Philips Sonicare DiamondClean HX937204 - Reviews

standaard/clean
Timer
Poetsbewegingen
62000 per minuut

Beoordeling op basis van 59 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Pico 12-04-2016 Product paar dagen in bezit

tandenpoetsen doet ie geweldig als hij het blijft doen

tandenpoetsen is een feest, helaas heb ik er al een paar versleten de afgelopen jaren...Nu hopen dat deze het wel veel langer dan 2 jaar blijft doen.

Laura 23-11-2016 Product paar dagen in bezit

Sonicare diamondclean

Fijne elektrische tandenborstel! Tandvlees verbeterd en gebit is weer schoon en fris. Accu gaat lang mee. Mooi design. Handige reis etui!

Yi Zhang 04-11-2016 Product paar dagen in bezit

good portability

haven't used it yet, but based on my previous experience, it should be a good one. Only down side is the product quality. Battery charging stopped working with my previous one. The same one from my friend is also broken with unknown reason.

Evelien_N 25-10-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne tandenborstel

Begonnen met een oral b elektrische tandenborstel, later een sonicare flexcare borstel gehad, erg tevreden. na verloop van tijd werd het apparaat oud en wou niet meer. nu poets ik weeral een paar jaar op de hand, en toch vaak last van mijn gebit. onder andere op advies van de tandarts deze prachtige diamondclean aangeschaft, en binnen 1 week al van de pijn klachten af.

Pluspunten

• Fijne kleine borsteltjes
  • ligt lekker in de hand
  • prachtig van kleur
  • makkelijk en veilig mee te nemen.
  • makkelijk op te laden

Minpunten

• optie selectie met aan/uit knop

HEA van Kampen 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

Weer lekker rustig poetsen

Ik heb enkele jaren een OralB elektrische tandenborstel gehad. Steeds lag mijn tandvlees open of was geïrriteerd. Daarvoor toen ik ook al met een sonicare poetsten, had ik hier geen last van. Nu sinds enkele dagen gaat het poetsen weer rustig en is er geen irritatie.

Vanpuffelen1 16-02-2016 Product paar weken in bezit

Super fijne tandenborstel! In het begin heel erg moeten wennen aan de trillingen, nu geen lady meer van.

Prettig dat er verschillende standen op zitten. Na een paar weken voelen mijn tanden veel schoner en gladder. Ook zijn de verkleuringen van koffie/thee verdwenen.

Ben er super blij mee.

Minpunt is de hoge prijs

123731 16-02-2016 Product paar weken in bezit

Een hele fijne tandenborstel die lekker in de hand ligt en door de extra vele rotaties je gebit echt schoon doet aanvoelen. Mijn gebit was niet heel erg verkleurd, maar ik zie al dat mijn tanden witter zijn na slechts twee weken gebruiken. Het opladen gaat heel gemakkelijk door de borstel in een glas te zetten, en zelfs aan de reisetui is gedacht.

123731 16-02-2016

Een echt schoon gebit

Na al enkele jaren electrisch poetsen, nu overgestapt op dit model. Door de hoge rotatie is mijn gebit nog schoner en witter dan eerst. Door de vele standen poets je ongemerkt langer. De borstel is langer dan de gewone borstel, maar is makkelijker mee te nemen door de handige reisetui die erbij zit.in de badkamer gaat opladen makkelijk door het glas waar je de borstel maar inzet.

Anoniem 15-02-2016

Snelle resultaten

Deze electrische tandenborstel is veruit de beste van alle elektrische tandenborstels die ik de afgelopen 12 jaar heb gehad.
Hij poetst niet alleen uitstekend, maar door zijn kleine snelle bewegingen heb ik geen last meer van bloedend tandvlees wat ik bij andere elektrische of manueel poetsen wel eens heb.

evelien 12-02-2016 Product paar weken in bezit

wat een geweldige tandenborstel. Hij ligt goed in de hand en poets fantastisch schoon en glad. Hij ziet er ook nog eens prachtig uit op de wastafel. Hij laadt super snel op en de batterij gaat zeker 3 weken mee.

Kaas01 10-02-2016 Product paar weken in bezit

Na een bezoek aan de mondhygiëniste aan de slag gegaan met deze tandenborstel. een week erna moest ik voor controle en het resultaat was duidelijk te zien, zei ze. Mijn tanden waren plakvrij. Wat een heerlijk gevoel!

De tandenborstel houdt fijn vast. Alleen een nadeel is dat je niet van tevoren je keuze kunt maken voor het programma, nu moet je het aantal klikjes tellen, want met de tandenborstel in je mond kijkt het lastig.

Lenkaa 10-02-2016

Perfect schone tanden

Na een bezoek aan de mondhygiëniste aan de slag gegaan met deze tandenborstel. een week erna moest ik voor controle en het resultaat was duidelijk te zien, zei ze. Mijn tanden waren plakvrij. Wast een heerlijk gevoel!

