Oral-B Triumph IQ 5000 wit, zilver

• Test panel 8,4 mei 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oral-B Triumph IQ 5000 wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

vanderto 14-03-2013

De tandenborstel ongeveer 4 jaar in bezit. De tandenborstel zelf is beter dan de nieuwste sonicare diamond wat betreft poetsresultaten (ik heb beide). De oral B heeft een simpele accu waardoor deze hooguit 2.5 meegaat. Je kan zelf de accu vervangen zoals ik ook gedaan heb. Op youtube zijn er filmpjes te vinden hoe het moet. Borstel is nu weer als nieuw.
Het slaat nergens op dat orabl B nog gebruikt maakt van de NiMn accu`s voor een dagelijks te gebruiken product.

pluim003 29-05-2013

Bedankt voor de tip. Mijn tandenborstel moest continu op de oplader na een jaar of 3 en wilde bijna een nieuwe kopen tot ik je review stuitte.
Aan de hand van een filmpje de borstel gedemonteerd. Nu hadden ze het ook over het desolderen en opnieuw solderen, maar dat hoeft niet. In 1 van de filmpjes werd het hele LCD-schermpje eruit geschroefd.
Wat je het beste kan doen als je het binnenwerk uit het omhulsel hebt is de batterij losknippen zo dicht mogelijk bij de batterij. De soldeerlipjes laat je dan zitten. De lipjes van de nieuwe batterij buig je zo dat ze om de oude lipjes heen gaan en zo contact maken. Dan de boel weer terugzetten en opladen maar.
Overigens bleek op de batterij niet te staan wat voor type het is. Via internet 1800mA-batterijen gescoord. Geheel opgeladen lijkt ie minder krachtig dan de oorspronkelijke batterij tijdens de 1e dagen/maanden.
Maar eens zien hoe lang zo'n batterij mee gaat, maar al zou het een jaar zijn en moet je hem elk jaar vervangen is dat een mooi goedkoop alternatief dan 90-100 euro uit te geven voor een nieuwe borstel die na 3 jaar totaal geen vermogen meer heeft. Gelijk maar 2 batterijen besteld omdat we 2 bodies hebben, maar kan ze zo weer bestellen. Voor ongeveer 15 euro incl. btw voor 2 stuks kan je een mooie tijd vooruit. Zal Braun natuurlijk niet blij mee zijn. ;-)

Kieskeurc 27-09-2013

Hallo vanderto en pluim003,

Weten jullie of er ook winkels met "handige mannen" zijn waar ze de batterij voor je vervangen (opsturen naar Oral-b kost al 24,20 basistarief en dan heb je nog verzendkosten en arbeidsloon etc; wie zit daar nu op te wachten)?
Bij mij wilde de onderkant maar niet los laten, dus ik kwam geen stap verder en nu zoek ik een handig mannetje die dit wil proberen. Of wonen jullie soms in de buurt van Utrecht?
Volgens mij kun je dan wel een zaakje beginnen....hier zal veel vraag naar zijn, lijkt me.
Flut trouwens dat zo'n dure tandenborstel zo'n slechte batterij kent!
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Danny57575 16-09-2012

Van de soniccare 6932 van Philips die kapot ging net na de garantieperiode overgestapt naar Oral-B.
Deze Oral-B komt overal goed bij en i.c.m. het schermpje heb je na 2 minuten echt het idee goed gepoetst te hebben. Borsteltjes zijn overigens ook een stuk goedkoper dan die van Philips. Aanrader!

mclarenF1 15-02-2012

Hebben een kleine anderhalf jaar geleden deze tandenborstels aangeschaft. de body's zijn meerdere malen naar Braun opgestuurd ivm snel ontladende accu's. Indicator staat vol en een half uur later al knipperend leeg. Wel steeds een nieuwe body gekregen en nog niet goed. Wij zijn gestopt met opsturen, want tussendoor sta je telkens een 3 tot 4 weken met een traditionele tandenborstel te poetsen. Kost dus al met een hoop extra investering in euro. De borstelwissel indicatie werkt voor geen meter dus op de kalender maar aantekeningen maken. Als de set echt op is geen braun serie meer.

tvdhulst 30-01-2012

Borstel poetst goed. Wij hebben er 2. Jammer dat 1 na 3-4 keer poetsen al leeg is. De batterij indicatie klopt voor geen kant op beide borstels, van vol naar leeg in 2 poetsbeurten. We Hebben de borstels nu iets meer dan 2 jaar.

