Braun Silk-épil 7 7-561 Wet & Dry draadloze epilator met 6 extra's inclusief een scheerhoofd en een tondeuse opzetstuk - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten voor de Braun Silk-épil 7 7-561 Wet & Dry draadloze epilator met 6 extra's inclusief een scheerhoofd en een tondeuse opzetstuk op Kieskeurig.nl.

blingblong 11-07-2015

Na jarenlang de silk epil 1 te hebben gebruikt was ik ondertussen erg nieuwsgierig geworden naar het wet & dry epileren.
de silk epil 7 aangeschaft in een leuke aanbieding.
net klaar met de eerste keer gebruiken en ik moet zeggen dat het me een beetje tegenvalt.
het apparaat is meer gericht op pijn bestrijden dan op het epileren zelf naar mijn mening. erg handig al die opzetkapjes denk je, maar door de kapjes lijken de haartjes minder makkelijk bij de pincetjes te komen. ook zijn de meebewegende kapjes juist niet handig omdat de pincetjes alleen bovenaan opengaan, en niet aan de zijkanten bij het meebewegende kapje.
epileren onder water of onder stromend water is inderdaad minder pijnlijk, maar het werkt wel vervelend omdat de huid door het water wat stroef wordt en de epilator dus minder makkelijk over de huid glijdt.
Denk dat ik al met al deze epilator had kunnen laten liggen,
doordat ik al aan de pijn gewend ben en deze pijn natuurlijk ook is afgenomen in de jaren heb ik liever een efficiënte epilator en daaraan voldoet de silk epil 1 meer.

Kim van der Ploeg 04-06-2016

Helemaal blij!

Geschreven voor: Braun Silk-épil 7 7-561 Wet & Dry draadloze epilator met 6 extra's inclusief een scheerhoofd en een tondeuse opzetstuk

Voor het eerst een epileerapparaat epileerapparaat gekocht. Bevalt me goed! Zo fijn dat ik niet de volgende dag alweer stoppeltjes voel als ik met mijn benen over elkaar wrijf... ik moet soms wel een 2e keer over het zelfde stukje, maar dat moest ik met een mesje ook. Bij mijn onderbenen vond ik de pijn nog meevallen. Van mijn boven benen waren de haren te lang, dus die heb ik eerst met het scheerhoofd geschoren, om dat ook te proberen. Ook het scheerhoofd bevalt me goed! Ik heb net mijn oksels geëpileerd, dat deed erg pijn! Maar het resultaat is heerlijk! En de pijn zo weg! De rest en nat epileren heb ik nog niet geprobeerd...

A. 12-12-2018

Maakt beloftes niet waar

Mijn 10 jaar oude epilator van Braun (die overigens toen maar 30 euro kostte) is helaas kapot gegaan.
Deze silk epil 7 een paar maanden geleden aangeschaft maar wat een miskoop: ik moet heel vaak (soms tot 8x) over hetzelfde stukje gaan om alle haren te verwijderen, en dan nog trekt hij ze eerder kapot dan met wortel eruit. Huid doet nog dagenlang daarna pijn terwijl dit met mijn vorige apparaat niet het geval was. En dat nieuwe soort massagerollers die erop zitten, zijn bijna hilarisch zo nutteloos als ze zijn, ik voel er niks van.
Wat mij betreft een mega tegenvaller.

Pluspunten

• lampje
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• slecht resultaat
  • enorm pijnlijk
  • maakt veel lawaai
  • accessoires hebben totaal geen nut
  • accu houdt het max. 45 minuten vol

Bossuyt Janneke 03-10-2018

Mooi design en ligt goed in de hand

Een zeer aangename ervaring. Als je alle instructies opvolgt is dit een erg effectieve ontharingsmethode. Heb dit getest voor het verlof in warm bad en heb pas na 3 weken terug moeten ontharen. Zo goed als pijnloos en erg praktisch. Een echte aanrader. Ik heb de kans gekregen dit product gratis te mogen uittesten met een erg positief resultaat.

Pluspunten

• Zo goed als pijnloos
  • Kan gebruikt worden in bad/ douche

Minpunten

• kan niet zien hoe het met de batterij gesteld is

Derya D 24-09-2018

Handig!

