Krups Nespresso U Pure Cream XN2501 crème

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Nespresso U Pure Cream XN2501 crème op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Bart 26-03-2016

Goede koffie, slecht apparaat

Ik heb deze machine even ruim 2 jaar geleden gekocht, leek me een prima middenklasse van de Nespresso machines. Hij geeft prima koffie en is makkelijk in gebruik.
Na een jaar had ik het idee dat de machine minder druk opbouwde. Bij de sterkere cups, ging het erg langzaam en soms kwam er niet meer dan een bodempje koffie uit. Daarop heb ik de machine teruggestuurd. Twee weken later kon ik ´m weer ophalen met de melding dat de hoeveelheid koffie in te stellen is d.m.v. de knoppen aan de bovenkant. Zie ook het instructieboekje. Ze hadden er dus geen donder mee gedaan. Eigenlijk had ik het apparaat meteen weer terug moeten laten sturen, maar ik heb ´m toch meegenomen om te kijken of er echt niets mee gedaan was. Niet dus, want het ging soms nog steeds niet goed. In 80% van de kopjes ging het wel goed, dus ik heb het maar zo gelaten.

Nu, zo'n 4 maanden buiten de garantie, komt de koffie niet meer uit de tuit maar wordt direct in het reservoir gegoten. Beide problemen die ik heb genoemd, blijken bekende problem van de U te zijn. Ik zou dit model dus ook laten staan.

Vonkie 16-01-2016

Dit apparaat gekocht vanwege zijn heerlijke koffie, dat de prijs van de capsule duur zijn weet je voor aankoop machine.
Deze machine is nu twee jaar oud. Na ongeveer 12 maanden, begon deze machine de capsules te slopen….ik was al sceptisch vanwege het automatische mechanisme.
Niet lang daarna, de schuifknop lam, de vering van de schuifschakelaar was weg.
Nu sinds enige weken plassen water op het aanrecht.
Mijn vorige Nespresso machine genaamd, Le Cube heeft het vier jaar volgehouden, buitenom anderen gebreken, ook plassen water op het aanrecht.
Familie lid kocht na bij ons koffie te hebben gedronken ook een Nespresso machine, ook deze liet een plas water achter op het aanrecht.

Wij onderhouden de machine goed, ontkalken deze machine geregeld regelmatig, niet altijd met het dure ontkalkings-setje van Nespresso.

Wij gebruiken de Originele capsules, vanwege de smaak, en bij andere merken, duurt het zetten van een bakkie koffie duurt driemaal zo lang.

Marius 04-01-2016

In het begin leek het een prima apparaat, maar ik kreeg al gauw problemen met de cups die vastliepen, na 1 1/2 jaar is het apparaat opgehaald door Nespresso en gerepareerd ( een nieuwe Central Brewing Unit ingezet).
Een paar maanden daarna ging het reservoir lekken, ook een nieuwe ingezet. Nu heb ik weer dezelfde klachten als in het begin vastlopende cups, maar nu is de garantie verlopen. Mijn klachten op deze machine zijn niet vreemd, dat wordt zelfs toegegeven bij Nespresso, dus mijn advies is dit model machine niet kopen !!!
Ik stap nu over op een Magimix M110, die heeft geen automatische bediening, maar een handmatige.

Corrie1 26-09-2014

Als vervanger van een Latissimo machine. Heel geavanceerd, maar na bijna 4 jaar ter ziele. Die ging lekken en had de laatste tijd niet de goede druk. Deze vervanger is een prima apparaat. Handzaam en heel makkelijk in gebruik. Ben je Nespresso klant en vervang je je apparaat bel dan naar Nespresso! Ik kreeg hem onder de prijzen, die ik op deze site zie.

slimmeke 20-02-2014

Voordien een Citiz gehad, die hef-eft 5 jaar lekkere koffie gemaakt maar vond de laatste tijd dat de smaak minder was dan vroeger dus nu dit model gekocht.. 2 weken in gebruik, smaak is weer perfect. De bediening is anders dus wat aanpassen de eerste keren maar gaat perfect nu. Ik gebruik meestal de 40ml dus die ingesteld op de hoeveelheid die ik wou, blijft ook die hoeveelheid geven

slimmeke 10-06-2014

update: vind de bediening nog steeds makkelijk maar blijkbaar kan ik plotseling geen capsules meer gebruiken van meer dan het 7 level.. ristretto en zo doen het in alarm gaan, dus onmogelijk om die capsules te gebruiken. Ik ga toch eens bellen en zien wat ze zeggen want dit kan toch niet de bedoeling zijn

