Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs - Reviews

15 x optische zoom
HD type
4K Ultra HD
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 40 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs op Kieskeurig.nl.

8,9

Robin Vos 03-06-2018

Super camera voor elk doeleinde

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

We zijn bij Cameraexpress geweest om informatie in te winnen over een all in compacte camera voor onze vakanties, heel goed geholpen en uiteindelijk tot het besluit gekomen om deze (wel wat aan de dure kant) compact camera aan te schaffen. De 15x zoom is echt een toegevoegde waarde. Het 4k filmen en via de film een foto op kunnen slaan is een heel erg handige functie tijdens actiescènes. Per foto is in te stellen op welk punt je scherp wil stellen net zoals bij een spiegel reflex camera. Helaas is de capaciteit van de batterij aan de lage kant waardoor er maar ca 300 foto's te maken zijn met een volle accu. Qua filmen weet ik niet hoe lang de batterij mee gaat omdat ik de camera pas 2 weken in bezit heb.

Overall : hele goede camera, mooie scherpe fotos. klein formaat, goede zoom.
Aan te raden voor een all in 1 camera voor op reis.
Wat ze wel kunnen toevoegen in de volgende serie is een grip aan de achterzijde voor de duim voor iets meer grip tijdens het fotograferen.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Mogelijkheden
  • Touch screen

Minpunten

• Batterij capaciteit

jac. 28-08-2018

prima reiscamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

de TZ 200 is een gemakkelijk mee te nemen camera en overtuigd met uitstekende foto's. De handleiding vergt enige studietijd maar in de stand " automaat " zijn de resultaten eveneens van zeer goede kwaliteit. Kortom een uitstekende keus.

Pluspunten

• sdcherpe foto's
  • makkelijk te hanteren

Minpunten

• geen, een extra batterij is aan te bevelen

Janneke Firet 15-05-2019

Prettige combinatie van grote sensor en groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Compacte camera met groot bedieningsgemak en mooi zoombereik. Beeldkwaliteit prima en accuduur uitstekend. Zeer geschikte camera om altijd binnen handbereik te hebben voor binnen en buiten.

Bart 22-04-2019

Handzaam toestel

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Gemakkelijke bediening en mooi klein toestel, aanrader wanneer je net als wij op de motor weinig bagageruimte hebben.

Pluspunten

• Formaat
  • Touchscreen

Michel 19-04-2019

klein en handelbaar, grote sensor en behoorlijke zoom

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Dit toestel is echt een voltreffer qua aangeboden kwaliteit.
Spijtig dat het scherm niet kan worden opengeklapt. Dit geeft soms problemen zo de zon verkeerd staat. De kleine optische zoeker helpt, maar lost dit probleem niet volledig op.

Pluspunten

• klein en handelbaar
  • 1 inch sensor
  • groot zoombereik

Minpunten

• geen openklapbaar scherm
  • gevoelig voor bewegingsonscherpte bij grote zoom
  • gevoelig klepje om batterij op te laden

BJG52 13-03-2019

Mooi compact, zeer goede specs.

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Deze camera gekocht als vervanging van de TZ10. Deze camera is een perfect alternatief met 15x zoom, 1"sensor, zoeker goed te gebruiken bij veel zon, fotomoment kiezen uit film en beste plaatje opslaan en ga zo maar door. De prijs is stevig maar als je vergelijkt met andere soortgelijke camera's moet je wel tot de conclusie komen dat dit de beste keuze is. Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed.

Pluspunten

• 1"sensor
  • 15x zoom
  • zoeker
  • Zeer compact
  • Video in 4K ultra HD

Minpunten

• Geen accu lader bij gesloten

Emmy 18-01-2019

super compact

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera had mijn onderzoek twee kandidaten opgeleverd: de Sony RX100VI en de Panasonic Lumix DZ200. Kamera Express had beide modellen op voorraad, dus ik kon ze uitgebreid proberen. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen.

De Sony was ietsje beter getest dan de Lumix, maar kost 2x zoveel. De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm en heeft een iets tragere lens, maar de interface vond ik iets intuïtiever en de kwaliteitsverschillen zijn minimaal.

