De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 77 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TP507R04 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Corry 03-06-2023

bevalt erg goed en zeker een aanrader.

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Het is een mooi en goed apparaat. Alles wat je maakt is goed van temperatuur en smaakt heerlijk.

Pluspunten

• goede koffie
  • temperatuur goed

David Ruijs 22-12-2021

Fijne machine

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Ons allereerste espresso apparaat. Wat een lekker koffie en prachtig melkschuim. Veel keuzemogelijkheden, sterkte, hoeveelheid en meer. Mogelijkheid om gemalen koffie te gebruiken, bv als je een keer cafeïne vrij wilt. Met 1 gezinslid die vegan eet en drinkt is het super dat je het mailsysteem tussen door automatisch kan reinigen. Minpuntjes zijn dat de lekbak wat vaak moet worden geleegd en het apparaat niet aangeeft wanneer de koffiebonen op zijn. Maar wel weer makkelijk schoon te maken. Meerdere onderdelen kunnen zelfs in de vaatwasser.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Lekkere koffie en specialiteiten
  • Melksyateem automatisch reinigen
  • Ook geschikt voor snelfiltermaling

Minpunten

• Vaak lekbak legen
  • Bonen op wordt niet aangegeven

Ruijsvogel 22-12-2021

Aanrader

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Prima apparaat. Lekkere koffie. Veel mogelijkheden en makkelijk schoon te maken. Minpuntjes lekbak vaak legen en geeft niet aan als de bonen op zijn

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Makkelijk schoon te maken
  • Melksysteem tussen door te reinigen (vegan)
  • Kan ook gemalen koffie gebruiken

Minpunten

• Vaak lekbak legen
  • Geeft niet aan als bonen op zijn
  • Melk uit de koelkast wordt niet warm genoeg

s*****@m********** 21-12-2021

Snel en makkelijk alle soorten koffie.

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Ten eerste: wat fijn dat je 2 kopjes koffie telgelijk kunt zetten! De machine is zeer veelzijdig van cafe crème tot cappuccino, maar toch zeer makkelijk in gebruik en dankzij de reiniging voor het zetten en na het zetten van de koffie is het apparaat makkelijk schoon te houden. En warmhoudplaat voor de kopjes is een prima idee, de koffie blijft aanzienlijk langer warm.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • makkelijk in onderhoud
  • veel verschillende soorten koffie
  • kopjes warmhoudplaat

Samyra 21-12-2021

Wat een fijne espressomachine.

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Ik wilde een espressomachine die veelzijdig was, maar wel makkelijk in gebruik. GEVONDEN!!! Maakt snel alle variaties van espresso tot macciato. Wat ook heel handig is dat je zelf kunt instellen hoeveel ml je wilt. Fijn dat de machine zich voor en na elke kopje koffie zichzelf reinigt; dat scheel een hoop werk bij de grote reinigingsbeurt elke 2 weken.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • veel diverse koffiesoorten
  • zet in 1x 2 kopjes koffie

Minpunten

• lekbak is snel vol

Loesjuh87 19-12-2021

Eenvoudig te bedienen, veel koffiesoorten

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Eerste keer koffie zetten was helaas mislukt. Na twee keer alleen water te krijgen, toch maar de handleiding erbij genomen. Fijn dat het duidelijke omschrijvingen van veelvoorkomende problemen in staan. De zetgroep was na het schoonmaken niet ver genoeg teruggeplaatst. Daarna kwam er lekkere koffie uit!

Per toeval erachter gekomen dat onder de meest rechter knop meerdere soorten koffie zitten, zoals Espresso Machiato, Flat White, doppio en Americano.

Ook kan alleen warm water worden getapt. Handig, dan hoeft de waterkoker niet uitgehaald als je thee en koffie wil zetten.

Per koffie zijn diverse opties:
- Je kunt kiezen tussen één en twee kopjes.
- Koffiesterkte en hoeveelheid ml koffie kun je instellen.

Ook kun je zowel bonen als gemalen koffie gebruiken (ander reservoir).

Apparaat heeft een duidelijke handleiding. Maar voor het eerste gebruik is het leuk om het apparaat te testen zonder de handleiding volledig te lezen.

