Sangean WFR-29C - Reviews

digitaal
Usb-aansluiting

Arjan 26-06-2016 Product paar dagen in bezit

goed radio

ik heb de witte radio. hij werkt goed. alleen wie kan mij uit leggen hoe ik de wiffi kan instellen waar moet ik de wachtwoord van mijn wiffi instellen. stel ik ben bij iemand anders waar ik de wiffi code van gekregen hebt hoe moet ik dat instellen?

ahp 07-06-2016 Product paar dagen in bezit

sangean radio

muziek op je smartphone is leuk maar de geluidskwaliteit is natuurlijk mager. Met deze radio kun je alle kanten op van ouderwets fm tot en met 15000+ internetzenders. Installatie is simpel en je kunt er ook nog een usb stick in kwijt als internet eens niet beschikbaar is.

M. Jonckers 21-03-2016 Product paar weken in bezit

Review Sangean WFR-29C

De Sangean WFR-29C kort geleden aangeschaft. En ben nog steeds erg enthousiast.
Dit toestel zit bomvol features.

Spotify Direct:
Super makkelijk. vanuit de Spotify app verbind je je telefoon met de radio en je kunt direct streamen.
Hiervoor is wel een premium account en een wifi netwerk nodig.

App besturing via wifi met de Undok app.
Met deze app is je smartphone een luxe afstandsbediening. Leuk is ook dat de zenderinformatie ook op je telefoon verschijnt.

DAB+
Dit hoort een moderne radio natuurlijk te hebben.
Tientallen zenders in digitale kwaliteit. Bij sommige zenders worden slideshows meegestuurd in de vorm van afbeeldingen en/of tekst.

Via de USB ingang kun je je mp3 bestanden van een USB stick afspelen.
En ondanks dat dit niet vermeld wordt, speelt de radio zelfs FLAC bestanden tot 24Bit – 48Khz probleemloos af. Top!

De radio voelt solide aan en de bedieningsknopjes werken prima, alleen moet je in het begin wel even wegwijs worden in het menu.
De geluidskwaliteit is prima voor wat je kan verwachten van een kunststof draagbare radio. Er zit ook een lijnuitgang op om de radio eventueel op een versterker aan te sluiten.

Gezien de vorige reviews heeft Sangean het toestel flink verbeterd. Van crashen is geen enkele sprake meer. De radio werkt op alle functies gewoon goed.

rinusboone 26-12-2014 Product paar weken in bezit

6,2
Het is een mooie radio met een goede geluidkwaliteit, mooie vormgeving en handig in het gebruik ... als hij het doet.
Helaas heb ik twee exemplaren teruggebracht naar de winkel, omdat zij na korte tijd niet meer wilden opstarten. Is het hardware of een bug in de software? Contact met de helpdesk van Sangean leverde geen nadere informatie hierover op.
Ik kan al met al deze radio niet aanraden.

kortm29 19-12-2014 Product paar dagen in bezit

4,2
it is een van de weinige radio's met ondersteuning voor "DAB slideshow". Slideshow wordt alleen uitgezonden door de NPO-stations. Via slideshow worden nieuwsberichten en foto's getoond.
De ontvangst van DAB stations is uitstekend. Naast DAB ontvangt de radio ook FM en internetradio. Voor dat laatste is een wifi-aansluiting nodig. Extra prettig is de ondersteuning van 5G, de kans op een probleemloze ontvangst wordt daarmee significant beter. Ook is het mogelijk jouw eigen muziek te beluisteren via een upnp-server (zoals windows media player) en direct vanaf een USB-stick. Als laatste is er ondersteuning voor Spotify (Deezer ontbreekt helaas). Al met al een radio met uitgebreide ontvangstmogelijkheden die ook tamelijk eenvoudig te bedienen is.
Maar dan de geluidskwaliteit. Met enig aanpassen van de equalizer is het geluid over de luidsprekers redelijk. Maar via een koptelefoon wordt je verrast met een heel assortiment aan bijgeluiden, brommen en kraken die je via de luidsprekers niet hoort. Daarnaast ruist de ingebouwde versterker behoorlijk. Het display is gewoon slecht. Het is bijzonder kijkrichtinggevoelig en is eigenlijk alleen goed leesbaar wanneer het recht van voren wordt bekeken. Hoewel de radio op de recentste versie van de firmware draait is die weinig stabiel. Houd rekening met veelvuldige crashes waarbij de radio opnieuw start en opnieuw met de hand moet worden aangezet. Heel merkwaardig is de implementatie van de automatische kloksynchronisatie. Op accumodus moet de klok opnieuw gezet worden wanneer je de radio aanzet. Wil je dat dit automatisch gaat, dan heb je de keuze uit automatisch via FM, DAB of internet. Bij deze keuze synchroniseert de klok alleen wanneer ook de betrokken functie wordt gebruikt. Dus wanneer de klok moet synchroniseren via FM en je luistert naar DAB, dan blijft de klok op 0:00 staan.
Ik geef een 1 voor degelijkheid vanwege de crashes. De radio werkt gewoon niet goed tijdens het opladen van de accu's. Ik heb hem daarvoor teruggebracht. Overigens heb ik nu een wfr-28c met precies dezelfde problemen.