Philips DiamondClean 9000 HX9911/84 Elektrische tandenborstel - Special Edition - Reviews

• Test panel 8.5 aug 2022
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DiamondClean 9000 HX9911/84 Elektrische tandenborstel - Special Edition op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

m*************@q********** 29-03-2023

Mooi en fijne tandenborstel

Nog steeds na 3/4 jaar zeer tevreden over de tandenborstel.
Een schoon en glad gebit. De tandarts is ook tevreden.
Houder
Het meenemen in de houder is fijn. Echt een plus punt.
Opladen.
Eens in de 3 weken is prima. Je moet hem wel goed recht op zetten anders valt hij uit de houder van de opladen. Dit is niet zo stabiel.
De app
Heeft voor mij geen meerwaarde. Die gebruikt ik niet. Was in het begin wel grappig, maar nu geen functie.
De opzetborstels blijven kostbaar, maar ik blijf toch poetsen en dus nieuwe borstels kopen

Pluspunten

• voldoet aan de eisen
  • schoon en glad gebit
  • ziet er mooi uit/ fijn in gebruik
  • reishouder is prettig

Minpunten

• app niet echt nodig
  • oplader niet altijd stabiel
  • borstels zijn kostbaar
  • kan geen tandpasta in de reishouder. dat is jammer

m*************@q********** 04-12-2022

Heel fijn apparaat

Ik heb de tandenborstel nu een paar maanden en ben heel tevreden. Ik heb nu een nieuwe opzetborstel erop gezet. Dit was nog niet echt nodig.
Mijn tanden zijn echt schoner en gladder na de poetsbeurt. Ik heb ook geen last meer van mijn tandvlees.
In de vakantie had ik een gewone borstel mee. Ik heb de elektrische tandenborstel echt gemist. Minder schoon en glad. Dus ik ga niet meer zonder mijn elektrische tandenborstel op vakantie.
De app gebruik ik bijna niet. Niet echt nodig.
Maar verder echt een heel fijn apparaat. Blij mee.

Pluspunten

• gebruik
  • gladde tanden/ maakt goed schoon
  • ligt fijn in de hand

Minpunten

• prijs borstels

Melodie06 20-08-2022

Topproduct!

Ik heb deze elektrische tandenborstel een aantal weken mogen testen en ik moet zeggen dat het me heel goed bevallen is. Ik poets vaak al snel te hard maar deze borstel geeft tijdens het poetsen aan wanneer je te hard drukt. Heel handig! Ook vond ik dat er genoeg verschillende poetsprogramma’s zijn en je kunt daarbij variëren in sterkte. Ik heb alle standen en sterktes geprobeerd met positief resultaat maar mijn favoriete stand is de “deep clean” op de hoogste stand. Wat ik vooral prettig vind aan de tandenborstel is dat je echt goed hard kan poetsen. Dat is fijn voor mensen die daarvan houden zoals ik. Mijn tanden en tandvlees waren na iedere poetsbeurt super schoon en mijn gebit voelde fris en glad aan. De tips over het poetsen die je krijgt via de app vond ik zelf niet interessant, maar is wel leuk wanneer je ervan houdt om statistieken bij te houden.

Pluspunten

• Krachtig
  • Batterij gaat lang mee
  • Superschoon gebit

Susan12 20-08-2022

Mooie tandenborstel met diverse poetsfuncties

De tandenborstel heeft een mooi design. Hij verschilt qua uiterlijk weinig met de andere elektrische tandenborstels van Philips, maar toch is het een sjieke uitgave.

Functiemenu
De tandenborstel heeft 4 verschillende functies: clean, white+, gum health en deep clean. Het is even zoeken welke functie jij het fijnste vindt, maar in principe is er voor ieder wat wils. Naast deze verschillende functies kun je er ook voor kiezen om per functie de tandenborstel harder of zachter te laten poetsen. Dus ook daar kun je in variëren. De 'clean'-functie lijkt nog het meeste op de 'normale' manier van poetsen. Bij iedere functie geeft de tandenborstel na 30 seconden een signaal dat het tijd is om een ander kwadrant in je mond te poetsen.

Persoonlijk vond ik het nogal een puzzel om de juiste functie te vinden die voor jou prettig werkt. Tijdens het gebruik sprong de tandenborstel naar een volgende functie, terwijl ik een andere functie had ingesteld. Het kostte mij wat gestoei om dit ongedaan te krijgen.

