Sony XDR-S60 DAB+/DAB/FM digitale radio zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XDR-S60 DAB+/DAB/FM digitale radio zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Edgar 21-11-2022

Sony DAB/DAB+

In eerste instantie zelfde model gekocht voor mijn broer omdat hij veel last had van storing op een fm radio.
Dat komt omdat er vlakbij zijn huisadres een steunzender staat die veelal de FM band de nabij gelegen zenders wedrukt.
Daar was dit model wel een uikomst voor.

Later een tweede bij gekocht voor op mijn werk maar daar was een FM DAB/DAB+ radio geen uitkomst.
Omdat wij werken in een gebouw war voor meerendeel uit metaal bestaat en veel draadloos data/ telefoon verkeer rond gaat en ook omliggende bedrijven storing veroorzaken.
Wordt zowel de FM en DAB (+) vaak verstoort.
Daarbij is ook merkbaar dat de FM-mode eigenlijk ook een digitaal signaal blijkt te zijn.
Want als er een reguliere FM radio aanstaat is er met deze Sony duidelijk een vertraging in ontvangst merkbaar.
Waardoor hij regelmatig opnieuw moet worden opgestart om de zenders te laten synchroniseren.
Wat uiteindelijk heeft geleid om over te gaan op een internet radio via een ether kabel.

Wat niet wegneemt dat het opzich gewoon een goede radio is met makkelijke bediening.
Maar niet geschikt in alle omstandigheden.
Zolang het ontvangst maar open is en geen obstakels tegen komt is het een prima apparaat

Pluspunten

• Vormgeving
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Geluid

Martin 15-06-2017

Prima geluid.

Makkelijk instellen. Prijs 88 euro is het zeker waard gekozen omdat ik in de caravan muziek wil hebben welke duidelijk te ontvangen is.

Pluspunten

• Duidelijke instructies
  • Makkelijke instellen

Minpunten

Anja 29-04-2017

Fijne radio, doet wat ie moet doen!

De Sony XDR-S60 DAB+ doet wat ie moet doen, uitzenden van een leuke radiozender!
Handig om voorkeurzenders te programmeren!
Geluid valt niet tegen van zo'n klein apparaat.
Je kan Ipod/Iphone of andere MP3 speler er op aansluiten.
Jammer dat er geen aux op zit!
Hoop dat ie tijdens vakantie in het buitenland ook zo goed presteerd!

Frans 07-08-2016

Sony xdrs60

Eenvoudig in de bediening met een zeer warm geluid.In limburg zeer veel zenders (meer dan 60) in dab kwaliteit te ontvangen. Over enkele weken uitproberen in italie, ben benieuwd ...

John 20-07-2016

Fijne compacte radio

Fijne compacte radio met makkelijke bediening en ruim voldoende geluidkwaliteit. Meer als tevreden met dit Sony produkt.

martie 16-06-2016

handige storingsvrije radio met "warm" geluid

Super eenvoudig in gebruik door de automatische scanfunctie waarmee vervolgens eenvoudig te kiezen is uit alle zenders volledig met naam benoemd in het display. Verder heeft de radio een fijn geluid door de grote speaker. De totale radio voelt robuust en ziet er nog leuk uit ook.

Fijne DAB radio !

Heel handig in gebruik, draaiknoppen voor zender en geluidsvolume.
Ook 5 voorkeuze, is voor mij genoeg. Door aan de knop te draaien komen alle zenders netjes langs.
Geluidskwaliteit gewoon goed.
Simpel te bedienen, ook de knoppen werken goed, je voelt goed wanneer je ze in drukt. Mijn schoonmoeder is er dolblij mee, en wil er nog 1 voor in de slaapkamer.

