Humax IRHD-5300C - Reviews

6,6

Rav3n 19-03-2015 Product kwartaal in bezit

Voor mij echt een miskleun van de bovenste plank.
Het toestel laat niet toe, dat je kijkt naar zender A én tegelijkertijd van zender B een programma opneemt. Opnemen werkt alleen als je naar zender B kijkt.
Meerdere firmwareupdates geprobeerd. Helaas.
Teleurstelling maakt zich van mij meester. Als ik de kans krijg om het toestel te verkopen dan laat ik dat niet na.

Frank0311 12-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze ontvanger 2 jaar en wil er een bijkopen voor de slaapkamer. Zo kwam ik weer op deze site. Te gek voor woorden wat hier staat. Het is een perfect en kwalitatief hoogwaardig apparaat. Deze reviews komen totaal niet overeen met mijn ervaring

Theo Tjeerd Ploegstra 11-11-2014 Product kwartaal in bezit

3,2
Deze ontvanger zat bij mijn Ziggo pakket(en daar betaal je dan indirect 100,- euro voor)
1: Het installeren met de usb dongel werkte met de bijgeleverde donel niet, dus Ziggo heeft een nieuwe toegestuurd.
2: De software van Humax is belachelijk traag! Echt verschrikkelijk. (Opstarten duurt soms zo een halve minuut, en zappen is gewoon onaangenaam.)
3: De afstand-bediening is zeer gebruiksONvriendelijk. (Slechte voormgeving, en onlogische indeling. Bijvoorbeeld het numeriek onderaan.... Niet handig als je het vast hebt, want normaliter zit je duim dan hoger.
4: Het kastje heeft geen audio-uitgangen voor evt. een versterker. (Evt. de hdmi voor je TV. Maar als ik bijv. radio luister wil ik mijn tv niet aan!) Het kastje zou gewoon rechtstreeks aan mijn versterker moeten kunnen toch..?)
Conclusie: Voor de "luttele" 100,- die ervoor betaald is(zit je aan vast bij Ziggo), vind ik het echt heeeeel waardeloos! Ik had voor hetzelfde en zelfs minder geld een veel betere ontvanger gehad, dat sneller, gebruiksvriendelijkere, mooier, van een beter/bekender merk, en met meer uitgangen/aansluitmogelijkheden gehad.
Ik baal.

pro-b 29-09-2014 Product jaar of meer in bezit

6,3
Ik ben gematigd tevreden helaas, al zijn de storingen hieronder mij gespaard gebleven. Ook het opnemen met een externe schijf heeft hij altijd accuraat gedaan, dit i.t.t. de rampzalige time machine II op mijn tv zelf. Mijn grootste ergenis aan de 5300c is de afstandsbediening, misschien persoonlijk maar ik vind hem niet lekker in de hand liggen. Verkeerde gewichtsverdeling, indeling en plaatsing van de knoppen en de vorm. De kanaal toetsen zitten meestal bovenaan op de ab, bij deze helemaal onderaan wat niet echt went. Wat niet persoonlijk is: de ergenis dat de knopjes weleens blijven haken en ze drukken ook niet echt fijn. Ook het opstarten vind ik te lang duren, net als het zappen. Misschien een instelling maar het is mij niet gelukt het te verbeteren. Je merkt gewoon dat het een wat goedkoper instapmodel is. Alle waar naar zn geld misschien maar ik zou hem niet aanraden, en dan vooral door de ab. Wel positief is de makkelijke menu indeling, zelfde als de duurdere Humax-en. Ik heb hem vervangen door de Humax 5200c die me een stuk beter bevalt tot nu toe.

Rob EduardKarel 28-04-2014 Product paar dagen in bezit

Wanneer er zo veel klachten zijn van één iemand over de Humax 5300C en het betreffende apparaat dan met onzindelijk lage beoordeling blijft zitten, heeft mijn inziens een totaalscore van Kieskeurig weinig zin. Dat had ik Kieskeurig al eens geschreven. De 5300C is een prachtig toestel (klein, licht) en heeft veel mogelijkheden, maar vraagt ook om een nauwkeurig vastleggen van alle stappen. Bvb deze PVR decoder kan wel degelijk free-to-air zenders ontvangen. Maar dan moet je het verborgen menu in om als kabelaar None te vermelden en daarna de juiste frequenties e.d. invoeren. De PVR functie moet je ook goed doorgronden en dan de juiste externe harddisk er op aansluiten. Er staan op andere gebruikerssites heel veel vragen en antwoorden over juist dit toestel.

Henry Leenheers 22-10-2013 Product kwartaal in bezit

4,7
Ondanks het zeer goede beeld en geluid van dit apparaat zou ik het toch aan niemand aan willen raden. Ik gebruik deze decoder icm een Samsong Tv en Ziggo als TV-aanbieder. Voorheen had ik een Humax 5050. De 5300C is wat mij betreft een hopeloos apparaat. Minimaal twee maal per week moet ik het ding resetten door het van de stroom af te halen omdat hij nergens meer op reageert. Heb hem al meerdere malen teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen. Groot nadeel hierbij is overigens dat dan telkens opnieuw de favorietenlijst ingesteld moet worden. Ik ben na een maand al op zoek naar een alternatief voor deze miskoop.