Oral-B Sonic Complete DeLuxe - Reviews

Poetsstand
sensitive, standaard/clean, massage
Timer
Laadstation

Beoordeling op basis van 62 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

lennemen75 01-10-2015 Product jaar of meer in bezit

Al 9 jaar in gebruik en nog steeds heel tevreden. Mijn vriendin heeft een niewe braun van een ander type en die poets lang niet zo schoon als deze Sonische borstel.
Wel heb ik na 5 jaar de accu moeten vervangen. Als je handig bent dan kan je dit zelf met een beetje soldeerwerk. Op internet staan omschrijvingen/foto's hoe je dit kan doen. Ik zou het zeker aanraden want hij kan zeker 9 jaar mee of waarschijnlijk wel veel langer.
Op dit moment is de accu/batterij weer aan het einde van zijn latijn (na 4 jaar). Ik twijfel of ik er weer een nieuwe accu inzet, ik denk het wel ondanks de leeftijd van de borstel. Gewoon om eens te testen hoe lang ik er nog mee kan doen. Het is eigenlijk zonde om een goed werkend apparaat weg te gooien als het alleen de accu is die defect is en relatief makkelijk vervangen kan worden.
Anders wordt het een Pulsonic van Braun. Helaas is de Sonic Complete niet meer te koop. Tevens wordt het steeds lastiger om opzetborstels te vinden in een fysieke winkel. Op internet nog wel volop te koop.

Helen123456 22-07-2011 Product jaar of meer in bezit

We hebben de tandenborstel nu iets langer dan een jaar. We zijn er altijd erg tevreden over geweest maar sinds een week laadt hij niet meer op en dan heb je dus helemaal niets aan een dergelijke tandenborstel. We hebben hem nooit doorlopend opgeladen dus de accu kan niet zwak zijn geworden. Al met al een flinke domper!!!

Nurks 08-12-2010 Product jaar of meer in bezit

---------- update review 08-12-2010 ----------
Ik gebruik deze Oral-B sonic nu 5 jaar en 6 maanden.
In mijn eerste review van 5-2-2005 was ik zeer enthousiast. En dat ben ik nog steeds.
De batterij: na aankoop moest ik bij 6 min. per dag poetsen na 14 dagen opladen.
Nu, bijna 6 jaar verder gaat die met 3 min. poetsen per dag 7-8 dagen mee.
Dus de batterij heeft nu wel zijn beste tijd gehad vrees ik.
Mijn volgende wordt weer een Sonic.

---------- oude review 05-02-2005 ----------
Zeer verrassend apparaat. Na jaren tevreden gebruik van Oral B met eerst de
rechthoekige en daarna de ronde borstel is de overstap naar de Sonic een
sensatie.
Alleen al het geluid en de andersoortige trilling.
Inderdaad is het even wennen aan de vreemde kriebeling in de mond. Maar dan het
poetsen, want daar gaat het toch om. Verbluffend schoon en glad resultaat.
Daarna de massagestand voor de doorbloeding van het tandvlees en klaar is kees.
Het apparaat ligt prima in de hand en ziet er fraai uit.
Het was een impulsaankoop gedreven door de goede reacties op deze site.
Ik heb geen moment spijt van de toch wel enigzins prijzige aankoop.

toni3 26-08-2010 Product jaar of meer in bezit

4,5
Poetsen gaat goed, maar daar betaal je ook flink voor. Ik heb 3 jaar geleden er 2 gekocht voor e150,-, de eerste ging na 6 maanden stuk (accu) en een nieuwe gekregen na 2 weken, nu is de andere vandaag stuk gegaan :( ook accu kapot!!!
Denk dat ik nu een Philips neem.

koen123 28-11-2009 Product jaar of meer in bezit

Hallo,

Ik heb deze tandenborstel 4 jaar gebruikt, tot op de dag van gister poetste hij perfect. Ik kon nog steeds 2 weken achter elkaar poetsen zonder hem op te laden(2x per dag)

Sinds vandaag is hij er plots mee opgehouden, al laadt ik hem op poets hij 30 seconden en daarna niet meer, gok dat de batterij het begeven heeft. Evengoed tevreden over het apparaat.

