Nikon COOLPIX S3100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX S3100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

MickvdSteeg 25-06-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 roze

Camera maakte redelijk goeie foto's, donker foto's waren niet geweldig. Filmkwaliteit is niet echt super goed, maar voor een kort filmpje is het wel leuk. Helaas al vrij snel het probleem dat m'n lens niet goed meer naar binnen ging bij het afsluiten. Ook het openen ging niet helemaal goed. Tot die tijd zorgde ik goed voor m'n camera. Helaas bon niet kunnen vinden (garantie), dus toen wat verwaarloosd. Inmiddels is het LCD scherm kapot, dus nu opzoek naar een andere. Geen Nikon meer voor mij in ieder geval.

japserv87 05-08-2012

heb hetzelfde probleem, OPEENS lens niet meer in-uit-kraken :(, gelukkig bon nog wel. nu nog voor elkaar zien te krijgen (toestel is nog geen jaar oud.
Me vriendin had camera cadeau gedaan, als kleintje voor erbij (naast onze spiegelreflex, ze zat op SintLucas) ze was ook erg ontevreden over kwaliteit foto's erg onscherp.

pjg 01-06-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 zwart

Wuj hebben de Coolpix S3100 nu een half jaar. Zijn bijzonder ontevreden over de resultaten. Vooral in de 16/9 stand zijn de foto's, zelfs bij zeer goede omstandigheden, erg slecht / niet om aan te zien. Vooral aan de zijkanten van het beeld enorm wazig. Werkelijk ongelofelijk dat Nikon met zo'n toestel komt.
Klacht voorgelegd aan Nikon, antwoord: het toestel is zo goed, dat het elke onscherpheid (???) ziet.
Wij zijn erg teleurgesteld in deze reactie

Nalan 13-05-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 roze

Ik vind de Nikon Coolpix erg gevoelig voor beweging. Als je de camera maar een klein beetje beweegt, is de foto onscherp. Ik probeer altijd eerst de knop in te drukken zodat de camera kan scherpstellen, maar de kleinste beweging erna zorgt al voor onscherpte. Jammer, want de camera heeft alle mogelijkheden en ziet er geweldig leuk uit.

marian66 06-11-2012

Ik maak de foto's bij optredens van ons shantykoor. Soms zijn ze heel scherp, maar het is heel teleurstellend dat even zoveel foto's weggegooid kunnen worden vanwege de onscherpte. Het lijkt wel of, als het onderwerp beweegt, de foto mislukt.Een bewegende arm zie je bijvoorbeeld als een hele veeg. Vaak zijn het unieke foto's en niet meer te maken. Het is heel frustrerend.

robbierut 06-11-2012

Bewegingsonscherpte heeft vooral te maken met een te korte sluitertijd. Kijk of je in de instellingen iets van iso/diafragma vast kunt zetten.

Hilly63 07-01-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 zwart

Ik heb het toestel na 3 weken teruggebracht,alles geprobeerd om de foto's scherp te krijgen maar niet gelukt. Helaas want het zag er veel belovend uit door de goede recenties hier. Heb oude Kodak (2004) maar weer gepakt 4 megpic en super scherp.

ppklkklk 14-12-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 geel

Vormgeving is mooi. Jammer dat er geen normale usb op zit en je een speciale adapter voor het laden nodig hebt.
De kwaliteit van de foto valt vaak erg tegen, want vaak pakt hij de verkeerde belichting en het duurt lang voordat de foto genomen wordt en kijken de mensen alweer de andere kant op.
Gebruiksgemak valt tegen, want de automatische stand levert te vaak geen mooie foto en dan moet je gaan experimenteren met de andere scene instellingen.
Als de instellingen per ongeluk goed zijn, krijg je wel een goede foto, dus vandaar toch nog een 3.
Verder duurt het erg lang voordat je de volgende foto kan maken. Mijn oude sony 4 megapixel die bijna 10 jaar oud is, is voor mijn gevoel veel sneller. Een samsung 10 megapixel is even snel en neemt vaker de juiste automatische instelling.
De video dient eerst geconverteerd te worden voordat ik 'm kan afspelen op de televisie. Dat is ook erg jammer.
De mogelijkheden lijken goed maar in de praktijk zijn ze niet gemakkelijk te gebruiken, dus vandaar de 1.
Voor mij is dit dus weggegooid geld vanwege het gebruikers ongemak. Video had ik namelijk al op m'n mobiel in full hd.

