijn hebben toch gekozen voor de kwaliteit van deze prachtige en goedwerkende Siemens. Er is voldoende keus op verschillende soorten koffie maar ook heet water is verkrijgbaar. Duidelijke display waarop alles goed leesbaar is. Kortom een fijne koffiemachine welke waar geeft voor zijn prijs.

Pluspunten

• duidelijke machine
  • goed leesbaar
  • warme koffie
  • verschillende keuzes

Koos 16-01-2021

Prima volautomaat, biedt vele koffiespecialiteiten.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

We hebben na 4 jaar een ander type moeten kopen omdat de vorige 'kuren' begon te vertonen. Wederom een volautomaat maar het liefst een met een ander binnenwerk en zetgroep. Dit omdat ik het wekelijks schoonmaken van de zetgroep en binnen-compartiment een behoorlijk intensief werkje vond. De EQ500 is een volautomatische automaat, zelf reinigend, geen gedoe met melkproducten uit een melkkannetje of via een stoompijpje. Hoe makkelijk is het om melkproducten rechtstreeks via een pijpje uit het melkpak te kunnen 'zuigen' en na het zetten de vervuilde onderdelen (door bijvoorbeeld melk) automatisch weer schoon te maken. De EQ500 produceert weinig geluid tijdens het malen en koffiezetten. Er vallen voor mij veel automaten af als je extra let op het reinigen van de zetgoep en het binnenwerk van een automaat. Dat was dan ook mede een reden om voor de EQ500 te kiezen. Over de duurzaamheid van de EQ500 kan ik uiteraard nog niets zeggen. Mijn vorige automaat ging 4 jaar mee en dat vind ik toch wel tegenvallen. Hoop dat deze toch wel langer meegaat. Het cijfer 8 geeft dus niet de levensduur weer, hier kan ik niets over zeggen. Ik ben met name zeer tevreden over het gebruiksgemak, hoge koffiekwaliteit van de verschillende koffie en koffie/melk producten én met name de eenvoud hoe de EQ500 kan worden onderhouden. Jammer dat de EQ500 ietwat 'plastic achtig' overkomt, maar dat is persoonlijk denk ik. Een andere vaststelling is dat het lekschaaltje redelijk snel vol is. En een ander punt is dat de 'klep' of beter gezegd 'het deurtje' waar de zetgroep achter verscholen zit, aan de voorkant zit. Aan de ene kant dus zeer makkelijk bereikbaar, je hoeft de EQ500 namelijk niet te verplaatsen voor schoonmaak maar het zorgt er wel voor dat het 'aanzuigpijpje' die aan de 'deur' vastzit gaat 'bungelen' en mogelijk spetters water of melk op het aanrecht achterlaat. De zetgroep en het binnenwerk is zeer goed te reinigen, afspoelen van de zetgroep is voldoende en het binnenwerk is glad en neem je met eenvoudig met een keukendoekje af zonder uitstekende delen tegen te komen. Over de koffiekwaliteit ben ik zeer tevreden. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Geen gedoe met melkproducten (pijpje)
  • Zetgroep aan de voorkant, eenvoudig te verwijderen
  • Binnenkant glad, zeer makkelijk te reinigen
  • Weinig lawaai tijdens malen en zetten
  • Stevige volle schuim (melkproducten)

Minpunten

• Kleine vocht opvang bak
  • bungelend pijpje wanneer je de voorkant opent

Anoniem 15-01-2021

Goede koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Makkelijk in gebruik. Erg duidelijke knoppen en het belangrijkste, erg goede koffie. Ook eenvoudig cappuccino te zetten en makkelijk schoon te houden. zeker een aanrader.

Pluspunten

• Goede koffie
  • eenvoudig cappuccino zetten

Minpunten

• door houten ondergrond veel lawaai/ trillingen

Jannie van Hell 10-01-2021

Groot apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Espresso machine werkt perfect en is aan te bevelen voor ander personen
De koffie is goed heet met verschillende soorten kopjes koffie o.a. cappuccino is uitstekend

Peter 09-01-2021

Overzichtelijk en Duidelijk display

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Na jarenlang een Siemens EQ5 te hebben gehad was het tijd voor een nieuwe, na eerst een ander merk te hebben geprobeerd die na een week kapot ging, toch maar weer een Siemens gekocht 🥴.
Het is een duidelijke, betrouwbare, degelijke machine die heerlijke (hete) koffie en koffiespecialiteiten maakt.
De instellingen zijn makkelijk te vinden en makkelijk in te stellen.
Dus we zijn weer erg blij met onze Siemens.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Hete koffie
  • Doorzichtig waterreservoir
  • Maakt weinig geluid
  • Melk systeem makkelijk reinigen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Koffieleut 02-01-2021

Over het algemeen tevreden

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Goede espressomachine met kleine minpuntjes
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

L de Vries 30-12-2020

Super koffiemachine

Mooi stijlvol apparaat.
Volautomatisch, dus nauwelijks onderhoud aan. Minimaal geluid.
Heerlijke koffie!

