Jura ENA Micro 1 - Reviews

espresso

B. Meijntjes 01-08-2016 Product jaar of meer in bezit

Lekkere koffie, waardeloze kwaliteit

6,4
Inmiddels drie en een half jaar in bezit.

Verder altijd goed schoongehouden op de voorgeschreven manier. Toch ging het apparaat in totaal drie keer stuk. Twee keer binnen de garantietermijn kunnen opsturen, maar vanaf nu komt het voor mijn eigen kosten. Ik heb er onvoldoende vertrouwen in dat het apparaat (na reparatie) het langer dan een jaar volhoud.

Hoewel de koffie echt lekker is, is mijn ervaring dat de duurzaamheid van het apparaat gewoon te slecht is om de koop hiervan te overwegen.

Lidy 02-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Duur in aanschaf en onderhoud

7,4
Bijna vier jaar van uitstekende koffie genoten, echter wel met de nodige irritaties. Na 24 maanden defect onder garantie gerepareerd. In het derde jaar weer defect en onderdeel vervangen door winkelier. Nu weer defect (verstopt?) en reparatie en onderhoud noodzakelijk van minimaal 250 euro. Machine moet echt elk tweede jaar voor onderhoud (169 euro & verzendkosten) naar Jura vanwege residue en schimmelvorming. Zetgroep is niet uitneembaar en dus niet zelf te reinigen. Apparaat wordt gebruikt in eenpersoonshuishouden.

The truth 07-01-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Nadat ik eerder een nespresso apparaat aan de kant had gezet (liep financieel leeg op de nespresso cupjes) en via een aanbieding een andere merk espresso bonenmachine had gekocht, was ik telkens niet tevreden. De kwaliteit was niet constant, veel werk om hem schoon te maken en daarnaast veel lawaai tijdens het malen.

Ben er ook achter gekomen dat je de beste cappucchino maakt met een losse melkschuimer.
Daardoor heb ik de micro aangeschaft. Dat had ik achteraf veel eerder moeten doen.
pluspunten:
- Zeer snel malen
- Zeer weinig geluid
- Zeer eenvoudig schoon te maken
- Compact ontwerp
eventuele nadelen:
- Water tank mag groter
- koffiebonen reservoir mag groter
- Afvalbakje mag groter
- Omvang mag kleiner :-)

Maar ik ben er zeer content mee.