Velleman IR-VERDELER VOOR AFSTANDSBEDIENING - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Velleman IR-VERDELER VOOR AFSTANDSBEDIENING op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Steve Schouten 06-03-2019

Dertronics overtreedt regels voor online betalen

Dertronics treedt regels voor online betalen met de voeten.
Product (2x) retour gezonden binnen wettelijke zichttermijn voor online aankopen.
Inmiddels twee maanden verder, heb ik nog altijd niet het volledige bedrag retour en weigert Dertronics nog altijd te betalen. De communicatie vanuit de klanten “service” is bedroevend en beneden alle peil:

• Hun eerste reactie op mijn mail over het disfunctioneren van het product… ging over een totaal ander product, van een totaal andere klant..
• Op mijn volgende mail over het disfunctioneren van het vervangende product, volgde radiostilte.
• Na herhaaldelijk verzoek om reactie volgde een creditfactuur, waarbij zonder opgaaf van reden, slechts een gedeelte (1/3e) van het bedrag werd teruggeboekt.
• Op mijn verzoek om het volledige bedrag terug te storten volgde de repliek dat het product naar leverancier Velleman was gestuurd, dat er niets mee aan de hand zou zijn, en dat de door hun gemaakte kosten verrekend waren (?!?!?!). Maar:
o Door te beweren (en stug vol te houden) dat er niks aan het product mankeert, wordt ik in feite impliciet voor een halvegare uitgemaakt
o Zelfs al zou het product functioneren, doet dat volstrekt niet ter zake. Als klant heb ik het recht om een product dat niet naar tevredenheid stemt binnen de wettelijke respijtperiode / bedenktijd terug te sturen en moet het volledige aankoopbedrag worden gerestituteerd.
o Met de leverancier van de leverancier, Velleman, heb ik als consument niets te maken. Het doorberekenen van de door hun gemaakte kosten voor transport naar Velleman, is zelfs verboden.
• Op mijn mail waarin ik ze hierop wees, adviseerde om de regels voor online aankopen van de Autoriteit consument en Markt er op na te slaan en in acht te nemen, volgde weer een maand lang radiostilte.
• Hierop stelde ik Dertronics in gebreke. In hun repliek daarop kwamen ze weer met dezelfde drogredenatie, namelijk dat het product heus wel functioneert en dat ze gemaakte kosten hebben verrekend.

Dertronics: een ongeëvenaard onprofessionele, malafide club