Philips SatinPerfect HP6581

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SatinPerfect HP6581 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Kim 07-12-2015
Geschreven voor: Philips SatinPerfect HP6581

Fijn dat je hem zowel droog kan gebruiken als onder de douche. De kleine epilator heb ik nog niet gebruik. Ook qua design ziet hij er mooi uit! Diverse koppen zitten erbij en een pincet met lampje!

Gemini2you 03-01-2015
Geschreven voor: Philips SatinPerfect HP6581

Ik heb het product vandaag pas gekocht. Hiervoor had ik een oude epilator van Philips.
Eerst had ik een Braun gekocht, maar deze gelijk terug gestuurd.
Philips is beter, fijner en handig in gebruik.
Ik ben er nu alweer tevreden mee.
Ik heb het product gelijk gebruik toen ik thuis was, en ik ben weer helemaal happy

Magdalena Toeters 03-12-2014
Geschreven voor: Philips SatinPerfect HP6581

Goed apperaat En werkt Prima vooral Omdat hij aan Geeft wanner die klaar is met Krullen! En ligt lkkr in de hand

elvira88 07-11-2012
Geschreven voor: Philips SatinPerfect HP6581

Niet Pijnloos, wel effectief!

Ik heb de Philips SatinPerfect nu even in gebruik en ben er best tevreden over.

Wat zit er in de doos?

Natuurlijk de Epilator zelf. Deze is oplaadbaar met het bijgeleverde snoer. Je krijgt er ook 2 opzetstukken bij. Een is bedoeld om het epileren soepel te laten verlopen en om het epileren aangenamer te maken. Zelf gebruik ik dit opzetstuk niet, omdat ik het idee heb dat de haartjes beter gepakt worden zonder dit opzetstuk. Daarnaast zit er ook een scheerkop bij. Heel handig voor als je een keer niet zoveel tijd hebt of om de haartjes die te klein zijn voor de epilator weg te scheren.

Dan bevat de doos ook nog een aparte epilator voor precisie werk. Deze werkt op 2 AA batterijen (bijgeleverd). Ik denk dat deze bedoeld is voor je bikinilijn en eventueel oksels. Maar je oksels epileren raad ik niemand aan vanwege de gevoeligheid daar.

Daarnaast is er nog (en dat vond ik heel attent van Philips) een pincet met lampje te vinden in de doos, zodat je ook je wenkbrauwen kunt bijwerken. Philips heeft dus overal aan gedacht.
Verder bevat de doos de standaard dingen, zoals een gebruiksaanwijzing en borsteltje om je apparaat mee schoon te maken.

Design:

Beide epilatoren zien er chique uit. Het materiaal voelt fijn aan. De apparaten liggen goed in de hand en zijn prettig in gebruik. Ze hebben mooie sterren op de voorkant, wat een heel vrouwelijk uiterlijk geeft.

Pijnloos?

Pijnloos ontharen…dat lees ik op bijna elke doos die een epilator bevat en ook Philips is hier geen uitzondering op. Ik weet niet welk ongevoelig “proefpersoon” zij hebben gebruikt. Maar epileren is gewoon niet pijnloos. Als je pijnloos wilt ontharen, moet je scheren. Epileren voel je gewoon. En het ligt er een beetje aan hoe hoog je pijngrens is, hoeveel last je daar van hebt. Ik merk zelf wel dat het in het begin even doorbijten is, maar na een tijdje raak je gewend en voel je het minder.

Waar er trouwens met eerdere epilatoren van andere merken nog wel eens een velletje tussen het apparaat bleef hangen, heb ik dit met de Philips SatinPerfect nog niet gehad. Wat dat betreft vind ik de Philips een stuk veiliger.

Nat en droog

Wat ik een pluspunt vind is dat je de Philips zowel droog als onder de douche kunt gebruiken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hem alleen nog droog heb geprobeerd. Maar onder de douche schijnt minder pijn te doen vanwege het warme water. Dus dat ga ik zeker ook nog proberen. Het is in ieder geval prettig dat de uitgetrokken haren meteen weg gespoeld worden in het doucheputje en je er dus niet zoveel rommel van hebt.

Gebruik:

De Satinperfect is makkelijk in gebruik. Het was wel even wennen met de knoppen, maar dat kwam omdat ik de gebruiksaanwijzing niet had gelezen.
Je hebt in principe maar 1 grote langwerpige knop. Als je erop drukt gaat de epilator aan. Druk je er nog een keer op, dan verander je de snelheid en druk je er dan nogmaals op, dan schakelt hij zichzelf weer uit. Boven de aan en uit knop zit het lampje voor de Opti-light. Op die manier kun je goed zien waar je mee bezig bent.

Resultaat:

Gladde armen en benen. Dat is mijn resultaat. Net na het scheren is je huid een beetje rood. Dat is normaal en trekt vanzelf weer weg. Je zou ongeveer 4 weken glad moeten blijven. Maar na 1,5 week komen er bij mij toch al wel stoppeltjes door. Toch hoef je minder vaak te epileren dan te scheren. Ik vind het apparaat dus geslaagd. Je moet wel zorgen dat je tussendoor goed scrubt om ingegroeide haren tegen te gaan, maar dat is met elke epilator zo. Ik geef hem een dikke voldoende!