Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DC-TZ200 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Petra 30-11-2020

grote sensor

prijs kwaliteit is geweldig. specificaties komen het dichts bij mijn wensen. ik was op zoek naar een jaszak camera met een grote sensor, die RAW en JPEG aan kan. met daarnaast een behoorlijke zoom capaciteit.

Pluspunten

• grote sensor
  • zoom capaciteit
  • goede ergonomie

Minpunten

• geen

Henny 29-10-2020

Compacte travelzoom, uitstekende kwaliteit en mogelijkheden

Normaal gebruik ik een Nikon spiegelreflex maar deze camera is niet altijd even handig om mee te nemen. Ik heb altijd een travelzoom camera bij mij. Zo mis ik nooit een mooi moment.
Ik ben begonnen met een TZ40, daarna een TZ90 en nu de TZ200 aangeschaft.
Panasonic heeft mij weer niet teleurgesteld. Door de grotere sensor een betere beeldkwaliteit. Een zeer bruikbaar zoombereik en als dat niet genoeg is kan je, door de betere beeldkwaliteit, altijd nog croppen. Het maken van macro’s is een waar genoegen. Met de 4k functie is nét de mooiste actiefoto snel terug te vinden. Snelle autofocus en vele andere bruikbare features.
Een mooie compacte camera met vele mogelijkheden. Natuurlijk, de spiegelreflex biedt meer mogelijkheden en kwaliteit maar zoals gezegd, je weet nooit wanneer je onverwacht iets leuks tegenkomt. De TZ200 neem je met gemak altijd met je mee.

Elisabeth 22-02-2020

DEGELIJKE COMPACT CAMERA

Ik heb de camera bijna 3 weken in huis. Hiervoor had ik de TZ70, de TZ200 is iets zwaarder , ligt wel goed in de hand. ik zocht een camera om mee te nemen op reis. Reden waarom ik deze camera heb gekocht: 1. Ik kan op het display en in viewfinder zien of belichting juist is. 2. Camera heeft een touchscreen. 3. Camera heeft een viewfinder. Het fotograferen met weinig licht valt me alles mee.
Uitgebreid menu dat ik nog niet helemaal heb doorgenomen, ook veel functies om te filmen 4K. Uitgebreide handleiding alleen on line.
Nadeel: ietsje zwaarder dan meeste compactcamera's.

Pluspunten

• heeft een viewfinder
  • vooraf zien of belichting belichting juist is.
  • grotere sensor

Minpunten

• ietsje zwaarder dan meeste compact camera's

Dies van Sluijs 15-02-2020

Stevige Body met prima grip

Ik heb de keuze gemaakt voor deze camera mede door de aanwezigheid van een Leica objectief met 15 x optische zoom. met de aanwezigheid van de 1" CMOS sensor. Dit in relatie met de prijs wat deze camera diende te kosten .
De camera heeft een bedienings vriendelijk menu. Hier is wel enige tijd voor nodig om de weg te vinden. Maar het wijst zich na enige oefening nagenoeg vanzelf.

Pluspunten

• Stevige body
  • Helder duidelijk scherm
  • ingebouwd oculair
  • 15 x optische zoom op 1 "sensor

Arjo 05-11-2019

goede foto kwaliteit

Na aankoop meteen meegenomen op vakantie. Heel veel mogelijkheden, nog lang niet allemaal gebruikt. Met de meegeleverde batterij kon ik toch een dag flink foto's maken en af en toe wat filmen. De HDMI aansluiting is ook handig om op de hotelkamer alvast via de tv de foto's te bekijken en te selecteren.

H. Theune 28-09-2019

Een echte alleskunner!

Na een lange zoektocht uiteindelijk terechtgekomen bij de Panasonis Lumix DC-TZ200. Wel getwijfeld tussen de TZ100 en de TZ200 (beide met 1 inch-sensor), maar het grotere zoombereik gaf toch de doorslag.
Een echte alleskunner! Je kunt werkelijk alles naar eigen wens instellen, net als een spiegelreflex. Als je dat niet wil: de automatische instelling (iA of iA+) doet het fantastisch!

Pluspunten

• compact met veel zoom
  • stevig
  • veel naar eigen wens in te stellen
  • goede zoeker

Minpunten

• geen

lumix DC-TZ200 02-08-2019

heel veel camara voor een redelijke prijs

Nadat xxxxx van Kamara express ons advies had gegeven kwamen we uit bij de TZ200. We zijn nog in de testfase voordat we een maand naar Armenië en Georgië gaan maar zijn nu al enthousiast over de mogelijkheden, scherpte en helderheid. Onze oude kamara, ook een Lumix, nemen we alleen nog mee als reserve onderin de koffer.

Pluspunten

• scherpte
  • natuur getrouwe kleuren van de foto's

Minpunten

• redelijk ingewikkeld, tijd nemen voor oefening

Joop 31-07-2019

Perfecte beeldkwaliteit

Compacte camera, niet te groot niet te klein. goede grip, meer dan voldoende zoom voor travelcamera 15X optisch maar door digitaal 30 X zonder noemenswaardige beeldverslechtering. 20Mb sensor geeft ook echt ≥20Mb foto's.

