Philips HX9924 zilver - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HX9924 zilver op Kieskeurig.nl.

JanDG 25-10-2017

Hi-tech design tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

Jarenlang was ik gebruiker van de klassieke tandenborstel. Een vijftal jaren geleden ben ik op aanraden van de tandarts overgeschakeld op een elektrische (ronde) tandenborstel van een bekend merk.
Nu gebruik ik al enkele weken de Philips Sonicare tootbrush.
Ik kan deze aan iedereen aanraden! In vergelijking met de vorige 2 methoden, zijn mijn tanden nu veel beter gepoetst, zijn ze witter en heb ik een beter/'cleaner' gevoel.

Wanneer ik de doos opende bleek al snel dat het om een hi-tech design tandenborstel te gaan. Naast het praktische reis-etui, zaten er nog 3 verschillende opzetborstels en een tongreiniger in de doos.
Opladen doe je voortaan op een super coole manier: via het meegeleverde glas waar je de tandenborstel inzet! Heel praktisch en esthetisch.

De eerste keer poetsen was wennen; ik was immers gewoon met een ronde elektrische tandenborstel te poetsen. Dit is een heel ander gevoel. Meer trillingen en een langwerpige borstel...
Na 2 a 3 keer poetsen, leek het alsof ik dit al jaren doe. Het went dus heel snel.
Ik heb echt het gevoel dat mijn tanden beter gepoetst zijn en ik hou nu echt een frisser en beter gevoel over aan elke poetsbeurt.
Ik merk ook dat mijn tanden echt een paar tinten witter zijn.

Regelmatig gebruik ik de zeer gemakkelijk te installeren app. via mijn Iphone.
Wanneer je dan aan het poetsen gaat, toont de app. waar en hoe lang je dient te poetsen. Cool toch?
Wanneer je té hard poets geeft de tandenborstel jou een signaal, wat super handig is.
Achteraf kan je dan zien welke plaatsen je beter dient te poetsen of zones die je vergeten bent.
Na verloop van tijd merkte ik dat ik mijn tanden veel beter ging poetsen en geen zones mee vergat.
Nu gebruik ik de app. nog sporadisch, want je kan de Philips Sonicare dus perfect zonder gebruiken!

Samengevat:
-in het begin moet je wennen aan de trillingen
-ik gebruik iets meer tandpasta dan vroeger

+vooruitstrevende poetstechniek
+knap design van zowel tandenborstel als van het glas om automatisch op te laden
+lange gebruiksduur van de batterij (meer dan een week)
+verschillende intensiteitsniveaus te kiezen
+verschillende opzetborstel én tongreiniger
+handig reis- étui

Ik kan mijn Philips Sonicare tootbrush niet meer missen!
Ik kan mij niet voorstellen terug te moeten overschakelen op de vroegere methodes.

Danny 02-10-2017

Knap staaltje techniek!

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

direct wanneer je de doos openmaakt, merk je dat het om een design product gaat. Slimme toepassingen in een zeer aantrekkelijk jasje. Zo geschied het opladen in een prachtig glas, maar is er ook een zeer fraai lederen reiscase bijgeleverd, een reiscase met USB kabel, zodat ook dit prachtige lederen etui kan worden gebruikt om op te laden.

De tandenborstel zelf is slank, voelt erg licht en degelijk aan. Alle programma's worden in tekst uitgebeeld op de borstel, maar zijn enkel te zien wanneer ze oplichten. Dit geeft de tandenborstel een erg luxe uitstraling.

De nieuwe slimme opzetborstels worden gekoppeld aan de Sonicare, dankzij een ingebouwde chip. Zo worden automatisch de optimale poetsstand en intensiteit geselecteerd die bij de gebruikte borstel horen. Aangezien ik last heb van gevoelig tandvlees, begon ik met de "Premium Gum Care" opzetborstel. De Sonicare herkent deze borstel en selecteert automatisch de "Gum Care" stand bij het poetsen. Maar ook de bijgeleverde "Premium Plaque Defense", voor ultieme reiniging geeft een fijn resultaat! Je tanden voelen gladder voorheen, ondanks dat ik altijd al met een elektrische tandenborstel poetste. Door de hoge frequentie van het trillen van de tandenborstel, duwt het de tandpasta door alle kieren en gaten!

