Sangean WFR-29C grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sangean WFR-29C grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

F Hoekstra 01-02-2021

Sangean WFR 29C

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

Je moet 6 oplaadbare accu's gebruiken van 5000 Mah, gewone batterijen is te kostbaar in gebruik, Ontvangst van DAB+ enInternet radio bevallenmij zeer goed. Heb wel gezorgd dat mijn WIFI heel goed werd via KPN/XS4ALL Ben er zeer tevreden over. Heb hem gekocht eind 2020. Prijsverschillen waren 30 euro tussen de duurdere en minder dure door om je heen te shoppen. Het design is ook mooi. Jammer dat er ingebouwd zit dat je alleen Nederlandse zenders kunnen ontvangen in NL en ik woon niet ver van de Duitse grens, maar dat wordt sofware matig uitgeschakeld. Verder een goede keuze geweest met nu 51 DAB+ zenders n 2021

Jerry 03-12-2017

Zéér goede aankoop

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

Zoals alle radio’s van Sangean, zit ook in de WFR 29C/ Sir 300 (wit) een zéér goede ontvangst, Andere merken kunnen hier niet aan tippen, heb verschillende Dab ontvangers getest en Sangean komt als beste uit de bus. Geen problemen met de Dab+ ontvangst, ontvang zowel duitse als Belgische zenders naast het Nederlandse aanbod. Het instellen is erg eenvoudig en met een code kun je o.a. via het internet, stations toevoegen aan het bestaande online aanbod. Met de undok app kun je de radiio bedienen met de smartphone, ook dit werkt uitstekend. Naast de sir 300 ben ik nog in het bezit van een sangean wfr 28c en de DPR 67, ben erg tevreden.

Pluspunten

• Zéér goede Dab+ ontvangst
  • Snelle WiFi

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Romke Kroondijk 07-03-2017

zender zoeken

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

Prima radio. Ben er heel blij mee maar kan mijn lokale zender niet vinden. Kan het zijn dan www.radiospannenburg.nl niet aangemeld is ????

Arjan 26-06-2016

goed radio

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

ik heb de witte radio. hij werkt goed. alleen wie kan mij uit leggen hoe ik de wiffi kan instellen waar moet ik de wachtwoord van mijn wiffi instellen. stel ik ben bij iemand anders waar ik de wiffi code van gekregen hebt hoe moet ik dat instellen?

Arjan 27-06-2016

het is toch gelukt om verbinding te krijgen met een van mijn routers. was even zoeken maar toch gekukt . ik moet zegen klinkt gewoon goed. kreeg ook een update alleen weet niet wat die update heeft gedaan. het is een top radio alleen jammer dat er geen Am op zit maar veder is die goed.

Officiele reactie van Sangean 27-06-2016

Beste Arjan,

Bedankt voor de aankoop van uw Sangean WFR-29C!
Voor het aanmelden op een nieuw Wifi netwerk volgt u de volgende stappen:
Menu > System Settings > Network > Network Wizard
Het toestel toont nu de beschikbare Wifi netwerken. Als u het gewenste netwerk selecteert, kunt u direct de code invoeren. De radio is daarna verbonden met het netwerk.
Als u nog vragen heeft, horen wij dat graag.
U kunt ook rechtstreeks contact opnemen via:
www.sangean.eu/support/helpdesk.html

Sangean Europe.

Arjan 27-06-2016

Graag gedaan. Ik heb u tip gevolgd alleen het lukt nog niet. Ik zie de wiffi router wel staan als ik daar op klikt dan krijg ik wsp menu tezien met daarin. Push button. Pin. Skip wps. Of moet ik voor dat ik de radio geinstaleerd hebt nog een en ander invullen?

ahp 07-06-2016

sangean radio

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

muziek op je smartphone is leuk maar de geluidskwaliteit is natuurlijk mager. Met deze radio kun je alle kanten op van ouderwets fm tot en met 15000+ internetzenders. Installatie is simpel en je kunt er ook nog een usb stick in kwijt als internet eens niet beschikbaar is.

Sangean-europe 08-06-2016

Dank je wel voor de positieve beoordeling. We willen je erop wijzen dat de UNDOK App gratis beschikbaar is en dat je dan nog gemakkelijke het gehele apparaat met je smartphone kunt bedienen. Met vriendelijke groet SANGEAN Europe

M. Jonckers 21-03-2016

Review Sangean WFR-29C

Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

De Sangean WFR-29C kort geleden aangeschaft. En ben nog steeds erg enthousiast.
Dit toestel zit bomvol features.

Spotify Direct:
Super makkelijk. vanuit de Spotify app verbind je je telefoon met de radio en je kunt direct streamen.
Hiervoor is wel een premium account en een wifi netwerk nodig.

App besturing via wifi met de Undok app.
Met deze app is je smartphone een luxe afstandsbediening. Leuk is ook dat de zenderinformatie ook op je telefoon verschijnt.

DAB+
Dit hoort een moderne radio natuurlijk te hebben.
Tientallen zenders in digitale kwaliteit. Bij sommige zenders worden slideshows meegestuurd in de vorm van afbeeldingen en/of tekst.

Via de USB ingang kun je je mp3 bestanden van een USB stick afspelen.
En ondanks dat dit niet vermeld wordt, speelt de radio zelfs FLAC bestanden tot 24Bit – 48Khz probleemloos af. Top!

