Canon PowerShot PowerShot G9 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot PowerShot G9 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

willem groenewoud 16-10-2009

Wat een geweldige camera! Op vakantie in Turkije,prachtige foto's gemaakt.Terwijl vele medereizigers foeterden op batterijen e.d. heb ik het pakket slechts een keer opgeladen.(12 dagen) Een zeer compacte (mee te nemen in het zakje op je shirt) en oerdegelijke camera. Geen gesjouw met telelenzen e.d.. Hij biedt m.i. ongekende mogelijkheden die je pas na grondige bestudering en gebruik leert kennen. Een aanrader!

Aostrum 26-01-2009

Door opkomst van kleuren, 20 jaar terug, de doka vaarwel gezegd. Nog wel wat kleor laten afdrukken zo nu en dan.In 2001 een goedkoop digitaal toestel aangeschaft. Best aardige foto's als die het deed. Daarom in oktober 2007 de G9 gekocht. Compact en stevig. Zeer tevreden over mogelijkheden. De macro- foto's zijn geweldig, ook zonder statief.
Het fotograferen is nu meer hobby dan ooit.

Jinny 19-01-2009

Heb vorig jaar de G9 gekocht en ben ongelooflijk tevreden. heb al prachtige foto's gemaakt in verschillende omstandigheden. Ik moet weleens interieurfoto's maken en dan mis ik wel een groothoeklens. Nu heb ik deze G9 gekocht, omdat er de mogelijkheid bestaat een losse groothoeklens te kopen en dat heb ik vorige week ook gedaan, maar ben zwaar teleurgesteld. De lens is net zo zwaar en bijna zo groot als de hele camera en maakt nauwelijks verschil uit en is het gepruts met het verwisselen van ringen en lenzen niet de moeite waard. Hij heeft ook maar 1 stand.Bovendien ben ik nu gedwongen een externe flitser aan te schaffen omdat de ingebouwde flitser niet over de lens heen komt. Het voordeel van het hebben van een compactcamera wordt hier geheel mee teniet gedaan.Ik overweeg dan ook de lens weer terug te sturen.

Heeft iemand ervaring met de losse telelens? Hoewel er flink ingezoomd kan worden met de camera zelf, heb ik vorig jaar in de jungle best verlangd naar nog meer bereik toen ik apen in de verte wilde fotograferen. Heeft deze telelens ook maar 1 stand? M.a.w. is het de moeite waard deze lens aan te schaffen?

Willem Groenewoud 12-12-2008

De canon g9 is een dijk van een camera.Voorheen had ik de Panasonic TZ5 maar deze haalde niet die kwaliteit die de G9 biedt.Ik ben er dan ook zeer tevreden over. Klein en zeer degelijk!

Ron_Mulderij 09-11-2008

Een perfecte camera voor wie bijna alle mogelijkheden van een digitale spiegelreflex wil hebben zonder met een grote zware camera te sjouwen.

Heb er nu een halfjaar mee gefotografeerd en met veel succes. Bediening is eenvoudig, mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en kwaliteit is perfect (zoals je van Canon gewend bent).

Optische zoom (6x) in combinatie met 12 megapixel zorgt voor maximale flexibiliteit en beeldkwaliteit.

HNL 19-10-2008

Een tijd lang rondgelopen met analoge Canon A-serie body's en lenzen. Prachtige foto's mee gemaakt. Toch viel het mij op dat ik minder ging fotograferen. Ik zocht iets nieuws en toch makkelijk met een goede beeldkwaliteit. In de winkel veel merken in de handen gehad en veel moois gezien. Maar toen ik de G9 in de handen kreeg was ik verkocht. De bediening leek toch nog veel op mijn oude spiegelreflexen. Je kunt de automaat het werk laten doen, dat is makkelijk. Of kiezen voor diafragma- of sluitertijdvoorkeuze nen nog veel meer. En dan komen er prachtige foto's uit. Vooral als je opslaat in RAW. Tot 200 ASA is er prima mee te werken. Daarna is er inderdaad meer ruis. Maar dat is altijd nog beter als helemaal geen foto. Heb hem sinds februari en werkt probleemloos. Solide, mooi display, makkelijk mee te nemen. Was van plan niet weer teveel mee te nemen, maar heb er ondertussen wel een Canon 430 EX flitser bij en die werkt geweldig op deze camera.
Het is ook fijn dat je met filters kunt werken. Het is weer een plezier om te fotograferen met deze camera.