SanderWBD 15-10-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100

Top toestel. Voor mijn dochters verjaardag (10 jaar) gekocht bij CameraNu.nl. Aanzetten en ze kon er mee overweg... Aanrader.

Fam. vd Veen 10-08-2011

Zéér leuk toestelletje!!
Kwaliteit van de foto's kon wel iets beter voor een Nikon maar met wat klooien met de instellingen is er wel iets van te maken.
Lekker licht qua gewicht & uiterst portable!!
De filmpjes opname had wel iets langer gemogen als 8minuten per filmpje maar op HD 720p kun je je daar mischien wel iets bij voorstellen.
Bij uploaden voor o.a Youtube vervalt de HD kwaliteit in 360p of te wel oude Mpeg4 bestand kwaliteit. Na ook daar wat mee te hebben omgeklooit kom je toch weer op een HD 720p.Dit hoeft niet specifiek aan de Nikon S3100 te liggen!!
Kort maar krachtig: Een aanrader voor iedereen!!

jeroendegroot 02-08-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 zwart

Na een 6 dagen toestel weer terug gebracht. Een groot aantal foto's waren niet scherp. Ook de geflitste foto's op de 3 á 4m waren niet scherp. Onbegrijpelijk dat Nikon zou een kwaliteit op de markt zet!

Lisette890 31-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 roze

Door de vele reclames overhaast deze camera gekocht en er gelijk mee op vakantie gegaan. Helaas ben ik niet tevreden over de kwaliteit van de foto's, zijn vaak niet scherp, of alleen het middelste deel. Hierdoor kan je alleen mensen of objecten scherp in beeld krijgen door ze in het midden van de foto te zetten, waardoor het erg saai wordt. Naar de hoeken toe lijkt alles te vervormen. Verder wel veel mogelijkheden, mooi uiterlijk en handig in gebruik. Maar uiteindelijk draait het toch om de foto's.
Ik ga kijken of ik de camera alsnog kan ruilen...

F.P.Smit 23-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 zilver

Ik heb deze kamer nu een paar weken en ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik hem als huis/tuin/vakantie camera en daar is hij prima geschikt voor. Het menu is makkelijk en veel zaken zoals sluitertijd&diafragma zijn makkelijk en snel in te stellen.
Gekocht voor €95 euro en voor die prijs absoluut een aanrader.

hollywoodtowerhotel 19-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100

Net terug van vakantie, en toen dus veel gebruikt. Is prima bevallen. Foto's net in computer gezet. Zien er prima uit. Zelfs foto's van shows in het donker onder best moeilijke omstandigheden zijn prima. Zolang de mensen maar niet bewegen. Tot nu toe nog steeds geen klachten.

cammarc 17-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 rood

Goede camera voor weinig geld. Erg klein en handzaam. Makkelijke bediening en reageert snel. Voor euro 95,= aangeschaft. Foto's zijn helder met weinig ruis. Volgende aanschaf wordt een Nikon D3100 met 18-105 VR lens.