Danielle1974 09-01-2012

Ik heb deze tandenborstel paar dagen in mijn bezit, en ik ben er heel blij mee. Voelt lekker in de hand. Ziet er stevig en comfortabel uit. Poetst heerlijk. De smart users guide heb ik nog niet gebruikt, maar is leuk hebbedingetje. Aanrader

stephanieM 07-01-2012

Ik ben niet tevreden met deze tandenborstel. Heb lang getwijfeld tussen deze en de Philips diamondcare en heb spijt deze te hebben gekozen. Mijn vorige tandenborstel, oral-b en sonic, is veel fijner. Deze triumph 5000 is een enorm hels apparaat, veel lawaai en naar mijn gevoel echt grof geweld in je mond. Na een paar dagen te poetsen en alles te hebben uitgeprobeerd, doet mijn mond echt zeer. Ik ben altijd erg serieus omtrent mondhygiene, flos, poets e.a. dus mijn tandvlees is wat gewend (ook met het sonische van het oude apparaat) maar schijnbaar is het niet opgewassen tegen het geweld van dit apparaat. Ook de sensitive stand en de sensitive borstel maken weinig verschil.

Verder is het niet echt handig dat je steeds moet kijken aan de hand van symbooltjes in de display op welke stand je nu poetst. Ook wil ik graag en reinigen en polijsten en flossen en dan ben ik zo zes minuten aan het poetsen. De automatische piep wanneer je verder moet naar een ander gedeelte werkt goed, maar is mijns inziens te kort. Ben langer bezig en dan is het weer irritant. De sensor die aangeeft of je teveel druk uitoefent is m.i. niet accuraat genoeg. Pas bij echt hard drukken gaat het lampje aan, terwijl daarvoor het al te hard is.

Kortom: ik ga terug naar sonisch en deze triumph gaat retour. Ik ben echt teleurgesteld in oral-b, koos voor dit merk omdat ik deze al jaren gebruik en het toch 'het tandenborstelmerk is' en voor deze borstel omdat het het topmodel is. Ik meen dat mijn oude, model 2004, vele vele malen beter is.

Voor mensen die een borstel zoeken om mee te polijsten en te reinigen en die gevoelig tandvlees hebben lijkt me de philips (die ik nu ga proberen) beter en gebruiksvriendelijker (minder poespas en minder verschillende borstels).

epvo66 08-08-2011

Zeer uitgebreide electrische tandenborstel.
Met timer en meerdere opzetborstels.
Poetst lekker weg en geeft via de timer aan hoelang en of je niet te hard poetst.
Enige nadeel is de prijs

Spiritjuweeltje 24-07-2011

Ik gebruik deze tandenborstel nu een half jaar en ben er heel tevreden over.
Het poetst geweldig met een super glad resultaat en een schoon gevoel.
Ik poets al 15 jaar met een tandenborstel van Oral B, maar deze is echt de beste.

luci_1960 14-06-2011

Ik heb deze tandenborstel al meer dan twee jaar maar ik heb nog steeds ernstig last van tandsteen dus nee wat ik er van verwacht had is helaas niet uitgekomen.Wel zijn mijn tanden veel witter dan voorheen met een gewone elektrische oral b tandenborstel.Ook is het heel fijn dat er een tweede tandenborstel bij zit en eens in t half jaar wisselen we de tandenborstel om zodat die weer een 1/2 jaar in gebruik is.

Blondey88 25-05-2011

Ik vind het een super tandenborstel, het is de eerste elektrische voor mij en ik ben er super tevreden over.
Echt een superschoon gevoel in mijn mond en mijn tanden voelen nog gladder als normaal, en dat gevoel blijft ook langer zo,
ook heb ik het idee dat mijn tanden witter zijn na het poetsen dan met een gewone tandenborstel.

