Braun Silk-épil Xpressive 7681

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil Xpressive 7681 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

zaplingg 28-10-2011

Het is een hele opgaaf om te kiezen tussen alle verschillende modellen van de Braun generatie 7 epilators. Ik zocht per se een oplaadbare epileerder, omdat ik er graag mee in de tuin ga zitten. Waterdicht en bijgeleverde scheerkop beschouw ik als fijne extra's. Tussen type 7681 en 7781 heb ik geen enkel technisch verschil kunnen ontdekken; alleen de kleur en het reliëfje van de aan/uit knop is anders. Dat ik de 7781 kocht is dus toevallig, omdat ik hiervan de beste aanbieding zag.
Vooraf heb ik bij Braun gecheckt of ze ook garantie geven op de levensduur van de accu (notoir zwak punt bij oplaadbaar spul) en dat doen ze.

Ik ben blij met mijn keuze. Deze epilator/shaver werkt op een accu en is volledig waterdicht. Hij kan mee onder de douche of in bad. Er zitten diverse epileerhoofd-verkleiners bij, een massagedingetje dat de pijn bij het epileren ietsje vermindert en een trimmer opzetstuk voor een gewenste haarlengte van ongeveer 8 mm. De machine heeft een fel koplampje, wat prettig werkt, want wie heeft er nou 100 watt peertjes in z'n badkamer tegenwoordig...

Ik ben erg tevreden over de prestaties van met name de epileerfunctie. Ik had voorheen een Panasonic met vergelijkbare functies, maar die was na 4 jaar echt versleten en was toch al nooit de meest efficiënte. De Braun gaat een stuk beter. Niet dat een been met 1x er overheen helemaal glad is, maar na 3x over een plek is echt álle haar weg, ook heel korte en zelfs half ingegroeide haartjes. De irritatiegraad is laag, ik ervaar iets minder pijn dan met mijn oude epileerder.

Ik maak me wel wat zorgen over de levensduur van de accu. Apparaat is helaas beveiligd tegen gebruik aan netsnoer!

epilday 22-06-2011

het is een fantastisch apparaat,..... maar je kan em maar 1 jaar gebruiken.
De batterij capaciteit is echt dramatisch: NIET KOPEN.
IK ga weer over op netstroom... die blijven het tenminste doen. en niet 150 euro armer voor 1 jaar gebruik.

ca023 04-11-2010

Gebruik al jaren een braun epileer app.
Nu dus dit type. De enige maar wel grote tegenvaller is de batterij.
Na een paar maanden gebruik hield hij er met 20 minuten (na opladen) al mee op.
Nu bijna n jaar in gebruik, en na uren opladen, stop hij al na 10 minuten!!
Ga vandaag naar de winkel terug :-(

elise 05-07-2010

Tot op heden 1x gebruikt, voor mijn bikinilijn, onder de douche. Oksels durf ik nog niet aan!

Het was wel pijnlijk (ik ben wel haar voor haar epileren en een beetje harsen gewend, maar toch) maar te doen. Ik durf alleen niet te ver naar beneden te epileren.. dat wordt wel erg pijnlijk en moet je de huid denk ik erg strak houden.

Wel moet ik aardig wat keer op en neer over een stukje om alle haren weg te krijgen, het kost dus wel wat tijd (maar dat is vooral de eerste keer neem ik aan).

Ik ben benieuwd of het na wat 'oefenen' makkelijker en minder pijnlijk wordt. Het lampje is wel prettig.

split 25-05-2010

Braun epilady nu nog geen jaar in huis. Na opladen accu werkt apparaat nog geen 20 minuten. In maart 2010 teruggestuurd en kreeg in april een nieuwe retour,met hetzelfde resultaat en welke na 3 keer gebruik er na 10 minuten definitief mee op hield, accu stuk. Vandaag dus weer retour gestuurd maar wil eigenlijk geen nieuwe, gezien accuproblemen en andere reviews lijkt mij dit gewoon geen goed product. Ook beloofd epileer resultaat valt tegen, haartjes zo groot als een zandkorrel worden zeker niet verwijderd, ze moeten minimaal ong. 3 mm. zijn en de huid voelt niet echt glad aan. Ik gebruik al jaren een epilady van Braun maar dit type is zeker geen verbetering.

