Canon IXUS 285 HS zilver - Reviews

12 x optische zoom

7,4

pottepiet 30-01-2016

4,8
foto's knippen lukt prima en hij is compact.
Hij voelt echter niet meer als een ouderwetsche canon aan.
De mini usb aansluiting zit achter een prutserig klepje verstopt. ook het klepje waarachter de accu en geheugenkaart zit is niet van wat ik van een canon zou verwachten. Bij de oudere modellen van ixus werkte dit allemaal een stuk gelikter. Het voelt allemaal wat prutserig aan.
De wifi verbinding met m'n computer ( win 7 Home Premium )krijg ik niet tot stand. Heb al vanalles geprobeerd en geef het op...
Geschreven voor: Canon IXUS 285 HS zilver

H.J. van Leeuwen 16-01-2017

Degelijke kwaliteit voor betaalbare prijs

Echt een compactcamera met de kwaliteit zoals je die van een Canon mag verwachten.
Maakt heldere foto's, met name overdag. Je kunt vol automatisch foto's maken maar ook zelf behoorlijk wat instellen.
Bij weinig licht worden de foto's al snel korrelig.
Zeker de filmkwaliteit 's avonds is niet goed. Maar het is en blijft een fotocamera, geen filmcamera.
Deze camera is met name geschikt voor huis-tuin- en keuken gebruik.

Pluspunten

• Formaat
  • Kwaliteit foto's

Minpunten

• Kwaliteit video's
Geschreven voor: Canon IXUS 285 HS zwart

Marinus 05-03-2018

klein van formaat goed resultaat

Ik zocht een klein formaat camera en licht om tijdens de wintervakantie mee te nemen. de iXUS 285 HS is nu uitgeprobeerd en de resultaten als compromiscamera vallen niet tegen. Formaat en gewicht bevielen goed. Met koude vingers was hij wel lastig te bedienen en uit de bijbehorende tas te plukken. Tijdens veel licht zie je op het scherm alleen je zelf dus je moet goed mikken of het scherm goed afschermen. De constructie is nogal luttel en je moet opletten dat je geen koppen indrukt of het batterij/geheugenafsluitplaatje opent. Maar de foto's en video's waren acceptabel. Het is dus niet eerlijk resultaten als van een systeemcamera of andere hoogwaardige camera te verwachten.

Pluspunten

• klein van formaat
  • redelijke opnamen

Minpunten

• luttele afsluiting baterij\kaart opening
Geschreven voor: Canon IXUS 285 HS zilver

Jutta 18-08-2017

Prima camera

De Ixus 285 HS is een fijne camera voor de vakantie, de lichtste in gewicht en prettig te handhaven. Zonder te storen hangt hij in een klein etui aan de lus van mijn broek. De fotos zijn goed ook als het licht niet optimaal is. In kerken en musea maakt de camera prima foto's zonder flits. Ook heeft hij 12 x zoom. Er zijn veel instelmogelijkheden maar met de automatische instelling gaat alles vanzelf.
Voor deze camera had ik de Ixus 230, helaas sloot na 5 jaar de lens niet meer. Vanwege de goede ervaring met deze Camera heb ik ook nu weer voor een Ixus gekozen.

Pluspunten

• Klein en licht
  • 12x zoom

Minpunten

• Accu gauw leeg
Geschreven voor: Canon IXUS 285 HS zwart

Martin Norbert 17-12-2016

makkelijk in gebruik, zeer goede foto's

De camera is lekker compact waardoor hij heel makkelijk kan worden meegenomen op vakantie in je handbagage. De bediening g van de camera is vrij simpel.

Pluspunten

• Scherpe foto's
Geschreven voor: Canon IXUS 285 HS paars