HenkM-nh 10-02-2016 Product paar weken in bezit

Mijn persoonlijke ervaring is vooral dat het design de doorslag geeft voor deze tandenborstel. De poetsprestaties zijn prima, maar niet onderscheidend. Ik heb tenminste geen vooruitgang kunnen merken aan mijn gebit sinds ik deze borstel gebruik. Het gebruiksgemak is in orde, maar ook weer niet onderscheidend. Opladen in een bekertje of op een oplader is mij in elk geval om het even. Het gevoel van luxe echter maakt voor mij het verschil. Er staat een sierraad op de wastafel en het voelt zelfs als verwennerij om 's ochtends en 's avonds de borstel ter hand te nemen. Helaas zijn mijn tanden (nog) niet veel witter geworden, maar wellicht is de gebruiksperiode (ca 3 weken) nog te kort om daar iets definitiefs over te zeggen.

HenkM 09-02-2016

Luxe tandenborstel, fraai design

Nicolette1975 09-02-2016 Product paar weken in bezit

Ik denk dat iedereen wel een mooi gebit wil met mooie wittere en gezondere tanden. Ik in ieder geval wel! Ik gebruikte al een elektrische tandenborstel, maar deze Philips tandenborstel heeft een speciaal programma dat er voor zorgt dat je tanden witter worden. Die wilde ik graag eens proberen!

Ik heb de amethyst editie (de blauw/paarse) van de Philips Sonicare Diamond Clean. Deze wordt geleverd met een prachtig reisetui en een glas dat je ook tegelijk als oplader kunt gebruiken door de tandenborstel in het glas te zetten. Ik heb gezien dat alle Diamond Clean tandenborstels dit hebben, maar voor mij was het een prachtige verrassing! Het reisetui heeft een USB-aansluiting, zodat je de tandenborstel terwijl hij in de etui zit, kunt opladen. (Uiteraard wel goed schoon en droogmaken ;-))

Mijn vorige elektrische tandenborstel had een rond borsteltje. Deze tandenborstel heeft een rechthoekige borstel. Wat meteen opvalt is dat de tandenborstel weinig geluid maakt. Ten opzichte van mijn oude tandenborstel is ie praktisch stil te noemen. Het is wel behoorlijk wennen wanneer je dat borsteltje op je tanden zet. Het geeft een raar gevoel en leidde er bij mij toe dat ik wat last kreeg van mijn tandvlees. Dit was na twee dagen wel weer over, maar toch....

De tandenborstel heeft vijf poetsstanden, namelijk clean, white, polish, gum care sensitive. Ik heb vooral de stand white gebruikt, omdat ik hoopte dat dit speciaal zou zorgen voor de wittere tanden.

Ik kan niet echt zeggen dat ik wittere tanden heb gekregen, maar misschien komt dat, omdat ik al met een whitening tandpasta poets en hier mee al wittere tanden heb. Wel vind ik dat mijn tanden schoner aanvoelen. Over 3 weken moet ik weer naar de mondhygiëniste en ik ben benieuwd of zij het verschil ziet/merkt.