Het poetsen zelf, hiervoor gebruik je de Philips Sonicare App. Makkelijk te installeren op je telefoon. Deze helpt je, je persoonlijke doelen te halen. Wil je een schoner gebit, wittere tanden of gezonder tandvlees? Je geeft het aan in de app en deze vertelt je welke opzetborstel je moet gebruiken. Ook kun je zelf aandachtsgebieden toevoegen aan je virtuele gebit in de app. Zo heb ik bijvoorbeeld bij mijn voortanden sneller last van tandsteen, dit geef ik aan in de app en zodra je daar poetst, gaat de Sonicare op een verhoogde intensiteit te werk. De app laat precies zien waar je moet poetsen en hoe lang. Maar toch is de Sonicare zo slim dat als hij precies weet waar ik poets. Zo hoef je niet altijd de app te gebruiken, als ik dan later de telefoon weer een keer verbind met de tandenborstel, synchroniseert hij de eerdere "offline" poetsbeurten en kun je achteraf zien waar je te weinig of te kort hebt gepoetst.

Al met al een knap staaltje techniek van Philips!

Videoreview: https://youtu.be/X4BCJ5JUOYw

• Luxe uitstraling
  • SMART app ondersteuning
  • Krachtig
  • Maakt perfect schoon

Minpunten

• Prijzig

Danny 04-10-2017

Zojuist eerste firmware upgrade gedaan, daat gaat simpel. Hieraan merk je dat het echt een slim apparaat is.
Via de app wordt de tandenborstel van een firmwareupgrade voorzien. 5 minuutjes werk en de tandenborstel moet gedurende de upgrade dicht bij de mobiel staan.

Wendy 25-10-2017

Philips Sonicare Diamond Clean Smart

Geschreven voor: Philips HX9924 wit

De Philips Sonicare Diamond clean Smart is een zeer uitgebreide tandenborstel.

Allereerst ziet hij er fantastisch uit. De tandenborstel voelt licht aan en de knoppen werken goed.
Je kunt de tandenborstel op verschillende standen instellen.
* Clean: Voor een buitengewoon schoon gevoel en geschikt voor de dagelijkse reiniging.
* White+: Verwijdert oppervlaktevlekken.
* Deep Clean+: Zorgt voor een verkwikkende en grondige reiniging.
* GumHealth: Heeft een speciale aandacht voor kiezen.
* TongueCare+: Zorgt voor een langdurig frisse adem.

Ook kan je tandenborstel instellen op verschillende poetssterktes. Je merkt echt verschil, ik heb echt het gevoel dat er veel meer tandplak wordt verwijderd dan met mijn vorige Oral-B elektrische tandenborstel.
Nu ik toch aan het vergelijken ben, moet ik ook melden doordat deze tandenborstel trilt ipv een roterende borstelkop. De tandenborstel veel schoner blijft.
Bij de roterende kop, blijft er altijd tandpasta in het rondraaimechanisme zitten, dit stoort mij altijd enorm. De Sonicare spoel je af en klaar is kees!

Het opladen ziet er ook geweldig uit. je plaatst de tandenborstel in het glas, het mooie lampje onderin gaat branden en hij laadt op!
 De USB lader is ook een uitkomst. Een heel mooi magnetisch sluitend reisetui, met geïntegreerde USB kabel. Handig voor op vakantie. Dit vond ik voorheen ook zo vervelend, dan toch maar een gewone tandenborstel mee op vakantie… Dat hoeft nu niet meer :)

De App is een mooi aanvulling. Zeker voor een luie/te snelle poetser zoals ik. Je poetst nu beter en langer, langzamer per deel in de mond. Dat is wel even wennen, maar zeker verstandig om aan te passen.