Nu op zoek naar een vervanger!

Mv Gr

Akasha 30-08-2009 Product half jaar in bezit

Ikzelf ben toch tevreden over deze tandenborstel.
Ligt goed in de hand en je tanden zijn schoon en glad.
Ik heb nu geen last van het accu dat niet lang mee gaat, ik moet soms weken mijn tandenborstel niet opladen voor hij leeg is.
Ik laad hem pas op wanneer het accu volledig leeg is

Mirrie 11-12-2008 Product jaar of meer in bezit

Vol verbazing lees ik hier dat bij een aantal mensen de tandenborstel en/of accu al snel kapot is. Ik poets er nl al een paar jaar mee; de accu gaat nog net zo lang mee als in het begin en tandenborstel werkt altijd.
Vraag: laat iedereen de accu af en toe helemaal leeglopen; want dat is nodig om het accuvermogen te garanderen.
Poetst prettig; handig dat er een ander geluidje bij de verschillende poetsstanden zit. Zo hoor je of je met de goede stand poetst. Poetst schoon en makkelijk vind ik.
Enige nadeel: borstels slijten wel iets sneller dan OralB indiceert.
Kortom: ik ben er zeer tevreden over.

R. Leemburg 16-01-2008 Product maand in bezit

Wat een geweldige tandenborstel!
Sinds een paar weken poetsten we met de Sonic complete.
Dit is in geen geval een vergelijk met de Oral B proffesional care 7000.
Moet er wel bij vermelden dat deze vorige tandenborstel al wel een paar jaar oud was.
Je tanden worden vele malen schoner, en voelen overigens ook veel schoner aan.
Ook de batterij gaat vrij lang mee, reken er maar op dat als je 2 maal daags je tanden poetst de batterij zo'n 10 dagen mee gaat voordat hij hoeft opgeladen te worden.
Erg fijn is ook dat de tandenborstel niet zwakker aanvoelt naarmate de batterij leger wordt.
Een aanrader voor iedereen.

lege_accu 05-01-2008 Product maand in bezit

De accu van mijn vorige Oral-B Sonic Complete De Luxe hield het na anderhalf jaar nog maar twee dagen (8 poetsbeurten) uit.
Toch kocht ik een nieuwe. Deze zou na volledig opladen 75 poetsbeurten garanderen. Desondanks is de accu bij herhaling na een week (28 poetsbeurten) leeg. Ik vrees dus het ergste op de langere duur. Ik hou de garantietermijn dus goed in de gaten...

dorisam 19-11-2007 Product half jaar in bezit

1,5
heb deze tandenborstel ruim een half jaar gehad.
hij poetst niet lekker schoon, ik vind hem heel groot in mijn mond, de batterij gaat snel leeg en hij is nu na een half jaar al overleden.
ik heb nu sinds kort de Braun Oral B type D15525 en die vind ik veel fijner!

Victor N. 22-10-2007 Product maand in bezit

4,5
Ik was in het geheel NIET TEVREDEN over de Braun elektrische tandenborstel.

-Ligt niet lekker in de hand
-maakt veel herrie
-poetst niet schoon
-bij geleverde borsteltjes zijn niet prettig
-bevat een bla bla schermpje waar je niets aan hebt

Ik heb hem ingeruild voor een Philips HX 9552/02

Dát is pas een goede tandenborstel! Voor mij geen Braun meer!

Decey 11-09-2007 Product jaar of meer in bezit

een paar jaar geleden had ik dit tandenborstel aangeschaft. Tijdens de vakantie in Zuid Afrika hield die zomaar mee op. Toen dacht ik...misschien heeft de schoonmaakster per ongeluk laten valen. Ik hou dus niet van even bellen naar de klantenservice...want dan weet ik hoe dat gaat. het was ook trouwens al te lang geleden (+/- 1 jaar). Dus weer een nieuwe aangeschaft. Op weer ongeveer jaar later, gisteren dus, is dit tandenborstel weer zomaar mee gestopt met poetsen. Eerlijk gezegd ik heb er helemaal gehad.

