Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Cyber-shot RX DSC-RX10 III zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Stefan 03-07-2020

Verrassend goed, vaste lens ideaal

Ons aanbevolen omdat deze camera een vaste lens heeft, kwalitatief hoogwaardige beelden maakt en daarnaast zeer veel toepassingen heeft. Na 1 week kan ik niet anders zeggen dat deze camera alles in huis heeft om net dat stapje verder te komen in je hobby en gevorderd te gaan, met daarbij alle gemakken van alles in 1.

Pluspunten

• Al het goede in 1
  • Zeer goede zoom met kwaliteitbehoud
  • Voortreffelijk beeld

Wendy 19-06-2020

mooie camera met uitgebreide functies

Heb de camera net in huis, nu al aan het genieten van de vele mogelijkheden
Ligt fijn in de hand, niet te groot en al te zwaar. Fijne camera

Jan Lubbersen 14-06-2020

Groot bereik, prima kwaliteit

Ik heb deze camera nu 1 week in mijn bezit en ben nog in de gewenningsfase. Ik ben overgestapt van een Nikon D7100 naar een Sony.
Hoofdreden hiervoor is het voorkomen van het wisselen van de lenzen en het beter en fijner in beeld krijgen van dieren en details op afstand.

De camera is solide gebouwd, prima afgewerkt met mooie materialen en is prettig hanteerbaar. Hoewel de camera wat zwaarder is dan gewend vind ik dit geen probleem.

Het instellingenmenu is uitgebreid en het zal me nog wel enige tijd kosten om alle mogelijkheden te ontdekken.

Het objectief voldoet volledig aan mijn wensen. Het objectief geeft een uitermate scherp beeld over een groot bereik. Ik merk dat ik de zoom van 600 mm. veel gebruik bij fotograveren van vogels. Bij uitwerken op mijn PC zie ik nu details die ik niet eerder zag.

Aan de kleurweergave van de RX10 zal ik nog wel wat moeten wennen. Ik vind deze wat minder kleurgetrouw dan die van de Nikon. In de uitwerking op de PC vind ik dit echter niet terug.

De videofuncties heb ik tot nu toe nog niet gebruikt.
De veel gehoorde klacht over de snel leeglopende batterij onderschrijf ik. Het is aan te raden om ten minste 1 reservebatterijen bij je te hebben.

Door gebruik te maken van de Cash back aktie van Sony heb ik uiteindelijk voor nog net geen € 1.000,00 een uitstekende camera kunnen aanschaffen.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Degelijke camera
  • Helder bij gering licht

Minpunten

• batterij

Zoefie 14-06-2020

Scherpe beelden, groot zoombereik

De Sony RX10 MKIII heb ik in juni 2020 gekocht bij Kamera Express voor €999 inclusief cashback. Ik werk al enkele jaren met de RX100, waar ik erg tevreden over ben, en ik had hoge verwachtingen van de RX10, ook gezien de vele positieve reviews. Die verwachtingen zijn ruimschoots waargemaakt.
De foto’s zijn mooi scherp bij een maximaal open diafragma. Ook met de telezoom vallen ze niet tegen. Boven 400 mm lijken de details ietsje minder te worden, maar zijn de foto’s nog steeds goed bruikbaar, zelfs bij minder lichte omstandigheden.
Aan een aantal knoppen kun je zelf functies toewijzen. Ik heb bijvoorbeeld wisselen tussen zoeker en schermpje onder knop C1 gezet, en het kiezen van het autofocuspunt onder C2.
Het grootste minpunt is dat het scherpstellen boven 300 mm soms traag gaat; dan moet hij enkele seconden zoeken naar de juiste focus. Een beetje jammer is dat het schermpje slechts in één richting kan kantelen. Verder is het voor mij een heerlijke wandel- en vakantiecamera. Degelijkheid kan ik nog niks over zeggen omdat ik de camera pas enkele weken in mijn bezit heb.

Pluspunten

• goed scherpe lens
  • groot diafragma 2.4-4
  • groot zoombereik
  • functies voor veel knoppen zelf instelbaar
  • relatief grote sensor

Minpunten

• focussen boven 300 mm kost soms tijd
  • schermpje beperkt kantelbaar

Ruud 14-06-2020

Ongelofelijk lichtsterke powerzoomlens

Deze camera heb ik gekocht vanwege het enorme bereik van de zoomlens. Al met eerdere Sony camera's heb ik ervaring opgedaan met de Zeiss zoomlenzen, die mij zeer goed bevalen. Maar dit enorme bereik met zo'n lichtsterkte is ongekend.

