Kobo Mini zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kobo Mini zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

kruidentuin 09-03-2014
Geschreven voor: Kobo Mini zwart

Het is een makkelijke en handzaam apparaat , past met gemak ik mijn binnenzak. soms is het een beetje lastig om boeken die je aan het lezen was terug te vinden nadat je boeken hebt gedownload vanaf je laptop. dan moet ik weleens resetten omdat ik dan geen enkele functie meer kan vinden. maar voor zijn prijs € 79,- een reuze prettig apparaatje waar verrassend veel boeken op kunnen. en met wifi kun je ook nog internetten!

Ellen85 22-12-2013
Geschreven voor: Kobo Mini zwart

Mijn eerste E-Reader, en ik ben er super blij mee. Hij is klein en handzaam en het scherm is erg duidelijk. Ik vind het fijn dat hij zo licht, klein is, waardoor hij gemakkelijk met één hand vast te houden is. Boeken erop zetten gaat ook heel gemakkelijk.

mailtojan 18-12-2013
Geschreven voor: Kobo Mini zwart

Dit is mijn eerste e-reader en ik vind hem geweldig.

Pluspunten:

- Klein makkelijk mee te nemen in een jaszak.
- Goedkoop.
- Kunt er genoeg boeken op zetten.
- Leest goed. Ik gebruik hem in de trein en dan is het formaat geweldig. Kleiner is beter. Maar ik kan me voorstellen als je op de bank wilt lezen dat je dan een wat groter scherm wilt.

Min-punten:
- Het scherm is klein.
- Loopt af en toe vast, reset button zit achter. Je moet eerst de achterkant eraf halen om met een paper clip het apparaat te resetten
- wifi .... ik vind het geen voordeel. Gebruik gewoon een kabel.

lifae 25-11-2013
Geschreven voor: Kobo Mini wit

Ik heb de Kobo mini al een tijdje geleden gekocht en ik ben er erg blij mee. Je hebt altijd een of meer boeken bij je en het neemt veel minder ruimte in beslag. De lettergrootte en het lettertype zijn heel makkelijk aan te passen. Het scherm is goed leesbaar, zelfs in de volle zon. En de batterij gaat superlang mee!

Met de kabel of Wifi is het heel makkelijk boeken erop te zetten en te kopen en de Kobo winkel biedt een heleboel boeken (ook veel gratis) aan in verschillende talen.

Ook ben ik erg blij met het ingebouwde woordenboek, zeker als ik boeken lees in een andere taal. (Het is alleen niet een woordenboek wat van de een naar een andere taal vertaalt.)

Enige nadeel kan zijn dat het geheugen niet uitbreidbaar is, maar met wat erin zit kun je honderden boeken meenemen, dus voor mij is dat geen probleem. Zoveel kan ik er toch niet in een keer lezen :)

Alisa1988 09-07-2013
Geschreven voor: Kobo Mini zwart

Nu een paar dagen in mijn bezit. Mooi klein, licht en handelbaar. Het is een simpel apparaat zonder poespas, dus perfact wanneer je 'gewoon boeken wilt lezen'.

Dit is mijn eerste e-reader, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het systeem is soms wat traag. Tot nu toe is hij één keer vastgelopen, maar na uit en weer aan zetten: probleem opgelost.

Vanwege de snelheid van de e-reader bestel ik mijn boeken liever via de computer, dat gaat toch sneller. Met één klik synchroniseer je je bibliotheek met die op je computer.

Al met al blij met dit product voor deze aantrekkelijke prijs!

helga1977 19-06-2013
Geschreven voor: Kobo Mini wit

Deze Kobo mini nu een paar dagen in mijn bezit.
Ik ben helemaal tevreden!
Fijn, klein formaat, makkelijk mee te nemen in mijn tas.
Ook kan ik er sudoku op spelen, op tekenen en schaken!
De wifi is ook ideaal!
Voorheen een 7 inch ereader gehad, maar door mijn ziekte fibromyalgie zocht ik een kleiner, lichter exemplaar.
Echt een aanrader!!

DeBertus 26-12-2012
Geschreven voor: Kobo Mini zwart

Ideaal formaat. Past prima in mijn binnenzak en dus ideaal voor onderweg (waar ik hem ook voor wilde hebben). Leesbaarheid is prima en de mogelijkheden om het leesbaarder te maken (schriftgrootte, lettertype, paginaverversing) zijn meer dan voldoende. Enige nadeel dat ik zou kunnen noemen is dat je bij een kleiner scherm iets nauwkeuriger moet navigeren, hoewel dat vergeleken met sommige smartphones ook geen probleem zou moeten zijn.
De web-browser is niet om over naar huis te schrijven, maar daarvoor moet je ook geen e-reader kopen. Verder heeft dit apparaat alles in huis wat je van een e-reader mag verwachten en dat voor zo'n zachte prijs (50 euro bij Libris en Blz.nl, dec 2012).
Het geheugen van 2GB is niet uit te breiden, in tegenstelling tot de wat grotere Kobo Touch, maar als je niet persé meer dan 1000 boeken bij je hoeft te hebben (wat ik al een belachelijke hoeveelheid vind), dan zal ook dit geen obstakel vormen.
De compactheid zou een nadeel kunnen zijn voor de wat oudere lezer, aangezien je met grotere schrift wel erg weinig woorden op een pagina krijgt, maar voor iedereen die geen moeite heeft om wat kleinere schrift te lezen is deze kleine maar volwaardige e-reader zeker een aanrader.

Rocket_Ron 21-11-2012
Geschreven voor: Kobo Mini wit

Aiaiai, wat een misser. Heb nu al spijt van mijn aankoop maar ga gebruik maken van de 3o dagen retour garantie.

De reader is absoluut een tegenvaller itt mijn vorige reader; deze was 6 inch en de mini is 5 inch. Dit verschil merk je in zowel de bediening als in de leesbaarheid van het scherm. Bij de mini is gebruik gemaakt van een verouderd ink scherm. In tegenstelling tot de kobo touch of de kobo glo. Gek eigenlijk voor een nog nieuwer apparaat. Zo kansloos de plank misgeslagen door kobo. Het scherm leest zeer onrustig waardoor het leesplezier totaal teniet wordt gedaan. Ook de bediening en instellingen zijn een crime vanwege het te kleine formaat.

Ik wilde een simpele reader zonder poespas als wifi/internet/mp3 afspeelmogelijkheden of al dat soort meer.. gewoon een reader die doet wat hij moet doen maar die dingen zijn ver te zoeken.

In het begin van de ereader-markt was er gewoon keus uit een reader die deed waarvoor hij ontworpen was. Tegenwoordig willen de fabrikanten de prijs kunstmatig hoog houden door het aanbieden van readers die allemaal onzinnige extra's in zich hebben.

DeBertus 26-12-2012

Onrustig scherm? Dat is wel een heel vreemd argument. Misschien eens naar de opticien of de oogarts?