ger123 30-08-2008

Ik zal niet alles op 10 zetten, omdat er toch altijd mitsen en maaren zijn, maar na een maandje met deze camera sta ik toch nog steeds verbaasd, temeer omdat ik nog zat te dubben over een DSLR... Maar deze compacte semipro gaf toch de doorslag, omdat ik jaren eigenlijk ineens geen zin meer had om met zo'n gevaarte met losse lenzen te zeulen, ook al schiet ik nog wel eens een filmpje met mijn Pentax K1000 of ProgramA vol, om te vergelijken tussen digitaal en analoog. Heb daarvoor maar eens 'n Nikon filmscanner aangeschaft. Ook een prima ding. Maar ik ben nu eenmaal verziekt door het digivirus, vanwege het snelle gemak...
Maar zoals het in sommige testen gemeld word: je moet er wel de tijd voor nemen om er achter te komen wat ie allemaal kan, of net niet. En inderdaad is het ruisgehalte boven de 100 ISO al zichtbaar, en volgens de één moet je niet boven de 200 komen, maar ik heb vandaag per ongeluk landschaps- èn macrofoto's van groene gebieden gemaakt op 400 (?!?), maar bij niet al te grote vergroting op de monitor, valt 't nog mee. En ik weet dan ook niet meer wat mooier is: digiruis, of gescande negatieven, want die kunnen er ook wat van, als je erg gaat vergroten (bij vergelijkbare pixelgrootte, maar eigenlijk nog meer...).
Vergeleken met testen van Panasonics en andere merken, vind ik 't nog meevallen.

Wat belichting met hoge dynamische gebeurtenissen met lucht en land en schaduw: niet te bang zijn om toch een beetje op de lichte gebieden te meten. Op het schermpje ziet het er 'gevaarlijk' uit, maar toch vind ik het achteraf nog meevallen. Desnoods meerdere opnamen maken, met verschillende belichtingen.
Ik heb gemerkt dat je ook best wat te donker, dus met snellere tijden dan de meter aangeeft, kunt experimenteren. Meestal ziet het er dan net zo uit als in het echt. Volgens het schermpje mooi belicht, kan vaak net toch te licht zijn...
En gewoon genoeg Gb's op je geheugenkaarjte(s) hebben en in RAW (evt +JPEG) mooie plaatjes schieten.

Het enige nadeel is misschien de accuduur, maar aangezien ik ook nog een PowerShot S50 heb, met dezelfde accu.... Had liever penlightmogelijkheden gehad, maar ja.... Vroeger had je veel filmpjes bij je, nu accu's en 1 (of 2) geheugenkaartjes...

Het cijfer voor gebruiksgemak is voor het feit dat je door de bouw en het gewicht soms meer moeite hebt om 'm echt stil te kunnen houden, maar desondanks heb ik door de IS toch nog redelijk scherpe foto's met zelfs 1/6e seconde kunnen maken (volgens de manual minimaal 1/13...).
Maar een stevige ondergrond kan geen kwaad...
Zeker met avond- en nachtfoto's, waarmee ie 't ook fantastisch doet, vooral tussen schemering en echt donker.

Waar je wel mee moet uitkijken is flitsen met macro op 1cm, want dan komt er een grote, heel donkere slagschaduw rechtsonder vanwege de lens. Of extra flitser gebruiken (met slave sensor bijv.)
Maar verder is ie zelfs met macro fantastisch, mits je goed scherpstelt. Ik vind het soms nog beter als met gewone brandpuntsafstanden, maar ik heb ook de volle maan er mooi op staan met volle zoom, en 1/40 of zelfs 1/60 seconde! (wel op statief en zelfontspanner...)