Opzetborstel
Er zit standaard een opzetborstels bij de tandenborstel. Dit is een vrij groot formaat. Als je niet gewend bent om met een grote opzetborstel te poetsen, is dit wel even wennen.
App
Je kunt de tandenborstel verbinden door middel van een app. De app kan poetstips geven en houdt bij hoeveel en hoe vaak je poetst. Leuk, maar voor mij persoonlijk was dit weinig meerwaarde.

Standaard/oplaadstation
Bij de tandenborstel zit een standaard/oplaadstation, zodat de tandenborstel opgeladen kan worden. Dit werkt prima. Het is alleen jammer dat het oplaadstation (en de tandenborstel) niet correspondeert met andere tandenborstels en/of oplaadstations van Philips. Je kunt dus niet één oplaadstation gebruiken voor al je tandenborstels (zeker met meer mensen in een gezin die elektrisch poetsen wel handig), maar hebt dus je eigen oplaadstation nodig. Niet onoverkomelijk, wel onhandig.

Pluspunten

• diverse poetsfuncties
  • design

Minpunten

• oplaadstation niet compatibel
  • app biedt weinig meerwaarde

Sayeh 19-08-2022

Beste tandenborstel voor mensen met adhd!

Ik ben ontzettend blij met deze tandenborstel, Ik heb add, waardoor sommige simpele taken vermoeiend en moeilijk zijn om uit te voeren. Sinds ik dit apparaat heb wil ik alleen nog maar mijn tanden poetsen! De verschillende standen en de veiligheid sensor maakt tanden poetsen een aangename ervaring. Mijn tanden voelen veel gezonder en zijn een stuk witter dan voorheen! Ik vind het hoesje dat is meegeleverd alleen kwaliteitswijze niet passen bij het toestel. Deze is van plastic en is niet echt stevig. De app die er bij zit is fijn en overzichtelijk en heb ik ook in de gaten hoe goed ik mijn tanden poets.

Pluspunten

• Verschillende standen
  • Veiligheidssensor
  • Een handige app om het poetsen bij te houden
  • Fijne borstel

Minpunten

• Meegeleverd hoesje is niet van goeie kwaliteit

m.r.van.doorn@hotmail.com 19-08-2022

Fijne en goedwerkende tandenborstel

Ik vind het een mooie en stijlvolle tandenborstel. Door de verschillende standen kan je zelf selecteren wat voor jou persoonlijk de beste stand is en het fijnste aanvoelt. Ik vind dit beter dan dat je maar 1 stand op een tandenborstel hebt zitten. De app is een leuke toevoeging aan het product waarop je goed kan zien of je te hard poetst of niet. Voor mij persoonlijk had deze app geen meerwaarde. De trillingen die deze tandenborstel produceert is aan het begin wel flink wennen maar na verloop van tijd had ik hier minder last van.
Echter vind ik de prijs voor dit product aan de hoge kant.

Pluspunten

• Poets zeer goed en fijn
  • Mooie en goede accesoires

Minpunten

• Prijs
  • Soms problemen met het communiceren met de app

a**************@h********** 18-08-2022

Een stille, mooie en veelzijdige elektrische tandenborstel.

Ik heb deze elektrische tandenborstel mogen testen. Deze fijne tandenborstel maakt je gebit in een korte tijd perfect schoon. Het fijne aan deze borstel is de druksensor, wanneer je te hard poetst, hoor je goed wanneer dit aan de orde is. Je kunt tevens gebruik maken van de app. Deze laat informatie zien over je poetsgebruik. Wat misschien wel het fijnste aan deze borstel is, zijn de verschillende poetsstanden. Voor ieder een gepaste poetsstand. Ik zou dit product zeker aanbevelen.

• Lange batterijduur
  • Handige app met tips
  • Poetsdruksensor
  • Verschillende standen

Minpunten

• Prijzig

Gk91 18-08-2022

Super fijne tandenborstel

Ik heb lang zitten zoeken naar een fijne elektrische tandenborstel. En eindelijk heb ik die gevonden. Een fijne goeie kop er op ipv een ronde. En de standen werken super. Ik gebruik hem altijd op de laagste stand. Er zit niet alleen een snelheid stand op maar ook verschillende programmas zoals de deep clean en white. En je houd alles bij in de app. Ideaal dus. In het begin is het wel even wennen maar ik heb echt het gevoel dat ik schonere tanden heb nu ik elektrisch poets.