Maud 29-12-2020

Help.. Geeft het apparaat niets aan als de koffiebonen op

Hallo,

Nee dit koffiezetapparaat gekocht.
Zeer tevreden!
Echter heeft dit apparaat alles aan( lekbak vol, vul water bij) maar niet: vul koffiebonen bij.
Klopt dit?

Koffieleut 24-12-2020

een koffiemachine waarbij alles goed schoon te maken is

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Een goede en makkelijke koffiemachine voor heerlijke koffiesoorten.
Bovendien makkelijk goed schoon te maken

Pluspunten

• Genoeg instelmogelijkheden
  • Goed te reinigen
  • Lekker bakkie

Henk 24-12-2020

Goede koffie, design wat minder handig

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Koffie en ook de melkspecialiteiten zijn zeer smaakvol. Absoluut een verbetering ten opzichte van onze oude machine. Minder handig is wel dat om bijvoorbeeld de lekbak te legen je eerst een draaideur moet openen. Daardoor kan de machine aan de linkerkant niet strak tegen de wand staan want om de haverklap moet het deurtje open. De kleine lekbak/prutbak helpt daar niet echt bij. Beide zitten ook vrij snel vol omdat er met enige regelmaat grondig gespoeld wordt. Ook met een bekertje onder de uitloop zit de bak vrij snel vol. Het waterreservoir moet omhoog getild worden, als je daar niet genoeg ruimte hebt (~30 cm) door bijvoorbeeld keukenkastjes wordt dat ook al snel een probleem. In ons geval moesten we opzoek naar een nieuw plekje in de keuken voor de koffiemachine. Het geluidsniveau valt me wel alles mee, hij is stiller dan de machines die ik gewend ben. Ook fijn was dat het waterfilter was inbegrepen (in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde). Helaas geen reinigings- of ontkalkingstabletjes in de verpakking gevonden, zou wel moeten volgens de handleiding. Het warmhoudplaatje is een leuke gimmick, maar niet erg effectief. Hij warmt maar langzaam op en het duurt erg lang voor je kopje eindelijk warm is, als dat überhaupt al wil lukken. Leuk geprobeerd, maar in de praktijk gebruiken we dat dus niet. Al met al een goede, maar soms wat onhandige koffiemachine. De koffie is uiteindelijk waar het omdraait en dat is gewoon dik in orde, je moet alleen even rekening houden met waar je 'm neerzet.

Pluspunten

• Goede koffie en melkproducten
  • Stiller dan verwacht
  • Makkelijk schoonmaken
  • Goede prijs/pret verhouding

Minpunten

• kleine lek/prutbak
  • Onhandig waterreservoir
  • Onhandige draaideur

Edwin van Rijn 21-12-2020

Perfecte cappuccino uit een even perfecte machine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Na 2 machines van Nespresso, vele reparaties en een hoop gezeur, weer terug naar een bonen-machine. Hier zijn wij ooit mee begonnen. De eerste was een peperdure Jura (ook regelmatig storingen) en daarna Siemens. Nu dus weer terug naar Siemens waar wij tot nu toe het meest tevreden zijn geweest en geen ellende mee hebben gehad. Inmiddels is deze machine nog beter en mooier geworden en gaat het opschuimen van de melk automatisch. De eerste paar cappuccino's waren een feestje...perfecte schuimlaag. Bij de Nespresso opschuimer moest je een lepel bij de cappuccino geven om het schuim uit het kopje te krijgen. Maalgraad, sterkte van koffie en temperatuur zijn in te stellen d.m.v. het prachtige display. Heel gebruiksvriendelijk en duidelijk. Het reinigen van het melkpijpje is simpel, de machine is erg stil, de koffie is zoals gezegd erg lekker. Straks nog even de espresso proberen. Warmhoudplaat werkt goed, zeker bij een espresso fijn. Groot waterreservoir, bonenreservoir en een apart klepje voor gemalen koffie voor de 'decaf' liefhebbers. Bij bepaalde winkels nu kerst- of een eindejaarsaanbieding en dan met de cash-back actie van Siemens een geweldige machine voor een schappelijke prijs. Wij gaan in ieder geval weer genieten!