Een degelijk product maar niet heel anders dan de vorige versies. Ik gebruik al bijna 10 jaar de Braun Silk Epil Expressive en ben daar uiterst tevreden over. Toen ik hoorde dat ik deze nieuwe Braun gratis mocht testen, had ik hoge verwachtingen van het product. Het blijkt echter bijna hetzelfde te zijn. Dat het onder water te gebruiken is, is niet zo handig als gedacht. Ik gebruik hem liever droog. Het lampje is wel reuze handig (zat ook op mijn oude apparaat). grootste pluspunt in vergelijking met de ander is dat deze draadloos te gebruiken is. verder is de bijgeleverde facecleaner superhandig!

Bérengère Simons 05-04-2018

Gebruik in de douche!

Ik was voorheen nooit fan van dergelijke ontharingsapparaten maar aangezien ik het apparaat gratis mocht uittesten, vond ik het toch de moeite waard om dit uit te proberen. Het gebruik is niet pijnloos maar na enkele weken is je huid er al wat meer aan gewend. Belangrijk om een goede lotion te gebruiken na het gebruik om irritatie te vermijden. Voor mij is het vooral belangrijk om dit toestel in de douche te kunnen gebruiken om tijd uit te sparen. Het lichtje op het toestel is gemakkelijk om de haartjes goed te kunnen zien.

Pluspunten

• Gebruik in de douche
  • Gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• Slechts resultaat na enkele weken

Jess VDH 20-03-2018

goed product!

Ik gebruik dit toestel al enige tijd. Onlangs heb ik de kans gekregen om de nieuwere versie van de Silk Epil 7 gratis te testen.
Ik merk dat de haartjes dunner worden, verminderen en langer weg blijven. Er zijn twee stander op het toestel. Stand 2 is het meest aan te raden, de eerste lijkt wat te min. Jammer genoeg heb ik een gevoelige huid waardoor ik pauzes nodig heb om mijn huis even ruimte te geven, anders een heel branderig gevoel. Ijs in een doekje en dit op mijn huid houden, lijkt wel te helpen. De batterij gaat dan ook geen twee volledige benen mee als je een tijdje niet geëpileerd hebt. Hoewel scheren tussen sessies door niet aan te raden is, dan doet het weer zeer.

Pluspunten

• makkelijk te onderhouden

Minpunten

• batterij mag langer meegaan

Lisette 19-03-2018

geweldig apparaat

Ik was een van de gelukkige testers die gratis deze Braun Silk Epil 7 mocht testen.
Ik ben zeer tevreden over deze epilator, als je niet gewend bent om te epileren dan is het even wennen maar mijn tip is: ga onder de douche staan dit maakt het wat dragelijker.
De haren blijven veel langer weg dan bij een normaal scheerapparaat die ik altijd gebruikte. Daarom zou ik deze epilator zeker aanraden voor iedereen die graag van haren af wil.
Het product wordt geleverd met verschillende opzet stukken en dit maakt het handig om voor elk lichaamsdeel te kunnen epileren.
Ik zou niet meer zonder dit apparaat kunnen. Echt een topper!

Dieu 16-03-2018

Goed product

Een heel fijn product om uit te testen ik beveel dot product aan voor iedereen
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden haha

Pluspunten

• Vlug binnen

IreneUtrecht 16-03-2018

Prima apparaat, minder lawaai dan oudere apparaten

Ik heb dit product gratis gekregen om te testen. Ik heb het nu 2 keer gebruikt en het valt me meteen al op dat dit apparaat veel minder lawaai maakt dan mijn oude apparaat (15 jaar oud). Hij onthaart goed, alleen doet hij het stukken beter op stand 2 dan op stand 1. Stand 1 lijkt me niet sterk genoeg en zal ik in de toekomst ook niet meer gebruiken. Ook handig: er zit een lampje op zodat je goed kunt zien of je alle haartjes heb weggehaald!

Pluspunten

• minder lawaai
  • doet het goed (mits op stand 2)

Hanneke8000 16-03-2018

Prettige epilator

Mooi en handzaam apparaat. Epileert ook de korte haartjes mee. Kan zowel gebruikt worden tijdens het douchen als droog.
Het neemt wel wat meer tijd in beslag tav scheren maar met de epilator behoud je wel langer het resultaat.
De eerste week was het epileren wel gevoelig, nu niet meer.