De Lumix dus. Mooi alternatief voor het uitklapbaar schermpje is de verbinding met je mobiel, waarbij je de Lumix compleet met je mobiel kunt aansturen. Ook het beeld wordt op je mobiel weergegeven. Ik ben amateurfotograaf met vrij hoge kwaliteitseisen. Onderwerpen zijn macro, landschap, vogels. De eerste resultaten voldoen ruimschoots aan mijn wensen. Een goede keuze dus, die Lumix. bedankt voor de service Kamera express

Pluspunten

• klein/compact
  • aansturen via de app
  • zoombereik
  • touch screen

Minpunten

• geen kantelbaarscherm
  • geen interngeheugen

Geert 19-07-2018

Perfecte camera voor op reis

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

De camera is compact maar is toch goed vast te houden. De EVF werkt zeer goed, dus ook bij veel zonlicht goed zicht op het onderwerp. Opstarten van de camera en het scherpstellen gaat zeer snel. Het menu werkt intuïtief. Dit is mijn eerste camera van Panasonic maar ik kan de weg in het menu goed vinden. Een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Snel opstarten en scherpstellen
  • Menu werkt intuïtief

Minpunten

• Scherm niet kantelbaar

Suzanne F. 09-03-2020

Panasonic Lumix DC - TZ200

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Ik heb deze camera gisteren gekocht bij Kamera Express Citystore Amsterdam. Ontzettend goed geholpen met het maken van de juiste keuze op basis van mijn behoeften door Rogier. Ik moet de camera uiteraard nog uitgebreid testen, maar heb er gisteravond al wat foto's mee gemaakt in mijn relatief donkere huiskamer, op de automatische stand. De scherpte van de foto's ondanks de langere sluitertijd en het uit de hand schieten en de hoeveelheid ruis, zelfs bij iso 3200, viel me ontzettend mee. De kwaliteit van de foto's is goed.

Pluspunten

• Stevige kwalitatief hoogwaardige camera
  • 360 mm zoom

Minpunten

• Geen weerbestendige behuizing
  • Geen kantelbaar scherm

AndreK64 23-02-2020

Veel functies in een compacte camera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

We zochten een compacte camera voor o.a. vakanties en concerten:
- compact, want moet in jaszak of heuptasje passen;
- sterke zoomlens, om het wild wat we willen fotograferen goed in beeld te krijgen;
- goede opnames in donker om ook bij pop-concerten zonder flitsen goed opnames te maken;
- goede kwaliteit fotos.

Uiteindelijk voor deze camera gekozen omdat het zoombereik groot is, maar de CCD-sensor ook groot is. Er waren camera's met nog meer zoom, maar dan met kleinere sensor, Dat zou betekenen dat de opnames (in donker of volledige ingezoomd) slechter zouden zijn. Dit is dus het beste compromis (voor ons tenminste).

Camera hebben we nu 2 maanden in ons bezit en het aantal mogelijkheden is enorm, bv opties om meerdere opnames tegelijk te maken en dan achteraf te combineren tot 1 foto met speciale zaken (bv spelen met scherpte/diepte of hetzelfde bewegende onderwerp meerdere keren in beeld tegen 1 vaste achtergrond). Of gewoon die ene waarbij het onderwerp net jouw kant op kijkt. Niet alle opties heb ik geprobeerd, en waarschijnlijk zal ik ook niet alles regelmatig gebruiken.

Enig nadeel: met al die opties is een echte handleiding wel handig en die moet dan gedownload worden van de website (en evt. geprint). Een verkorte versie is wel meegeleverd

Pluspunten

• Groot zoom bereik
  • Grote CCD-sensor dus goede opnamens zonder flits
  • Kwaliteit fotos
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Volledige uitgebreide handleiding ontbreekt

Elisabeth 22-02-2020

DEGELIJKE COMPACT CAMERA

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Ik heb de camera bijna 3 weken in huis. Hiervoor had ik de TZ70, de TZ200 is iets zwaarder , ligt wel goed in de hand. ik zocht een camera om mee te nemen op reis. Reden waarom ik deze camera heb gekocht: 1. Ik kan op het display en in viewfinder zien of belichting juist is. 2. Camera heeft een touchscreen. 3. Camera heeft een viewfinder. Het fotograferen met weinig licht valt me alles mee.
Uitgebreid menu dat ik nog niet helemaal heb doorgenomen, ook veel functies om te filmen 4K. Uitgebreide handleiding alleen on line.
Nadeel: ietsje zwaarder dan meeste compactcamera's.

