Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs - Reviews

Filmen in Full-HD
Optische zoom
15 x optische zoom
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs op Kieskeurig.nl.

9,1

jac. 28-08-2018

prima reiscamera

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

de TZ 200 is een gemakkelijk mee te nemen camera en overtuigd met uitstekende foto's. De handleiding vergt enige studietijd maar in de stand " automaat " zijn de resultaten eveneens van zeer goede kwaliteit. Kortom een uitstekende keus.

Pluspunten

• sdcherpe foto's
  • makkelijk te hanteren

Minpunten

• geen, een extra batterij is aan te bevelen

Geert 19-07-2018

Perfecte camera voor op reis

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

De camera is compact maar is toch goed vast te houden. De EVF werkt zeer goed, dus ook bij veel zonlicht goed zicht op het onderwerp. Opstarten van de camera en het scherpstellen gaat zeer snel. Het menu werkt intuïtief. Dit is mijn eerste camera van Panasonic maar ik kan de weg in het menu goed vinden. Een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Snel opstarten en scherpstellen
  • Menu werkt intuïtief

Minpunten

• Scherm niet kantelbaar

Robin Vos 03-06-2018

Super camera voor elk doeleinde

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

We zijn bij Cameraexpress geweest om informatie in te winnen over een all in compacte camera voor onze vakanties, heel goed geholpen en uiteindelijk tot het besluit gekomen om deze (wel wat aan de dure kant) compact camera aan te schaffen. De 15x zoom is echt een toegevoegde waarde. Het 4k filmen en via de film een foto op kunnen slaan is een heel erg handige functie tijdens actiescènes. Per foto is in te stellen op welk punt je scherp wil stellen net zoals bij een spiegel reflex camera. Helaas is de capaciteit van de batterij aan de lage kant waardoor er maar ca 300 foto's te maken zijn met een volle accu. Qua filmen weet ik niet hoe lang de batterij mee gaat omdat ik de camera pas 2 weken in bezit heb.

Overall : hele goede camera, mooie scherpe fotos. klein formaat, goede zoom.
Aan te raden voor een all in 1 camera voor op reis.
Wat ze wel kunnen toevoegen in de volgende serie is een grip aan de achterzijde voor de duim voor iets meer grip tijdens het fotograferen.

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Mogelijkheden
  • Touch screen

Minpunten

• Batterij capaciteit

Emmy 18-01-2019

super compact

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera had mijn onderzoek twee kandidaten opgeleverd: de Sony RX100VI en de Panasonic Lumix DZ200. Kamera Express had beide modellen op voorraad, dus ik kon ze uitgebreid proberen. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen.

De Sony was ietsje beter getest dan de Lumix, maar kost 2x zoveel. De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm en heeft een iets tragere lens, maar de interface vond ik iets intuïtiever en de kwaliteitsverschillen zijn minimaal.

De Lumix dus. Mooi alternatief voor het uitklapbaar schermpje is de verbinding met je mobiel, waarbij je de Lumix compleet met je mobiel kunt aansturen. Ook het beeld wordt op je mobiel weergegeven. Ik ben amateurfotograaf met vrij hoge kwaliteitseisen. Onderwerpen zijn macro, landschap, vogels. De eerste resultaten voldoen ruimschoots aan mijn wensen. Een goede keuze dus, die Lumix. bedankt voor de service Kamera express

Pluspunten

• klein/compact
  • aansturen via de app
  • zoombereik
  • touch screen

Minpunten

• geen kantelbaarscherm
  • geen interngeheugen

AtM 24-12-2018

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Getwijfeld tussen de TZ200 en een Sony RX100-VI, maar die laatste kost bijna 2x zo veel. De kwalificaties zijn weliswaar een haar beter, maar het prijsverschil niet waard.
Daarnaast is de Lumix door z'n afmeting en betere ergonomie makkelijker in het gebruik. Ook de extra zoom ruimte geeft voor mij de doorslag.
Uitstekende camera!

Pluspunten

• ergonomie
  • zoombereik
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• nog niet gevonden

Hans 17-12-2018

Top toestel

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 zwart

Op zoek naar een simpel toestel kwam ik deze compact camera tegen en was na het lezen van diverse reviews meteen verkocht. Maar de TZ200 beschikt over zoveel instelmogelijkheden dat het voor mij wel even tijd zal kosten om deze onder de knie te krijgen. Als dat al lukt. Het touchscreen reageert prima op aanraking. Het inzoomen en scherpstellen gebeuren razendsnel. De foto's en video's zijn van topkwaliteit. De camera ligt ligt goed in de hand en voelt prettig aan. Ik denk dat het op dit moment de meest veelzijdige compactcamera is met het grootste zoombereik voor op reis. Helaas zal ik mijn spiegelreflex minder gaan gebruiken.

stephan 09-12-2018

kwaliteit!

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

mooi groot scherm, de zoom en kwaliteit van de sensor en foto's is prachtig! Het is een gemakkelijk menu om mee te werken, de foto's staan in korte tijd op de iPad of telefoon. Goed gedaan mensen

René 31-03-2018

Mooi design. Ligt heerlijk in de hand. Geweldige zoom

Geschreven voor: Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

TZ 200 van Lumix gekocht in de winkel van camera Express Rotterdam. Camera Ligt heerlijk in de hand. Eenvoudig in gebruik een kind kan de was doen. Maakt prachtige foto's en de zoom is geweldig

Pluspunten

• Zoom
  • Disign
  • Ligging in de hand

Minpunten

• Gewicht (klein minpuntje)