Pluspunten

• Epileert ook korte haartjes mee
  • Lange duur batterij
  • Droog als nat te gebruiken
  • Lang mooi resultaat

Minpunten

• In het begin gevoelig
  • Neemt meer tijd in beslag

stephanie bosch 14-03-2018

Fijne en efficiënte epilator

Door het massagesysteem vind ik het epileren vrijwel pijnloos. De kop volgt de lichaamscontouren goed waardoor hij dicht op de huid epileert en hij neemt ook de hele korte haartjes goed mee. Door het lampje zijn ze ook goed te zien wat het epileren efficiënter maakt.
enig min puntje vind ik dat hij tijdens opladen niet gebruikt kan worden.

Pluspunten

• kan nat en droog gebruikt worden
  • senso smart lampje

Minpunten

• tijdens opladen niet gebruiken

Véro 01-02-2018

Een aanrader

Ik epileer al jaren mijn benen en heb nu de kans gekregen deze epitalor gratis te testen en ik weet één ding, deze gaat mijn oude vervangen.  Met de Silk Epil gaat het epileren nog vlotter dan voorheen. Hij zit lekker in de hand, je hoeft geen stroom te hebben op de plek waar je wil epileren, dit maakt dat het nog vlotter gaat. Ook het lichtje vind ik enorm makkelijk, want hierdoor zie je toch beter op de plek waar je bezig bent.

Pluspunten

• snoerloos
  • lampje
  • meer pincetten

Estrella 27-01-2018
  • Product gekregen

Veelzijdig en makkelijk in gebruik

Ik heb de Braun epilator SE7-561 gratis ontvangen en mogen uittesten. Mijn algemene indruk van deze epilator is erg positief. Het is een erg veelzijdig en handig apparaat.

Pluspunten:
- veel mogelijkheden vanwege de meegeleverde opzetborstels. Zo kun je het apparaat gebruiken voor vrijwel elke elke lichaamszone
- Handige en zeer handzame bikinitrimmer meegeleverd (let op, geld niet bij alle aanbieders)
- Lange batterijduur
- Epilator houdt fijn vast
- Makkelijk in gebruik
- Handige bijgeleverde etui
- Na meerdere malen te hebben gebruikt, wordt epileren minder pijnlijk
Minpunten:
- Er zit een handig lampje op de epilator, maar tijdens het gebruik heb je hier helaas niet veel aan. Je hand zit er dan voor of het apparaatje zelf. Het was handige geweest als het lampje in de kop/op de voorkant had gezeten
- Schoonmaken vergt wat onderzoek, maar is goed te doen als je dat eenmaal weet.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Lange batterijduur
  • Houdt fijn vast
  • Makkelijk in gebruik
  • Handige etui meegeleverd

Minpunten

• Lampje niet effectief
  • Schoonmaken vergt wat onderzoek

LisaVG 13-12-2017

Fantastisch apparaat!

Onlangs ontving ik gratis de Braun Silk-épil 7 Wet&Dry Epilator. Na ongeveer 4 weken uittesten, kan ik besluiten dat dit een heel fijn apparaat is! Het apparaat bevat verschillende standen, die aangepast kunnen worden naar je eigen verlangen, wat ik al een enorm pluspunt vind. Het apparaat neemt goed alle haartjes mee, waardoor de haren minder snel terugkomen. Qua pijn valt het bij dit apparaat ook goed mee! Natuurlijk voel je wel dat je je haartjes epileert, maar na een paar keer uittesten, ben je “de pijn” al gewoon en voel je er bijna niets meer van. Een extra pluspunt aan dit apparaat is de extra bikinitrimmer. Deze is heel handig om kleine oppervlaktes extra bij te trimmen en werkt ook zéér goed. Conclusie: deze epilator is zeker een aanrader!

Pluspunten

• Trimmer
  • Snel

Nath 26-11-2017

Leuke extra's

Ik heb deze gratis gekregen om hem te testen! Ik ben blij dat ik deze heb leren kennen. Hij ziet er goed uit, en de extra's die er bij zitten zijn alleen maar geweldig! Het enige minpuntje is dat de bikinitrimmer niet mee onder de douche kan.

Pluspunten

• extra's
  • mooi uitzicht

Minpunten

• bikinitrimmer kan niet mee onder de douche

Bianca 1975 24-10-2017

Eenvoudig gebruik

De Braun Silk Epil is heel gemakkelijk qua gebruik. Ook de kleinste haartjes worden meegenomen. Zelf vond ik het gebruik in de douche iets minder.

