Philips AJ210/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AJ210/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

PiBo001 11-09-2010
Geschreven voor: Philips AJ210/12

Minpunt bij deze wekkerradio is de verlichting en leesbaarheid. Het weerLEDje op de hoek verlicht de hele kamer. Ik heb hem maar uitgezer, het is een volstrekt verbodige accessoire. Dat geldt op zich natuurlijk ook voor het weer en de kamertemperatuur. De bedieningsknopjes zijn slecht bereikbaar, De display is door de hoek slecht te lezen, ook met de weer te felle verichting. Ik heb er een kartonnetje onder gezet om te kunnen zien hoe laat het is. Dat kan voor deze prijs toch niet de bedoeling zijn. Waar-ie voor bestemd is (wekken) doet-ie naar behoren, qua comfort is het een flop.

Luna1976 06-07-2009
Geschreven voor: Philips AJ210/12

Sinds een paar weken heb ik deze wekker in gebruik en eerlijk gezegd herken ik totaal niets van alle negatieve punten die mensen voor mij hebben beschreven.
Deze wekkerradio ziet er leuk uit.
Hij is ook handig in gebruik, wel moet je hem de eerste keren even bedienen met de gebruiksaanwijzing erbij.
Handig is het dubbele alarm (voor mensen zoals ik die zich snel verslapen).
Het geluid klinkt niet zoals het luchtalarm van mijn vorige wekker.
De kwaliteit van de radio is prima.
Wat betreft de verlichting: het display heeft 3 verschillende standen: helder, gedimd of uit. Bij mij staat hij op gedimd en je moet wel een hele kleine slaapkamer hebben wil je de hele ruimte verlicht hebben hierbij.
Het weerstation is een grappig extraatje die de luchtdruk meet.
De temperatuur die hij aangeeft is de binnentemperatuur.

Kortom: een hele leuke wekker!

Gertjan001 31-08-2008
Geschreven voor: Philips AJ210/12

het design is goed, en het temperatuur/ weergedeelte is ook goed.
vanwege het licht wou ik hem ook de eerste nacht wel weg gooien, veel te fel!
ik heb hem toen uit elkaar gehaald en 3 laagjes afplakband rond het ledje/diode (het lichtje) gedaan, waardoor het nu een aangenaam licht is voor s nachts.
je moet zelf wel een beetje handig zijn om dit te doen, maar anders is het een fluitje van een cent en heb je er een prachtige wekker aan!
om er goed op te kunnen kijken heb ik er een blokbatterij onder liggen, zodat het display rechtop staat waardoor de inkijk hoek goed is.

Megatester 24-03-2008
Geschreven voor: Philips AJ210/12

Het geluid is verrassend goed voor een dergelijk kleine wekker. De digitale tuner zoekt de sterkste stations op.
Ronduit slecht is de hoeveelheid licht die het ding 's nachts produceert. Zelfs in de dimstand heb je echt geen andere lamp meer nodig. De weerindicatie-led in de bovenhoek is weliswaar uit te schakelen, maar ook bij het licht van het scherm alleen kun je de krant lezen.
Ondanks het vele licht is de afleesbaarheid slecht. De cijfers zijn het donkerst wanneer je de wekker van boven onder een hoek van ca. 30 graden bekijkt. Met de wekker op ooghoogte zijn de cijfers lichtgrijs, voor brildragers onleesbaar vanuit bed...

T Metz 07-02-2008

Leuk design.
Blauw of rood lichtje in de hoek gaat steeds onverwacht aan. Heel irritant. We hebben de wekker onder het bed gezet om er maar geen last van te hebben

beta 07-09-2007

plus:
- mooi design;
- leuk idee, een gekleurde LED, afhankelijk van weersomstandigheden;
- ehh, dat waren het...

min:
- 's nachts kan je de krant lezen, zo fel zijn het display en die gekleurde LED. je kunt ze uitzetten = nutteloos...
- kleine knopjes, verborgen achter dikke rand. niet erg handig als je net wakker bent;
- pieper start zacht, maar eerst hoor je een luide relaisklik...
- tijdsweergave d.m.v. dotdisplay = onduidelijk. philips weet dat zelf, dus je krijgt een duidelijk (segment) display op de... duurdere versie.
- tegenwoordig zou je een radiogestuurde klok verwachten in deze prijscategorie.
- tot zover met sense & simplicity.

conclusie: this baby goes back to mamma, en ik koop een chinese wekker van 10 euro.

Jacques Grossouw 02-09-2007
Geschreven voor: Philips AJ210/12

Hij ziet er mooi modern uit. Het weerstation werkt op de trend in de luchtdruk en er is geen externe sensor (prima!).

De radio heeft een aanvaardbaar geluid.

Toch brengen wij hem terug naar de winkel. Linksboven zit een blauwe ledverlichting die zo sterk is dat de gehele slaapkamer baadt in blauw licht. Zo erg dat mijn vrouw er niet van kan slapen.

Uitermate irritant dat dit niet te dimmen is. Dat laatste maakt dat ik het gebruikersgemak laag waardeer. Het bedieningsgemak is overigens goed.