De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de GROHE 34712000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Martin 11-04-2019

Dit valt tegen

Geschreven voor: GROHE 34712000

Het ziet er mooi uit maar is niet zo praktisch en te duur voor wat het biedt.

De grootste tegenvaller is het zeer beperkte regelbereik. Je verwacht het water met de ringen op te kunnen draaien van niets tot vol, zoals bij elke kraan. Helaas. Bij een normale waterdruk gaat het van stevig naar vol pot. Je rustig inzepen onder een bescheiden straaltje is er niet bij. Je kunt 'm uitzetten maar dat is ook niet lekker. Ik gebruik nu maar de regendouche bij het inzepen en wassen en de (harde) middenstraal bij het afspoelen. Het is lastig om zuinig te doen met gas en water.

Het aan en uitzetten gaat zeer abrupt met als gevolg klapperende leidingen.

In bestaande bouw waarbij je geen toegang hebt tot beide kanten van de inbouwmuur kun je het vergeten. Heb je dat wel dan is het mogelijk maar een forse operatie met veel hak, breek en pleisterwerk.

Pluspunten

• Mooi
  • Steekt weinig uit de muur, => meer bewegingsruimte
  • Verschillende stralen zijn fijn

Minpunten

• Te duur
  • Waterafgifte slechts beperkt regelbaar
  • Waterslag in leiding bij uitschakelen
  • Thermostaatkraan voelt goedkoop aan
  • Inbouwen in bestaande muur is zeer bewerkelijk