De handleiding is erg duidelijk en met het handige Smart display wijst alles zich eigenlijk vanzelf,
niet in gebruik is het een klok, eenmaal je tandenborstel aan houdt ie de tijd bij, welk programma je gebruikt en er verschijnt rood waarschuwingslampje als je te hard drukt op je gebit.

Verder zit er een handige houder bij voor verschillende borstels,
een opbergbox voor je tandenborstel zelf, ideaal voor op reis!
En het Smart Guide display kan je overal neerzetten, maar je kan hem ook aan de muur plakken of in je medicijnkastje met een meegeleverde sticker.

Laura-1986 25-05-2011

Sinds een aantal weken deze tandenborstel in gebruik. Ik was erg benieuwd of hij het prijsverschil met een 'standaard' tandenborstel zou waarmaken maar ik ben positief verrast. Erg positief vind ik de verschillende opzetborstels die bijgeleverd worden. Zeker in combinatie met de verschillende standen die je kunt kiezen op de tandenborstel kun je het precies aan je eigen voorkeur aanpassen. Ik poetste al electrisch maar had toch een extra schoon gevoel nadat ik voor het eerst met deze borstel had gepoetst.

De Smartguide is handig, ik kan me voorstellen dat dit zeker voor kinderen erg nuttig is. Zelf had ik dit na een aantal keer opzich wel gezien. Wel handig om als klok in je badkamer te hebben ;-)

moniqueyyy 25-05-2011

Een fijne tandenborstel! Enig minpuntje dat ik kan bedenken is dat ik 'm een beetje lawaai vind maken, maar verder ben ik alleen maar positief. Een stevige tandenborstel, voelt goed aan in de hand. Mijn tanden worden goed schoon en ik heb de keus uit verschillende poetsstanden. Erg handig! Het bijgeleverde klokje geeft precies aan hoe lang ik nog moet poetsen. De tandenborstel gaat niet uit nadat de poetstijd is afgelopen, dat vind ik erg handig. Ik had een Sonicare, die ging wel uit en soms was ik dan net nog niet klaar. Deze tandenborstel kun je zelf uit doen. Ook onthoudt de tandenborstel je poetstijd als je per ongeluk de tandenborstel uit drukt terwijl je aan het poetsen bent. Ook dat doet de Sonicare niet. Al met al: een goede tandenborstel!

Erica69 25-05-2011

Ligt lekker stevig in je hand en hij doet wat ie moet doen zeer goed. Solide, prettige tandenborstel.
De smartguide was een ellende om te openenen maar uiteindelijk toch gelukt. Handig maar de functies alleen op de tandenborstel vind ik nog handiger.
Fijn dat deze niet spat zodat je goed kunt zien wat je aan het doen bent. Ook geen kriebels in mijn mond waar ik met de Sonicare die ik zelf ook heb, niet aan kan wennen.

morja 23-05-2011

Ik heb nu de oral-B een paar weken in gebruik en ben er echt blij mee.
mijn tanden geven een veel schoner gevoel.
wel moest ik wennen aan de verschillende tril standen maar dat was 2 dagen ben je daar wel aan gewend.
nadat ik het boekje had gelezen was hij erg makkelijk in gebruik en wijst alles zich vanzelf.
ook hoe display is handig dat je kan zien hoelang je poetst.
een echte aanrader dus

Nienke2 21-05-2011

In het begin is het heel erg wennen met de oral b, elektrische tandenborstel.

Het voelt echt net of er een boor in je mond zit te boren. Ik kwam op plekken, waar ik met een gewone borstel niet goed bij kan komen, dat is dan wel weer een voordeel.

De Oral B elektrische tandenborstel is heel erg praktische en heel gemakkelijk om te gebruiken.

Ik zou het zelf alleen niet kopen en aanraden. Ik heb persoonlijk liever een gewone tandenborstel. Dat gele rubbertje/plastic dat is totaal niet fijn in je mond.

