Philips DSR 8121

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DSR 8121 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Geert 23-04-2017

dsr 8121Philips

Geschreven voor: Philips DSR 8121

Ik heb de laatste 5 jaar 2 sattelietontvangers DSR 8121 gehad. Beide toestellen maakten na +/ - 2 jaar problemen met de opnamen: niet willen opnemen, opnamen niet kunnen bekijken, volledige blokkering van het toestel na een opname te hebben gekozen, oude opnamen die vroeger wel konden bekenen kunnen opeens niet meer geopenend worden. Gewoon een duur rotproduct . Heb mij nu een Rebox RE-8220HD S-PVR HD twin satellietontvanger aangeschaft met interne harde schijf van 1 T.

mitsumar 18-09-2012
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Opstarten duurt lang. Teletext doet hij een paar pagina's goed, daarna halve pagina's, daarna keert hij automatisch ongevraagd terug naar de zender. 2 keer een vervangend exemplaar gekregen in 1 jaar, omdat hij helemaal bleef hangen. Een paar keer kaartje van canal digitaal in en uit trekken en hij maakt niet meer goed contact. Slecht apparaat.

jandeman2 12-09-2010

--------- update review, 12-09-2010 ----------
Wij hebben deze ontvanger nu een jaar in ons bezit. In dit jaar zijn de software problemen nog steeds niet verholpen. Het gevolg hiervan is dat de ontvanger regelmatig vastloopt, welk alleen weer op te gnag helpen is door het apparaat volledig van spanning te halen.
Problemen worden erkend door Canaal Digitaal welk deze ontvanger gecertificeerd heeft echter een oplossing blijft tot nu toe uit.

---------- 1e review, 05-07-2009 ----------
Deze ontvanger twee dagen in bezit. Bevreemd mij dat hier oude software in zit en geen handleiding van de nieuwe software aanwezig is.Niet echt gebruik vriendelijk te noemen.Ontvanger geeft een ongedefinieerde reset tijdens instellen van kanalen. Reageert traag op kanaal verandering.Niet de kwaliteit die we van dit merk gewend zijn.

harry37 31-07-2010
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Koop liever de opvolger de DSR 7141. Nu een paar weken in gebruik en alles werkt prima. Ook met de HD zenders geen problemen. Updates komen automatisch binnen van Canal Digitaal. De decoder is erg compact en gebruikt bijna geen stroom. De smartcard gaat gewoon aan de zijkant naar binnen, net als een pinpas, dus geen gedoe met klepjes.
Minpuntjes: Favorietenlijst is niet te alfabetiseren en naar teletekst gebruikt te hebben moet je weer terug naar de favorietenlijst, want anders staat alles weer op alle zenders.
Niet kopen bij Canal Digitaal want daar is hij veel te duur voor 229 euro. Heb hem gekocht via internet voor 160 euro.

verzameldirk 30-01-2010

heb wel teletekst op HDMI
ik laat hem dag en nacht aanstaan, dus direct beeld
lastig dat er geen beeld is bij pagina 222 van NL 1-3
Verder een schitterende beeld kan echt niet beter.
Ben zonder meer tevreden.
Je kunt wel degelijk zenders verplaatsen, maar ik doe dat niet je bent zo gewend aan de plaatsen van de diverse zenders.
Nu kunnen er ook zenders bijgeplaatst worden tot maximaal 4000 zenders

HetNoorden 30-01-2010
Geschreven voor: Philips DSR 8121

In het algemeen is dit apparaat veel te duur voor dit geld.

Veel bugs in dit apparaat:
- De tijd in het klokje voorop loopt niet door tijdens Standby;
- EPG werkt niet;
- Teletekst erg langzaam, vooral na het afsluiten duurt het 5 seconden voordat je verder kunt zappen;
Teletekst geeft regelmatig halve pagina's;
- Het gebruik van de favorietenlijst moet constant worden ingesteld: springt dus regelmatig terug naar de 'root';
- HDMI geeft geen teletekst waardoor je alsnog een scart moet aansluiten;
- Erg weinig mogelijkheden;
Pluspunt: HD beeld is goed!

pdebels_hu 26-01-2010

Goede beeldkwaliteit maar:
- afstandbediening onvriendelijk
- opstarten duurt > 1 minutt
- HDMI geeft geen teletext door
- happert dikwijls
- zappen lasting
- zender kunnen niet op persoonlijke volgorde geplaatst worden
- programma gids mooi maar dikwijls geblokkeerd wachtend voor verfrissing
- geen EPG
- sound vertraging (0.3s) tussen HDMI klank op TV en klank op digitaal optische uitgang