sanchaz12 20-07-2015

Deze DAB+ radio aangeschaft om eens te kijken hoe deze nieuwere techniek bevalt. Qua ontvangst niet veel op aan te merken, binnenshuis 80-90% van de kanalen goed te ontvangen. Buitenshuis alles goed te ontvangen. Maar dit is te verwachten vanwege het nog uit te bereiden DAB+ netwerk in Nederland. Gebruiksgemak is dik in orde, het menu is logisch ingedeeld en opties zijn makkelijk te vinden. Het design spreekt mij wel aan (retro-look), maar wel wat aan de sombere kant. Helaas heb ik de radio toch geretourneerd vanwege de tegenvallende geluidskwaliteit uit de ingebouwde luidspreker. Nu kun je geen 'groots' geluid verwachten natuurlijk, maar voor de grootte van de radio toch tegenvallend. Weinig lagere en hogere tonen, hierdoor klinkt de radio wat ouderwets. Via de Audio-IN poort geen verschil in geluidskwaliteit. Op dit moment op zoek naar een ander vergelijkbaar model.

martijn75 08-06-2015

Ik heb 3 DAB+ radio's vergeleken in verschillende prijsklassen. De Caliber HPG316D (39 euro), de Sony XDR-S60DPB (79 euro)en de Philips OR2300 (119 euro).

De eerste kan ik heel kort over zijn; Tot 50 euro krijg je weinig goeds. De Caliber was nauwelijks groter dat een pakje sigaretten en klonk nauwelijks beter dan mijn smartphone. DAB+ werkt niet en dan wordt het ineens een erg duur betaalde mini FM radio. Ik vond het maar een kermis dingetje.

Dan de Sony, wat een verschil. Ongeveer zo groot als 1,5 pak melk en maakt een degelijke indruk. Het is bovendien een grappig retro model. Stekker erin en er wordt automatisch naar DAB+ zenders gezocht. Deze werden bij mij snel gevonden. Wel even zorgen dat de antenne van andere technische apparatuur vandaan gericht wordt. Ondanks slechts 1 watt RMS vermogen produceert de Sony toch een redelijk goed geluid. Niet kamervullend, maar prima als bijzet radio. De Sony heeft nog een Line-in aansluiting om andere geluidsbronnen op aan te sluiten (pc of laptop bijvoorbeeld) en is tevens voorzien van een koptelefoon aansluiting. De Sony kan worden voorzien van batterijen en is daarmee dus ook draagbaar. Voor 79 euro een meer dan prima DAB+ radio.

Dan de Philips. Het betreft hier een zeer leuk retro model met ongeveer dezelfde afmetingen als de Sony. Ook de Philips heeft prima DAB+ ontvangst en maakt gebruik van een antennedraad, vind ik persoonlijk handiger dan een telescoop antenne. Wel is een telescoop antenne echt retro natuurlijk.
De Philips is verkrijgbaar in (saai) zwart of gebroken wit welke ik veel mooier vind. De Philips heeft 3 watt RMS vermogen en dat is een stuk meer dan de Sony. Dat kun je dan ook wel horen. Daar waar de Sony soms een heel klein beetje blikkerig overkomt geeft de Philips een meer volwaardig geluid en kan deze ook een stuk harder. Daarnaast is de Philips voorzien van Bluetooth! Super handig natuurlijk om je muziek direct vanaf je smartphone te streamen naar de radio. Kun je zelfs internetradio via je mobiel naar de radio sturen en het werkt allemaal perfect! De Philips heeft alleen geen mogelijk voor batterijen en is dus niet draagbaar. Indien dat een must is zou ik dus voor de Sony gaan, als dat niet zo belangrijk is zou ik absoluut de Philips nemen, het fraaiere retro model met het betere geluid én Bluetooth.

En wil je onder de 100 euro blijven, kijk dan eens naar de Philips OR2200. Deze is technisch identiek aan de OR2300 maar zonder Bluetooth en kost 89 euro.

Mabel007 19-05-2016

Vraagje, komt er uit de geteste Sony een flink volume? Ik wil hem vooral buiten gebruiken, dus vanwege het omgevingslawaai moet ie wel een beetje luid kunnen.

sfinx333 25-02-2016

jammer dat je de viewquest retro mini niet hebt getest, heel erg fijn apparaat met mooi geluid voor iets minder dan de Sony...