Pluspunten

• Grote zoom 15X en 30 X
  • 1" Sensor
  • Geen beeldruis
  • Redelijk gewicht daardoor stabiele grip.
  • Vele alternatieve instellingen zelf te maken

Jan 28-07-2019

Panasonic DC-TZ200

Handige compact camera, die alles kan wat een systeemcamera ook kan maar dan in compact formaat. Handig voor het reizen, zo in je zak meenemen en gelijk klaar om een foto te maken. Ben er heel erg blij mee en is een goed produkt. Is wel even goed de handleiding lezen wat hij allemaal kan, maar dat leert vanzelf. Stevig toestel en licht goed in de hand.

Pluspunten

• Klein en compact
  • Alles erop wat ik belangrijk vind
  • Makelijk verbinden met smartfoon
  • Goede beschrijving bij

FotoSan 14-07-2019

Compactcamera met aparte zoeker

Op zoek naar een goede, kleine compactcamera met gebruikersgemak tijdens wandelingen. Kamera Express heeft veel modellen op voorraad, waardoor de gelegenheid was om meerdere camera's te proberen. De ligging in de hand, het gewicht en een aparte zoeker of kantelscherm waren belangrijke criteria voor mij. De keuze is op de Lumix TZ200 gevallen en dan de grijze versie omdat die er toch wat zachter uitziet dan de zwarte versie. Er wordt ruim de tijd genomen om je advies te geven en te luisteren naar je wensen en er wordt een kopje koffie/thee aangeboden. Ook leuk dat KameraExpress bij de aankoop van een camera een of meerdere digitale cursussen erbij geeft, zodat je thuis achter de PC nog meer uit de camera kunt halen.

De Lumix biedt geen uitklapbaar scherm, maar door de aparte zoeker is het probleem met zonlicht in het scherm opgelost. De zoeker is ook in te stellen voor mensen met een bril.

De Lumix biedt volop keuze in scenes en opname-mogelijkheden als je alles automatisch doet, maar ook voor de iets gevorderde amateurfotograaf zijn er mogelijkheden om zelf met sluitertijd en diafragma aan de slag te gaan. De eerste resultaten voldoen prima aan mijn verwachtingen. Een goede keuze dus, waar ik de komende jaren veel plezier mee ga beleven.

Pluspunten

• aparte zoeker
  • eenvoudig in gebruik
  • touch screen

Janneke Firet 15-05-2019

Prettige combinatie van grote sensor en groot zoombereik

Compacte camera met groot bedieningsgemak en mooi zoombereik. Beeldkwaliteit prima en accuduur uitstekend. Zeer geschikte camera om altijd binnen handbereik te hebben voor binnen en buiten.

Carolien 05-05-2019

Makkelijke bediening, haarscherpe foto's

Gekocht bij kameraexpress in Groningen. Eerst uitvoerige info gehad daar. Makkelijk te bedienen, haarscherpe foto's.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijke bediening
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Geen kantelbaar schermpje
  • Instellen WiFi en Bluetooth vergt even wat tijd.

Jel 04-03-2019

15x zoom met behoud van kwaliteit

Een handzame camera met net een beetje méér dan gemiddeld dankzij de 15 x zoom maar toch met een 1"inch sensor. Voor zoer ik weet de enige camera met deze specs. De 4K is ook een pré.

Pluspunten

• goede grip

Hans Zevenbergen 27-01-2019

Mooie compacte camera met heel veel mogelijkheden

Goede kwaliteit in een compacte camera. Wifi connectie met mobiel is heel handig. Zoom werkt prima en geeft verrassend goed foto's voor zo'n kleine camera. Waar ik aan moest wennen is dat je makkelijk de onbedoeld de instelling veranderd via een van de knopjes op het toestel of het tip scherm. Maar ook daar zijn oplossingen voor.

Pluspunten

• Fijn in de hand
  • Verbinding met mobiel

Minpunten

• Soms bril nodig voor kleine knoppen

stephan 09-12-2018

kwaliteit!

mooi groot scherm, de zoom en kwaliteit van de sensor en foto's is prachtig! Het is een gemakkelijk menu om mee te werken, de foto's staan in korte tijd op de iPad of telefoon. Goed gedaan mensen

Geert 19-07-2018

Perfecte camera voor op reis

De camera is compact maar is toch goed vast te houden. De EVF werkt zeer goed, dus ook bij veel zonlicht goed zicht op het onderwerp. Opstarten van de camera en het scherpstellen gaat zeer snel. Het menu werkt intuïtief. Dit is mijn eerste camera van Panasonic maar ik kan de weg in het menu goed vinden. Een aanrader!

Pluspunten

• Compact
  • Snel opstarten en scherpstellen
  • Menu werkt intuïtief

Minpunten

• Scherm niet kantelbaar

René 31-03-2018

Mooi design. Ligt heerlijk in de hand. Geweldige zoom

TZ 200 van Lumix gekocht in de winkel van camera Express Rotterdam. Camera Ligt heerlijk in de hand. Eenvoudig in gebruik een kind kan de was doen. Maakt prachtige foto's en de zoom is geweldig

Pluspunten

• Zoom
  • Disign
  • Ligging in de hand

Minpunten

• Gewicht (klein minpuntje)