JURA ENA Micro 1 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA ENA Micro 1 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,9

Johan 19-08-2018

slechte ervaringen met deze espressomachine

Geschreven voor: JURA ENA Micro 1 zwart

Al vrij snel na aanschaf diverse klachten. Na telefonisch ingewonnen advies konden deze worden opgelost. Binnen garantieperiode eenmaal ter reparatie aangeboden.
De klachten komen echter steeds vaker terug; apparaat weigert dienst, vervolgens verstopping in het apparaat met ongebruikte koffie, die zich handmatig moeilijk laat verwijderen; ook schimmelende resten worden aangetroffen. Koffieresten, die in het afvalbakje dienen te worden opgevangen, vallen er deels naast en verstoppen het apparaat. Bij het schoonmaken van het afvalbakje wordt in de lade koffie-afval aangetroffen. De laatste tijd komen deze klachten herhaaldelijk voor, en weigert het apparaat dienst. De klachten zijn zodanig dat we er helemaal klaar mee zijn. Verder zijn de schoonmaaktabletten en de filters, die regelmatig moeten worden vervangen, duur. Conclusie, slechte keus en we gaan voor een nieuw en goed apparaat.

EdvL 24-07-2018

Slecht product

Geschreven voor: JURA ENA Micro 1 zwart

In de eerste twee jaar en een maand is het drie keer defect gegaan en retour naar Jura. Twee keer gerepareerd onder garantie, één keer onder coulange. De koffie is niet consequent van smaak. Er hopen koffie resten die gaan schimmelen bij de opvangbak. Schoonmaken moet met een doek op een stokje anders kom je er niet bij. Nu is er een nieuw defect opgetreden, soms gooit het apparaat de vloeibare koffie niet in het kopje, maar intern naar de opvangbak. Dan weer opnieuw starten.
Ik ben wel klaar met Jura, 600 euro voor een apparaat die niet te vertrouwen is. Dit apparaat gaat binnenkort de vuilnisbak in, ik heb geen zin om nog meer geld in dit rampen apparaat te stoppen. Jura, dit is echt een slecht ontwerp geweest.

Pluspunten

• Weinig

Minpunten

• Niet consequente smaak
  • Slechte kwaliteit
  • Moeilijk schoon te maken

B. Meijntjes 01-08-2016

Lekkere koffie, waardeloze kwaliteit

Geschreven voor: JURA ENA Micro 1 zwart

Inmiddels drie en een half jaar in bezit.

Verder altijd goed schoongehouden op de voorgeschreven manier. Toch ging het apparaat in totaal drie keer stuk. Twee keer binnen de garantietermijn kunnen opsturen, maar vanaf nu komt het voor mijn eigen kosten. Ik heb er onvoldoende vertrouwen in dat het apparaat (na reparatie) het langer dan een jaar volhoud.

Hoewel de koffie echt lekker is, is mijn ervaring dat de duurzaamheid van het apparaat gewoon te slecht is om de koop hiervan te overwegen.

Lidy 02-07-2016

Duur in aanschaf en onderhoud

Geschreven voor: JURA ENA Micro 1 zwart

Bijna vier jaar van uitstekende koffie genoten, echter wel met de nodige irritaties. Na 24 maanden defect onder garantie gerepareerd. In het derde jaar weer defect en onderdeel vervangen door winkelier. Nu weer defect (verstopt?) en reparatie en onderhoud noodzakelijk van minimaal 250 euro. Machine moet echt elk tweede jaar voor onderhoud (169 euro & verzendkosten) naar Jura vanwege residue en schimmelvorming. Zetgroep is niet uitneembaar en dus niet zelf te reinigen. Apparaat wordt gebruikt in eenpersoonshuishouden.

The truth 07-01-2015
Geschreven voor: JURA ENA Micro 1 zwart

Nadat ik eerder een nespresso apparaat aan de kant had gezet (liep financieel leeg op de nespresso cupjes) en via een aanbieding een andere merk espresso bonenmachine had gekocht, was ik telkens niet tevreden. De kwaliteit was niet constant, veel werk om hem schoon te maken en daarnaast veel lawaai tijdens het malen.

Ben er ook achter gekomen dat je de beste cappucchino maakt met een losse melkschuimer.
Daardoor heb ik de micro aangeschaft. Dat had ik achteraf veel eerder moeten doen.
pluspunten:
- Zeer snel malen
- Zeer weinig geluid
- Zeer eenvoudig schoon te maken
- Compact ontwerp
eventuele nadelen:
- Water tank mag groter
- koffiebonen reservoir mag groter
- Afvalbakje mag groter
- Omvang mag kleiner :-)

Maar ik ben er zeer content mee.