Verder ben ik ook nog lerende....

JanEv 15-08-2008

ik heb de camera nu een maand in bezit en er al een heleboel foto's mee gemaakt en ook mee gefilmd. Ik vind de kwaliteit van de foto's fantastisch en ook de kwaliteit van de filmpjes valt mij niet tegen. Ik heb eerst getwijfeld over de aanschaf van de Canon G9 vanwege een paar negatieve reviews , maar als ik mijn foto's vergelijk met foto's die zijn genomen door camera's die een beter oordeel kregen bij de kwaliteit van de foto , begrijp ik daar niets van. De G9 is de beste digitale compactcamera die er op dit moment op de markt is en ook nog oerdegelijk. de slechte reviews moeten een defecte camera betreffen, of zijn wel erg subjectief gemaakt. Ik ben heel erg blij met deze topcamera!

DBD 02-08-2008

Na bijna een jaar wikken en wegen en veel speurwerk naar review-sites gekozen voor de G9. Argumenten: ik wil geen spiegelreflex, maar een compactcamera vanwege afmetingen en gebruiksgemak. Maar wel meer creatieve mogelijkheden en kwaliteit dan een 'point-and-shoot'. 'Ruis'factor door de relatief kleine sensor neem ik maar voor lief (conform de adviezen probeer ik onder 200 ASA te blijven). Hoewel groter zoombereik altijd aantrekkelijk is, leken de superzoom-compactcamera's toch teveel negatief commentaar te krijgen in de vak-reviews; bovendien is 6x ook al heel aardig. Mogelijkheid van externe flits vind ik belangrijke pre. Gebruik van accu ipv (oplaadbare) penlites een nadeel. Mogelijkheid van film- en geluidopnames hadden ze van mij mogen weglaten (niet gebruikt). RAW-mogelijkheid vond ik wel interessant (maar heb ik nog niet gebruikt); volgens deskundige reviews moet je dan eigenlijk ook andere software gebruiken dan de meegeleverde van Canon, omdat je dan uiteindelijk toch ongeveer op jpg-compressie uitkomt.
Na een vakantielang plaatjes maken ben ik behoorlijk onder de indruk en overeenkomstig tevreden. Veel mogelijkheden, goede informatie, prachtige plaatjes. Degelijkheid lijkt wel OK, maar het lensmechanisme is misschien toch wat meer fragiel dan de rest, vandaar (voorlopig) een '8'.

mart10 05-06-2008

Mijn vorige camera die overigens nog prima werkt is de Canon IXUS 400. Omdat ik toch vrij veel foto's schiet vond ik dat ik een stapje hogerop moest gaan wat camera betreft.
Ik kom maar direct tot mijn slotsom. De Canon Powershot G9 is werkelijk een geweldige camera. De foto's zijn echt haarscherp en zijn helder en goed van kleur. Tot nu toe op ik alleen op de automaatstand foto's geschoten. Dit was ik zo gewend tot nu toe. Maar deze camera heeft zoveel mogelijkheden dat ik mij daar nog in moet gaan verdiepen. Aan de andere kant vraag ik mij af of dat wel nodig is gelet op de resultaten van de foto's.
De camera is sterk en robuust. Voelt lekker aan en maakt erg gemakkelijk foto's. De cammera lijkt voor het leven gekocht en werkelijk onverwoestbaar. Doet me een beetje denken aan de Duitse degelijkheid.
Wat mij opvalt is dat bij inzoomen de foto's nog scherp blijven tot op een bepaalde hoogte. Zoom je te teveel in dan gaat dit ten koste van ruis. Maar dichterbij halen en klikken levert zeer fraaie beelden op.
De flits is geweldig. Binnenshuis in de avond goede en duideijke plaatjes. Rode ogenfunctie is wel aanwezig maar heft zeker niet alles op.
Ik was al tevreden over mijn vorige Canon maar deze G9 is duidelijk een stap beter. Meer mogelijkheden en nog betere foto's.
In de afgelopen weken ben ik er op uitgetrokken en de natuur in. Ik heb werkelijk steengoede plaatjes geschoten. En dat voor een amateur als ik. Jammer dat je hier geen foto's kunt uitwisselen om elkaars ervaringen te delen. Niet alleen in woorden maar ook in daden dmv foto's.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker van de Canon Powershot G9. Wat heb ik mij nu nog te wensen?