Voor deze prijs had ik beter verwacht.
Mijn oudere SAB (echter niet HD) was veel veel gebruiksvriendelijker.

tabletoutdoor6 20-01-2010
Geschreven voor: Philips DSR 8121

- Deze satreceiver gekocht om HDTV te ontvangen.
Nu heb ik van canaalplus het HD pakket. Echter kan nu niet de zenders verplaatsen. (bij mijn oude sattuner van philips wel!).
Dit is waardeloos, want nu staat bijv. RTL4HD op kanaal 92, etc. Zappen is nu een doffe ellende geworden.
Verder functioneert alles ok, maar logisch is het niet.
Je kunt maar 5 favorieten opslagen en de afstandsbediening is erg onduidelijk.
Ik weer iets gekocht wat niet naar behoren functioneert. Had vooraf een betere internetstudie moeten doen. Er zijn zeker betere sattuners op de markt.

bramsl 19-12-2009

----------Update review, 19-12-2009----------
sinds april 2008 in bezit van
de 7121,minpunten:niet de snelste teletex,blijft tussen
de hd zenders 2seconden haperen,totaal niet storend.
bij kleine plas/lcd tot 94 cm
niet kopen.en ook geen blueray
heeft weinig zin.maar vanaf 107 cm en opwaarts, is hij
kwalitatief de beste van de klas.
nu de duitse zenders al zijn
overgegaan naar hd 720p, want dat is hd,en geen 1080p dat kan alleen bleuray.
hij geeft een plaatje net zo mooi als bleuray.
en anders koop je alleen de
canal kaart en kijk je free to air,dan heb je al meer hd
zenders dan,als je een abo hebt.de normale sd kanalen
geeft hij zeer mooi neer.

----------1e review, 19-6-2009-----------
Na een jaar ervaring met deze
tuner,en een schotel van 1 mtr
een beter beeld vind je nergens,hd kanalen hebben bleu
ray kwaliteit.hier kunnen kabeltv kastjes van samsung hd
of humax niet tegenop.en of de tv nu 720p aangeeft of niet
de hd kanalen zijn 1080p kwaliteit.

frans50 13-12-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

ik heb een rebox 2701 een apparaat met vele mogelijkheden maar zinds canal digitaal met de oranje kaarten kwam 1 drama moest steeds de stik met updates gebruiken die eerst van internet moesten worden gehaald als hij weer uitviel nu heb ik via canal digital een aanbieding voor mijn klacht de philipsdsr7121,ik sloot hem aan en binnen een paar minuten was alles geinstaleerd perfect het apparaat werkt perfect heeft een fraaie programmagids en ook een simpel te instaleren favorieten mogelijkheid het hdmi is haarscherp en via de ext heb je gewoon teletekst alles is instelbaar in het menu.

mabuhay73 09-11-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Deze hd-ontvanger 2weken in bezit en tevreden. Beeld kwaliteit op mijn Philips full hd tv is goed en bij hd uitzendingen perfect. Het geluid via de digitale kabel naar mijn home cinema set is wat minder. Bij het installeren van de kanalen werd na afloop gelijk gevraagd om een update. Het zappen gaat snel. De epg is moeilijk te lezen door z`n kleine lettertype, misschien is dit in te stellen. alles bij elkaar ben ik positief over deze ontvanger voor zijn prijs.

apeldoorner 03-10-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Wij hebben de 7121 nu bijna een half jaar,en er zijn nu al verschillende updates geweest.
Bij de laatste update is de 7121 een snellere zapper geworden.In het begin bleef de ontvanger wel eens hangen op een zender bij het zappen ,maar dit behoord ook bij het verleden.Ik gebruik een duo kop en ontvang de HD zenders in goede kwaliteit.
Voor het eind van het jaar moet er nog een update komen om het beeld op te krikken bij de HD zenders.Ook het EPG werkt goed.

Fred 1945 30-09-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Sinds 2 september 2009 in gebruik.

Algemeen gesteld is de functionaliteit slecht.

Beeldkwaliteit is slecht.
Dus video-opname ook slecht.
Teletekst is helemaal een ramp:
ondermeer
1. geen beeld bij ondertiteling (pag. 888)
2. geen scrolling van subpagina's
3. gebruik van teletekstdecoder
van tv niet mogelijk (bv. beeld/tekst weergave)
4. niet stabiel

Verder geen download van laatste software.