Pluspunten

• Veel soorten koffie
  • Reinigt zichzelf

Minpunten

• Lekbak snel vol
  • Geen reserve melkslangetje

r********@h********** 18-12-2021

Zeker een aanrader voor een lekkere latte

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Ben erg tevreden over het apparaat. Het apparaat ziet er mooi uit en is makkelijk te bedienen. De opties spreken voor zich.
Ik zelf ben vooral een latte drinker. De temperatuur van de koffie en melk is prima. Het schuimen van de melk gaat ook heel goed.
Het nadeel van het apparaat is dat het best vaak zich zelf reinigt, op zich prima, alleen betekent dat je vaak moet wachten op je koffie.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Apparaat reinigt zichzelf vaak
  • Je moet vaak de bakjes legen

Melyas84 12-12-2021

Lekkere koffie, maar melk wordt niet heet genoeg

Geschreven voor: Siemens TP507R04

De melk wordt helaas lang niet heet genoeg, en stelt hierin teleur. Verder prima koffie en mooi apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Lekkere koffie
  • Persoonlijk in te stellen

Minpunten

• Melk wordt nauwelijks warm
  • Kopjesverwarmer alleen geschikt voor kleine kopjes
  • Lekbak zit heel snel vol

m**************@g******** 11-12-2021

Mooi veelzijdig apparaat

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Prachtig apparaat met enorm veel keuze!!
Wauw!!
Ieder soort kopje koffie kan je ook personaliseren (sterkte en milliliter). De laatste selectie wordt onthouden.
Heel makkelijk in gebruik. Makkelijk schoon te maken.
Warmhoudplaatje voor bijv espresso kopjes (grotere kopjes worden níet warm genoeg).
Automatische uitschakeling (tijd is in te stellen).
Temperatuur van de koffie is instelbaar. Melktemperatuur niet instelbaar (deze wordt niet heel warm).
2 kopjes tegelijk zetten, ook 2 x latte macchiato.
Water is makkelijk bij te vullen (ik vul deze met een kan bij) deze gaat snel leeg omdat er vrij veel spoelwater wordt gebruikt dus makkelijk bijvullen is een must!

Pluspunten

• Veel koffiekeuze
  • Goed melkschuim
  • 2 kopjes tegelijk ook voor de lattes
  • Warmhoudplaatje voor espressokopjes
  • Volledig te personaliseren

Minpunten

• Melk mag een heel stuk heter
  • Lekbak héél snel vol
  • Groot apparaat, waterreservoir steekt uit.
  • Deksel waterreservoir valt in reservoir
  • melkslang los trekken

Melyas84 09-12-2021

Lekkere koffie, maar melk wordt amper warm

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Het apparaat zit stevig in elkaar, maar oogt wel iets goedkoper dan ik had verwacht voor de prijs. Het apparaat is makkelijk in en uit elkaar te halen (voor bijv reinigen) en makkelijk in gebruik. De instructies zijn ook prima te volgen. Ik heb nu ruim 3 weken de verschillende koffies getest. De cappuccino en latte macchiato zijn erg lekker. Helaas wordt de melk amper heet als deze rechtstreeks vanuit de koelkast gebruikt wordt. De koffie moet dan direct gedronken worden, anders is hij na 5 minuten al steen koud. Ik heb geen dubbelwandig glas, dus kan niet beoordelen of het hier in warmer blijft. De warmhoudplaat maakt kleine kopjes snel heet, maar bij een grotere mok, duurt dit erg lang (dus verwarm ik de kopjes voor met kokend water). Ondanks dat ik na gebruik een bakje gebruik om het spoelwater op te vangen, geeft het apparaat al na 3x in en uitschakelen aan dat de spoelbak vol zit. Dit vind ik persoonlijk wel erg snel, maar omdat ik nog nooit een soortgelijk apparaat gebruikt heb, weet ik niet of dit normaal is.
Al met al zou ik het apparaat wel aanraden aan anderen, maar vooral aan mensen die weinig koffie drinken. Ik denk dat anders de lauwe melk en een lekbak die snel vol zit al heel gauw gaan vervelen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Stil
  • Lekkere koffie

