Nikon COOLPIX W300 zwart - Reviews

Optische zoom
5 x optische zoom

Emile 31-08-2017

Action cam

Prima camera die boven en onderwater filmt en foto's maakt. Hiervoor had ik de Nikkon W130 waar ik erg tevreden mee was en heb nu, de nagenoeg zelfde, W300 aangeschaft. Het verschil is dat er nu ook, buiten de ingebouwde WIFI en GPS ontvanger, ook bluetooth is ingebouwd, waardoor je via de Nikon SnapBridge app makkelijk toegang hebt tot je foto's en video's.
Toestel maakt ook bij minder licht acceptabele foto's en compenseert goed bij tegenlicht opnames. Vooral bij dat laatste laten GoPro's en verwante camera' steken vallen. Het toestel stelt snel scherp en 5 x zoom en filmt in 4K. De Nikkor lens laat aan de zijkant weinig bolling zien waar je dit wel bij andere camera's ziet. Een nadeel voor de nagelbijters onder ons zouden de bediening van de knopjes naast het scherm kunnen zijn.
Al met al een steekt deze camera met kop en schouder boven de diverse action cam's uit waarbij wel gezegd moet dat de Hero 5 een stuk kleiner is maar daarmee ook het scherm kleiner is.

Pluspunten

• WiFi, GPS, Bluetooth, 4K
  • Uitstekende witbalans
  • Groot scherm
  • 30m waterproof

Minpunten

• Stevige prijs
  • Groter dan Hero 5
  • Bediening knopjes naast het scherm
Geschreven voor: Nikon COOLPIX W300 geel

Hanneke 21-03-2018

Prima onderwatercamera (tot je het klepje niet goed sluit)

Ik heb er maar heel kort plezier van gehad helaas. We schafte deze camera aan, na in vele voorgangers teleurgested te zijn geweest in resolutie en kleur bij onder water gebruik. De verwachtingen waren hoog en voor het grootste deel heeft de camera dat ook waargemaakt. We schaften hem speciaal aan voor onze snorkelactiviteiten tijdens een vakantie op Curaçao. Tijdens ons eerste tripje ging dat prima. Omdat we vaak uren op het water liggen heb ik hem voor de zekerheid 's nachts opgeladen, waarna ik zelf zo stom was om bij het afkoppelen van het oplaadsnoertje het klepje niet goed te sluiten. Bij het tweede snorkeltripje liep hij dus vol met zeewater. Dat is nadrukkelijk niet de fout van de producent. Nogmaals: ik heb zelf niet goed opgelet. Ik denk zelfs dat het een betere afsluiter was dan van alle camera's die we hiervoor hadden. We hebben voorheen diverse varianten van de Olympus Tough gehad. Fijn, dat in tegenstelling tot die van Olympus hier een standaard SD kaartje in kan. Batterijduur is prima. De beeldkwaliteit was ook superieur aan alles wat we hiervoor gehad hebben, wat fijn is als je de foto's wat groter wilt afdrukken in een fotoboek. En de kleuren waren ook erg veel beter bij het onderwater fotograferen. Ook aan te bevelen trouwens tijdens andere wateractiviteiten of bij dagtripjes waarbij het zo hard regent dat een andere camera niet gebruikt kan worden. Ik was er - helaas maar kort - heel erg blij mee. Op de vakantielocatie een vervanger gevonden van Fuji met ook 5x zoom en dezelfde resolutie, maar ahcteraf gezien aanzienlijk mindere beeldkwaliteit.

Pluspunten

• prachtige beeldkwaliteit
  • veel gebruikssmogelijkheden
  • 5x zoom
  • uitstekende prjis-kwaliteitsverhouding

Minpunten

• geen tasje erbij
Geschreven voor: Nikon COOLPIX W300 zwart

Sjaak Nieuwland 26-01-2018

compacte camera ook voor onderwater

Ik heb de camera hoofdzakelijk gekocht voor fotograferen tijdens het duiken prima compacte camera voor onderwater mooie foto's en filmpjes .

Pluspunten

• compact formaat voor onderwatercamera
  • goed waterdicht tot 30 meter
Geschreven voor: Nikon COOLPIX W300 multi

Jan J 19-11-2017

Robust

Kan tegen een stootje en tegen water, Wordt met name gebruikt op fietsvakantie. Maakt duidelijke foto’s en is eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Kan tegen een stootje
  • kan tegen water
  • goede foto's
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• iets meer zoom zou fijn zijn
Geschreven voor: Nikon COOLPIX W300 rood

Rauwerda 29-08-2017

Nikon Coolpix W300

Mooie Camera gekocht om mee te duiken zit wifi en bluethooth op mooie grote display makkelijk instelbaar led verlichting erbij
Geschreven voor: Nikon COOLPIX W300 geel