Philips 7FF2FPA

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 7FF2FPA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

ZZR600 21-06-2009
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Al een maand of 9 in het bezit. Prima beeld, lastig te bedienen menu door de vreemd geplaatste bedieningsknoppen en het niet zo duidelijke menu. Let op: SD kaartjes tot 1 Mb verwerkt hij goed, maar hoger dan 1 Mb hoef je niet te gaan, want dan werkt de random functie niet meer.

silkcom 13-04-2009
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Om een goed resultaat te krijgen, is het beter om de foto`s om te zetten naar de resolutie van het apparaat, dus 800x480.
Hiervoor is het het beste om alle foto`s eerst op de pc te kopieren in een aparte map.
Daarna via het programma IRFAN (op intenet te vinden) alle foto`s omzetten door in het programma op de B te drukken, alle foto`s selecteren (of de map), naar geavanceerd gaan en daar de resolutie 800x480 kiezen.
De omgezette foto`s naar een geheugenkaartje kopieren en in het apparaat zetten. Daar kiezen dat de foto`s vanaf het kaartje getoond moeten worden.
Dit gaat perfect. Ik heb er nu zo`n 1500 op staan die elke minuut worden gewisseld.

tommy. 15-03-2009
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Ofschoon het prominent in de logo staat heeft Philips nog steeds niet begrepen wat Sense & Simplicity betekent. Gisteren dus dit product gekocht. Vandaag 2 uur bezig geweest om er wat foto's op te krijgen en het werkt nog niet zoals het zou moeten. Verbinding met een PC maken (waar toch veel mensen hun foto's op hebben staan) is een probleem. De zeer sumiere handleiding heeft aan dat je de USB kabel met in het fotoframe en in de PC moet stoppen, verder niets. Duhh, dat lijkt lijkt me duidelijk maar verder staat er dus niets bij. Op de Philips website staat dat het sowieso niet mogelijk is het frame direct met een PC te verbinden. Ja, wat is het nou? Wel, met Vista blijkt het te werken, met XP krijg ik het niet voor elkaar. Bij Vista worden er ineens 3 removable disks zichtbaar in Explorer. Drie voor een enkel frame? Blijkt het geheugen van het frame zelf te zijn en de twee externe geheugen slots die ook worden aangegeven als er geen kaart in het slot zit. Lijkt me toch iets om in de handleiding te zetten. Stel nu, je hebt er eindelijk wat foto's op staan (maximaal ongeveer 7 stuks in het interne geheugen van 7MB (dat in een produkt van 2008!!!)). Het frame opent met een menu waar je kunt kiezen tussen 'Instellingen' en 'Foto's kijken' Het is alleen absoluut niet te zien welke dat je selecteert omdat de ikonen dat nauwelijks aangeven. Nou dan, toch gelukt. De beeldkwaliteit is redelijk, niet goed, redelijk. Op randen zijn vaak artefacten te zien, zeker als een foto moet worden geroteerd. Enz.enz. Toch op de valreep nog iets positiefs: het frame ziet er wel mooi strak uit, mooier dan de meeste andere frames die je kunt kopen, maar dit is een kwestie van smaak.

David Mills 11-08-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Net een paar dagen geleden gekocht op basis van de reviews hier. De weergave van de foto's is fantastisch en daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om. Voorts is het design prima (er zijn nogal wat lelijke frames op de markt). Maar er zijn toch veel minpuntjes:

1. De bediening is gewoon onhandig, de knoppen zitten niet op een logische plek, wil je in het menu naar rechts, gebruik je bovenop een knop naar links, dat went wel, maar is niet slim gemaakt.
2. Zoals al meerdere reviewers hier terecht hebben gemeld: de tijd en datum verdwijnt als de steker uit het stopcontact wordt getrokken: das niet meer van deze tijd.
3. Het overzetten van files: opletten hier. Het apparaat raakt redelijk in de war van JPEG Photoshop format, ook kan het niet tegen lange file namen. Daarover staat echter niets in de handleiding en het duurt dan ook een paar uurtjes voordat je er achter komt.
4. Random instelling start altijd met dezelfde foto, das een beetje vreemd en stoort als de wissel frequentie lang is ingesteld
5. De gehele bediening is te doen, maar in mijn ogen ongeschikt voor ouderen. Philips zou er goed aan doen om de menustructuur aan te passen en het apparaat touch-screen te maken.

bert0102 04-06-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Prima fotolijst! Met de hoogste prijs/prestatieverhouding. Bediening menu is in eerste instantie even zoeken, maar daarna gaat het al weer makkelijker. Heb wel de indruk dat de machine met grote externe gegevensopslag media (zoals een 2 GB SD-card) af en toe niet uit de voeten kan. Desalniettemin; zeer tevreden.

