Philips Sonicare HealthyWhite HX6712 - Reviews

Poetsstand
sensitive, standaard/clean, whitening
Timer
Laadstation

Beoordeling op basis van 134 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,1

Dhr Schrok 21-02-2016 Product paar weken in bezit

Poetsresultaat is goed, accu gaat lang mee. Het apparaat maakt voor mijn gevoel wel veel geluid, maar misschien moet ik hier nog aan wennen

Jola1962 06-06-2015 Product paar dagen in bezit

Gladde schone tanden, poetst duidelijk beter dan met een handtandeborstel.
De vorige Sonicare heb ik een paar jaar intensief gebruikt

A no niem 13-05-2015 Product paar dagen in bezit

Tweede sonicare. Eerste heeft het jaren gedaan, nu een nieuwe gekocht om dat de batterij kwaliteit terug begon te lopen.

Johan2511 03-05-2015 Product paar dagen in bezit

5,5
Vandaag mijn derde sonicare gekocht. De eerste twee waren kapot direct na de garantieperiode. Eigenlijk een waardeloos product, alleen het poetsen is dermate goed te noemen dat ik toch maar weer besloten heb om weer voor Philips te gaan.

jurell 16-07-2017

Ik heb precies de zelfde ervaring.
19-4-2015 bij de media markt gekocht. 1-5-2016 ging hij kapot. Lade niet meer op. Gelukkig kreeg ik een nieuwe van de mediamarkt. Nu helaas weer 1 jaar na dato weer kapot. Weer de batterij of iets dergelijks. Hij ging zelfs een aantal keer automatisch aan. Snacht schrik je je dus het apelazerus want met het beschermkapje erop maakt dat een oorverdovende lawaai. Inmiddels is hij kapotgegaan op 20-6-2017.

Reken zelf maar uit wat voor een precieze berekende levensduur Philips haar producten geeft.

Maar mede doordat hij ontzettend goed poetst (mede ook door uw eigen handelingen) zal ik toch weer een soortgelijke kopen.

In ieder geval een met vibrerende functie. Die werken beter dan de rotatie functie naar mijn mening

Maikel M. 02-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na elke poetsbeurt merk je zeker het verschil dan bij het poetsen met een normale tandenborstel. Naast de sierlijkheid van het product is het simpel en zeer gebruiksvriendelijk. De Clean & white heb ik niet kunnen testen, omdat ik het product nog maar enkele dagen in bezit heb.

Hendrike K. 03-01-2015 Product paar dagen in bezit

Apparaat wijst zich vanzelf, gebruiksaanwijzing amper nodig. Na afloop schoon en fris gevoel.
Dit apparaat is vervanging voor eerder soortgelijk apparaat dat na 5 jaar ter ziele is gegaan. Ik had nog hele voorraad opzetborstels, daarom zelfde type gekocht. Mijn vorige ging al stuk binnen de garantietermijn, toen vrij probleemloos een nieuwe ontvangen.

John-Pierre 16-09-2017 Product half jaar of langer in bezit

Gaan steeds rond einde garantieperiode kapot

Philips Sonicare zijn hele slechte tandenborstels. Ze doen het goed en ze lijken van goede kwaliteit, maar ze gaan steeds rond het einde van de garantieperiode kapot. Wij hebben een set van 2 van deze borstels in huis. De eerste set ging net in de garantie kapot: nieuwe gekregen. De 2e set ging net buiten de garantie kapot: geen nieuw want het waren al vervangingsborstels en het was buiten de garantie. We kregen wel een kleine korting. Van de 3e set is inmiddels de eerste borstel kapot en binnen de garantieperiode vervangen en de tweede borstel is bijna kapot (want de lampjes blijven aan).

Pluspunten

• Doet het goed
  • Stevig

Minpunten

• Gaan te snel kapot
  • Slechte kwaliteit

Chris van Seggelen 29-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Geweldig fijne tandenborstel

Heb 1 keer een Braun gehad en hierna een Philips Sonicare en was meteen verkocht. Super schoon poetsresultaat en de accu gaat lang mee.

Enige nadeel is dat de tandenborstel er doorgaans na de garantieperiode mee ophouden; zo na 3 jaar. Inmiddels ben ik aan mijn 3e Sonicare die er zo na 3 jaar mee stopt.

Anderzijds is de prijs, uitgesmeerd over 3 jaar, wel te accepteren.

Pluspunten

• Super schoon poetsresultaat
  • Accu gaat lang mee

Minpunten

• Na de garantieperiode overlijden ze vrij snel

JPCNL 20-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zeer slechte kwaliteit

De hele Philips Sonicare is van een erg slechte kwaliteit!
Ik heb de Sonicare Duo HX6972/34 met 2 borstels HX6972/10 in 2011 gekocht. Na 1,5 jaar ging de ene kapot en een half jaar later de tweede.
In 2013 kreeg ik dus nieuwe, de HX6950/BH, maar ook die gingen binnen 2 jaar kapot. Omdat het al een vervangingsproduct betrof kreeg ik geen nieuwe meer. Wel een kortingsvoucher, om in de Philips online winkel te besteden, maar ook met de korting eraf bleek een nieuwe houder elders goedkoper. Het was toen 2015 en ik heb toch weer een nieuwe sonicare gekocht, de HealthyWhite HX6712/43 maar ook deze is nu na iets meer dan 2 jaar kapot. Nu krijg ik weer wel een nieuwe. Ik ben erg benieuwd hoe lang die het vol houdt.