Pluspunten

• Fijne poets kop
  • Goed in te stellen qua snelheid en gevoel
  • Licht in gewicht
  • Makkelijk te gebruiken

Sammy 16-08-2022

Fijne tandenborstel met meerdere functies

De tandenborstel is erg krachtig, dit is in het begin wel even wennen maar het resultaat mag er zijn. Ik mocht de tandenborstel en aantal weken testen en ben erg blij met de schone en gladde tanden.
Ook over de bijzaken is goed nagedacht, zo is er een oplader en een aparte houder waardoor je geen snoer over je wastafel hebt lopen. De hard-kuntstof reishoes is ideaal, zo zweeft de tandenborstel niet ergens in de koffer of toilettas als je op reis gaat.
De oplader gaat lang mee waardoor het niet nodig is om ieder moment de tandenborstel aan de lader te zetten.

Pluspunten

• Poetst schoon
  • Poetst glad
  • Goede/handige extra accessoires
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• 1 opzetborstel in de verpakking

Gerrita 15-08-2022

Supermooie en -fijne elektrische tandenborstel

Fijne tandenborstel, supermooi vormgegeven en ligt fijn in de hand.
Eerste keer met gebruiken was het trillen nogal intens, maar het went snel.
De app die aan de tandenborstel gekoppeld is, werkt echt superfijn! Geeft je inzicht over je poetsgedrag en daarbij ook leuke en handige tips.

Pluspunten

• De app die erbij hoort
  • Ligt fijn in de hand
  • Mooi vormgegeven

Minpunten

• Trillen is nogal intens

k******@u********* 14-08-2022

Poets goed schoon met een prachtig design

Ik had me opgeven bij een testpanel om deze tandenborstel te testen. Mijn mondhygiëniste had mij aangeraden om elektrisch te gaan poetsen. Het kwam dus mooi uit dat ik werd geselecteerd.

Mijn eerste indruk was: wauw! wat een mooi ding. De kleur en de verlichting geeft het een heel hoogwaardige look. Ook de extra standaard is fijn. Hierdoor staat hij stevig op de wastafel en valt niet bij de geringste aanraking om.

Poetsen ermee is een geweldige ervaring. De snelheid van de borstel is zo intens dat dit een prettig gevoel geeft in de mond. Je kunt ook instellen hoelang je wilt poetsen. Philips heeft hier een paar mooie namen aangegeven: Clean, White+, Gum Health en Deep Clean+. Leuk bedacht maar het enige verschil is volgens mij de poets duur. Toch zit er wel veel techniek in het apparaat. Het geeft een signaal als je een andere zone moet gaan poetsen en ook als je te hard drukt. Je kunt zelfs een app downloaden waarmee je de borstel kunt koppelen aan je telefoon. Dan wordt er bijgehouden wanneer, hoe vaak en hoe lang je gepoetst hebt. Je kunt dan op je telefoon zien welk deel van je gebit je moet poetsen. Heel leuk maar zonder de app kun je ook prima poetsen. Het apparaat geeft zelf ook aan als je van zone moet wisselen. We hebben een extra borsteltje gekocht en mijn vrouw gebruikt hem nu ook. En ook zij zegt dat het poetsen niet alleen leuker is maar ook een veel beter resultaat.

Pluspunten

• design
  • resultaat

Minpunten

• Het borsteltje sluit niet helemaal aan
  • Behoorlijk prijzig

Althalos 14-08-2022

Goede tandenborstel, maar alleen de kleur is "speciaal"

Ik heb deze tandenborstel gedurende 3 weken mogen testen en ben over het algemeen tevreden over de tandenborstel, al zou ik zelf denk ik eerder een ander model aanschaffen. Dit voornamelijk omdat de normale (niet special edition) van de tandenborstel bijv. al geleverd wordt met een oplaadcase en een glas om de mond te spoelen, terwijl de prijs niet veel anders is.