Jobse-34. 22-05-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Zeer fijn fotolijstje met haarscherpe weergave!

bena_88 21-02-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Dit digitale fotolijstje is compact qua formaat, makkelijk in gebruik en - het allerbelangrijkst - geeft de foto's mooi en haarscherp weer. We hebben uiteindelijk voor deze Philips gekozen omdat de beeldkwaliteit zo goed was. In de winkel stonden een boel lijstjes op een rij en deze sprong er voor ons uit vanwege het beeld en de lichtopbrengst (waardoor de foto's meer helder overkomen). Er zijn goedkopere lijstjes voorhanden, maar de kwaliteit is daarbij ook echt minder (zeker van het beeld). De foto's zijn makkelijk te uploaden, zorg dat ze in het formaat 2:3 zijn (10 bij 15 bijv.) dan is de weergave hetzelfde als het origineel. Wil je foto's kwalitatief goed laten weergeven en heb je geen behoefte aan extra snufjes zoals bijv. afstandsbediening of geluid, dan is dit een prima fotolijstje. De foto's (wij hebben ze opgeslagen op een card) zijn in ons geval niet eens allemaal van zeer hoge resolutie, maar ze worden toch goed weergegeven. We zijn (tot nu toe) zeer tevreden!

ilona1 13-02-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Dit fotolijstje ruim een maand in bezit en helemaal tevreden. Prijs-kwaliteit verhouding is goed, ik zie geen reden om een duurder lijstje te kopen, mogelijkheden bij dit lijstje zeker voldoende (foto's netjes afspelen).
Lijstje zet de foto's om naar het juiste formaat, zonder dat de verhoudingen binnen de foto worden aangepast (ineens dikkere of langere mensen op de foto).
Zeer gemakkelijk in gebruik. Foto's kunnen gemakkelijk op het kaartje worden gezet, daarnaast spreekt de bediening voor zich.

Ronald1964 23-01-2008

Echt een aanrader!!!
Op alleen het intern geheugen van 16 MB kunnen al ruim 160 foto's gezet worden.
Waarom fotos inladen met een hogere resulutie dan die het apparaat aan kan? (480 : 800 )
Ik verklein al mijn fotos in een keer door ze allemaal te selecteren, mijn rechtermuis knop te gebruiken, en dan te kiezen voor kopieeren naar e-mailontvanger. Hierna opent een schermpje waarbij je ze allemaal in een keer kunt verkleinen.
De helderheid van het beeld, en de scherpte van de foto's zijn in een woord geweldig!
Ik snap de onderstaande comentaren niet wat betreft het opnieuw instellen van de tijd.
Zet je het apparaat gewoon met de uit knop uit, blijft de tijd gewoon behouden.. waarom perse de stekker eruit trekken... (word dat bij al de lampen in huis ook gedaan??)
Verder heb ik zelf de klok functie uitgeschakeld staan..
Ik heb namelijk al een klok en een wekker in huis..
Ik vind deze functie mijn foto's verpesten.. maar dat is misschien persoonlijk.
Het bladeren in het menu is voor mij wat omslachtiger, maar dat is ook maar eenmalig.
Afstandbediening--> niet nodig.
nogmaals : Echt een aanrader !!

eddie7 18-01-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Ik zocht een kwalitatief goed lijstje voor een redelijke prijs. Daar voldoet deze Philips prima aan. De foto's worden scherp en helder weergegeven. De overgangseffecten zien er leuk uit. Het formaat is ook prima, gewoon net als een echt fotolijstje. Je hebt ook grotere lijstjes, maar dan kun je net zo goed een TFT monitor met een PC in je huiskamer neerzetten. Het menu valt mij trouwens wel mee, na wat zoekwerk is alles vrij eenvoudig in te stellen.

echoboon1 08-01-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Erg leuk hebben dingetje, maar elk keer de tijd opnieuw zetten als de stekker er uit is geweest, is erg irritant en ook niet meer van deze tijd, een batterij zoals al eerder is vermeld in dit forum mijnheer Philips zo een oplossing kunnen zijn. Ook vind ik de software echt erg onvriendelijk, en bij anderen merken al veel beter / en vriendelijkere software gezien.

