Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Waterpik WP-450 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Richard 10-01-2018

Handzaam klein maar teveel minpunten om mee te reizen

Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

De schuifknoppen (aan/uit en drukinstelling) zijn onhandig (buiten zicht bij gebruik). Voor aan en uitzetten is een druk knop veel handiger.
Te weinig standen drukregeling. Twee standen is te weinig. Voor mij persoonlijk was de laagste stand nog te hard. Ik weet dat dit heel persoonlijk is maar voor mij persoonlijk een zwaar minpunt.
Het is niet te zien of er wordt geladen. Niet in alle landen zijn de stopcontacten zodanig dat je zeker weet dat er contact is gemaakt. Een laadindicatie (simpel ledje) is voldoende.
Iets minder zwaar wegend maar wel handig zou zijn als de status van de accu is te zien. Nu maar bij elke gelegenheid laden want wanneer zich de volgende gelegenheid voordoet is onbekend.
Na 1 maand reizen is kartonnen binnenwerk onbruikbaar geworden om apparaat en voeding gescheiden te houden. Zonder aparte stevige case is het alleen handig bij ‘luxe kofferreizen’.

Pluspunten

• Portable en zonder stopcontact te gebruiken
  • Klein en handzaam

Minpunten

• Aan/uit knop is schuifknop
  • Geen laadindicatie
  • Geen accu status zichtbaar
  • Drukregeling te beperkt
  • Geen reisetui/case

Ger356 03-11-2017

Onhandige spetteraar

Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Wat een onhandig ding. Het is groot en je moet hem rechtop houden want anders zuigt hij lucht aan. Het hele ding komt onder het water te zitten, dus je moet hem elke keer helemaal droog maken. Hij zal er wel tegen kunnen, maar onhandig blijft het. Zelfs het vullen met water is onhandig en het leegmaken lukt helemaal niet. En je verzint het toch niet om een accu apparaat te maken zonder indicator wanneer je moet opladen? nu laad ik hem maar erg vaak op, zonder te weten of dat echt nodig is.

Pluspunten

• geen netsnoer nodig

Minpunten

• groot en zwaar
  • loopt droog als je hem niet rechtop houdt
  • geen accuindicator
  • te klein water reservoir

P Hans 28-08-2017

Groter dan verwacht

Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Deze Waterpik WP-450 is zeer handig in gebruik, draadloos, dus je hoeft niet persé een stopcontact of een waterreservoir in de buurt te hebben. Het toestel is wel op het eerste zicht wat groter dan verwacht, maar dat valt wel mee in het gebruik. Een nadeel, je kan de status van de batterij niet zien...

Pluspunten

• draadloos
  • eenvoudig te gebruiken

Minpunten

• geen indicator van batterij-status
  • toestel is groter dan verwacht

Rico 26-01-2016
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Na een 2e setje accu's (zelf vervangen) is hij versleten. De eerste werden slecht door te ver ontladen. De lader is heel zwak. Wel erg handig in gebruik (onder de douche) en reinigt prima.

Rico 31-12-2018

Inmiddels mijn derde WP-450 een paar maanden in gebruik. Mijn tandarts is zeer tevreden over het schoonhouden van mijn gebit en ik heb diepe "pockets" tussen mijn tanden en kiezen.
Het apparaat vind ik heel handig in gebruik (ik gebruik hem onder de douche) maar de degelijkheid blijkt weer onvoldoende. De straal is alweer een stuk zwakker dan in het begin en het mechaniek binnenin piept omdat het droog loopt. Daar mag Waterpik wat aan doen!
Je kan ook niet zien of de accu leeg is, of dat hij vol geladen is. Zoals @R123 al tipt: maak de contacten af en toe schoon zodat het laden goed gaat.

Rico 26-02-2016

Inmiddels heb ik de Waterpik WP-100 geprobeerd. Bevalt slecht. Wat een gespetter boven de wasbak, en het trilt enorm terwijl de straal nauwelijks sterker is dan die van de WP-450.
Ik koop deze dus weer.
Nogmaals: Laad hem op voordat hij helemaal leeg is. De accu's kunnen daar namelijk slecht tegen.

4ever2 28-03-2014
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Nadat ik 2 verstandskiezen had laten trekken, was het moeilijk om de holtes achterin mijn mond goed schoon te houden, wat voor mij de belangrijkste reden was om deze waterflosser aan te schaffen. Ondanks de eerder gelezen negatieve berichten bevalt deze prima: de straal is zondermeer krachtig genoeg om etensresten tussen de tanden te verwijderen en ik zie na een week al de tandplak wat verminderen. Ook voelen mijn tanden na gebruik schoner aan. Ik hoef hem maar 1 keer na te vullen om mijn hele mond schoon te maken en dat gaat eenvoudig onder de kraan met wat lauwwarm water. Als je je gewoon boven de wasbak houdt en je mond maar een beetje openhoudt, is er ook geen geknoei met water. De grootte is voor mij geen probleem, maar ik heb wel grote handen.

rikkie1 30-11-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Waardeloos apparaat! De accu levert niet voldoende energie voor een krachtige straal, het reservoir is zo klein dat je na elke 15 seconden opnieuw moet vullen. Ook is de waterpik door de grootte niet echt goed handelbaar. Had hiervoor een monddouche op 220 volt en die ga ik nu weer aanschaffen.

Ridder 02-12-2013

Ik ben nu bezig met mijn vierde Waterpik.
De laatste had weer accuproblemen (niet goed opladen, snel leeg).
Contact opgenomen met Waterpik en ik heb probleemloos en nieuw én vernieuwde versie gekregen.
Die doet het tot nu to stukken beter!