Minpunten

• Lekbak is snel vol
  • Melk wordt bijna niet warm
  • Kopjesverwarmer alleen geschikt voor kleine kopjes

r********@h********** 08-12-2021

Heerlijke latte

Geschreven voor: Siemens TP507R04

HET apparaat om heerlijke koffie mee te maken.
Ik drink zelf alleen latte machiatto, en die is heerlijk uit dit apparaat. Het is simpel en makkelijk in gebruik.
De prijs is aan de hoge kant maar is het wel waard.
Het enige nadeel dat het apparaat best wel vaak zichzefl reinigt. Op zich prima, alleen dat betekent dat het langer duurt voordat je je koffie krijgt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Mooi apparaat
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Moet vaak geleegd worden na reiniging

Lindakal 03-12-2021

Luxe gevoel om dit apparaat in huis te hebben

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Het instaleren was snel gedaan. Binnen een kwartier zaten we aan een heerlijke kop koffie. De bijgeleverde bonen zijn van top kwaliteit. Ik heb deze opgezocht en vond ze wel te duur om aan te schaffen. Inmiddels zijn we door gegaan met de la place bonen. Het apparaat staat mooi in de keuken. Onze keuken is niet groot en ik was bang dat het apparaat te groot zou zijn. Toen ik de machine op mocht komen halen was de doos zo groot dat ik dacht dit gaat nooit passen. Gelukkig viel het mee. Wij zijn erg tevreden tot nu toe. Het apparaat maakt weinig geluid in tegenstelling met ons oude bonen apparaat. Zelf vind ik de toetsen waarop de koffie aangeduid staat, wat cheap ogen. In de gebruiksaanwijzing staat dat het warmhoud plaatje gloeiend heet kan worden, dit vind ik tegenvallen. Ik vind hem minimaal warm worden. Het apparaat schakelt zichzelf na 25min uit, dit is erg handig.Ook houdt dan de warmhoudplaat zich niet meer warm. Ik dacht dat ik het erg vervelend zou vinden om het melkpak iedere keer er bij te moeten pakken maar dit vind ik bij nader inzien helemaal niet erg. Wat ik een nadeel vind is dat de lekbak vaak geleegd moet worden. Ik ben erg benieuwd hoe een service beurt eruit gaat zien. Het zelf reinigen doet hij na iedere keer dat hij aan/uit gaat. Tot zo ver.... Wat een luxe apparaat!

Pluspunten

• Geen losse melkopschuimer meer nodig voor je latte
  • Stevig schuim
  • Naar eigen keuze je melk toe te voegen
  • Reinigt zichzelf
  • Schakelt zichzelf uit na 25min

Minpunten

• Lekbak snel vol, vaak legen
  • Warmhoud plaat wordt niet heel warm
  • Slangetje melk zit soms in de weg

LindaKal 03-12-2021

Luxe gevoel

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Het instaleren was snel gedaan. Binnen een kwartier zaten we aan een heerlijke kop koffie. De bijgeleverde bonen zijn van top kwaliteit. Ik heb deze opgezocht en vond ze wel te duur om aan te schaffen. Inmiddels zijn we door gegaan met de la place bonen. Het apparaat staat mooi in de keuken. Onze keuken is niet groot en ik was bang dat het apparaat te groot zou zijn. Toen ik de machine op mocht komen halen was de doos zo groot dat ik dacht dit gaat nooit passen. Gelukkig viel het mee. Wij zijn erg tevreden tot nu toe. Het apparaat maakt weinig geluid in tegenstelling met ons oude bonen apparaat. Zelf vind ik de toetsen waarop de koffie aangeduid staat, wat cheap ogen. In de gebruiksaanwijzing staat dat het warmhoud plaatje gloeiend heet kan worden, dit vind ik tegenvallen. Ik vind hem minimaal warm worden. Het apparaat schakelt zichzelf na 25min uit, dit is erg handig. Ik dacht dat ik het erg vervelend zou vinden om het melkpak iedere keer er bij te moeten pakken maar dit vind ik bij nader inzien helemaal niet erg. Wat ik een nadeel vind is dat de lekbak vaak geleegd moet worden. Ik ben erg benieuwd hoe een service beurt eruit gaat zien. Het zelf reinigen doet hij na iedere keer dat hij aan/uit gaat. Tot zo ver.... Wat een luxe apparaat!