mr Reyco 17-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 zilver

Laatst aangeschaft bij de Mediamarkt voor 99,- euro.
Ik heb vroeger altijd Nikon camera's en lenzen gehad en ben dus een Nikon fan. Deze keer eens gek gedaan en de goedkope Nikon S3100 aangeschaft. Gewoon om eens te zien wat Nikon voor dit geld kan leveren.
Deze Nikon wordt geproduceerd in China en dat is natuurlijk lekker goedkoop voor Nikon. Eigenlijk heb ik liever een echte Japanse kwaliteit maar goed het moet maar. De camera is heel rank en ligt redelijk in de hand als die handen niet te groot zijn tenminste. Het gebruik van polsbandje is wel aan te bevelen want de camera glijdt snel tussen de vingers door. De camera ziet er wel goed uit vindt ik. De instellingen zijn talrijk en een goede omschrijving daarvan is te vinden op de bijgeleverde cd-rom. De opstarttijd van de camera is goed en het beeldschermpje is goed af te lezen. Het zoomlensje loopt niet helemaal toppie maar dat kan exemplarisch zijn. Voorzie de camera van een 4 gb snel kaartje en je kunt honderden foto's en wat filmpjes maken. De kwaliteit van de foto's is ruim voldoende waarbij wel rekening moet worden gehouden met de instellingen van het ASA en aantal pix. Tot 400 ASA valt de ruis best wel mee alleen bij iets uitvergroten wordt het beeld wat soeperig. 14 mp is echt teveel voor de sensor en dat werkt meer in het nadeel dan in het voordeel van de kwaliteit. Ik heb de instelling staan op 8 mp en de ASA op 80 of 100. Dan verkrijg ik de beste kwaliteit foto's. Moet ik wel even melden dat ik gewent ben delen van foto's uit te vergroten. De zoom werkt wel goed doch in het begin van uitzomen net iets te snel. Het flitsertje is voldoende en heeft via het menu diverse instellingen. Wat mij verbaast is de goede kwaliteit van de macro-stand'want dat heb je niet zo vaak bij een cameraatje van onder de 100,- euries. Leer goed met het menu om te gaan want dat kan veel voordelen opleveren. Tegenlichtcorrectie werkt uit de kunst alleen niet vergeten weer uit te zetten.
Mijn ervaring is dat de beeldkwaliteit ruim voldoende is. De vertekening blijft binnen de perken en de scherpte naar de hoeken toe valt ook positief uit. Echt een heel leuke camera voor het geld en je hebt dan ook nog een echte Nikon....... voor wat het je waard is. Ik ken wel compact-cameraatjes die flink duurder zijn en minder kwaliteit bieden. Over de degelijkheid is nog niets te zeggen doch het gevoel van knopjes zegt al direct veel. Dus voor vakantie en huis/tuin en keuken gebruik een heel goede aanschaf.

shorty03 17-12-2011

Beste
Ik heb een vraag voor u, ik ben het totaal eens met de instellingen die u geeft, die gebruik ik ook en geven mooiste beeld weer. maar waar ik een beetje met kamp is het feit dat als hij op automatisch staat en de flits staat af, dan is de camera enorm gevoelig aan beweging...
hebt u daar een oplossing voor?

Supernovasx 16-07-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100

Ik heb deze camera gekoch voor mijn vriendin. Toen we de camera gingen gebruiken viel het ons meteen op dat de foto's heel wazig werden (net of je veel bewoog) terwijl we de camera toch echt stil hielden. We dachten dat dit vast een instelling moest zijn maar we hebben van alles geprobeerd maar het werd niet beter helaas.

De foto's die op de camera goed leken waren op de computer weer best wazig en van slechte kwaliteit. Het is een prachtige camera maar helaas voldoet deze niet aan onze verwachtingen dus wij hebben hem terug gebracht en een Canon IXUS 115 HS gekocht.

peetsiem 23-10-2011

Beste Supernovasx,

ik wil nu ook de afweging maken tussen de Ixus 115 en deze Coolpix S3100.

Bleek die Ixus 115 inderdaad beter aan de verwachtingen te voldoen?

JW17 17-06-2011
Geschreven voor: Nikon COOLPIX S3100 blauw

Op zoek naar een handzaam compactcameraatje (en door de reclame van Nikon) deze camera gekocht. Het is een klein model dus handig mee te nemen. De camera start snel op, het LCD-scherm heeft een helder beeld. De instellingen zijn prima voor deze prijsklasse. Je kunt kiezen uit veel scènes maar ook kiezen om de camera te laten bepalen welke instellingen (scene) geschikt is voor het moment. De gezichtsdetectie werkt goed, er is ook een lachdetectie maar we lachen al spontaan dus die hebben we nog niet getest. Filmen gaat ook heel makkelijk door de knop achter op de camera. Helaas geen full-HD, dat is bij de dure Coolpix-en. Een puntje van zorg is de aansluiting van de voeding. Door een soort plasticachtig flapje onder op de camera te openen, kun je de voeding aansluiten. Een beetje priegelwerk en ik ben benieuwd hoe lang dat flapje ‘heel’ blijft. Maar voor 99 euro (bij KE) is het een goede aanschaf geweest!