Philips Sonicare HX6837 - Reviews

Snelheid instelbaar
Pulserende bewegingen
62000 per minuut
Elektrische flosser

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Chan2018 09-10-2018

Super tevreden

Mooie tandenborstel met een fijne borstelkop. Tijdindicator is fijn, druk sensor vind ik onduidelijk... geen idee hoe die werkt....

Paula232 09-10-2018

Fijne tandenborstel

Ik poets nu een aantal weken met de ProtectiveClean tandenborstel van Philips en het bevalt me heel erg goed! Het poetst heel anders dan een elektrische tandenborstel met een ronde borstelkop. Misschien even wennen, maar dan merk je al snel dat het heel fijn is. Mijn tanden worden heel schoon en blijven dat ook gedurende dag. Handig dat er aangegeven wordt wanneer je moet switchen van kant en wanneer je klaar bent. En de batterij gaat lekker lang mee! Een groot pluspunt vind ik dat je niet te hard kunt poesten en zo je tandvlees niet kunt beschadigen. Poets je wel te hard dat reageert de tandenborstel erop, super! Echt een aanrader!

Saskia1987 09-10-2018

Geen gedoe met opladen

Ik moest in het begin even wennen aan deze elektrische borstel. Je maakt toch weer een andere beweging dan bij een ronddraaiende kop. Maar nu vind ik de Sonicare juist fijner, je bent meer zelf een poetsbeweging aan het maken waardoor je alles goed mee kan pakken.
Wat voor mij het grootste pluspunt is, bij mijn vorige elektrische tandenborstel moest ik de borstel heel vaak opladen. Nu hoef ik de borstel maar 1x in de 3 weken op te laden. ideaal voor een weekendje weg of korte trip, geen gedoe met opladers e.d.

Stefanb12 08-10-2018

Even wennen, daarna een fijne borstel!!

Ik heb jarenlang een borstel gehad die draaide i.p.v. een sonische, dus ik moest wel even wennen en vond het erg langzaam draaien. Daarom hem gelijk op de gevordenden modus gezet, en dát poetst fijn. Heb nog niet het idee dat mijn tanden witter zijn, maar wel degelijk gladder met name tussen de tanden ! Ik zou hem aanbevelen.

indy156 08-10-2018

ideaal

beter/makkelijker poetsen dan met de ronde borstelknop. fijne features zoals oa timer en drukpoetssensor. wittere tanden heb ik (nog) niet maar de lange levensduur van de batterij vind ik zelf ideaal. echt een Philips apparaat. zij vinden een slim apparaat en andere merken volgen.

John1972m 08-10-2018

Even wennen, daarna fantastisch!!!!

Ik heb voor deze Philips borstel twee elektrische borstels van een ander merk gehad en was daar eigenlijk best tevreden over. Ik poets al jaren met Paradontax (verschillende varianten). Poetsen met normale tandpasta is echt niet fijn meer. Ok, nu even over de Philips ProtectiveClean 4500. Zoals de titel al aangeeft moest ik even wenen. Ik heb het id dat de borstel veel sterker poetst dus had na de eerste paar keer poetsen een beetje last van mijn tandvlees. Ik ben dan ook even gestopt en weer met mijn oude borstel gaan poetsen. Na een paar dagen weer met de philips begonnen, deze keer afwisselend in de ochtend met de Philips en s ‘avonds met de oude. Deze keer ging het wel goed en ben daarna beide poetsbuurten met de Philips gaan poetsen en zou nu niet meer terug willen.
Voor mij is deze borstel een blijvertje en gaat mijn oude in de lade als back-up. Erg prettige poetservaring dus kan iedereen deze aanraden. Wat voor mij ook een aanrader is, is de lader die meegeleverd wordt. De lader van mijn andere borstel werkt alleen op 230V en aangezien ik vaak in de US zit is dat een probleem (110V). Volgens de opdruk is de Philips lader wel van 110-230 V te gebruiken. Zag wel dat er ook versies zijn waar de lader via usb gaat. Deze had ik nog liever gehad omdat je dan minder mee hoeft te nemen.

Alles op een rijtje blijk ik lekker met de Philips poetsen. Een aanrader!!!!!

Shannah 08-10-2018

Geweldig schoon gevoel!