Wimmys 18-08-2015

Helaas zijn daar geen reviews van hier op Kieskeurig.

U bedoelt waarschijnlijk de orT2200 en orT2300.

Ik vind dat die een zeer nare bediening hebben.
De knoppen boven op hebben een 'vaag' drukpunt, je weet eigenlijk niet of je ze al ingedrukt hebt. In tegenstelling tot de Sony, mijn schoonmoeder van 93 is er erg blij mee, ik heb er zelf ook 1 gekocht.

Pino101 29-03-2015

De eerste was kon retour, het display deed het niet.
Snel een nieuwe ontvangen. Apparaat doet wat het moet doen. Geluid mist warmte.

zado 04-03-2015

Ik had deze Radio op internet gekocht en kon hem gelukkig terug sturen ! De bediening en gebruiksgemak is allemaal prima voor elkaar echter HET GELUID ! Mijn GSM produceert precies het zelfde geluid !
Het is een koud en kil geluid zonder enige warmte of zelfs maar iets van een licht hoorbare bas. Jammer een gemiste kans van Sony heden heb ik een Sangean radio zelfde afmeting deze heeft wel een warm geluid en fraaie bas, het kan dus wel als de fabrikant en wat moeite voor doet.

Paul 17-09-2017

Wat wil je? 40 jaar geleden hadden we al de vooruitgang van mono naar stereo gemaakt. Dat lijken verreweg de meeste fabrikanten van DAB+ apparatuur weer te zijn vergeten. Een goedkoop luidsprekertje in een hardplastic kastje... Meestal niet eens een antenneaansluiting. Kan het nog primitiever?

De zelfde afmeting...

Maar ook de zelfde prijs ?

Dat lijkt me ook van belang.

Joop120 01-02-2015

Gisteren bij MediaMarkt gekocht, geen BTW, scheelt toch weer.
Mooie radio, werkt heel eenvoudig.
DAB+ is wel gevoelig, wil nog wel eens wegvallen of stotteren.
Als je voor de antenne gaat staan bijvoorbeeld.
Bij de computer stopte DAB+ toen ik de computer aanzette.
Niet overall in ons huis werkt DAB+ goed.
In de badkamer wel laag, maar niet hoog (eerst)
Komt ook door de metalen afzuigbuis denk ik.
Toen ik de antenne volledig anders draaide deed hij het wel.
Moet nog wat experimenteren denk ik.
Ik ga straks over op oplaadbare batterijen, hopelijk doet hij het lang op die dingen. Kom ik t.z.t. nog op teug.

Feut 08-12-2014

Radio gekocht om op kantoor te gebruiken. Installatie van zenders is zeer eenvoudig, ontvangst kwaliteit is prima.
Geen last van ruis.

bertem 30-09-2014

Een prima radio om mee te nemen op vakantie. Afgelopen zomer met de caravan 35 campings in 5 landen aangedaan en als we naar de radio wilden luisteren, de radio aanzetten,op scannen drukken en na 2 á 3 minuten heb je alle zenders die daar te ontvangen zijn met naam op rij staan. Dan even de leukste zenders onder één van de vijf preset knoppen zetten en luisteren maar.

Superpied 14-07-2014

Uitstekende radio. Prima ontvangst en opent de wereld van DAB+. Mooie (eenvoudig bedienbare) radio zonder onnodige fratsen.

Sometimess 12-04-2014

Wat een eenvoudig en geweldig apparaat. Naar de radio luisteren zonder enige vorm van ruis, heel prettig.
Bediening is zeer eenvoudig, design is simpel, strak en een beetje retro.
Omdat deze radio ook "gewoon" op de ouderwetse manier zenders via de FM kan laten horen kan je goed vergelijken en horen hoe groot het verschil is.

Mooie extra functie (bij FM gebruik) is de weergave van alle zenderinformatie bij het scrollen door de frequenties.