Ik vond poetsen met deze tandenborstel veel makkelijker en aangenamer dan mijn eerdere ervaring met elektrisch poetsen met een tandenborstel met roterende kop. Vooral omdat het voor mijn gevoel vanwege het grote borsteltje makkelijker is om alles goed te raken. Wel was het in het begin raar om tijdens het poetsen (vooral bij het ondergebit) te merken dat de tandpasta echt door je mond gespoeld wordt, knap staaltje techniek.

De tandenborstel heeft een sterke maar helaas niet vervangbare accu. Ik heb er geen moeite om te geloven dat de accu het zelfs langer volhoudt dan de 2 weken die Philips zelf aangeeft.

Grootste tegenvaller van de tandenborstel vind ik de app, de eerste week vond ik het fijn dat de app (middels video’s) aangaf hoe ik moest poetsen. Maar na de eerste week heb ik de app eigenlijk niet meer gebruikt, zelf heb ik sowieso geen moeite met uit mijzelf 2x per dag te poetsen en de overige functies (timer en druksensor) werken ook zonder app middels signalen vanuit het handvat. Daarnaast is het raar dat je “gestraft” wordt als je een keer langer dan 2 minuten wenst te poetsen. Als je de tandenborstel (die vanzelf stopt na 2 minuten) opnieuw aanzet registreert deze een nieuwe poetsbeurt en omdat deze dan minder dan 2 minuten duurt geeft de app aan dat je niet goed gepoetst hebt. Het zou fijn zijn als “poetsbeurten” binnen dezelfde 5 minuten ofzo als één poetsbeurt gerekend zouden worden of je middels de knoppen op de tandenborstel de poetsbeurt zou kunnen verlengen.

Pluspunten

• Super poetsresultaat
  • Accu/batterij gaat erg lang mee
  • Duidelijke instructies over gebruik
  • Handige zone timer

Minpunten

• Minder accessoires dan het goedkopere basismodel
  • Accu niet vervangbaar

Marindasjouw 14-08-2022

Fijne borstel

Ik heb dit product een paar weken mogen testen en ben zeer positief over het product.
Na volledig opladen, heb ik 10 dagen kunnen poetsen. Aangezien ik 3 a 4 min poets per poetsbeurt kom je inderdaad uit op een +/- 3 weken , als je 2 min per poetsbeurt zou poetsen.
De overgang van manueel poetsen naar elektrisch poetsen is bij de sonicare ook erg gemakkelijk, aangezien je de borstel, net als manueel poetsen, ook 45° op het tandvlees moet plaatsen en licht de poetsbeweging mag maken ( bij een ronde borstelkop moet hij loodrecht geplaatst worden en MOET je de borstel stilhouden).
De ingebouwde druksensor was zelfs voor mij een uitkomst ( werk als preventie assistent in een tandartsenpraktijk)
Thuis poetste ik al met een sonicare, maar die heeft geen druksensor. Merkte dat ik op veel momenten te hard drukte.
Er zitten 3 verschillende sterktes op de borstel, maar mijn voorkeur gaat uit naar de sterkste.
Ik vind zelf dat de 1e en 2 stap meer geschikt is om te wennen aan het sonische gevoel, maar dat je die moet uitbouwen tot de 3e stap.
Er zitten ook 4 poetsprogramma's op de borstel met elk een ander ritme.
Zelf kies ik voor 'clean' en vind de andere standen een leuke gadget.
Wat deze borstel ook zo compleet maakt, is de app en je kunt koppelen aan je borstel.
Deze geeft je tips over het poetsen en geeft de druk ook aan tijdens het poetsen en houdt de tijd bij en slaat deze op zodat je ook kan terugkijken. Ben wel van mening dat de app zelf je niet kan wijzen op je poetstechniek,hij registreert niet of je wel daadwerkelijk bij de grens van tand/ tandvlees poetst. Daarvoor blijft een echt persoon bij de tandarts noodzakelijk.

Pluspunten

• Druksensor
  • 3 sterktes
  • Smart app

Minpunten

• Oplader niet geschikt voor oud model

Jansen_M 14-08-2022

Elektrische tandenborstel bevalt goed!