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Gaat maar 2 jaar mee

MarkAmster 05-03-2017

Geweldig product

Nu reeds enkele maanden in bezit en werkt nog steeds prima. Ik de batterij duur is goed.
Goede kwaliteit en voelbaar schone tanden.

LeroyH 12-09-2016

Echt een top tandenborstel

Jaren heb ik een ronddraaiende elektrische tandenborstel gebruikt. Deze was aan vervanging toe. Dus maar gaan zoeken wat er nu allemaal aan elektrische tandenborstels te koop is. Mijn keuze is op deze Philips Sonicare gevallen.
Het is een geweldige tandenborstel. Door de trillingen worden de tanden goed gepolijst.
Meteen heb ik de Philips Airfloss erbij besteld. Geen houtjes en touwtjes meer nodig met deze combinatie. En de kosten verdien je vanzelf terug. Alle tandplak wordt nu verwijderd. Zo spaar je geld uit bij de tandarts. Die hoeft geen tandplak meer te verwijderen

Moniek 29-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Sonicare. Nooit meer n ander.

Sinds Sonicare is overgenomen door Philips is hij er niet degelijker op geworden...
Vroeger 1998 - 2002 waren ze nog vrij groot, maar gingen veel langer mee.
De sonische kracht ontstaat door het zeer hoge aantal poetsbewegingen per minuut, ik meen 36000.
Geen ronddraaiend borsteltje maar een uiterst zachte borstel in de vorm van een ouderwetse handtandenborstel.
Door het hoge aantal poetsbewegingen worden de vloeistoffen vermengd met tandpasta in een trilbeweging omgezet waardoor ook voedselresten ook loslaten op minder goed bereikbare plekjes.
Een kwadrant-timer geeft een puls waardoor het volgende kwart vh gebit onderhanden moet worden genomen. Zo krijgt het gebit de aandacht die het nodig heeft.
Een verademing in vergelijking met de hakkelaars van andere merken die ook te harde borsteltjes hebben. Het is een misvatting dat harde borstels goed zijn om mee te poetsen. Fout! je poetst er meer overheen dan dat je de fragiele randjes vh tandvlees schoonpoetst. Bovendien verniel je je tandvlees er onherroepelijk mee! Een zacht borsteltje komt wel goed op die plekken.
Het geluid zonder borsteltje is heel zacht. Helaas is t met borsteltje n behoorlijk geluid.
Ondanks deze kleine bezwaren is het voor mij nog steeds de beste elektrische tandenborstel op de markt.
De bijbehorende borsteltjes zijn duur maar gaan langer mee omdat je ze niet te hard op je tanden moet zetten.

Dhr Schrok 10-06-2016 Product half jaar in bezit

Nog steeds erg tevreden

De tandenborstel werkt nog steeds erg goed. de accu gaat lang mee, het gebruiksgemak is goed. Poetst goed.het geluid went maar is best had en irritant.

Robert36 16-04-2016

Top product

Naar jaren te hebben gepoetst met een ander merk, maar ik ben ik op advies overgestapt naar sonicare van philips. Echt een goede keus want mijn tanden worden een stuk schoner en iets witter.
Het is anders poetsen dan voorheen, maar dat is een kwestie van wennen.
Pas na twee weken regelmatig poetsen opnieuw opladen, daarnaast ook een makkelijke timer zodat je weet wanneer je minimaal twee minuten hebt gepoetst.
Ik ben echt reuze blij, mijn vriendin is inmiddels overstap gemaakt op sonicare.

krispo 25-03-2016

Herhalingsaankoop

Oude was defect geraakt, nieuwe gekocht: prima tandenborstel. Het feit dat de oude door mij is vervangen door een bijna identieke Sonicare zegt m.i. genoeg!

ElisabethB93 13-10-2015 Product half jaar in bezit

Super fijn! Kan niet anders zeggen.
Afgelopen maand op vakantie geweest, maar de oplader vergeten.. Oke, het is maar een tandenborstel die je overal wel kan kopen, maar fijn is anders. Uit eindelijk is hij helemaal niet uitgevallen en heeft hij het drie weken volgehouden!

Blinkie 10-09-2015

Totaalscore 7

Nw. exemplaar dient ter vervanging aankoop 2 jaar geleden. Vindt vervanging aan de dure kant. Presentatie van serie was niet al te duidelijk. Miste ring, welk kalk opvangt, dat zich vormt door hard water.
Bijgevoegde standaard niet functioneel. Is niet op een wastafel te plaatsen, daarvoor is snoer te kort. Zou te ontkoppelen moeten zijn.
Opm.: Merk verder, dat op tandenborstel een andere code staat, dan thans in Uw register heb kunnen terugvinden.

Boudi 17-08-2015

Beter dan verwacht.

Poetst uitermate efficient! Voegt echt iets toe ten opzichte van handmatig poetsen. Dat was niet mijn ervaring bij eerdere elektrische tandenborstels. Ik was dus sceptisch, maar dit ding maakt zijn beloften waar.

Choccichocolate 08-08-2015

Een superfijne borstel

Dit is mijn derde sonicare. Ik weet niet wat ik misschien verkeerd doen, maar ze gaan bij mij meestal maar 2 jaar mee. Het is wel een superfijne borstel. De healthy white geeft mij het gevoel de tanden nog beter schoon te maken.

Toothpick 05-08-2015

Prima tandenborstel

De lange batterijduur, het gebruikscomfort (lengte, flexibiliteit) maken dit apparaat tot een zeer goede borstel.