Canal Digitaal (in mijn situatie) is de leverancier van het apparaat, geeft de ondeugdelijkheid toe, echter reageert niet op de ingebrekestelling.

Juridische stappen worden genomen.

bonte5koe 15-08-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Werkt goed maar kom er niet uit om een zender bij mijn favorietenlijst te zetten. Wat ook wazig is is dat er niets bij Philips van terug te vinden is, en de EPG doet ook niets. Ook is de gebruiksaanwijzing erg sumier en wat er in beschreven staat werkt niet altijd zo. Dus eigenlijk een slecht apparaat wat niet waarmaakt waar het voor staat

art88 05-06-2009
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Deze ontvanger nu een paar weken in bezit.
Functioneert (met de nieuwe software van mei) goed, maar is wel een beetje een slome duikelaar.
HD-beeld is goed te noemen als de HD-zender echt HD uitzendt en niet het geupgrade spul. Teletext functioneert alleen nog op deze ontvanger zelf. Niet zo handig, want je mist daardoor wat mogelijkheden. Het meest vervelende hierbij is wel dat teletext als ondertitel niet werkt! Het geeft n.l. wel de teksten, maar niet het beeld weer. Handige programmeur ..... ;)

Ook raar is dat de voorkeurslijst niet is te hernummeren, je houdt dus altijd de CD volgorde en dat schiet niet op.

De support van Canal Digitaal is pover; dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er nog zoveel onhandigheden in het ding zitten. Je vraagt je af of ze wel deskundig zijn m.b.t. hun eigen product.

Kortom, geen onaardige ontvanger, maar er is nog wel wat aan te verbeteren!

KeesO 06-11-2008

Week in bezit,

Op zich werkt het apparaat OK, HD via Canal digitaal ook. Beetje weinig instelmogelijkheden en voorkeuren.

MAAR,...Ik heb hem via HDMI aangesloten op een set van Panasonic. De ontvanger gooit de hele communicatie tussen de apparaten van Panasonic in de war. Ik zal toch op zoek moeten naar een andere ontvanger.

Willem_ned 21-07-2008
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Het lijkt wel of Philips een apparaat op de markt heeft gebracht dat nog niet af is. Zo vind ik het machtig storend dat de favorietenlijst eerst na enige handelingen aanspreekbaar is en dat dat iedere keer bij inschakeling moet gebeuren. En wat doet die knop met fav dan op de ab? Om nog maar niet te spreken van alle andere toetsen die niet operationeel zijn. Beeldkwaliteit is wat je mag verwachten voor deze prijs.

shiplover 04-06-2008
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Iets meer dan een week in gebruik. Beeldkwaliteit is goed, van HD uitzendingen zeer goed. Ik heb de ontvanger via een zware Monster HDMI kabel aangesloten op mijn Pioneer PDP - 5000EX. Jammer dat signaal ontvangst ongeveer 10% lager is dan bij mijn vorige satelliet ontvanger. De Philips mist ook de mogelijkheid om het geluid uit de digitale uitgang te downmixen naar PCM. Sommige HD zenders zenden het geluid in Dolby uit en dat kan mijn versterker niet aan. Een flink aantal knoppen op de afstandsbediening hebben geen functie. (bijvoorbeeld de knop radio)
Menu is heel summier, er kan niet veel ingesteld worden. Nu maar wachten tot een software upgrade deze instellingen wel mogelijk maakt.

jankarel 19-05-2008
Geschreven voor: Philips DSR 8121

Gekocht op 10 mei 2008,aangesloten met de ingesloten HMDI-kabel en geïnstallerd met onze HD-ready TV Sony 32V 2500.Via AV4 uitgang een prachtig beeld en bij verandering van kanaal informatie over nu en straks en op welk kanaal aanwezig. Afstandbediening gemakkelijk te bedienen.
Op het display van DSR zichtbaar welk kanaal ingeschakeld staat. Wij zijn zeer tevreden.

hansrijkelijkhuizen 21-01-2012

waardeloos apparaat die 7121 van Philips. Kan geen zenders ontvangen zonder Canaaldigtaal-kaartje. heeft geen vrije zenders. update werkt ook al lang niet. blokt met HD kanalen. in een woord klote.( zoals alles van canaaligitaal)