gerrit2009 13-05-2010

Het is een fijn ding zeker onder de douche maar ik heb alleen problemen met het opladen in de beschrijving staat dat hij na opladen minstens 40 min.moet kunnen scheren of epileren nou zodra ik hem aan zet gaan de oplaad lampjes al weer branden en verliest hij zijn kracht hij wordt nu voor de 2e keer gerepareerd jammer......maandag morgen ding??

bocatabla 27-03-2010

---------- update review 27-03-2010 ----------
Na een paar maanden gebruik hier weer een update.
Ik vind het apparaat eigenlijk tegenvallen. Met het scheren van je benen wordt het echt niet superglad, je blijft stoppels houden. Ok de haren blijven wel een week of 2 weg, maar absoluut niet glad. Voordat je dan weer goed kan epileren moeten de haartjes paar cm lang zijn. Heb je dus toch weer haar op je benen. Het is wel zo dat mijn haren nu iets minder stug zijn.

Het epileren van mijn bikibilijn is wel wat gladder maar daar wel veel huid irritatie, pukkeltjes en ingegroeide haartjes.

Mijn oksels vind ik zo pijnlijk dat doe ik nog maar met een ouderwets mesje.

Al met al zou ik hem niet aanraden, zeker niet omdat ie best erg duur is en je dus eigenlijk geen waar voor je geld krijgt.

---------- oude review 17-01-2010 ----------
Ik heb jaren met een scheermesje al mijn haar op benen, bikinilijn en oksels weggehaald. Dat gaf voor 1 dag een heel glad resultaat. Ik wilde iets wat langer een glad resultaat zou geven en na veel twijfelen toch maar deze aangeschaft, je kan immers 'em niet eerst uittesten voor je 'em koopt.
Tot nu toe valt ie eigenlijk een beetje tegen, op mijn benen. Ik had een gladder resultaat verwacht, die voelen nog steeds wel stoppelig aan na het scheren. Dit kan natuurlijk ook komen door het jarenlange gebruik van scheermesje waardoor mijn haren erg stug zijn. Misscien is het een kwestie van vaker doen zodat de haren wat zachter worden. Want mijn bikinilijn en binnenkant dijbenen is wel heel glad geworden en dat waren geen stugge haren. Wel merk ik dat de haren al langer wegblijven. Qua pijn was voor mij echt even doorbijten, zeker de 1e keer. Benen was wel te doen maar de bikinilijn was heftig. Een kleine kap gebruiken en stukje bij beetje zou ik zeggen. Voor mijn oksels heb ik nog niet genoeg moed verzameld....Verder maakt ie wel een hele hoop herrie. Het lampje is erg handig, behalve onder de douche want dan kan ik mijn bril niet op (-: En zoals andere al zeggen, onder de douche is minder pijnlijk maar geeft ook minder resultaat. Mijn tip; begin onder de douche en maak het daarna (met lampje en bril) haartje voor haartje af.
Het is ook zo, hoe vaker je het apparaat gebruikt hoe minder pijnlijk het wordt. En nouja, als ik straks 1x per 2 weken even moet bijschaven ben ik wel tevreden, daar heb ik 'em voor gekocht. Maargoed zover zijn we nog niet toch nog maar even afwachten voordat ik helemaal begin te jubelen....

Daisy1969 28-10-2009

Heb altijd geharst. Maar dit apparaat is veel praktischer. Zelf vind ik het niet echt pijn doen. Het resultaat is echt geweldig. Lekker glad. Ik ben heel blij met dit apparaat.

Lexa 10-09-2009

Ik vind het een erg prettig toestel. Het is mijn eerste, maar ben toch wel tevreden. Lekker lang gladde benen, oksels en bikinilijn. Qua pijn op de benen vind ik het heel erg meevallen, maar weet dat andere er meer moeite mee hebben.
Bij de oksels is het even doorbijten en net zo bij de bikinilijn. Epileren met een slokje op verzacht trouwens wel de pijn. ;-)
Het resultaat dat hij behaald als je nat epileerd vind ik wel een stuk minder, misschien dat het daarom ook minder pijn doet. Daarom doe ik het toch liever droog.
Ook het scheergedeelte vind ik er prettig. Het is weliswaar niet zo glad als een mesje maar op bepaalde plekken wel een stuk sneller en veiliger.