2005-lex 30-05-2008

Eerst even iets over revieuws. Ik ben van mening dat je pas een revieuw kan plaatsen als je langere tijd met een product gewerkt hebt. Zo kan een volgende gebruiker een beter oordeel velgen over het aan te schaffen product. In de revieuw van Nikisha, die kennelijk een revieuw plaatst van een defect product, worden verschillende begrippen door elkaar gehaald. Kleinbeeld is n.l. een filmformaat en compactkamera is een kamera formaat. De compactcamera zal ongetwijfeld ook een kleinbeeld kamera geweest zijn( of een digitaal) De mogelijkheden worden op een 6 beoordeeld. Je weet van tevoren wat de mogelijkheden zijn als die op een 6 beoordeeld worden zou ik de kamera niet eens kopen. Nu mijn revieuw. Dit is een kamera die voor de wat serieuze fotograaf, die compact wil, een goede keuze. Er is snel en eenvoudig mee te werken. De kamera houdt goed vast. Door de vele mogelijkheden kan er ook in moeilijke omstandigheden mee gefotografeerd worden. Fotograferen in RAW is een mooie optie, alleen de meegeleverde software is hier minder geschikt voor. Beter is b.v. Adobe Element 6.0. Ook een uitkomst is de losse flitser. Met deze compact heb ik al tal van geslaagde natuur foto's kunnen maken. Zowel met tele ( reiger die vis vangt) als macro, vlinders en libellen. Het beeld blijft scherp ook als er een uitsnede wordt gemaakt en deze dan wordt afgedrukt op 30x40 cm. Door de vele pixels op de wat kleine sensor kan er tot 400 iso goed gewerkt worden. Hierboven is er teveel ruis. Dit is een kamera die het geld meer dan waard is. Een aanrader.

Nakisha 21-04-2008

Vrijdag 18 April 2008 de G9 afgehaald. Maandag 21 April de camera direct teruggebracht.

Ik fotografeer alweer heel wat jaartjes, begonnen met kleinbeeld en daarna altijd
met compactcamera's. Mijn Canon A95 (4 jaar oud) overtrof de G9, zonder enige twijfel!! Het probleem; Allereerst een onacceptabele hoeveelheid RUIS in alle automatische
standen. Overschakelen naar handmatige instellingen, en de ISOwaarde verlagen naar
100 werkt wel wat tegen de ruis, maar dan werd bij mijn camera ineens geen foto meer
mooi scherp, ondanks de beeldstabilisatie en alle andere fraaie snufjes. Spelen met
diafragma en sluitertijd maakt het resultaat een tikkeltje beter, maar nog steeds
volledig onder de maat.
De G9 heeft voor mij definitief
afgedaan... en dat in slechts een paar dagen!
Slechts één mooie foto kunnen maken,
van een stilstaand object!
Opnieuw; mijn 4 jaar oude Canon A95 overtrof hem ruimschoots.

Misschien heb ik een defect model gehad? Geen idee. Ik weet alleen dat ik mijn vertrouwen
in de G9 absoluut verloren ben. Voor mij geen G9 meer.

allcazar 19-04-2008

What can I say?

Prachtig toestel, voelt robuust aan, is toch redelijk compact zonder écht pocketable te zijn. Schitterende mogelijkheden, schitterende foto's.

Combineer dit zoals ik met een canon wide-angle en en een Metz externe flash, en je hebt voor een paar honderd euro een kwalitatieve allrounder voor geen geld.

Een aanrader!

Moltzer Wijnen 14-04-2008

Hier kunnen we vrij kort over zijn: wat een super camera. Als beginnend fotograaf moet je je wel verdiepen in de (ongekende) mogelijkheden van het apparaat, maar dan heb je ook wat!

philsamsu 08-03-2008

Al enige tijd had ik besloten om deze camera te kopen. Op het laatste moment had ik toch de Panasonic TZ3 gekocht... Deze heb ik snel weer geretourneerd.