mj-1 13-03-2013

Ik heb de machine gekocht vanwege zijn uiterlijk en de smaak van Nespressokoffie. Maar na 1 dag bleek dat deze machine veel lastiger in gebruik is dan de andere, oudere modellen van Nespresso. Je kunt zelf de waterhoeveelheid aanpassen en daar gaat het bij mij mis. Dat lukt met de gebruiksaanwijzing erbij wel, maar met de gevoelige tiptoetsen heb je terwijl je het niet in de gaten hebt, zo weer een nieuwe waterhoeveeheid bij 1 van de 3 knoppen ingesteld. Daardoor heb ik regelmatig gedacht een kopje koffie te zetten, waar dan maar een half cm koffie in bleek te zitten en de cup is niet nog een keer te gebruiken. Heb het probleem met Nespresso besproken; de meneer van de klantenservice die ik aan de lijn had werd heel defensief en legde het probleem volledig bij mij neer; dergelijke klachten hadden ze nog nooit gehad. Enfin, niet prettig. Blijft wel: de koffie is heerlijk! Maar ik kies zelf een ander model de volgende keer.

Ron58 14-03-2013

Wij hebben dezelfde ervaring, het ging regelmatig fout, de (originele) capsule zat ook wel eens scheef en werd geplet omdat het gemotoriseerde systeem gewoon doorduwt.
Heb je weer eens een half bakje, dan kun je de capsule weer uit het bakje vissen want die wordt vanzelf uitgeworpen als je niet snel genoeg reageert, je moet er dus continu bij blijven staan.
Nespresso hebben we niet gebeld omdat ik een dergelijk antwoord wel verwacht, het is nu eenmaal het ontwerp van de machine.
Voor ik me er aan ging ergeren heb ik hem heel goed schoongemaakt en geretourneerd binnen de zichtperiode.
Ik gebruik mijn oude Citiz nog wel even, die is makkelijker en voelt eerlijk gezegd ook veel degelijker aan.

R christoffel 05-02-2013

Machine zet een heerlijk bakkie koffie als ie het doet. 1e apparaat dezelfde dag nog teruggebracht, omdat ie lekte. Ik heb toen netjes een nieuwe machine meegekregen. Door de medewerker van Nespresso is gezegd dat er bij een defect een vervangend apparaat wordt verschaft. Helaas na 2 weken wederom een defect, Afspraak gemaakt via de servicelijn en de machine werd netjes de volgende dag opgehaald. Echter geen vervangende apparaat ontvangen, terwijl dit wel toegezegd was. Mijn ongenoegen via mail kenbaar gemaakt, want ik wil geen nummer bellen, waarvoor je 45 cent per minuut moet betalen. Al met al valt de service mij zeer tegen. De duurzaamheid is ook een onvoldoende. Tot op heden nog geen reactie ontvangen van Nespresso club.

Ron58 31-01-2013

Het apparaat is mooi en compact.
Ik heb echter mijn bedenkingen hoe lang het gemotoriseerde capsule systeem het volhoudt, er is al een paar keer een volledig verkreukelde capsule uit gekomen. De lekbak onder de capsule afvalbak is snel vol, de capsule wordt nl. meteen na het bereiden uitgeworpen waarbij kennelijk meer water lekt.
Het apparaat kiest automatisch de meest gebruikte hoeveelheid, als je niet oplet krijg je een Lungo in een Espresso-kopje en loopt de boel over, of andersom en dan heb je een half bakje.
Als je daar niet met je neus bovenop staat is de capsule al uitgeworpen en kun je niet meer aanvullen, je moet het gloeiend hete ding uit het afvalbakje vissen en weer invoeren (als hij niet te erg gedeukt is)
Het geheel voelt allemaal lichter en minder solide aan dan de Citiz die we al hadden.
Ik durf voor duurzaamheid geen score te geven, de eerste 2 jaar kan je natuurlijk niets gebeuren, garantie en reparatie is bij Nespresso goed geregeld (incl. leenapparaat)

Koffiedrinkert 14-12-2012

Gewoon bij Nespresso bestellen telefonisch, binnen 1 dag geleverd voor 109 euro (incl. 30,- korting).
Mooi toestel, neemt veel minder plaats in beslag dan de oude Magimix, en ziet er trendy uit.
3 hoeveelheden in te stellen, deze zijn ook nog te personaliseren. Toestel schakelt automatisch uit na 9 of 30 minuten. Cupje wordt automatisch weggeworpen in het bakje, toestel start vanzelf met lopen als je het schuifje dicht doet.
Ook al is ie nog niet opgewarmd, cupje geplaatst: na opwarmen vanzelf lopen.
Eerste kopje doe ik altijd met water vullen, anders is de koffie nog niet heet genoeg (dat deed ik voorheen ook met Magimix, beetje nadeel van dit soort toestellen).
Kortom mooi ding, handig en trendy, bakjes en aanhangsels zitten met magneetjes vast.
Ziet er degelijk uit, maar duurzaamheid kan ik nu nog niet beoordelen.
Wel 2 jaar garantie.