Suuz84 20-05-2011

Een perfecte tandenborstel die het poesten leuk maakt
het is net als en vuile auto die een was programma in de wasstraat volgt, alles komt er schoon en fris uit.
En met het losse display wat precies laat zien of je te hard drukt en hoe lang je al poetst word het nog handiger, dit zijn dingen waar je normaal niet zo snel oplet.
Ook heeft hij een perfect batterij die lang mee gaat en niet zomaar leeg is.
Al met al een zeer handige tandenborstel.

SuperBanjer 20-05-2011

De tandenborstel zelf is makkelijk in gebruik en geeft me een schoon, fris gevoel na het poetsen.
Het display heb ik in de testperiode niet aan de praat gekregen, ook niet met de gebruiksaanwijzing erbij dus die heb ik niet gebruikt.

Ik zou deze tandenborstel zeker aanbevelen bij de mensen.

PeepPeep 03-03-2011

Prima apparaat, hiervoor een Philips (aantal jaren oud) maar nu over op Braun. Gewoon fijn.
Handige display maar meer show dan nuttig. Trilt ook bij wissel. Handig dat je wel gewaarschuwd wordt bij te hard drukken.

LET WEL OP: actie 50 Euro retour geldt NIET op online aankopen. Actie loopt tot begin april.

elf27 02-03-2011

Helmaal top deze tandenborstel.!!
Altijd elektrisch gepoetst, maar deze is veruit de beste.
Ik had een Sonicare van Oral B maar deze is veel prettiger.
Tanden worden goed schoon en ook polijsten gaat perfect, mijn tanden blinken helemaal.!!
Ik ben er heel erg blij mee.

cbdekleijn 21-01-2011

voor het eerst ook overstag gegaan voor zo ding en ik moet zeggen het bevalt prima deze.
weet dus niet in vergelijking met andere maar met deze heb je geen miskoop.
het enige wat me erg tegen valt is dat oral-b die waardebon maar niet geeft
zitten nu denk ik zo 3 maanden te wachten op dat ding en gaan er maar van uit dat het niet meer gaat komen.
slechte service vind ik dat en eigelijk tegen het achterbakse aan om klanten voor te spiegelen dat ze 30 euro retour krijgen in de vorm van een cadeaubon.maar je ziet dat steeds meer bij bedrijven dat je iets kan krijgen als je wat gekocht heb vreemd dat het er dan niet gelijk bij zit moet toch een reden hebben. en dat zal wel zijn dat ze op deze wijze minder geld kwijt zijn want als je er niet meer aan denkt dan hebben hun weer 30 euro over en dat maal 10.000 is een heleboel geld nee oral-b je kan wel poetsen maar je probeert ook mensen een oor te naaien

Oralbfan 09-11-2010

Tijdens het jaarlijks bezoekje aan de mondhygieniste, is mij gevraagd of ik weleens heb overwogen om elektrische te gaan poetsen?
Mijn antwoord; Nee, nooit overwogen.

De dag daarna op kieskeurig gaan kijken, op aanraden van mijn mondhygieniste ben ik selectief gaan kijken naar Oral-b.
Ik neem alleen genoegen met het beste, en "volgens mij" heb ik deze in de Oral-B triumph/profcare 5000 gevonden.

Ik heb deze besteld bij "Het Internet Warenhuis" voor slechts € 78,- incl. verz.
De willekeurige electronica zaak rekend al snel circa € 150,- (€ 50,- retour vanwege De Maand v/d Mond)

Ik nam het pakje in ontvangst, en wat mij meteen opviel is dat deze anders verpakt was, dan verwacht.
Het zat namelijk in een "TRIAL for Dentals only" verpakking, ik was al bang dat ik verkeerd was ingelicht.
Bij het uitpakken bleek "gelukkig" alles compleet met zelf 4 duracell batterijen i.p.v. 2 en ook 2 extra opzetborstels (in totaal 6 stuks).

Ik gebruik de Oral-b nu ruim een maand, en ik merk in deze korte periode een geweldig verschil het voelt schoner, witter en frisser. Ik hiervoor nooit elektrisch gepoetst wellicht hierom deze eyeopener.

Alle verschillende opties zijn leuk, handig mijn m.i. toch overbodig. Metname het Display, dit is en blijft een leuke gadget (voor kinderen) maar een toevoeging met waarde? Niet echt. De borstel geeft een trilsignaal na 30sec bij het overstappen van een gebitsdeel en zo ook bij het te hard poetsen.