Pluspunten

• heeft een viewfinder
  • vooraf zien of belichting belichting juist is.
  • grotere sensor

Minpunten

• ietsje zwaarder dan meeste compact camera's

Dies van Sluijs 15-02-2020

Stevige Body met prima grip

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Ik heb de keuze gemaakt voor deze camera mede door de aanwezigheid van een Leica objectief met 15 x optische zoom. met de aanwezigheid van de 1" CMOS sensor. Dit in relatie met de prijs wat deze camera diende te kosten .
De camera heeft een bedienings vriendelijk menu. Hier is wel enige tijd voor nodig om de weg te vinden. Maar het wijst zich na enige oefening nagenoeg vanzelf.

Pluspunten

• Stevige body
  • Helder duidelijk scherm
  • ingebouwd oculair
  • 15 x optische zoom op 1 "sensor

sil44 04-02-2020

Handig en goed

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

een compact apparaat, ligt goed in de hand en heeft uitstekende functionaliteit, van micro naar tele. Heb het apparaat snel in de vingers en maak er mooie foto's mee binnen en buiten. Video moet ik nog uitproberen.

Pluspunten

• compact en toch licht
  • goed in de hand
  • makkelijk te bedienen
  • mooie foto's

Cor 31-01-2020

Fijne compactcamera met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart is een camera die nog net in je broekzak past en die je in bijna alle situaties kan gebruiken. Door zijn vele mogelijkheden is het semi-professionele camera waar heel wat uurtjes studie in gaan zitten voor je hem onder de knie hebt maar dat is hij ook waard.

Minpunten

• je raakt heel snel onbedoeld knopjes aan.

IHL ehv 12-01-2020

uitstekende allrounder

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Prima camera voor op reis. groot zoombereik en hoge resolutie.
Heel veel mogelijkheden, ook handmatig instellen belichting. Burstmodus, optische stabilisatie en nog veel meer.
Pa 1 week in bezit dus na 6 maanden nog een aanvulling

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Compact en licht
  • Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• scherpstellen in donker met hulplicht traag
  • Veel mogelijkheden maken menu erg comples

mieke 02-01-2020

Aankoop Panasonic Lumix TZ200

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Ik zocht naar een compactcamera met zoeker, goede zoom en 1 inch. Die vond ik en ik kreeg er een heel deskundige uitleg bij van de verkoper bij Kamera-Express - Antwerpen. Heel tevreden over dit toestel, maakt ook mooie beelden binnenshuis bij minder lichtl!

JvE 24-12-2019

Voortreffelijke compactcamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Een camera met heel veel mogelijkheden (wellicht teveel om je bij in te leven).
Veel instellingen echter wel makkelijk te bedienen. Goede handleiding via Internet.
Ik gebruik hem voor de vakantie en kleinkinderen.

Pluspunten

• Grotere bereik
  • Heldere Leica lens met uitstekende foto's
  • Veel eigen inbreng met instellingen

Minpunten

• geen losse acculader

Arjo 05-11-2019

goede foto kwaliteit

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Na aankoop meteen meegenomen op vakantie. Heel veel mogelijkheden, nog lang niet allemaal gebruikt. Met de meegeleverde batterij kon ik toch een dag flink foto's maken en af en toe wat filmen. De HDMI aansluiting is ook handig om op de hotelkamer alvast via de tv de foto's te bekijken en te selecteren.

Ton 14-10-2019

Duidelijk scherm, groot zoombereik

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Een compactcamera met alle denkbare mogelijkheden/instellingen. Groot zoombereik en fantastische foto's.

Pluspunten

• kwaliteit foto's
  • Zoom bereik
  • instelmogelijkheden

Minpunten

• nog niet ontdekt

H. Theune 28-09-2019

Een echte alleskunner!

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

Na een lange zoektocht uiteindelijk terechtgekomen bij de Panasonis Lumix DC-TZ200. Wel getwijfeld tussen de TZ100 en de TZ200 (beide met 1 inch-sensor), maar het grotere zoombereik gaf toch de doorslag.
Een echte alleskunner! Je kunt werkelijk alles naar eigen wens instellen, net als een spiegelreflex. Als je dat niet wil: de automatische instelling (iA of iA+) doet het fantastisch!

Pluspunten

• compact met veel zoom
  • stevig
  • veel naar eigen wens in te stellen
  • goede zoeker