Prettige elektische tandenborstel met een luxe uitstraling. Ik heb een aantal weken een Philips Sonicare elektrische tandenborstel mogen testen. Je kan de tandenborstel verbinden met een app op je telefoon. Hier kun je makkelijk tijdens het poetsen zien of je alle vlakken van je tanden en kiezen geraakt hebt. Als je te hard poetst geeft de tandenborstel dit aan door middel van een druk sensor. Kortom een super elektrische tandenborstel die handig in gebruik is.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Niet zwaar
  • Keuze in poetsstanden

a********@h********** 12-08-2022

stralend wit

Een mooi design tandenborstel met diverse nuttige gebruiksmogelijkheden. De druksensor zodat te hard poetsen verleden tijd is, 4 verschillende poetsprogramma's en 3 poetssterktes die je in kunt stellen en dat je via de smart app poetstips krijgt en je poetstechniek kunt verbeteren heeft zeker ook een meerwaarde.
Met een volledig opgeladen tandenborstel kun je 14 dagen poetsen. Je gebit voelt heerlijk schoon aan na en poetsbeurt en na en aantal dagen is het volgens mij ook zichtbaar witter.

Pluspunten

• design
  • druksensor
  • smart app
  • poetsprogramma's en poetssterkte instelling

Minpunten

• prijs

j**********@h********** 12-08-2022

Te veel poespas voor een tandenborstel

De sonicare DiamondClean 9000 is een elektrische tandenborstel die je middels een app kunt verbinden met je telefoon. Helaas ben je wel verplicht een account aan te maken. Aangezien ik hier geen fan van ben heb ik het aanmelden even onderbroken om later toch mijn aanmelding compleet te maken. Dit lukte niet en heb ik dus geen gebruik kunnen maken van de app. Toen ik de tandenborstel voor het eerst wou gebruiken schrok ik van de trilling, deze is enorm, zelfs op de zachtste stand. Naar mijn mening was dit zeer onprettig. 1 van mijn voortanden is na een wortelkanaal behandeling wat gevoelig gebleven, het was geen fijn gevoel wanneer ik met deze harde trilling over mijn tand heen poetste. Door dezelfde trillingen kreeg ik ook een soort jeuk in/aan mijn mond en de binnenkant van mijn wangen.. na een aantal keer poetsen werd dit wel minder. Bij een ronde borstel kop begrijp ik de functie ervan, deze draait waardoor de tanden schoon worden. De borstel kop van diamondclean is rechthoekig en geeft vibraties af, hoe de tanden precies zo goed schoon worden is mij onbekend. Na een poetsbeurt had ik wel het gevoel een heerlijk schoon gebit te hebben, maar niet per se schoner dan bij een andere elektrische tandenborstel.

Het oplaadsysteem onderscheid zich van andere oplaad systemen. Dit op een positieve manier.

Al met al zou ik persoonlijk deze tandenborstel niet boven een andere verkiezen. Kijkend naar de prijs is het niet ‘zomaar even’ een uitgave voor de meeste mensen met een modaal inkomen.

Pluspunten

• Schoon gevoel
  • Mooi oplaadsysteem
  • Leuke designs

Minpunten

• Veel te harde vibratie
  • Moet verbonden worden aan een app
  • App werkt niet/niet goed
  • Prijs

g**@b********** 11-08-2022

Fijne tandenborstel!

Ik gebruik de Philips Sonicare DiamondClean 9000 Series Pink nu een tijdje en ik ben er erg blij mee. Allereerst ziet ie er gewoon mooi uit. Hij is niet zwaar in de hand. De oplader is ook erg fijn: er zit een glazen opzetstuk bij waar je hem in plaatst. Deze is makkelijk schoon te houden. De tandenborstel zelf is ook makkelijk schoon te houden. De tandenborstel heeft 4 programma’s en 3 sterktes. Zo kun je voor jou het ideale programma vastzetten. Ook geeft hij makkelijk aan dat je te hard drukt op je gebit tijdens het poetsen dmv de druksensor. Het borsteltje is niet te groot en ook niet te klein. Ik kan overal goed bij tijdens het poetsen. Het gebruik van de app is ook handig maar zie ik zelf niet echt als een meerwaarde. Ik vind het zelf wel handig om te kijken of ik goed en lang genoeg poets. De verbinding is in ieder geval prima. Gebruik het ook niet bij iedere poetsbeurt.

Pluspunten

• Niet zwaar
  • Poets prettig door verschillende programma’s
  • Makkelijk op te laden

m*******@g******** 11-08-2022

Perfecte poetsbeurt

Wij hebben de Philips Sonicare diamondclean nu 3 weken in gebruik en hij is goed bevallen.