Review 24-2
Deze camera heb ik gekozen vanwege de geweldig Zeiss zoomlens. Geen gehannes meer met wisselen van lezen, terwijl de 1 inch Cmos sensor samen met de Bionz X processor en een lichtsterkte vanaf f 2.4 menige SLR camera overklast.

Pluspunten

• Prachtige lichtsterkte
  • enorme bereik

Minpunten

• geen echte macro lens
  • gewicht

Frank D 13-06-2020

Cybershot RX10 3 voor natuurfotografie

De camera is licht dus uitstekend geschikt voor lange wandelingen in de natuur. Zonder een zware telelens van vaak meer dan 1 kilo mee te sjouwen. En wat blijkt, ook op de 600 mm stand zijn de foto's haarscherp door de Zeiss lens. De Camera heeft alle uitgebreide functies van bijv. de Olympus OM-D maar wel de voordelen van een handbediende lens die AF probleemloos toepast. Daar is echt over nagedacht. En dan de prijs. Nog geen 1000 Euro met cashback.

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Zeer groot zoombereik
  • Handbediening zeer efficient

MKS 30-03-2020

Praktische alleskunner

Was op zoek naar een vervanger voor mijn Panasonic FZ 300. Wilde hetzelfde zoombereik (600 mm) maar vooruitgaan in kwaliteit. Verschillende toestellen getest, kwam uiteindelijk bij de Sony dsc RX 10 door de grotere sensor. Getwijfeld tussen de Mark III en de Mark IV. Gezien het toch wel forse prijsverschil voor de Mark III gekozen en geen spijt. Hierover bij Kamera Expres uitstekend geadviseerd en goede en geduldige keuzehulp gekregen. Mooie scherpe foto's, in alle bereiken, ook ingezoomd tot 600 mm. Gebruik makkelijk. Stelt snel in. Batterij gaat bij mij, inclusief vaak flitsen en zoomen, zo'n 350 fotos mee. Gewicht valt mee, heb er geen hinder van bij langer om de nek. Camera ligt daardoor stevig in de hand want fijn is bij fotograferen. Wel jammer dat de lensdop niet bevestigd is aan de camera.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • scherpe foto's

P. Froberg 22-02-2020

Mooie camera

Vandaag gekocht bij Kamera Express te Almelo. Na een goede voorlichting voor deze gekozen. Ik hoop er jaren plezier van te gaan hebben.

Pluspunten

• Licht
  • Grote zoom, tot 600 mm
  • snel scherpstellen
  • vele instel mogelijkheden

Minpunten

• Best prijzig

Anoniem 23-11-2019

Sony RX10 III

Mijn kleine Sony DSC100 Mark3 deed (en doet) het al een paar jaar uitstekend, ik was er in principe heel tevreden mee....alleen er zit zowat geen zoomfunctie op en die miste ik toch wel geregeld. Nu dus toch de RX10 Mark3 gekocht. Prachtige camera met een hele goede zoomfunctie (tot 600mm). Menubesturing lijkt op mijn vorige camera, aangezien er zoveel mogelijkheden zijn moet ik toch nog wel geregeld de handleiding raadplegen (online). De camera is wel flink zwaar, dus die kleine heb ik erbij gehouden.

Pluspunten

• prachtige foto's
  • groot zoombereik

Minpunten

• groot en zwaar

H 23-10-2019

Groot zoombereik

Mijn vorige camera van Panasonic was aan vervanging toe. Mijn keuze voor de Sony RX10 III gemaakt voor gemak van vaste lens met groot zoombereik. Verder zijn er heel veel functies en instellingen beschikbaar.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Veel functionaliteit
  • Draadloos verbinden smartphone

