Lenco DR-05 BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lenco DR-05 BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Cor 28-02-2016
Geschreven voor: Lenco DR-05 BT

Uit de doos, stekker in stopcontact, DAB+ geslecteerd en even gewacht. Veel zenders, op afabetische volgorde. Goede ontvangst. Ook FM prima. Goed geluid voor omvang van apparaat. Ruimte vullend. Mooi design. Alles voelt degelijk aan. Werkt intuïtief. Zeer tevreden. Alleen de aan en uit, bass en treble knop verstoord het retro design een beetje

tbeckers 11-12-2015

Ter aanvulling:
De afstandsbediening werkt alleen als je heel goed richt en er in de buurt bent. Maw niet zo handig, kan je het net gemakkelijk rechtstreeks doen.
Een ander puntje is de signaal gevoeligheid, als je langs de radio loopt valt vaak het geluid even uit.

tbeckers 10-12-2015
Geschreven voor: Lenco DR-05 BT

Mede op basis van de informatie op Kieskeurig heb ik deze Lenco aangeschaft. Maar wat een drama, ik kreeg op de FM vrijwel alleen maar ruis en via Dab+ werd het signaal veelvuldig onderbroken. De volgende dag besloten de radio terug te brengen. In de winkel mij overgehaald om de radio om te ruilen. FM ontvangst is stukken beter maar niet optimaal. Dab+ heeft nu een perfecte ontvangst. Het vergt wel wat tijd om de antenne goed af te stellen, maar dan heb je ook wat: een heel mooi vol geluid. Bass en treble zijn afzonderlijk instelbaar. Al met al toch een goede koop en een mooi kamervullend geluid.

martijn75 19-09-2015
Geschreven voor: Lenco DR-05 BT

Ik heb gezien dat de vergelijkbare Philips ORT7500 duurder is geworden en inmiddels ruim boven de 200 euro zit, dat is wel serieus geld. Dan zou ik lekker voor de Philips OR2300 gaan die je bij Blokker koopt voor 114 euro incl verzenden.

Maar wacht......... als je niet perse een Line-in ingang nodig hebt is er een fantastisch alternatief op de markt momenteel in de vorm van deze LENCO DR-05 BT DAB+ Radio voor 133 euro! Voor dat geld koop je een mooie retro FM en DAB+ radio mét Bluetooth en 30 watt stereo RMS vermogen.

De Lenco maakt een zeer degelijke indruk met zijn kast van echt hout. Stekker erin en de Dab+ zenders worden snel gevonden. Antenne wel even goed uitschuiven. Er zit een usb ingang op welke alleen gebruikt kan worden om je smartphone op te laden, niet om muziek af te spelen dus. Grappige is, zodra je de laadkabel aansluit op de usb ingang heb je een betere DAb+ ontvangst! De antenne hoeft dan ineens niet geheel meer te worden uitgeschoven ;-)

Met 30 watt stereo RMS vermogen geeft de Lenco een mooi warm, vol kamervullend geluid, echt niets mis mee! Middels de bluetooth heb ik hem ook nog eens verbonden met mijn laptop en ik stream muziek van Spotify eenvoudig vanaf mijn smartphone naar de Lenco. Werkt allemaal perfect!

Wel even goed opletten, er is namelijk ook een goedkopere versie zonder DAB+, dat is de Lenco SR-05 BT maar ik zou absoluut voor de DAB+ versie gaan.

En als je iemand in Duitsland hebt wonen die hem voor je kan bestellen kun je hem momenteel zelfs voor 99 euro krijgen (in het wit) bij redcoon.de (19-09-2015). Een super koopje voor deze fantastische DAB+ radio!

MrEd 12-01-2015
Geschreven voor: Lenco DR-05 BT

Met de Lenco DR05 kom je in een nieuw tijdperk. Geen zenders meer zoeken op de FM frequenties met de nodige ruis en niet bepaalde sublieme kwaliteit. De Lenco heeft DAB+ en ontvangt nu de zenders digitaal. De radio heeft net als de oude radio`s een echte antenne, die je goed moet uitrichten. Bij FM had je dan gewoon slecht geluid bij slechte ontvangst, bij DAB+ heb je gewoon geen geluid. Zet je radio op verschillende plaatsen neer en luister waar jou beste ontvangst is.
Het is een mooie compacte robuuste retro radio, met een heuse houten behuizing. De bediening is lekker simpel en er zit zelfs een afstandsbediening bij.
Het belangrijkste natuurlijk het geluid. Zelf ben ik nogal veeleisend en kan zeggen dat ik zeer tevreden ben met het geluid. Het geluid vult de kamer goed. De hoge tonen slissen niet en het belangrijkste, de bas is goed. Het is een compacte radio, dus verwacht geen diepe lage tonen. Voor een radio van dit formaat en prijs is de bas gewoon goed.

Hugo Zwaag 11-11-2014
Geschreven voor: Lenco DR-05 BT

De klankkleur van deze DAB+ radio is werkelijk geweldig. De houten kast zal daar ongetwijfeld een bijdrage aan leveren maar ook de afzonderlijk van elkaar instelbare hoge en lage tonen. De bediening is bijzonder simpel. Dankzij de Bluetooth optie kun je via een aangekoppeld apparaat naar externe muziek en dan ook weer in een sublieme geluidskwaliteit. Wat mij wel wat tegenviel was de ontvangst van de publieke DAB zenders maar dat heeft meer te maken met het achterblijven van het zenderpark van de publieke omroep ten opzichte van de commerciële zenders. Na wat gehannes heb ik de radio wat hoger geplaatst tussen 2 ramen en dan is de ontvangst goed. De FM-ontvangst is niet geweldig maar deze radio koop je natuurlijk vooral vanwege DAB+. Mede gelet op de relatief lage prijs en de geweldige prestaties kan ik deze radio aan iedereen aanraden.