Ik ben dan ook op zoek naar een alternatief software en / of aanpassing van de bestaande software.

Voor mijn is het geheel ook niet meer als een mini lcd scherm en ik zie dan ook veel mogelijk heden als er andere software in zit bij voorbeeld video van een bewaking camera ( op de baby kamer bij voorbeeld ) of je digitene usb stik aan sluiten op vakantie, enz

Geert De Paep 06-01-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Qua kwaliteit is dit toestel echt geweldig. Eens dit gezien wil je niet meer terugvallen op een goedkoper model met maar 300x... of 400x... resolutie.
Mogelijkheden zijn ook meer dan voldoende. Intern geheugen is bijkomstig omdat je inderdaad direct van SD of flash card kan afspelen. Ik heb nu 850 fotos, geresized naar 800x480 op 100mb gezet (heb zelfs nog 900 mb vrij op mijn 1gb kaart, kan dus 8500 fotos opladen...). Let wel, in een directory kun je niet meer dan 512 fotos zetten (heeft misschien met FAT filesysteem te maken...?), maar splits gewoon op in meerdere directories en dan is er geen probleem.

Ik moet wel twee tekortkomingen vermelden: de random functie is niet correct. Die werkt namelijk pas vanaf de tweede foto. Telkens ik het toestel aanzet is de eerste foto altijd dezelfde. Pas vanaf de tweede foto is het telkens random. Niet echt goed als je een lange display tijd per foto wil gebruiken. Is dat bij jullie ook zo?
En dan merk ik dat de klok en datum niet bewaard worden als ik het toestel maar even uit het stopcontact haal. Tijd staat telkens weer op 0u00 en 01-jan-2007. Ik had gehoopt dat er hiervoor een kleine batterij of capaciteit zou inzitten.

Maar voor de rest schitteren toestel. Trouwens, nog een bedenking. Ik heb lang naar duurdere toestellen zitten kijken ook, maar uiteindelijk wil je toch alleen maar fotos hebben in een kadertje op de kast; wat voor zin heeft het om mp3 te kunnen afspelen of video etc... Daarvoor bestaat er het televisietoestel en dvd. Laat je niet verleiden om dit te willen gebruiken als vervanging van een tv of dvd speler.

Nog een opmerking. Er bestaat ook de HiTi K65. Dit lijkt me een identiek toestel als de Philips, met als voordeel dat het menu iets kleurrijker is (nutteloos) en er 32mb intern memory inzit (ook nutteloos want kunt SD kaart van x Gb gebruiken), maar als nadeel dat het menu geen nederlands ondersteunt en de prijs een stuk hoger is.

Dencar 05-01-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Heb dit fotolijstje nu een paar dagen in bezit. In 1 woord ''geweldig''. De kleurweergave is super. Tevens heb ik mijn gemaakte foto's niet hoeven verkleinen. Deze worden op goede manier weergegeven.

Kleine kanttekening: er is een constante piep aanwezig. Dit is alleen hoorbaar wanneer het in huis muisstil is.

angeliquekll 03-01-2008
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Heel veel vergeleken in de winkel en deze kwam qua beeld en handzaamheid en desing het beste eruit.

je kunt je sd kaart van b.v je fototoestel erin doen en dan in een cardreader doen en foto,s erop zetten en hup de sd kart in het lijstje achter stoppen.

echt een aanrader prachtig beeld. wat ook leuk is dat hij elke foto anders weergeeft b.v als een puzzel.

ik vind zelf b.v een afstandsbediening niet nodig die er hier ook niet bij zat.
je laat elke foto toch zien

M. Letteboer 30-12-2007
Geschreven voor: Philips 7FF2FPA

Een prachtig duidelijk en helder fotolijstje.
makkelijk in gebruik.
Je koopt er gewoon een losse SD of andere kaart bij en zet er foto's op die je wilt laten zien aan het bezoek van de dag.