Pluspunten

• Lang qua batterij

Leo75 20-10-2017

Epileerapparaat bijna. Pijnloos

Ik wilde weer eens wat anders dan het gebruikelijke scheermesje. Mijn benen voelden niet meer glad aan. Met de Braun Silk-epil SE 7-561 epilator ben ik er achter dat epileren eigenlijk geen pijn doet. Waarschijnlijk ligt dit aan de samenstelling van het apparaat.
Ik gebruik het apparaat met name voor mijn benen en oksels. Mijn benen voelen erg glad en het duurt zeker twee tot drie weken voordat de haartjes weer terugkomen. Het Mooie van het apparaat is dat het ook alle kleine haartjes meeneemt. Dit komt ook door de lamp die aan voorzijde zit waardoor je alle haartjes goed kan zien. Tevens heb ik een gevoelige huid maar met dit apparaat heb ik dus geen uitslag. Ook is het natuurlijk handig dat het apparaat onder de douche of in bad te gebruiken maar dat is niet aan mij besteed omdat ik het fijn vind om in een goede positie te zitten terwijl ik mijn benen en oksels epileer. Dus dit is voor mij geen extra voordeel om het aan te schaffen
Enig nadeel van het apparaat is dat de haartjes die in het apparaat komen moeilijk te verwijderen zijn omdat ze vast zitten tussen de mesjes.

Met de bijgeleverde bikinitrimmer had ik bij de eerste keer dat ik het gebruikte veel pijn. De keren daarna deed het minder pijn, maar erg fijn vind ik het ook niet.

Pluspunten

• Ook kleine haartjes worden meegenomen
  • Lampje aan de voorzijde
  • Minder pijn

Minpunten

• Moeilijk schoon te maken

Monique 18-10-2017

Goede accuduur

Omdat ik af wilde van het scheren met mesjes, deze epilator aangeschaft. Vooral op basis van ervaringen van mensen om me heen gekozen voor deze van Braun. Het is een mooi apparaatje, ligt lekker in de hand. Maar dat epileren was wel even wennen, de eerste keer was mijn huid het er niet mee eens. Opgezwollen rode bultjes over heel mijn benen. Maar goed dit ligt aan mij en niet aan het apparaat. De haartjes waren wel weg en blijven echt beduidend langer weg! Mijn huid begint er ook aan te wennen en het is al lang niet meer zo pijnlijk. Verwacht dus de eerste keer niet meteen supergladde benen, je moet echt even door de pijn heen, maar daarna stelt het apparaat zeker niet teleur!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden met de opzetstukjes

Minpunten

• Pijnlijk
  • Kwestie van wennen

TB 18-10-2017

Goed resultaat, veel mogelijkheden, lange accuduur

Om te beginnen ben ik heel erg blij met mijn aankoop. Ik heb de Braun nu zo’n 2 maanden in gebruik en de haren komen na lange tijd pas terug en zijn veel dunner dan voorheen. Normaal had ik altijd een soort donkere waas onder mijn oksels na het scheren, maar nu met de Silk Epil welke de haren met haarzakje eruit trekken, heb ik dat niet meer :)

Eerste keer dat ik mijn oksels epileerde gebruikte ik de massage kap en alsnog deed het behoorlijk pijn. Maar nu na 2 maanden hoef ik geen opzetstuk meer te gebruiken. De epilady roteert zo snel, dat die paar haartjes van 1 week oud pijnloos te epileren zijn.

Hoe vaak ik ook scrub, voor mijn benen werkt het niet. Wel voor mijn bikinilijn en ook zonder ingegroeide haren, zolang ik maar om de dag scrub.

Hoewel ik in andere reviews lees dat men het lampje geen toegevoegde waarde vindt, vind ik dat wel! Bij weinig licht in de douche heb je dit juist nodig. Blij dat deze Braun snoerloos en waterdicht is. Mijn vorige epilady (overigens ook van Braun) is vorig jaar na 11 jaar overleden. Ik ga er nu dus ook vanuit dat deze minstens net zo lang mee zal gaan :)

Mijn man heeft overigens het kleine scheerapparaatje in beslag genomen voor het recht scheren van zijn snor. Zelf kan ik niet bedenken waar ik ‘m voor zou kunnen gebruiken.