Hobby fotograaf 15-10-2019

Super scherpe en kleurrijke beelden

Omdat mijn spiegelreflex-camera te oud was geworden, ben ik bij camera-express gaan informeren voor een andere. Terwijl ik twijfelde tussen een spiegelreflex en een systeemcamera, kwam ik met deze bridge-camera thuis. Ontzettend goed geholpen bij camera-express, omdat ik niet snel overtuigd was of deze camera aan mijn eisen kon voldoen. Vooral macro-, landschap- en portretopnames zijn voor mij van belang. Omdat snelheid van opnames (oa. sportfoto’s) minder belangrijk is, heb ik gekozen voor mark III en niet voor IV. Prijsverschil was namelijk groot.
Ik heb de camera nog niet lang in m’n bezit en ondanks dat ik Sony gewend ben, moet ik echt de tijd nemen om te ontdekken hoe (vooral waar) alles zit. Zie hier ook andere reviews daarover.
Maar: als je niet de tijd hebt om dit direct uit te zoeken: op de automatische stand maak je al direct hele scherpe en kleurtechnische prachtige foto’s. Ook scherpte en diepte verschil is heel goed, wat ik niet ken van andere compacte camera’s. Je kunt zelfs (niet in automatische stand) kiezen voor flexibel punt en dan geef jij zelf aan op welk punt jij scherp gesteld wilt hebben.
Macro opnamen vind ik nog wat moeilijk, met mijn spiegelreflex camera en macro lens kon ik veel dichter bij komen. Dus bijv. boven op de bloem hangen. Nu fotografeer je meerdere bloemen. Ook hierbij wel weer een hulpmiddel door aan de voorste lens te draaien om scherp te stellen waar jij wilt, maar de foto is dan toch van meer dan alleen 1 bloempje. ECHTER: de foto is zo ontzettend scherp, dat je makkelijk kunt uitsnijden en dan toch alleen dat stukje hebt, dat bedoeld was.
Zonder losse flitser (wel optioneel) ook prachtige beelden, zonder rode ogen en niet eens in portretstand.
Kortom: een goede (wel wat zware) camera, maar om hem goed te kennen wel de tijd voor nemen.

Pluspunten

• Scherpe, heldere foto’s
  • Mooie kleuren
  • al mooie foto’s in automatische stand
  • Ook scherpte en diepte erg mooi
  • Makkelijk in de hand

Minpunten

• Niet heel makkelijk te vinden waar alles zit
  • Wat zwaarder toestel

hennie 11-10-2019

prima camera

Fijne camera, groot zoekveld. Grote zoom en ligt fijn in de hand.
Nu nog uit gaan proberen tijdens onze verre reizen.

j.vangerven 30-08-2019

helder scherm, goede accuduur, fijne camera

Hele fijne camera, veel mogelijkheden, goed alternatief voor mijn spiegelreflex, minder slepen met lezen en toch mooie foto's

Pluspunten

• geen lenzen wisselen
  • helder scherm
  • programma's voor eigen instellingen

Eugenie 08-06-2019

Prachtige camera maakt zeer mooie foto's

Prachtige camera
De camera maakt zeer mooie foto's . Het grote zoombereik is ook fijn om natuur foto's te maken.
Heb de camera nog niet lang in het bezit, dus alle mogelijkheden moet ik nog uitvinden.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Snel
  • Groot zoom bereik

Minpunten

• nog niet gevonden

lido 04-06-2019

Mooie camera

Na decennialang een DSLR met vele lenzen te hebben gehad nu overgestapt op deze veel lichtere en handzamere Sony. Het is wel even, nou even .... , wennen aan de volkomen andere bediening, instellingen etc. Ben er na aan aantal dagen nog zeker niet uit. Eerste indruk: Camera ligt lekker in de hand, door afwezigheid van spiegel heerlijk stil en de eerste foto's vallen niet tegen. Zit bijv. nog wel wat te worstelen met de kleuren (kom van Canon af). Kortom: nog veel oefenen en dan zal het resultaat er naar zijn.

Pluspunten

• groot zoombereik
  • ligt lekker in de hand
  • goede foto's

Minpunten

• accuduur
  • lastige menustructuur

Amber 18-04-2019

Goede prijs/kwaliteit

Nog maar kort in bezit. Camera ziet er goed uit.
Helaas kan de batterij slechts via de camera worden opgeladen. Een losse batterijlader is wel te koop maar behoorlijk prijzig. Daar denk ik nog even over na.

Pluspunten

• Groot bereik van de lens
  • Slow motion mogelijkheden

Minpunten

• Dure batterij(lader)
  • Geen meegeleverde batterijlader

chh 09-04-2019

mooie scherpe foto's

Een prachtige camera, mooie scherpe beelden, ligt lekker in de hand ook bij volledig zoombereik.
handige functie instellingen, een duidelijke verbetering t.o.v. de RX10 model 1
De zwaardere camera geeft geen problemen om er een hele dag mee rond te lopen op zoek naar die ene opname van de te spotten vogel.

Pluspunten

• sterke zoom
  • heldere zoeker
  • handige instelknoppen

Minpunten

• geen

lammert 28-02-2019

Brengt alles dichterbij.