Pluspunten

• groot waterreservoir
  • vol-automatische melkfuncties
  • simpel te reinigen
  • fraai design
  • eenvoudige bediening middels tip-toetsen display

Minpunten

• groot apparaat als je een Nespresso gewend bent

Toon 21-12-2020

Koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Lekkere koffie makkelijk in gebruik veel mogelijkheden mooi apparaat alleen het apparaat is wel lawaaierig

Minpunten

• Lawaai

Karin 21-12-2020

Makkelijk te bedienen.

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Het is een makkelijk te bedienen apparaat met zeer veel verschillende keuzes. Je kunt van ieder kopje de sterkte en de inhoud aanpassen zodat je altijd je favoriete kopje of beker gevuld hebt. Er zit een mooi groot waterreservoir in, maar een klein lekbakje. Het apparaat maakt wel wat geluid maar is zeker niet lawaaierig. Mijn vorige apparaat was ook een Siemens en deze is lang meegegaan, vandaar dat ik bij duurzaamheid uitstekend heb gezet.

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Eenvoudige bediening
  • Goede Melkopschuimer

Minpunten

• Klein lekbakje

Desiree 19-12-2020

strakke uitstraling

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Ik had al eerder (zo'n 8 jaar geleden) een Siemens automatische espresso machine maar die heeft een tweede leven gekregen bij mijn zoon. Ik wilde na deze tijd iets anders proberen waarbij ik met cupjes aan de gang ging. Deze koffieleut kwam er na 4 maanden achter dat dat geen goed idee was en ging wederom opzoek naar een Siemens espresso machine. Overtuigd van het merk ging op zoek naar wat bij mij past. Ik kwam uit op de Siemens EQ 500 type TP507R04. De uitstraling is strak, het gebruik door mijn eerdere ervaring super eenvoudig en door het geavanceerde display zeer goed te volgen. Alle soorten koffie zijn te maken, de sterkte eenvoudig in te stellen en de waterhoeveelheid ook naar keuze aan te passen. Ik ben zeer te spreken over mijn nieuwe aanwinst en beveel deze zeker aan.

Pluspunten

• duidelijk display
  • handig in gebruik
  • formaat prima ook in een kleinere keuken
  • cashbackactie

Minpunten

• kalk en schoonmaak tabletten startpakket ontbraken

John 17-12-2020

Zeer goed apparaat

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Mooie machine van Siemens dit is een betrouwbaar wereldwijd merk en zorgt voor een betrouwbaar porduct.

Pluspunten

• Lekker Koffie
  • Makkelijk te installeren

Top koffie 16-12-2020

Top Koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Het is geheel naar verwachting.
Stil, gemakkelijk, goed schoon te houden, degelijk, mooi en zoals je je bakkie koffie wenst!

Pluspunten

• Makkelijk
  • Geeft alles aan.
  • Mooi
  • Degelijk
  • Voldoende inhoud

Minpunten

• Elke keer bij aan uit schoonspoelen.
  • Daardoor regelmatig legen.
  • Prijzen...

Marcel 14-12-2020

Zeer uitgebreide espressomachine

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Mooie uitstraling. Eenvoudig te bedienen. Ruime keuze in soorten koffie. Prijs/kwaliteit is in verhouding.

Jan wens 12-12-2020

Groot scherm

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Een uitstekend apparaat, en veel mogelijkheden, en lekkere koffie makkelijk te onderhouden grote waterreservoir, en ook veel bonen opslag.

Leon 10-12-2020

Makkelijk apparaat en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Het apparaat is makkelijk te bedienen en schoon te maken. In sterkte en hoeveelheid is per kopje in te stellen.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Theo 08-12-2020

Mooi design

Geschreven voor: Siemens EQ500 Classic TP507R04

Heerlijke koffie haal het maximale uit de bonen en door de hoge druk geen bittere nasmaak.
Verschillende soorten koffiezet mogelijkheden.
Heet water smaakt niet naar koffie.
Zeer makkelijk in onderhoud.

Pluspunten

• koffie smaak
  • onderhoud
  • vele variatie