ICARUS Omnia 2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ICARUS Omnia 2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

a******@y******** 30-07-2021

Icarus kwaal

Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

De 2e icarus, maar beiden met dezelfde kwalen. Na enige tijd goed te functioneren, valt de reader regelmatig uit en herstart zichzelf. Daarnaast valt hij uit als je verder dan 3 blz bladert uit je boekenlijst.

Pluspunten

• Prijs
  • Makkelijk boeken laden

Minpunten

• Valt uit na verloop van tijd
  • Traag

Marijke 21-11-2016

icarus omnia ereader

Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

na enkele malen pech met een touchscreen dat brak heb ik enkele maanden geleden de Icarus gekocht. Een heel eenvoudige ereader, gewoon met knopjes, geen tierelantijntjes. Maar..... prima in te stellen. Je kunt er goed mee in de zon lezen. Accu heeft geen echt lange looptijd, maar het opladen gaat weer heel vlug. Ik ben er heel tevreden mee. De Icarus doet wat hij moet doen en doet dit goed.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • dun ontwerp, ligt lekker in de hand.

Minpunten

• nog niet gevonden.

Animal46 27-09-2016

Slechte accu

Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

Na veel gepiel de ereader aan gekregen het knopje is wel erg klein en je moet hem goed indrukken anders kun je wachten tot je een ons weegt. Dan de accu hij houdt het tot nu toe slechts 8 hoofdstukken vol en dan krijg ik al weer een melding dat de accu laag is dus weer aan de lader, die dan ook nog weer eens gloeiend heet wordt ( met een adapter in het stopcontact en niet via een PC). Dus alles bij elkaar niet echt een geweldig produkt vraag mij nu eigenlijk ook af hoelang de levensduur is aangezien dat de batterij zo snel leeg is. Heb ook nergens een klepje gevonden zodat ik er een nieuwe accu in zou kunnen doen alles bij elkaar niet echt een aanrader. Haalt het bij lange na niet bij mijn samsung die ik nu ook alles bij elkaar al 3 jaar met veel plezier gebruik en die deze kwaaltjes dus ook niet heeft.

Pluspunten

• wel een mooi helder beeld

Minpunten

• accu

Tiets 18-06-2016

Is zijn geld waard

Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

Had hiervoor een PocketBook, maar die werkte niet meer goed. Wilde niet te veel geld uitgeven en daarom gekozen voor de Icarus Omnia G2. Het is even wennen. Dacht dat het een E-Ink was, maar nu moet ik steeds de helderheid wijzigen als ik buiten of of binnen lees. Maar kan hiermee wel weer in het donker lezen. De optie helderheid instellen kan alleen als je het boek sluit. Als je je boek wilt openhouden, moet je de optie gebruikersinstellingen kiezen. Nogal verwarrend. Bij aanzetten moet je het knopje een paar seconden vasthouden om het apparaat te starten. Helaas wordt het boek dat je aan het lezen bent niet direct geopend. Als je je boek opent, begint hij wel op de pagina waar je gebleven bent. Hij is redelijk snel. Lezen in het donker is ook geen probleem. Alleen die batterij.... Volgens de specificaties gaat de batterij 30 uur mee als je leest (video en muziek is 6 uur, maar die opties gebruik ik niet). Maar ik denk dat ik nog geen 1 keer die 30 uur heb gehaald. Bij mijn vorige E-reader hoefde ik zelden op te laden.
Ik denk dat als je nog nooit een E-reader hebt gehad, deze prima is.
En voor 60 euro vind ik dit toch een behoorlijke E-reader.

marieke verbaan 13-06-2016

tegenvaller

Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

Na mijn Bebook is dit apparaat een echte tegenvaller. De batterij gaat erg kort mee. Ik kan me niet voorstellen met deze ereader op reis te gaan. Ook terwijl hij uit is, loopt de batterij leeg. EEen lage vlucht of een dag lezen op het strand houdt de batterij niet vol.
Als de externe opslag gebruikt wordt, loopt bij mij het apparaat vast. Ik kan niet al mijn boeken opslaan, wat erg jammer is.
Een echte miskoop, ik ga op zoek naar een andere.

gabychen 30-10-2015
Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

Ik gebruik dit apparaat vooral om boeken te lezen. Deze voldoet voor mij prima, ik heb geen duurder apparaat nodig. Daarnaast gebruikt mijn zoontje hem om filmpjes te kijken op de achterbank.

emmie66 23-07-2013
Geschreven voor: ICARUS Omnia 2 zwart

De Icarus Omnia 7" is een prima e-reader voor een prima prijs!
(freerecordshoponline). Lezen in de zon gaat prima als ook lezen in bed, geen extra lampje nodig gewoon de helderheid in stellen. 7" vind ik prettiger lezen als 6" maar dat is persoonlijk.