Een fantastisch apparaat, het voelt niet alleen schoner mijn tandvlees bloed niet meer en is aanzienlijk verbetert! De tandenborstel is makkelijk in gebruik en zelfs na het verwijderen van mijn verstandskiezen was dit fijner dan een handtandenborstel omdat het apparaat voor je poetst en zo gemakkelijk alles bereikt! Ik wil nooit meer anders dan Philips sonicare!

Brigittea 08-10-2018

Gladde en schone tanden

Heel fijn met deze tandenborstel heb ik het gevoel dat mijn tanden echt schoon zijn!
In het begin moest ik erg wennen aan de trilling, maar daar ben je ook snel aan gewend.

Nelleke13 08-10-2018

Perfecte tandenborstel

Perfecte tandenborstel! Even wennen als je eerder een roterende borstel had, maar na 2 keer poetsen wil je niet meer anders!
Zacht voor je tandvlees en reinigt de tanden goed.

Madeliefx 08-10-2018

Erg goede tandenborstel

De kleine trilling is iets wennen maar geeft wel het gevoel dat ie goed poetst. De batterij van de tandenborstel gaat lang mee, en ook de reisetui is erg handig.
Het enige nadeel is dat het witte handvat bij veelvuldig gebruik iets verkleurd, wat lastig schoon te maken is.

Headtennis 08-10-2018

Fijne tandenborstel

Voor het eerst ervaring met een elektrische Philips tandenborstel. Altijd een ander merk gehad. De Philips tandenborstel heeft me positief verrast. Fijn in de hand, mooi design, stil, fijne borstel met kapje, lange batterijduur en ook nog een compact bewaardoos. De tandenborstel heeft een reiniging en een witte tanden stand. Beide standen geprobeerd, maar ik merk geen verschil in het poetsen. Misschien op termijn wel op de kleur van mijn tanden. Ik ben er erg tevreden mee. Het is een aanwinst in de badkamer.

Frederike87 08-10-2018

Goed resultaat, iets minder fijn mondgevoel

De borstel poetst ontzettend goed en het resultaat is er dus echt naar. De tandarts van mijn partner benadrukte dat er duidelijk verschil te zien is.

Ik vind persoonlijk het mondgevoel iets minder prettig, door de vele, korte bewegingen heen en weer, geeft het bij mij een bijna jeukerig gevoel. Mijn partner vind hem echter heel prettig, dus zo zie je maar dat meningen verschillen!

Jippie99 08-10-2018

Geweldig!

Onlangs heb ik de Philips Sonicare ProtectiveClean in gebruik.
Wat een vooruitgang met mijn oude elektrische tandenborstel.
De borstel is langwerpig waardoor je veel makkelijker overal bij kunt. Wat erg handig is, is het seintje dat je krijgt als je naar het volgende gedeelte van je mond kunt gaan. Je deelt je mond als het ware in 4 gedeeltes in. De tandenborstel geeft een bepaalde trilling als je een gedeelte lang genoeg gepoetst hebt. Zo poets je ieder gedeelte lang genoeg.
Ik merk dat ik minder tandsteen heb dan voorheen. Toevallig moest ik afgelopen week naar de tandarts en ook zij zag het verschil. Voor mij dus een echte aanwinst!

LindaZ 07-10-2018

Hele fijne electrische tandenborstel!

Ik ben erg blij met deze nieuwe Philips tandenborstel. Onlangs is mijn vorige Philips tandenborstel stuk gegaan en heb ik een nieuwe (goedkope versie) aangeschaft. Daar was ik niet heel erg tevreden over. Goed om nu de vergelijking te kunnen maken met Philips Sonicare ProtectiveClean. Wat een verschil; veel gladdere tanden en een veel schoner gevoel. Ik ben overtuigd. Daarnaast een mooie tandenborstel en een fijne verpakking voor onderweg! Wat ik ook erg handig vind is de aangepaste trilling wanneer je te hard met de tandenborstel op je tandvlees / tanden drukt.

Stukato 06-10-2018

Kietelend, maar effectieve tandenborstel

Het uitpakken van de Philips 4500 ProtectiveClean tandenborstel was al een feestje op zich. Dit model wordt geleverd met een mooie reishoes, oplader en een opzettandenborstel.