Pluspunten

• Gaat na 25min automatisch uit
  • Past ook mooi in een kleinere keuken
  • Geen losse melk opschuimer nodig

Minpunten

• Vaak de lekbak leeg maken
  • Warmhoud plaat wordt niet heel warm

Yvonne 03-12-2021

Naar eigen smaak aan te passen

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Dit apparaat nu twee weken in huis, bevalt zeer goed. Ik heb nog nooit een volautomaat gehad maar met het thuiswerken en een partner met verschillende voorkeuren qua koffie leek het me handig om me hier eens in te verdiepen en niet voor alles een verschillend apparaat aan te schaffen. Installatie was heel makkelijk met de handleiding. Er bij geleverd zit een waterontharder en een teststrip waarmee je de waterhardheid kan testen en dus kan instellen. Binnen een kwartier zit je aan je eerste kopje koffie.

Op het eerste oog zijn er vijf soorten koffie die je kan zetten: espresso, koffie crema, cappuccino, latte machiato en een kan koffie crema. Echter, bij het drukken op de kan koffie zie je dat het geen kan is, maar gewoon meer opties, waaronder: espresso macchiato, espresso dopoio, flat white, Americano, melkschuim en heet water. Opgeteld kan dit apparaat dus 10 verschillende dingen maken, maar daarmee is nog niet alles gezegd, want al deze opties kun je naar eigen smaak nog personaliseren door zowel de sterkte (mild, normaal, sterk, zeer sterk, double shot, gemalen koffie) van de koffie en de hoeveelheid (ml) aan te passen. En dan kun je er zelfs nog voor kiezen om daar 1 of 2 kopjes van te maken. Heb je nog eventjes geen tijd voor je koffie wanneer je’m hebt gezet? Geen probleem, dit apparaat heeft een kopjeswarmer, zodat jij je ding kan doen en je koffie warm blijft. Werkt (uiteraard) op koffiebonen, maar er is ook plaats voor gemalen koffie (max twee scheppen). Ook bij de koffiebonen kun je de maling op drie verschillende niveaus instellen.

Reiniging gaat ook zeer soepel, alles is vrij simpel los te halen (maar zit wel stevig vast als alles in elkaar zit), bij automatische uitschakeling van het apparaat doet het een kleine reinigingsronde, zelf vond ik het handig om een vies kopje er onder te plaatsen, zodat je minder vaak de lekbak hoeft te verschonen. Apparaat beschikt ook over meerdere reinigingsfuncties per onderdeel (melksysteem, ontkalken, reinigen, calc’nClean = combinatie van ontkalken en reinigen)

Enige 'minpuntje' is dat ie vrij veel geluid maakt bij het malen van de bonen, maar dit lijkt me eigenlijk vrij normaal (nogmaals, ik heb nooit een volautomaat gehad). Al met al toch gewoon een zeer fijne machine, makkelijk in gebruik en er komt gewoon lekkere koffie uit!

Pluspunten

• Mogelijkheden qua koffie
  • Alles is te personaliseren
  • Kopjeswarmer
  • Geen extra apparaten meer nodig
  • Alles in één apparaat

Minpunten

• Niet geluidsarm
  • Lekbak snel vol
  • Groot

k******@l****** 28-11-2021

Prima semi-professionele koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Dit is echt een prima koffiemachine voor iemand die van goede koffie houdt, maar geen barista cursus wil volgen!
Zeker horeca kwaliteit!
Het is alleen wel een groot ding wat niet supermooi is qua design.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Fool proof

Minpunten

• Groot
  • Klein waterreservoir

k******@l****** 28-11-2021

Bevalt erg goed!

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Een prima semi-professionele koffieapparaat. Ook makkelijk in gebruik en voor ieder wat wils!
Alleen is het niet zo mooi qua design. Ook de plaatjes van de koffie knopjes zijn niet echt mooi. Verder wel echt heerlijke koffie en opgeschuimde (haver)melk

Pluspunten

• Lekker
  • Veel keuze

Minpunten

• Groot
  • Niet mooi

k************@g******** 27-11-2021

Lekkere koffie, veel keuze!