Ook leuk dat je je poetsgegevens kan laten zien aan de tandarts.. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt mijn volgende bezoek :)

Kortom, zeer tevreden met deze borstel! Nooit weer anders!

Pluspunten

• design
  • opladen
  • verschillende poetsstanden
  • verschillende poetssterktes
  • meerdere borstels

frankdertank 13-10-2017

Kwalitatief top!

Geschreven voor: Philips HX9924 zwart

Ik ben recent in het bezit van een Sonicare HX/9924/13. Tot voorheen poetste ik met een Oral B pro 750. Hieronder enkel opvallende verschillen waardoor ik 100% voor de Sonicare kies:

- lawaai: de tandborstels zijn totaal verschillend. Terwijl de Oral B een brullend tractor lawaai maakt, maakt de Sonicare eerder een hoog pulserend subtiel geluid. Dat is veel aangenamer.

- vibraties: het aantal vibraties/min ligt een pak hoger bij de Sonicare. Hierdoor heb je een gevoel aan het tandvlees wat meer 'kriebelend' overkomt. Maar persoonlijk stoort dit me niet.

- borstel: de Sonicare heeft veel zachtere borstels vergeleken met de OralB borstels (heb verschillende modellen vergeleken). Dit is aangenamer om mee te poetsen.

- poetsresultaat: het resultaat met de Oral B is ook in orde; maar toch heb ik het gevoel dat mijn tanden nog properder aanvoelen na het poetsen met Sonicare.

- opladen. De Oral B plaats je op een oplaadstatief, de Sonicare in een glas. Beide storen me niet (zijn ok voor mij), al oogt de Sonicare oplader mooier.

- Timer: de Oral B geeft om de 30 sec een sein om van tanddeel te wisselen. Ook een 2 minuut signaal. Dan doet die gewoon door als je niet klaar bent. De Sonicare geeft geen 30" signaal en stopt bij 2'. Op we app kan je wel de timer volgen om te zien hoelang je al bezig bent. Ik ben na 2' meestal nog niet klaar met poetsen waardoor ik deze dan opnieuw moet opstarten. Dat vind ik wat vervelend.

- De sensorfunctie: Sonicare heeft een nuttige sensorfunctie die aangeeft wanneer je te hard op de borstel drukt. Oral B heeft dit (op de mijne) niet.

- De app functie is een leuke optie voor wie extra poetsbegeleiding wil. Toch zijn er voor mij enkele minpunten: de app herkent regelmatig het verkeerde gebitsdeel (wisselt onder en boven). Ook indien je na 2 minuten nog niet klaar en (en dus de tandborstel opnieuw moet opstarten) begint deze terug van 0 te tellen. Wanneer je dan (na minder dan 2 minuten) stopt geeft ze aan dat je nog niet alle tandvlakken gedaan hebt en je dient verder te doen.. dat vind ik storend.

Maar al bij al kies ik de Sonicare 'all time' boven de Oral B. Het aangenaam gevoel tijdens het toetsen en het resultaat achteraf steken er met kop en schouders bovenuit!

Pluspunten

• zachte borstel
  • zeer goed poetsresultaat
  • design van opladen

Minpunten

• app
  • geen 30' aftelfunctie

Olga64 28-04-2021

Problèmes récurrents de mise en marche

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Cette brosse à dents est la 3ème Sonicare que j'achète. A chaque fois, après quelques mois, survient un problème de mise en marche. Cette fois, c'est déjà après quelques semaines que le problème se pose. Le bouton poussoir de mise en marche est récalcitrant et ne s'active parfois qu'après de multiples essais (parfois plusieurs minutes). Extrêmement désagréable et frustrant. Je regrette cette mise en marche défectueuse (et qui m'a donc amenée à faire remplacer à déjà 2 reprises ma brosse à dents) car pour le reste, je suis enchantée de cette brosse à dents et ne changerais pour rien au monde.

Rtbb 15-01-2021

Goede tandenborstel. Heel veel spam mail.