Ik zou ook tevreden zijn met de ProfCare 4000, de 5000 was alleen goedkoper de keuze is dan snel gemaakt.

Over de degelijkheid kan ik weinig zeggen, ik heb reviews gelezen dat er water achter het display komt.
Ik persoonlijk zorg ervoor dat het armatuur niet in aanraking komt met water.
Verder kan ik pas oordelen over de accu en verdere degelijkheid na +/- 1 jaar gebruik.

Een echte aanrader!

JFdeV 19-09-2010

Ik ben een elektrische tandenpoetser van het eerste uur en heb er al een reeks versleten. Ben begonnen met de Braun met het gewone tandenborsteltje. Nooit meer tandsteen verwijderen bij de tandarts.
Deze versie gekocht i.v.m. het display want als je niet goed oplet weet je nooit hoe lang je nu staat te poetsen.
Deze 5000 poetst geweldig. Super gladde tanden.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet de poetsmodus kan opslaan in het geheugen van de tandenborstel, nu begint ie altijd met het standaard programma en moet ik het poetsen+ steeds weer selecteren. Maar ach je kunt ook gewoon wat langer doorpoetsen want je ziet de poetstijd toch op het display.
Ik lees wel dat mensen water in het display van het handset krijgen. Het is sowieso niet verstandig om het gehele apparaat onder de kraan te houden. Ik heb diverse eerdere modellen al open gehad en er zijn altijd sporen van water en tandpasta in het apparaat te vinden. De accu is vrijwel altijd het zwakke punt van alle oplaadbare apparaten. Oral-B gebruikt Ni-mh accu's maar ook die gaan na enige tijd achteruit. Je zou een losse accumodule moeten kunnen uitwisselen. Nu ben ik zelf in staat om deze uit te solderen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Frodo1970 07-08-2010

Deze tandenborstel poetst geweldig! Ook het display is voor de kinderen leuk, door de (veranderende) smiley op het display poetsen ze wel de 2 minuten. Maar......
Na een paar maanden water achter het display en een maand daarna deed het apparaat niets meer. Nieuwe gekregen binnen garantie, na een paar maanden weer water achter het display en inmiddels weer kapot. Bij Braun kreeg ik het advies om de tandenborstel niet onder te kraan af te spoelen.......
Erg jammer, lijkt me een fabricagefout, omdat ik op internet dezelfde problemen meer ben tegengekomen.
Nu maar eens een Philips proberen....

kasparjogchum 29-05-2010

Afgelopen week deze geweldige borstel ter vervanging van onze oude oral-b van redcoon ontvangen; wat een genot!! Onze tanden zijn schoner dan na een sessie mondhygienist.... Gewoonweg super. Na een keer volledig opladen poetsen we al drie dagen met twee personen zonder vermogen te verliezen. Een echte aanrader.

johan wedema 10-05-2010

wat een rot ding

Heb al jaren oral b en nu dacht ik een anderhalf jaar geleden ik ga voor de mooiste ook om dat deze zowel op 220 als op 110 volt kan worden geladen
Maar wat een troep

na 2 maanden terug gebracht omdat er water achter het display op de tandenborstel zat
nieuwe gekregen maar die moest ook na 2 maanden terug voor de zelfde probleem
nu maak ik hem heel voorzichtig schoon met een doekje zodat er geen water op het apparaat komt

volgende slechte punt vind ik dat als je hem 3 X gebruikt hebt de snelheid al terug loopt en hij eigenlijk weer geladen dient te worden

nu na anderhalf jaar blijft de lampje van de poets beveiliging doorbranden dus je ziet niet meer of je te hard poetst

ook de zogenaamde waarschuwing voor vervangen borstel werkt niet
de ene keer heb ik nog maar net een nieuwe borstel geplaatst en geeft hij na een paar weken al aan dat hij vervangen moet worden en soms duur het maanden en denk ik ik ga hem maar vervangen
echt een slechte koop

de volgende tandenborstel word geen oral b