Als je een Spiegelreflexcamera gebruiker bent en je zoekt een 2e camera voor erbij dan stel je toch hoge eisen. De TZ3 voldeed bij lange na niet aan die wensen.
De prijs prestatie van de TZ3 is natuurlijk heel intreressant voor velen.

De G9 heeft alle functies die je maar wilt. Timelapse, hoge kwaliteit video en RAW wat voor de serieuze amateur bijna een must is. Meer zou ik niet kunnen bedenken. Het formaaat van de camera waarover nogal wat vragen zijn is subjectief. Hij is groter dan een Digital Ixus 960, maar veel kleiner dan een EOS DSLR.

De kwaliteit van de foto's is super. De kwaliteit van de foto's wordt natuurlijk grotendeels bepaald door de man achter de camera. Bij de G9 kan je daar door de vele instelmogelijkheden flink je stempel op drukken.
Lees de test maar eens in Camera Magazine jan/feb 2008. (... ik heb nog nooit zo'n goede conpactcamera in mijn handen gehad...)

Net als alle compactcamera's zijn slechte lichtomstandigheden niet ideaal, maar ook hier geld dat als je wat van fotograferen weet, je nog steeds goeie plaatjes kunt schieten in weinig licht.

Weliswaar een optie, de videokwaliteit liegt er niet om.
Je kunt in normale of hoge resolutie filmen. De timelapse optie geeft hele fraaie opnamen. Kijk maar eens op internet en zoek op timelapse en g9.

In mijn ogen is de Powershot G9 geen camera voor een beginneling. Dat is zonde van je geld. Ben je echter al wat verder gevorderd en weet je wat je zoekt dan kan ik de powershot G9 van harte aanbevelen.
Ik heb geen betere camera kunnen ontdekken die ik ook nog in mij zak kan steken.

Zeker de DSLR gebruiker die een 2e (reis) camara wil zal deze camera heel erg waarderen. Heb je een Canon EOS? Goed om te weten dat de Accu van de 350D en 400D uitwisselbaar zijn. Geld ook voor de flitsers.

Wil je meer, dan zijn er ook nog tal van accesoires te krijgen om de camera nog beter te benutten.

In veel test door pro's en gebruikers wordt dit toestel inmiddels geroemd. De huidige waardering t.o.v. de G7 is absoluut onterecht. Immers de camera biedt veel meer dan de G7. Als gevorderde en veeleisende amateur vind ik hem super!

harski 08-01-2008

na ca 3 maanden geexperimenteerd te hebben met deze camera dik tevreden! Geen last van gele randen. Ook de ruis in de lagere ISO waarden valt erg mee . Maakt schitterende foto's en is haarscherp. Voor mij voorlopig geen ander toestel.

richard 19 26-12-2007

deze camera is een goed alternatief voor de reflex, met meer ruis boven de 400 iso, maar dat is onderhand wel bekend.
het heeft een voortreffelijk objectief, maar deze camera
is niet voor iedereen geschikt, het kost nog wel de nodige moeite om alle mogelijkheden te ontdekken en uit te voeren.
Na enige maanden uitproberen kun je pas een goed oordeel geven en die is bij mij excellent.

Tip:Lees eens het artikel in F+D FOTOGRAFIE dec. 07- Toch een compact
het ligt nu nog te koop in de winkels.