De radio voelt solide aan en de bedieningsknopjes werken prima, alleen moet je in het begin wel even wegwijs worden in het menu.
De geluidskwaliteit is prima voor wat je kan verwachten van een kunststof draagbare radio. Er zit ook een lijnuitgang op om de radio eventueel op een versterker aan te sluiten.

Gezien de vorige reviews heeft Sangean het toestel flink verbeterd. Van crashen is geen enkele sprake meer. De radio werkt op alle functies gewoon goed.

rinusboone 26-12-2014
Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

Het is een mooie radio met een goede geluidkwaliteit, mooie vormgeving en handig in het gebruik ... als hij het doet.
Helaas heb ik twee exemplaren teruggebracht naar de winkel, omdat zij na korte tijd niet meer wilden opstarten. Is het hardware of een bug in de software? Contact met de helpdesk van Sangean leverde geen nadere informatie hierover op.
Ik kan al met al deze radio niet aanraden.

Officiele reactie van Sangean 28-08-2015

Het uitvallen in DAB+ modus was inderdaad een software fout. Dit is inmiddels opgelost bij de laatste software update.
Deze kan eenvoudig via het menu van de radio uitgevoerd worden.
Ook de Spotify ondersteuning wordt met de update toegevoegd als deze functie nog niet geïnstalleerd is.

met vriendelijke groet,
Sangean Support

kortm29 19-12-2014
Geschreven voor: Sangean WFR-29C grijs

it is een van de weinige radio's met ondersteuning voor "DAB slideshow". Slideshow wordt alleen uitgezonden door de NPO-stations. Via slideshow worden nieuwsberichten en foto's getoond.
De ontvangst van DAB stations is uitstekend. Naast DAB ontvangt de radio ook FM en internetradio. Voor dat laatste is een wifi-aansluiting nodig. Extra prettig is de ondersteuning van 5G, de kans op een probleemloze ontvangst wordt daarmee significant beter. Ook is het mogelijk jouw eigen muziek te beluisteren via een upnp-server (zoals windows media player) en direct vanaf een USB-stick. Als laatste is er ondersteuning voor Spotify (Deezer ontbreekt helaas). Al met al een radio met uitgebreide ontvangstmogelijkheden die ook tamelijk eenvoudig te bedienen is.
Maar dan de geluidskwaliteit. Met enig aanpassen van de equalizer is het geluid over de luidsprekers redelijk. Maar via een koptelefoon wordt je verrast met een heel assortiment aan bijgeluiden, brommen en kraken die je via de luidsprekers niet hoort. Daarnaast ruist de ingebouwde versterker behoorlijk. Het display is gewoon slecht. Het is bijzonder kijkrichtinggevoelig en is eigenlijk alleen goed leesbaar wanneer het recht van voren wordt bekeken. Hoewel de radio op de recentste versie van de firmware draait is die weinig stabiel. Houd rekening met veelvuldige crashes waarbij de radio opnieuw start en opnieuw met de hand moet worden aangezet. Heel merkwaardig is de implementatie van de automatische kloksynchronisatie. Op accumodus moet de klok opnieuw gezet worden wanneer je de radio aanzet. Wil je dat dit automatisch gaat, dan heb je de keuze uit automatisch via FM, DAB of internet. Bij deze keuze synchroniseert de klok alleen wanneer ook de betrokken functie wordt gebruikt. Dus wanneer de klok moet synchroniseren via FM en je luistert naar DAB, dan blijft de klok op 0:00 staan.
Ik geef een 1 voor degelijkheid vanwege de crashes. De radio werkt gewoon niet goed tijdens het opladen van de accu's. Ik heb hem daarvoor teruggebracht. Overigens heb ik nu een wfr-28c met precies dezelfde problemen.

Officiele reactie van Sangean 22-09-2015

Het uitvallen in DAB+ modus was een software fout. Dit is inmiddels opgelost bij de laatste software update.
Deze kan eenvoudig via het menu van de radio uitgevoerd worden.
Wanneer het toestel op batterijen gebruikt wordt, zal de klok en wekkerfunctie uitgeschakeld worden in Standby. Dit om het leeglopen van de batterijen te voorkomen. Aangesloten op Netstroom blijft de klok actief en is opnieuw instellen niet nodig.

met vriendelijke groet,
Sangean Support

Henk 23-10-2015

Wou deze radio kopen maar deze review heeft me een miskoop bespaard.

Officiele reactie van Sangean 26-10-2015

Beste Henk,

Jammer om te lezen dat je deze aankoop niet gedaan hebt. Ik denk dat hier niet sprake zou zijn geweest van een miskoop. SANGEAN bouwt al ruim 40 jaar en we kunnen stellen dat we dit met de hoogst mogelijke kwaliteit doen.
Door de 'bug' in de slide-show (wat een software probleem is en waar SANGEAN afhankelijk is van derde) was er tijdelijk een probleem, maar dit probleem is al een geruime tijd opgelost. Zoals u kunt zien is de review al bijna een jaar oud. Na het verhelpen van dit probleem, krijgen we ook geen problemen meer uit de markt gemeld.
De WFR-29 maakt deel uit van een serie, namelijk de WFR-27 en WFR-28 hebben ongeveer dezelfde opties. Op de website van Coolblue staan momenteel 6 reviews over de WFR-27. Wellicht dat die u kunnen overtuigen van het feit dat onze SANGEAN Internet radio's wel degelijk iets voor u zijn.

SANGEAN Europe BV