Poetsverdriet 07-08-2007 Product jaar of meer in bezit

4,5
Een jaar geleden een duoset Braun Oral-B Sonic Complete tandenborstels aangeschaft. De eerste hield er na drie maanden mee op, de tweede na negen maanden. Allebei niet meer aan de praat te krijgen ondanks juiste behandeling, op tijd opladen etc. Oral-B reageert niet op e-mail. Kennelijk is dit product niet uitontwikkeld en is het te snel op de markt gebracht als antwoord op de Philips Sonicare die, bij mijn vrouw, nu al ruim twee jaar probleemloos meegaat. Poetsen deed de Braun Oral-B wel goed trouwens.

j.hendrikx 27-06-2007 Product paar weken in bezit

Middels internet deze Braun aangeschaft. Levering verliep snel en zonder problemen.

Tandenborster werkt prettig en de tanden voelen na een poetsbeurt glad en schoon.

Voor mijn gevoel zijn mijn tanden na een aantal weken gebruik witter. Kortom de bekende aanslag van het dagelijks nutten van diverse etensware(n) wordt door deze tandenborster beter verwijderd dan mijn vorige Philips.

Gebruiksgemak een 9. Dit omdat hij zeer eenvoudig in gebruik is. Totaal 2 minuten poetsen en klaar! Dit wordt aangegeven door de borster zelf middels een trilsignaal.

Degelijkheid: Borster komt goed en solide over.

Gizz 12-05-2007 Product paar dagen in bezit

Ik had voor deze een philips van 2 jaar oud en die begon het te begeven. Na ontvangst van deze braun was het verschil wel heel erg groot. Met deze informatie in het achterhoofd kan ik zeggen dat ik heel erg tevreden ben met mijn nieuwste tandenpoets machine! Mijn gebit voelt echt langduriger schoner aan. M.i. een aanrader.

Stefan1983 27-03-2007 Product paar dagen in bezit

Voelt echt heel anders aan dan poetsen met de hand. Je tanden voelen echt stukken schoner aan. Er zit nogal verschil in de prijzen Besteld via internet, goedkoop en binnen 1 dag in huis.

Senior 12-03-2007 Product paar dagen in bezit

Gekocht nadat een eenvoudig oplaadbare Braun na 7 jaar op was. Ben niet zo euforisch als andere gebruikers. Poetst veel prettiger, en schoner dat wel, je hoeft geen kracht te gebruiken. maar om nu te zeggen tanden superglad nee. Ik verzorg mijn gebit iedere dag minimaal 10 minuten met ragers en Corsodyl. (mondspoeling tegen infecties) Gebruik Paradontax en ga iedere 3 maanden naar mondhygiëniste. Poetsen 2x per dag.

Max19 02-02-2007 Product jaar of meer in bezit

Ook onze tweede Sonic Complete is nu defect. Accu is naar een poetsbeurt al leeg. Net als bij de eerste is ook nu de garantie afgelopen en dus einde oefening. Geen Braun Sonic meer, dat is voor ons nu duidelijk!

HavanA 09-10-2006 Product maand in bezit

5,5
nu bijna 2 maanden in bezit. Ook bezittten wij nog de Philips Sonicare. We
hebben uiteindelijk deze erbij gekocht omdat het verbruiksmateriaal beduidend
goedkoper is (borstels kosten voor Philips circa 20euro/stuk, voor deze circa 6
euro). Er worden 2 bodies geleverd. De ene maakt nu af en toe een vreemde
pieptoon, de andere is al defect en zal ik voor garantie aanmelden. Ahoewel ik
de Braun fijner vindt poetsen (omdat het wat grover gebeurt dan met de
Philips), vindt ik het wel jammer dat er 1 nu al stuk is. Ik zou niet meer
anders dan sonisch willen poetsen.

paverber 12-05-2006 Product paar dagen in bezit

Echt even wennen, maar supergoed glad resultaat!!