Voor mij is dit de ideale Reiscamera, geen gesjouw met
allerlei spullen etc.
Deze camera zit in een klein tasje aan mijn riem, ideaal.
Richard.

rotje_plof 19-11-2007

Dit weekend een G9 aangeschaft. Oppervlakkig gezien is de kwaliteit van de foto's zeer goed. Scherp van rand tot rand, zeer goede belichting, goede kleuren. Foto's met flits zijn ook prima. De veelgehoorde klacht dat ook bij de lagere iso-waarden veel ruis zichtbaar is, kan ik niet bevestigen Er is echter wel een ander opvallend negatief verschijnsel, waardoor ik overweeg de camera terug te brengen naar de winkel.
Op de rand van delen met verschillend contrast is vaak een rood-paase schaduw waarneembaar. Weliswaar wordt dit pas zichtbaar als wordt uitvergroot naar A4 of groter, maar andere camera's waarmee ik dezelfde foto's onder de zelfde omstandigheden heb genomen hebben dit verschijnsel niet. Ik ben er ook niet zeker van dat dit het zg purple wringing is.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring en of ik er doormiddel van instellingen verbetering in kan brengen.

hjwhoub 16-11-2007

Had oorspronkelijk een A650 gekocht maar heb deze teruggebracht ivm de lichtdoorlatendheid van de achterwand. De G9 is 110 euro duurder, maar is deze meerprijs voor mij volledig waard: RAW mogelijkheid, groter LCD scherm, ISO knop, flitsschoen (mijn Metz 36 AF 4C is volledig compatibel), degelijke uitvoering vergelijkbaar met mijn ouwe FTb. Bij hoge ISO legt hij het af tegen een SLR, maar dat is inherent aan een point + shoot camera. Bij 100 ISO geen verschil met mijn 400D. Prima aanvulling op een reflex, wanneer die te zwaar is om mee te nemen.

mario hooglander 15-11-2007

Nog 1 maal over de G-9...
Met zeer veel verwondering bekijk ik de tot nu toe geplaatste reviews.
Ik respecteer ieders mening, maar de crux van het verhaal is...de zeer stijle contrast-omvang !!!

Ik heb niemand daar over gehoord...

Prima met gematigd daglicht...maar zodra je fotografeert met hoge lichten en schaduwpartijen...uitgevreten delen en partijen...dag,dag beeld !

Laten we niet eens praten over 'menglicht'!

Kortom, hij ligt hier....en wordt niet gebruikt, helaas.
Ik heb er geen goed woord voor over...zeker als Canon stelt dat dit 'ding' bruikbaar is voor Pro gebruik.

Canon is alles waar ik mee werk, meer dan uitstekende producten...maar dit is een misfit.

Als iemand een oplossing weet, graag...

Micur7 15-11-2007

Heb ruim 1 maand de Canon G9 en ben zeer enthousiast. Het toestel heeft veel meer te bieden dan ik al had verwacht.
De mogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt ( voor een compact) en de resultaten formidabel , zeker als je de vele handmatige instellingen gebruikt.
Zelfs bij 6xzoom krijg je op A4-formaat scherpe foto's met prachtige kleuren.
Ook de mogelijkheden om bij weinig licht -zonder flits- te fotograferen geven sfeervolle beelden. En àls je moet flitsen kun je die flits bovendien afzwakken of versterken: zeer prettig!
Het toestel is robuust maar handzaam en makkelijk mee te nemen.
Je moet wel bereid en geïnteresseerd zijn in het bestuderen van en praktisch oefenen met de vele opties.
RAW heb ik nog niet geprobeerd:komt nog.
Enig nadeel is dat het zoekerbeeld niet geheel overeenstemt met het LCD-scherm, dat overigens groot en duidelijk is.
Al met al een goede keus.

Rients 14-11-2007

Prima camera en naar mijn idee het beste wat je kunt krijgen op compact gebied. Ik begrijp de zeer negatieve reviews dan ook absoluut niet (overigens, zowel wat betreft het oordeel als wat betreft de omsamenhangende onzin in enkele ervan). Camera is (minimaal) beter dan de G7 dus een lager cijfer dan die camera komt mij enigszins vreemd over.