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Nu een paar weken in gebruik. Het installeren was simpel. Binnen een paar minuten zaten we al aan de espresso en cappuccino. We moeten even wennen aan de grootte van het apparaat. De plaatjes doen het een beetje goedkoop laten overkomen. De koffie daarentegen is lekker! En zo gemakkelijk, met 1 druk op de knop heb je een cafe crema, espresso, of cappuccino. We zijn snel aan het apparaat gewend. Het schoonmaken gaat ook supermakkelijk, fijn dat er voor het melkgedeelte ook een extra schoonmaakfunctie op zit. We moeten wel vaak het opvangbakje legen, terwijl we ervoor zorgen dat bijna altijd een extra bakje onder staat om het water op te vangen. Er lijkt dan toch binnen het apparaat ook water in het bakje te komen. Dat zal wellicht met het schoonmaken te maken hebben. Maar als we de minnen en plussen naast elkaar zetten, kunnen we stellen dat we dik tevreden zijn.

Pluspunten

• veel keuze
  • snel
  • schoonmaakfunctie

Minpunten

• uiterlijk iets minder

erp11 21-11-2021

veel keuzemogelijkheden,

Geschreven voor: Siemens TP507R04

zorg voor een lekker bakje koffie, bovendien is er een groot menu waarin je telkens zelf de sterkte van de koffie kunt bepalen, ideaal als je partner minder sterke koffie wil, ook met de opschuimer werkt ie prima. Wel jammer dat de voorkant niet goed is afgewerkt, mis een afwerkplaatje op de uitloop.

Pluspunten

• gemakkelijk schoon
  • veel keuzemogelijkheden
  • mooi display

Minpunten

• voorkant niet afgewerkt

m**************@p******** 10-07-2021

Gewoon blij met dit apparaat

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Een mooi, overzichtelijk in gebruik apparaat dat ook nog eens heerlijke koffie geeft.

Pluspunten

• Gemakkelijk schoon te houden
  • Prima koffie

Willianne 03-07-2021

Heerlijke koffie, mooi apparaat en heel fijn ingebruik!

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Een mooi koffiezetapparaat met veel opties. Staat mooi op ons aanrecht en maakt voor ons de lekkerste bakjes koffie! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi apparaat
  • Lekkere koffie

tc metselaar 21-06-2021

in orde

Geschreven voor: Siemens TP507R04

ik vind het lekker en goed te doen en makkelijk bedienen en de koffie smaakt heerlijk en ook goed schoon te maken

Pluspunten

• werk goed
  • en lekker

Bries23 19-05-2021

Nieuwe keuken? Alvast een prachtige Siemens koffie automaat!

Geschreven voor: Siemens TP507R04

In september komt de nieuwe keuken en daar hoort deze prachtige Siemens koffie automaat natuurlijk bij! Niet alleen voor de prachtige looks maar nog meer voor smaak en keuze variaties; Zo wordt koffie zetten en drinken een feestje!

Pluspunten

• Goeie koffie
  • Veel keuze
  • Makkelijke melkschuimer

Minpunten

• Lang wachten,scheren, stofzuigen,vaat uitruimen
  • Heel heet en temperatuur niet lager te zetten

Tevreden klant 17-05-2021

Mooie koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TP507R04

De machine ziet er mooi uit, heeft vele mogelijkheden qua koffie en de verschillende instelmogelijkheden.
Wij hebben tot nu toe veel plezier aan dit apparaat.

Pluspunten

• Lekkere en warme koffie
  • Instelmogelijkheden
  • Prijs (incl. cashback binnen een paar dagen)
  • Laag geluidsniveau

Minpunten

• Kleine lekbak

Bries23 15-05-2021

Nieuwe keuken? Alvast een prachtige Siemens koffie automaat!

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Pluspunten

• Goeie koffie
  • Veel keuze
  • Makkelijke melkschuimer

Minpunten

• Lang wachten,scheren, stofzuigen,vaat uitruimen
  • Heel heet en temperatuur niet lager te zetten

Toon 11-04-2021

Koffie machine

Geschreven voor: Siemens TP507R04

Lekkere koffie maar je moet wel de machine vaak ontkalken en schoonmaken de lekbak te vaak legen dus dat valt tegen.

Minpunten

• Teveel schoonmaken
  • Lawaai