Willemijn566 25-09-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Wat een superfijn apparaat. Heb hem meegenomen op vakantie, heel handig. Hele schone en gladde tanden. Ook mijn tandvlees is er van opgeknapt. In het begin bloede het een beetje, maar dat is nu over.
De WP-450 is zeker een aanrader. Groetjes Willemijn.

fornax1980s 24-01-2014

Hallo Willlemijn,

Ik hoop dat je dit nog lees maar gebruikt je de waterpik nog en ben ?

ellyhouben 23-08-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Omdat ik klachten had over het oude ecxemplaar heb ik gratis een nieuwe WP 450 gekregen. Deze is echt super verbeterd. Ik heb er helemaal bloij mee. Gebruik deze absoluut 2 kjeer per dag en heb een veel schoner gebit.

Ridder 09-10-2013

Hallo Elly,

Ik ben nu bezig met mijn 3e Waterpik. De eerste laadde niet meer op, nieuwe gekregen en die is ook een langzame dood gestorven.
Na enige tijd nog een gekocht en die is nu ook in z'n laatste levensfase.

Jij schreef dat er een verbeterd type is nu......wat is er verbeterd?
En....is het ook echt verbeterd?

r123 08-02-2013
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Prima apparaat, zelfs mijn normaal toch uiterst kwaadaardige mondhygiëniste was tevreden over mijn gebit en tandvlees.
Let op: sommigen klagen dat de batterij er na enige tijd mee ophoudt. Had ik ook, maar het is eenvoudig te verhelpen. Door het wat onhandig ontwerp stroomt veel water tijdens gebruik langs de opening achterin van de aansluiting van de oplader. De twee pinnetjes daar, waar je oplaadkabeltje op aansluit, verkalken er blijkbaar door. Nadat ik ze had schoongemaakt gaat de batterij weer moeiteloos mee, batterij was dus gewoon goed hij werd door de aanslag alleen niet meer goed opgeladen.

MF22 09-09-2013

Prima tip ben het nu aan het uitproberen. Ik dacht ook dat de batterij het niet meer doet nu ben ik wel nieuwsgierig of het
lukt Was al op zoek voor een nieuwe!
Allerzins bedankt voor de "TIP" MF22

Robbert 07-09-2019

Accu kan je ook vervangen. Leverancier bevindt zich in VK (rob-at-ionic). Levert ook motortje indien kapot. Bestellingen lopen via ebay. Op youtube is een duidelijk instructievideo beschikbaar. Zonde om de waterpik anders weg te gooien. Demontage is ook een mooie gelegenheid om intern kalk te verwijderen Wel heb ik nu problemen met de oplader zelf. Stekkertje is gecorrodeerd. Jammer dat WP op die plekken niet roestvrij is.

MF22 10-10-2013

Yoepie mijn Water-pik laadt weer op en ik moet geen nieuwe
kopen. Bedankt voor die prima TIP r123

Groetjes MF22

Ridder 17-04-2012
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

IK heb dit apparaat enige tijd geleden aangeschaft en in het begin werkte het goed.
Na enkele weken werd de accu niet meer opgeladen.
Teruggestuurd naar leverancier en een nieuwe teruggekregen.
Deze heeft het ook maar kort uitgehouden.....ik heb 'm nu maar gewoon weggegooid.

Jammer.....het werkte op zich goed, onder de douche, want anders hou je het niet droog.
Nu heb ik ter vervanging een Sonicare Airfloss.
Die blijft het tot nu nog netjes doen, gebruikt slechts een fractie van de hoeveelheid vloeistof vergeleken met de Waterpik, en kan dus eenvoudig zonder knoeien buiten de douche gebruikt worden, maar de reinigende werking vindt ik minder.

Naam2305 16-04-2012
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Het is mijn tweede exemplaar. Het eerste was binnen een jaar niet meer op te laden. Ondanks zorgvuldig gebruik (schoonmaken, ontkalken) is ook dit exemplaar niet meer op te laden. Ik denk dat de kwaliteit van de accu slecht is. Dus nu geen nieuwe meer. Jammer, want het ding deed zijn werk wel goed.

t-sec 17-03-2012
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Op zich prima apparaat om resten tussen de tanden weg te stralen. Best doe je dit onder de douche, want anders zit alles onder het water, inclusief je zelf.

De twee standen hebben niet veel zin. Stand I en II zijn praktisch even hard.
Na ca. 45 seconden is het water op. Dus of snel reinigen, of halverwege het water reservoir hervullen.
Dit geldt ook voor de interne accu. De eerste 2-3 keer laden gaat de Waterpik redelijk lang mee. Daarna is de accu naar een aantal beurten al weer leeg en mag hij een volle nacht aan zijn onhandige en breekbare laadsnoertje.

Als ik bij een volgende keer al een soortgelijk apparaat aan zou schaffen, dan hooguit de nieuwe Philips die met 1 theelepel water al je tanden reinigt.

Als, omdat echt schoonmaken nooit kan met puur een waterstraal. Het is als tape of lijmresten van een raam proberen te halen met een hogedrukspuit. Dat gaat alleen met poetsen. Dus een waterstraal is alleen leuk voor de losse resten.

Lowlandguy 29-02-2012
Geschreven voor: Waterpik WP-450 wit, blauw

Ik kan me niet voorstellen dat dit apparaat ook daadwerkelijk iets schoonmaakt. Ik was erg verwachtingsvol over de waterpik maar na een 24 uur te hebben opgeladen was het resultaat teleurstellend. Het zachte straaltje (zelfs in stand 2) zorgt er in ieder geval voor dat alles in je badkamer nat wordt inclusief jijzelf. Je moet het apparaat kaarsrecht houden en het reservoir is in no-time leeg. Je hebt hier echt niets aan! Niet kopen dus!