Foto's zijn prachtig van kleur en hebben nagenoeg geen post-processing nodig. Tot 400 iso is ruis geen probleem bij afdrukken. Als je op pixel niveau gaat gluren naar de foto op je computer zie je boven 100 iso inderdaad snel ruis ontstaan, maar dit is te verwachten bij een compact (zeker bij 1 met 12MP, het enige minpunt in mijn ogen... ik blijf me afvragen hoe subliem de kwaliteit zou zijn geweest als Canon 8MP op dezelfde CCD had geplaatst). De ruis is echter minder dan bij menig andere compact (kijk bv maar eens naar onlangs verschenen reviews waarin de Nikon P5100 met de G9 wordt vergeleken: de G9 veegt de vloer aan met de P5100). Verder is de ruis-op-pixel-niveau-discussie in mijn ogen vrij onzinnig. Maak gewoon bij voorkeur niet boven de 400 iso foto's en indien wel dan valt over het algemeen de ruis op een afdruk erg mee (en met Ninja Noise kun je evt. ook nog heel wat doen).

Grote problemen met wit-balans heb ik niet opgemerkt, in ieder geval niet meer of minder dan bij alle digitale fototoestellen. Enige inbreng van de fotograaf is hierbij volgens mij altijd gewenst (ik gebruik nooit auto wit-balans). Alle vakfotografen zouden er al helemaal geen last van moeten hebben want het lijkt me dat je als vakfotograaf in RAW schiet.

Verder heeft de camera alles (en meer) wat ik maar kan wensen aan een compact. Ook vormgeving is geweldig (de iso-knop is prachtig) en wat degelijkheid betreft: je kunt met de G9 een willekeurige andere compact camera kapot beuken en dan ook nog een foto maken van het resultaat.

De camera voldoet volledig aan mijn verwachtingen en overtreft deze zelfs. Je moet wel even de tijd nemen om de camera te leren gebruiken, maar eenmaal vertrouwd ermee levert hij de meest prachtige resultaten op.

klaas k 13-11-2007

Lang getwijfeld en verschillende compact camera's
vergeleken.
Kwam toch tot de conclusie dat de mogelijkheden en
degelijkheid van de kamera de doorslag gaven.
Camera nu in mijn bezit ,en kom tot de conclusie dat het een prachtige camera is die geheel aan mijn verwachtingen voldoet

Ruud W. 09-11-2007

Inmiddels heb ik de G9 zo'n maand in bezit, en kan ik mijn oordeel te geven. Het is gewoon een uitstekende compact. Wel wat groter, zwaarder en duurder dan de meeste andere compacts. De kwaliteit van de foto's, de mogelijkheden en degelijkheid compenseren dat voor mij echter ruimschoots.
Het is natuurlijk geen spiegelreflexcamera met andere voor- en nadelen. Reviews met een negatief oordeel
voor de G9 lijken hun oorsprong te hebben in een vergelijking met spiegelreflexcamera's. De G9 is een
compact-camera. Niks meer, niks minder.

MZ63 06-11-2007

Mensen kraken de G9 af maar waarom?
Wat zijn de grote verschillen met de G7 buiten het RAW verhaal en een groter LCD en meer megapixels.
Kijk naar de score van de G7 Uitstekend toch!
Deze twee camera's zijn bijna indentiek.
Alleen op deze 3punten maken ze de camera zwart.
Op welke compact camera komt er nou geen ruis voor? bij de ene wat meer als bij de andere.
Oorzaak teveel megapixels en een te kleine Sensor!
Ik zelf heb de G9 en maakt zeer goede foto's tot nu toe.
Je kunt er heel lang mee door fotograveren op 100ASA.

Natuurlijk heeft Canon wel een steekje laten vallen als het gaat om de vraag van de Consument/gebruiker.
En met alleen meer mexapixels komen we er niet, een grotere sensor, flip-out & twist scherm, 28mm lens en een grotere grip zijn zeer welkom.
Over het laatste heb ik nog een leuke tip:
(Je kan je toestel laten op pimpen met een o.a. een grotere grip).
Heb dit zelf ook gedaan en heb nu meer grip!

Maar als je de verschillende testen ziet van de diverse Fotobladen en Internet, dan komt hij er goed uit en krijgt hij nog een hoge score ook (vind ik).
Als hij zo slecht is waarom verkoopt hij dan zo goed?!?
Mijn ervaring is in ieder geval goed met de G9.