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Tandenborstel goed. Nu kappen met de spam voor een review. Krijgt extra garantie als je je mailadres opgeeft.

Weetniet123 10-01-2021

Het apparaat zelf werkt geweldig.

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Wat ik echt goed vind is de grote van de mondstukken, je beslaat makkelijk meerdere tanden tegelijk.
Je tanden voelen echt schoon aan.

Wat ik mis is meer mogelijkheden in de app.
Als je het apparaat nu een tweede keer aanzet om overgeslagen stukken te doen telt de app het als een tweede poetsbeurt.
Het zou beter zijn als je zolang je nog wil doorwerken dit binnen de ene beurt geteld wordt.

Handig is dan bijvoorbeeld als je een verkeerd getelde beurt kunt wissen bijvoorbeeld.
Of dat je handmatig kunt aangeven zodra je klaar bent.

Dolphin 8 03-01-2021

Poetst goed maar je kunt niet overal komen

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

De app-connectie werkt niet. Philips geeft hier commercieel hoog van op, maar komt belofte niet waar ( app kan apparaat niet vinden ????). Mooi model, poetst goed ( beter dan ouder model), maar helaas is de borstel zo groot dat ik niet elke plek voldoende kan bereiken. Na 1 maand gebruik is de white-borstel ook al aardig versleten! Dat geeft over de kwaliteit te denken.

Frank vanno 24-12-2020

Uitstekend product, mondhygiëniste zag verbetering

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Als eerste is dit een erg goede tandenborstel, ik heb al eerder een ronde Electrische gehad en de voorganger van deze Phillips sonicare, maar dit is echt weer een klasse beter. De app geeft je redelijk medogenloos weer waar je goed hebt gepoetst en houdt ook keurig BJ of je tUssen je tanden hebt gereinigd. Ik ga al 15 jaar om mijn tanden te reinigen en nu voor het eerst geen oNtstoken tanDvlees, en op een paar hele diepe plaatsen na geen tandsteen, dat is me nog niet eerder overkomen. Kortom erg tevreden. Enige minpuntje bij deze set is hoe je de borstels op moet bergen, daar moet je appart een displaysetje bij bestellen. Ik had eerst alles in het glas en dat staat wat rommelig, ook hoef je niet meer visueel te kijken of je borstel versleten is, dat houdt de app voor je bij. Erg handig en vooral het werkt echt. Fan.

Vogelsoorten 21-12-2020

Poetsen met gemengd resultaat.

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

De tandenborstel is nagenoeg stil, je voelt hem trillen. Poetsen gaat snel, en men krijgt veel hulp van de goeie app op mijn telefoon. Zou hem 5 sterren hebben gegeven als de opzet borstels niet zo groot waren. Mijn vorige tandenborstel had ronde borstel koppen, wat voor mijn makkelijker mee te poetsen is.

Anoniem 24-10-2020

accu loopt leeg in de box op reis , rampzalig !

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Slecht: - accu loopt leeg in de box op reis, opladen duurt dan 8 uur, kan je tanden dan niet poetsen.
- na 1 week gebruik thuis moet deze al weer opgeladen worden (8uur) terwijl met de oude tandenborstel deden wij er 3 weken mee.

jeron80 20-09-2020

fijne tandenborstel, maar ik mis het oplaadreietui

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

fijne tandenborstel alleen zit er niet zoals bij de goedkopere versies een oplaadreisetuis bij en is het erg onhandig om hem mee te nemen op reis.

Anoniem 11-08-2020

Fijne borstel!

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Maakt je tanden super glad en schoon. Fijn om bij te houden welke plekken je goed gepoetst hebt via de app.

Sass33 13-04-2020

Sonicare DiamondClean

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Ik vind het Sonicare DiamondClean een geweldige tandenborstel met veel nuttige programma’s en ook een mooi selectie van tandenborstels. Sonicare DiamondClean Is de enigste tandenborstel die maakt mijn tanden goed schoon. Ik ben ook blij met de oplaad glas, zowel als met de oplaadbare reisdoos. Ik heb niet zoveel aan het app, want het laat zien de binnen en de buiten kant van je kiezen maar nooit het boven stukje, wat ik een beetje raar vind.