Was al een tijdje op zoek na een camera met een goede sensor en een groot zoombereik maar ook macro mogelijkheden. Dit alles komt te samen in deze camera. het grote voordeel is dat je geen lenzen hoeft te wisselen. Het prijsverschil met de rx10 4 vond ik te groot en ben daarom voor deze gegaan. Ben nog steeds bezig alle mogelijkheden van de camera te ontdekken.

M.Vogels 30-01-2019

Handig, licht en gebruiksvriendelijk

Een prachtige camera voor iedereen waar de spiegelreflexcamera te zwaar, ongemakkelijk of te moeilijk is. Hoewel ik liever werk met een DSLR, werk ik nu zelfs net zo lief met deze. Zonder een lens te hoeven verwisselen, wat de reden was voor deze aankoop, is deze camera gebruiksvriendelijk, licht en heeft een zeer groot bereik. Multi-inzetbaar, en erg handig op reis, waar het meesjouwen van diverse objectieven me begon te irriteren.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Groot bereik

Minpunten

• Scherpstelling niet altijd even en adequaat

Erik 30-01-2019

Veel mogelijkheden

Lang getwijfeld tussen de RX III en RX IV. De laatste heeft meer mogelijkheden en een supersnelle zoom. Maar de recente aanbieding van de RX III gaf de doorslag. Nu ga ik het verschil gebruiken voor de aanschaf van een compacte Sony, maar dan wel de VI

Pluspunten

• kwaliteit lens
  • prijs prestatie verhouding

Minpunten

• minder snelle scherpstelling dan IV

Huibert 26-01-2019

Ideaal toestel

Mooi en handzaam toestel met uitgebreide mogelijkheden. Ook voor een redelijke prijs. De fot kwaliteit is erg goed. Het filmen met de camera is door het gewicht wel eens lastig

Wim 02-12-2018

Lekker in de hand en een fantastisch geluid

Wilde een camera hebben waarmee ik ook de natuur. Maar had geen zin om met lenzen te sjouwen. Daarbij wilde ik wel een aanvaarbare kwaliteit.
Vele reviews gelezen en de gok gewaagd
Heb wat foto's gemaakt en tot nu toe best wel tevreden.
Ook de filmbeelden zien er erg goed uit.
vooral in 4K!

Pluspunten

• Solide gebouwd
  • Geweldige lens
  • Je kan hem ook aan een powerbank aansluiten

Minpunten

• sd kaartje moeilijk uit de camera te halen
  • accu duur
  • geen lader

Johan Westra 25-09-2018

Besturingswiel zwak en snel kapot

Camera aangeschaft november 2017. Voor de derde keer is het besturingswiel, waarmee je door het menu en foto's heen scrolt vastgelopen. Tot twee maal toe vervangen door reparatiecentrum ZES uit Goes. Nu voor de derde keer kapot en opgestuurd maar nu naar SONY. Zij beslissen of de koopcontract ontbonden wordt. Ik heb er geen goed gevoel bij. Voor de derde keer ben ik de camera minstens drie weken kwijt.

Pluspunten

• minder ruis
  • lichtsterkte

Minpunten

• Vrij zwaar
  • besturingswiel kwetsbaar

Maes 18-06-2018

Prachtig fototoestel

Krachtige zoom,perfecte haarscherpe foto's,veelzijdige instellingen,fantastisch toestel voor een scherpe prijs

Pluspunten

• Krachtige zoom
  • Veelzijdige instellingen
  • Prijs
  • Haarscherpe foto's

Minpunten

• Redelijk zwaar
  • Bijgeleverde handleiding, online 292 bladzijden
  • uitzoomen duurt het enkele sec eer toestel scherp
  • Geen lader bijgeleverd
  • Laden via toestel

Enthousiaste onervaren gebruiker 11-03-2018

FANTASTISCHE top camera die draagbaar is

Camera is in vele situaties (standaard instelling) te gebruiken en met de super lens kun je op 100 meter afstand details lezen / duidelijk herkennen. (type aanduiding van automerk, kentekenplaat, ..). We hebben er al in verschillende omgevingen (licht, donker, binnen, felle achtergrond, bos, regenachtig weer, zon, ....) mee gefotografeerd en geexperimenteerd en werkelijk alles wat je kunt bedenken haal je eruit, zonder een expert in fotografie te zijn. Overigens een SUPER uitleg gekregen bij Kamera Express (Ruud Peters) die alle tijd voor ons nam en praktische tips/tricks gaf.

Pluspunten

• Compact en MEGA lens
  • eenvoudig in gebruik
  • mooi scherm met duidelijke weergave
  • gewicht icm snel scherp stellen en stabilisatie

Minpunten

• PRIJS! het is een hele investering