Luceos2 08-02-2016

fantastisch poetsresultaat, handige accessoires

Deze tandenborstel een paar weken mogen uitproberen. Er zitten twee borstels bij dus mijn vriendin heeft hem ook geprobeerd. Het was al snel duidelijk dat het een blijvertje is. Sterker nog: inmiddels hebben we er een tweede bijgekocht! Waarom? Hieronder een overzicht van onze ervaring tot nu toe.
VERPAKKING: Nette, overzichtelijke doos waar op de inhoud en mogelijkheden duidelijk vermeld staan. In de doos geen overdadige hoeveelheid verpakkingsmateriaal maar een overzichtelijke tray waarin alle onderdelen in een oogopslag zichtbaar zijn. Enige opmerking: De gebruiksaanwijzing ligt onder de tray ipv erin.
EERSTE GEBRUIK: Helaas schrijft de gebruiksaanwijzing dat de borstel eerst 24 moet opladen.... Je wil hem toch eigenlijk gelijk uitproberen dus dat dat is wel jammer. Er wordt niets gezegd of dit van invloed is op de levensduur van de batterij. Gulden middenweg gekozen en na 12 uur de eerste poetsbeurt gedaan.
POETSERVARING: Standaard begint de borstel in een soort "gewenningsstand" waarbij de borstel rustig begint en iedere poetsbeurt een tandje erbij doet totdat hij op normale beweging staat. Het gevoel is inderdaad iets anders dan bij mijn oude borstel. Het kriebelt in het begin een beetje maar na de eerste poetsbeurt was het al gewend. De borstel ligt lekker in de hand qua gewicht en balans dus alle tanden zijn goed te bereiken. Uiteindelijk draait het om het resultaat en dat was boven verwachting: schonere en gladdere tanden die zelfs 's avonds nog schoon aanvoelen. Ook tandsteen verdween als sneeuw voor de zon: na een paar dagen gebruik had ik mijn halfjaarlijkse controle waarbij het normale rondje tandsteenverwijderen achterwege kon blijven!
GEBRUIKSGEMAK: De borstel heeft geen ribbels, groefjes of uitsteeksels. De borstel is hierdoor makkelijk schoon te maken. Duidelijk pluspunt tov mijn oude borstel. Het oplaadglas werkt heel gemakkelijk en is ook makkelijk schoon te houden- gescheiden van het deel wat aan de spanning zit. De borsteltjes zijn makkelijk op en af te klikken. De bijgeleverde reisetui is voorzien van een USB oplaadpoort. Ideaal om hem op reis zonder het glas ook op te kunnen laden. Hier wel een paar kleine puntjes van kritiek: volgens de handleiding mag alleen de bijgeleverde lader gebruikt worden. Er staat echter ook een plaatje in de handleiding waarbij via de computer opgeladen werd. Het handige van USB is juist dat het universeel zou moeten zijn en je dus niet een zak vol adapters hoeft mee te zeulen op reis... Ga ik nog verder uitzoeken. Dan is de inlay van de etui voorzien van allerlei kleine hoekjes. De borstel blijft zo beter zitten maar de boel is wel lastiger schoon te houden. Onder de kraan afspoelen is met de ingebouwde lader wat lastiger.
LEVENSDUUR: De batterij lijkt erg lang mee te gaan voor hij weer opgeladen moet worden. Over de totale levensduur kan ik na zo'n korte tijd nog weinig zeggen. Alles voelt wel degelijk aan dus dat geeft vertrouwen.
CONCLUSIE: Ik ben erg tevreden over de sonicare diamondclean borstel. Mijn vriendin was er eveneens erg tevreden over en we hebben er inmiddels zoals reeds geschreven een tweede borstel bijgekocht (de zwarte).
VERBETERPUNTJES/WENSEN:
- de borstel geeft na ieder poetskwadrant aan dat je verder kan naar het volgende. Na einde poetsbeurt, stopt hij automatisch. Ik zou liever zien dat hij daarna gewoon door zou gaan als je bepaalde gebieden nog wat extra aandacht wil geven.
- als je de borstel in de hand hebt (met tandpasta, in de mond) is het niet te zien in welke stand hij staat. Philips, zou het mogelijk zijn om op de achterkant een paar ledjes te maken zodat je dit in de spiegel kan zien?
- de batterij is alleen op destructieve manier te verwijderen dus niet vervangbaar. Dit heeft als belangrijk voordeel waarschijnlijk de gladde, onderhoudsvriendelijke afwerking maar van uit milieuoogpunt kan dat mogelijk beter.

Nicolette75 06-02-2016

Gezonder tandvlees, frisser gevoel

Ik kan niet echt zeggen dat ik wittere tanden heb gekregen, maar misschien komt dat, omdat ik al met een whitening tandpasta poets en hier mee al wittere tanden heb. Wel vind ik dat mijn tandvlees schoner aanvoelen en mijn mond frisser. Over 3 weken moet ik weer naar de mondhygieniste en ik ben benieuwd of zij het verschil zit/merkt.

iamwill 05-02-2016

Tanden zo glad als na bezoek aan tandarts

Sinds kort heb ik de DiamondClean Purple van Philips in mijn bezit.

De DiamondClean ziet er super strak uit. Het heeft een luxe paarse kleur.

Het opladen vind ik super stoer. Er zijn 3 opties om het op te laden. Je krijgt er een glas bij waar je de tandenborstel gewoon in legt. Hij laad dan vanzelf op. De tweede optie is dat je het in een etui legt. Aan de etui zit een usb kabel. Deze kun je via je laptop opladen. Ook kun je de USB kabel via het lichtnet opladen. In de tui is trouwens ook ruimte voor 2 borsteltjes.

In het verleden poetste ik veel te kort mijn tanden. Met de DiamondClean krijg ik nu hulp. Elk programma heeft zijn eigen duur en het geeft een signaal als je een nieuw kwadrant in je mond moet poetsen. Voor mij is dit ideaal.

Nu dan de resultaten. Ik weet nog dat ik hem gelijk de eerste keer gebruikte. Na het poetsen voelde mijn tanden net zo als ik net van de mondhygienst kom. Mijn tanden voelden super glad door de polish optie. Daarnaast zitten er ook nog andere opties op zoals gewoon poetsen, white, tandvlees, polijst etc
Ik kan niet zeggen of mijn tanden witter zijn geworden. Daarvoor gebruik ik hem nog te kort. Ik heb wel het gevoel dat ze schoner en gladder zijn dan met mijn oude tandenborstel.

Nadeel vind ik dat de DiamondClean super snel trilt. Dit geeft een erg kietelend gevoel aan je tong en tanden. Hier moet je zeker aan wennen. Ik heb de borstel ook een keer tegen mijn tanden aan gekregen dat deed zelfs pijn.

Overall ben ik erg blij met mijn gepolijste tanden en dus ook met dit product

Jeroenvane 05-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goede tandenborstel met veel mogelijkheden. Laden in het glas is echt een uitkomst. Veel verschillende functies.

Joren 03-02-2016 Product paar dagen in bezit

Top product, werkt goed. Tanden voelen schoon aan na gebruik. Product is ook makkelijk te gebruiken en batterij gaat lang mee.