CMiles1979 18-08-2009

Helaas is dit toestel enkel snoerloos te gebruiken. Stroom is enkel om op te laden.
Ik ben een man die dit toestel gaat gebruiken voor benen, borst en oksel en wie weet nog andere plekken. Door jaren te scheren is de eerste keer wel zéér degelijk pijnlijk, maar in bad met warm water viel het mee. Doorzetten is de boodschap. Ik hoop op een mooi resultaat. Met ijs zou de pijn nog minder zijn, dus dat gaan we ook proberen, maar tot op heden ben ik tevreden van dit toestel. Voorlopig nog maar één onderbeen gedaan. Vertel de ervaring van de rest later wel. Kopen zou ik zeggen.

Tips wel van Philips, maar niets van aantrekken http://www.philips.be/shared/assets/be/Downloadablefile//Beauty_Epilation_Guide-NL-14615.pdf

interactive 24-06-2009

Dit is de eerste epilator die ik gekocht heb.
Ik scheerde altijd en durfde niet te epileren. Uiteindelijk toch de gok genomen en gekozen voor een apparaat dat zowel kan epileren als scheren. Zou het epileren te pijnlijk zijn, dan kon ik altijd nog scheren.

Het epileren van mijn benen beviel goed, maar voor mijn oksels was het een pijnlijke ervaring. De tweede keer ging het al een stuk makkelijker en als epilator is dit een goed product.
Onder de douche heb ik hem nog niet geprobeerd.
Het massage opzetstuk is prettig, maar ik denk dat ik in de praktijk maar 2 opzetstukken zal gebruiken.

Echter, het scheren doet dit apparaat slecht. Ik heb vroeger een ladyshave gehad en die deed het uitstekend, maar deze scheert slecht en het duurt erg lang voordat de haartjes verwijderd zijn. Ik ben toen maar verder gegaan met een scheermesje.
Gelukkig valt het epileren me dusdanig mee dat ik het scheergedeelte niet meer nodig zal hebben, maar toch vond ik dit erg teleurstellend.
Samengevat, als epilator een topper, als scheerapparaat niet de moeite waard.

dubbeling 14-06-2009

Een fijn apparaat, vooral om onder de douche te gebruiken. Ik heb hem gister voor de eerste keer gebruikt. Deed wel zeer in het begin, later raakte ik er aan gewend.
Nu afwachten hoe lang de haartjes wegblijven, maar mijn benen voelen nu al glad aan! Eerst harste ik altijd, maar kreeg daarmee de kortere haartjes niet weg, waardoor ik altijd haartjes bleef voelen en het lang duurde voordat alle haartjes lang genoeg waren om weer te harsen.
Dit is een prima oplossing!

sleeping beauty 07-06-2009

dit apparaat vind ik super! Toen ik mijn benen ging ontharen koos ik ervoor niet te gaan scheren, omdat bij andere mensen dan de haartjes soms al binnen een dag terugkwamen. Ik zag mezelf nog niet zo elke dag gaan zitten scheren dus dat leek me niks. Een epileerapparaat leek me wel wat omdat de haartjes dan langer wegblijven. Het enige probleem was dat ik van iedereen hoorde dat het zoveel pijn deed, en dat er niemand was die me kon vertellen welke ik dan moest nemen. Uiteindelijk heb ik voor deze gekozen (ik dacht de duurste is vast goed =D) en ik ben er heel blij mee. Het is heel handig dat het apparaat onder water te gebruiken is, dan wordt de herrie gelijk minder. De pijn valt heel erg mee. Bij een vriendin van mij deed het wel pijn (zij heeft opp mijn aanraden dezelfde gekocht) maar dat is waarschijnlijk omdat als je je benen eerst een tijd geschoren hebt je dikkere haartjes hebt en dan doet het meer pijn. Maar ook zij is er heel blij mee.

+ punten:
o doet heel weinig pijn
o kan ook scheren
o kan onder water gebruikt worden
o haartjes blijven 2 weken weg

- punten:
o hij kan alleen op de accu gebruikt worden. Dit is prima maar het zou handig zijn als het ook op het lichtnet kon omdat je hem dan niet steeds hoeft op te laden.
naja dat was het ik hoop dat het helpt..