Ik ging van een gewone tandenborstel naar een elektrische en dit was even wennen. Het trillen kriebelde in mijn mond maar na een paar keer ben je hier aan gewend.

De tandenborstel geeft aan wanneer je 2 minuten hebt gepoetst en gaat dan uit. Voor mij is dit te kort en ik doe dit programma dan ook nog gewoon nog 1 keer. De tril functie heeft 3 standen, van zacht naar hard en ik vind de hardste het prettigst. Als je te hard poetst dan laat de tandenborstel dit weten door anders te trillen en dat is opzich wel prettig. In de app kan ik zien hoe ik poetste en dat was wel handig.

De tandenborstel heeft 4 poetsprogramma's en mij beviel de deep clean het meest. Al met al ben ik om en blijf ik zeker elektrisch poetsen. Wel ben ik nog nieuwsgierig of ik met een rond draaiend borsteltje in plaats van deze vorm niet beter bij het einde van mijn verstandskiezen kan komen maar daar kom ik met deze tandenborstel dan natuurlijk niet achter. Ik snap de prijs van de tandenborstel en de opzet borsteltjes maar ik vind de opzetborstels niet goedkoop. Ik zou voor de rest van de familie deze tandenborstel ook aanschaffen en dan opletten wanneer de opzetborstels in de aanbieding zijn/komen.

Pluspunten

• Poetst goed schoon
  • Lange accuduur
  • App

Minpunten

• Even wennen aan het trillen
  • Dure opzetborstels

GlennKoot 11-08-2022

Motivatie voor tanden poetsen

Mijn beleving van de tandenborstel was gelijk dat ik vaker ging poetsen en het mij ging motiveren om dit
Vol te houden.

Door de mooie functies van de tandenborstel wordt je beter geholpen met wat voor jou het beste werkt. Door verbinding te maken met je telefoon kom je veel meer te weten over wat goed en slecht is om te doen tijdens je dagelijkse poetsbeurten.

De app geeft ook aan wanneer het tijd is om je borsteltje te gaan vervangen. Ook hiervoor krijg je opties om die gelijk te kunnen bestellen. Je merkt dat er super veel is gewerkt aan ook belangrijke informatie geven aan hoe je nou ook goed poetst.

Door drie verschillende standen kun je het niveau van de trillingen goed aanpassen. Nadeel is dat bij de hardste stand je flink wat lawaai produceert, het is niet storend maar het kan wel andermans slaap doen verbreken.

Pluspunten

• Lange accu duur
  • Verschillende standen
  • Mooi ontwerp

Minpunten

• Luid op hardste stand
  • Reishoes is van slechte kwaliteit

MVerH 11-08-2022

Makkelijk in gebruik

Fijne tandenborstel. Ik moest even wennen aan het gewicht, maar hij houdt prima vast in de hand. Daarnaast maakt hij weinig geluid. Mijn tanden voelen na het poetsen heel glad en ik poets minder hard dan voorheen met mijn gewone tandenborstel. Daarnaast heb ik bijna geen last meer van mijn tandvlees.
De gebruiksaanwijzing is kort en door middel van plaatjes in een oogopslag duidelijk.
De app maakt mij bewust en consequent in het poetsen en is een leuke aanvulling, maar niet dat ik dit elke dag gebruik. Het is meer om te checken of ik niet te hard druk en goed poets.
Ik had de tandenborstel mee op vakantie. Het reisetui is fijn, al zou ik het handig vinden als er ook een kleine tube tandpasta in zou kunnen. Na een week moest ik opladen. Gelukkig had ik de oplader mee op vakantie. In de badkamer staat de oplader mooi en is handig, maar voor op reis (op de camping) is het best een ding om mee te nemen.

Pluspunten

• app
  • reisetui
  • vormgeving

Minpunten

• prijzige borstel
  • oplader tijdens reizen

Patrick 09-08-2022

Aanrader, ook voor wisselen van normaal naar elektrisch

Tandarts raadde me aan om elektrisch te poetsen, en ik mocht deze testen!