Dit model kenmerkt zich met twee poetsstanden, te weten 'clean' en 'white'. In al mijn enthousiasme begon ik de eerste keer direct met de 'white' stand, maar dat was voor mij echt even een enorme overgang van mijn vrij standaard elektrische tandenborstel met ronde borstel. De tandenborstel pulseert enorm, waardoor het een sterk kietelend effect heeft. Mijn vermoeden is dat dit bij de 'white' stand erger is dan bij de 'clean' stand. Dit was voor mij niet direct een hele prettige kennismaking.

De tweede keer heb ik gebruik gemaakt van de 'clean' stand en daar had ik al minder last van het pulseren. Dit blijkt vooral de gewenning te zijn aan dit type tandenborstel. De tandenborstel begeleidt het hele poetsproces door 4 of 6 maal een signaal te geven bij het wisselen van monddeel. Na de laatste keer schakelt hij zichzelf uit. Ik vond dit enorm helpen, waardoor mijn poetsduur beperkt blijft en ik toch alles goed genoeg aan doe.

Verder valt het mij op dat het model ook een poetsdrukgevoeligheid heeft, waarbij een signaal gegeven wordt als je te hard drukt. Dit vond ik ook erg prettig werken.

Het resultaat van de 'clean' stand is merkbaar, waardoor mijn tanden echt schoner voelen. Ik vond dit erg prettig.

poetsmien 06-10-2018

Vrij stille en zachte tandenborstel

Met veel plezier poets ik dagelijks met deze fijne Philips tandenborstel. Het geluid is vrij stil, ook t.o.v. de Oral-B tandenborstel die ik ook heb. De formaat van het opzetborsteltje is fijn. De vorm- langwerpig- vind ik prettig, ook achterin voor mijn kiezen. Het borsteltje is zacht en voelt daardoor ook goed aan bij (gevoelig) tandvlees.
De accu gaat redelijk lang mee en dat is handig.
Ik vind het ook fijn dat je twee programma's kan kiezen.
In het 'wit maken' geloof ik niet zo. Ik zie bij mezelf geen verschil/verbetering.

mariekek8919 05-10-2018

perfecte tandenborstel, tanden voelen gladder

Fijne en handzame tandenborstel. Fijn in de hand. Snelle rotatie en al naar een keer poetsen voelen je tanden meteen gladder aan. Tandveel optie is ideaal. Niet meer te hard poetsen. time werkt fijn.

DDTM 05-10-2018

fijne tandenborstel

Een fijne tandenborstel. Geeft goed aan wanneer je moet wisselen van kant en wanneer je klaar bent met poetsen. Ik vind het opzetborsteltje erg prettig.
Makkelijk in gebruik

Suus1202 04-10-2018

Frisse en schone tanden

Sinds een paar weken poets ik met de Sonicare ProtectiveClean 4500. Erg fijn in gebruik!

Ik ervaar schone en frisse tanden. Erg fijn is het dat er een poetsdruksensor op zit, zodat ik weet of ik al dan niet te hard poets. De batterij gaat erg lang mee; ik heb de oplader nog niet hoeven te gebruiken.

Unconnected 04-10-2018

Werkt verbazingwekkend goed!

Ik poets al jaren tweemaal daags met mijn oude vertrouwde ronddraaiende tandenborstel. Eigenlijk heb ik er nooit bij stil gestaan dat er ook alternatieve tandenborstels op de markt zijn en ik heb dan ook het 2 jaarlijks tandplak-verwijderen-bij-de-tandarts voor lief genomen. Iedere dag ben ik aan de gang met borsteltjes en flossdraad en toch blijft er altijd wel iets van plak ontstaan. Maar nu ik de Philips Sonicare een aantal weken gebruik lijkt het erop dat de tandplak (zeker bij de beugel achter mijn ondertanden) gewoon weg blijft! De lange termijn moet het nog uitwijzen, maar tot nu toe ben ik aangenaam verrast! Accuduur is ook top! Als ik een minpuntje mag noemen is het wel het direct uitschakelen na 2 minuten poetsen. Normaliter ga ik nog altijd even door en nu is het plots afgelopen, maar ach liever dat dan tandplak!