SGAV 10-06-2019

Door de app weet ik nu zeker dat ik mijn tanden goed poets!

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Ik ben positief verrast over deze tandenborstel. Ik gebruikte al de normale Diamond Clean, maar deze Smart variant is zeker de moeite waard om over te stappen. De borsteltjes voelen fijner en ik vind de coaching in de app echt van toegevoegde waarde. Door de app zag ik dat bepaalde tanden niet goed poetste. Ook word je eraan herinnert om te flossen en mondwater te gebruiken. Ik vind het handig dat de app je precies vertelt wanneer je het borsteltje moet vervangen. Normaal vergeet ik dit altijd.

Ton123 27-12-2018

Zeer goed

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Een zeer goede electrische tanden borstel poetst aangenaam en heel veel mogelijkheden zodat iedereen er fijn mee kan tandenpoetsen we wat duurder maar zeker waar voor je geld.
Goede tandenborstel scheelt ook weer in tandarts kosten dus verdient zijn eigen weer terug.

ArjaVanHessen 14-08-2018

Doet goed wat ie moet doen

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Omdat mijn bagage, incl mijn oude Sonicare, in Mexico-City was achter gebleven en omdat mijn mondhygiëniste zeer tevreden was over mijn poetsen sinds het gebruik ervan, besloten weer een sonicare te kopen. Ditmaal een nieuwere en luxere versie. Apparaat doet wat ie geacht wordt te doen, de bijbehorende app is ok en stimuleert het op juiste wijze poetsen. Overall dus zeer tevreden. Wat niet duidelijk is, is het verschil tussen de verschillende poetsmogelikheden (ultra white, gumble, etc.) De app geeft wel te denken over de privacy. Zou best meer willen betalen als Philips zou beloven niets met die gegevens te doen, anders dan voor verbetering van het product). Wat erg jammer is, is dat de connectiviteit van mijn iPad/iPhone en de tandenborstel niet goed werkt. Als je begint met poetsen en dan de app opent, krijg je geen verbinding meer (zet het apparaat aan: terwijl ik dus sta te poetsen) en dat het lijkt of je of je iPhone of je iPad kunt verbinden maar deze twee niet door elkaar kunt gebruiken. Verder dus erg tevreden :-)

GHvBB 02-07-2018

Geavanceerde elecrische tandenborstel

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Dit model is een van de top modellen van de reeks elektrische tandenborstels.
Het is een zeer geavanceerd model met vele mogelijkheden. Uiteindelijk zullen niet veel mensen alle mogelijkheden benutten.
Het apparaat is intuïtief in gebruik.

eddy 18-01-2018

3/10

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Brosse à dent beaucoup trop vibrante pour moi. Problème de sensibilité au niveau de la mâchoire supérieure.

Belleke 31-10-2017

Niet alleen de mooiste, gewoon de beste!

Geschreven voor: Philips HX9924 zilver

Ja de mooiste, al bij het uitpakken, maar voor mij is het toch het belangrijkste wat hij kan, en daarin kan hij nooit meer overtroffen worden. De verschillende opzetborstels zijn super handig, maar ook de mogelijkheid om de intensiteit aan te passen komt zeker van pas. Aanvankelijk was het wel een beetje aanpassen, ook omdat poetsen met deze tandenborstel aanvoelt als een totaal nieuwe ervaring. Onmiddellijk heel krachtig voor zo een licht en compact toestel. De intensiteit werd de eerste dagen dan ook op een lagere stand gezet, maar ondertussen ben ik het helemaal gewend en heb ik deze al wat opgedreven. Mondhygiëne is voor mij zo belangrijk, vooral al heel mijn volwassen leven en toch voelt het aan alsof mijn tanden nooit eerder zo gereinigd werden als nu met de Philips Sonicare. De app is niet zo mijn ding, maar je hoeft hem ook niet te gebruiken.