Levering liep wat moeizaam, maar toen ik 'm uiteindelijk had moest ik mezelf er 's avonds aan herinneren dat ik niet meer met de gewone tandenborstel moest poetsen. Bij andere elektrische tandenborstels die ik geprobeerd heb, voelde het vaak alsof mijn hele schedel geschud werd tot tintelen aan toe. Ik was er bang voor dat dat bij deze ook zou gebeuren. Maar dat gebeurde niet! De tandenborstel is stevig, handig in gebruik, en poetst veel beter dan een normale tandenborstel. Ik heb helaas speeksel waardoor tandsteen snel vormt, maar deze Philips laat niets heel van tandplak of tandsteen (maar de tanden gelukkig wel ;) ). Ik ben er enorm tevreden mee, zeker aangezien er ook aan mijn bloedend tandvlees gedacht is: er zijn 4 modi, waarvan 1 "gum health". Deze helpt ook daarmee.
Het enige minpunt aan deze tandenborstel is dat ik de bijbehorende app niet aan de praat kreeg. Na installatie maakte ik een Philips account aan, en belandde daarna in een "loop" van inloggen app scherm "meld je hier aan" inloggen "meld je hier aan". Ik kan daarom niets zeggen over de app functionaliteit helaas.

Pluspunten

• Handig
  • Tandsteen en -plak weg
  • schoon gevoel

Minpunten

• app werkte niet
  • vaak opladen

Dalk 29-07-2022

Niet meer terug naar de handborstel

Dit product nu een paar weken kunnen testen en het beviel ondanks mijn sceptische insteek erg goed.
Mijn grootste irritatie bij elektrisch poetsen was altijd het trillen wat door dreunde, bij deze borstel ervaar ik geen enkele hinder of irritatie.
Het poetsen zelf ondanks anders dan niet elektrisch went vrijwel meteen.

De borstel zelf heeft een mooie diepe kleur en voelt stevig maar niet zwaar. Het geeft zelf een beetje een chique uitstraling.
Je merkt wel dat er aan de accessoires dat hier niet de aandacht aan besteed is als aan de borstel. Deze zijn van wat voelt als goedkoop plastic. Dit deed bij het uitpakken echt af aan de ervaring van luxe nadat je eerst de borstel uit de doos hebt gehaald.
De standen van de borstel zijn makkelijk te kiezen al zit er bij de app weinig ondersteuning/begeleiding dus het is even door krijgen hoe dit bedoeld wordt.
Naar mijn idee is de intensiteit van het poetsen enkel bij de deepclean anders en komt er op de andere standen een poetsblokje bij.
Het poetsen zelf is erg duidelijk 20 seconde per blok dan stop de tandeborstel heel even om te laten weten dat je moet wisselen van poets gebied, heb je de app ook niet nodig.

Erg fijne borstel, ver boven mijn verwachting in gebruikgemak en ook echt het gevoel beter gepoetst te hebben dan met de hand.

Pluspunten

• Mooi
  • baterijduur
  • duidelijk
  • erg prettig in gebruik

Minpunten

• accessoires voelen goedkoop
  • geen aanpassingen mogelijk in poetsduur

Kaya2 24-07-2022

fijne ervaring

Dit product heb ik een paar weken lang mogen testen. Het design is erg mooi, voelt niet als goedkoop plastic aan. Handleiding is makkelijk te begrijpen. De eerste keer toen ik het apparaat gebruikte merkte ik hoe krachtig het kon trillen, had ik niet verwacht. Ik moest er aan wennen. Je hebt 4 standen met ieder zijn eigen ritme van trilling. Ik gebruik zelf de deepcleaning stand omdat ik toch het beste reiniging wil. Daarnaast heb je ook 3 trillingstanden. Ik vind de lage en medium stand prima want de hoge stand vind ik erg heftig in gebruik; zelfs mijn tandpasta vliegt er vanaf. Je hebt ook een bijbehorende app die je kan installeren die je poetsbeurten bijhoudt. Ik kijk er niet vaak naar omdat ik het niet nodig vind. Vind ik het beter schoonmaken dan een handmatige borstel? Ja. Makkelijk in gebruik? Ja. Maakt het je tanden witter? Niet per se, ligt eraan hoe goed je handmatig kan poetsen. Is het de koop waard? Voor een grondige reiniging dankzij de trillingen zou ik het wel aanraden en ook omdat het aangeeft wanneer je te hard poetst. Al met al goed product.