Sony DSC-RX10M2 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-RX10M2 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Michel 10-08-2018

Camera ook uitermate geschikt voor video

Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Camera nog geen maand in mijn bezit. Hiervoor maakte ik gebruik van de Panasonic FZ300. Erg tevreden over de kwaliteit zowel qua video als foto. Met name de 1 inch sensor maakt het mogelijk om te spelen met scherpte/diepte. De high-frame rate modus maakt het mogelijk om slowmotion video beelden op te nemen in (bijna) Full HD Kwaliteit.
Indien er behoefte is aan een groter zoom bereik, dan is de Sony RX10 Mark 3 aan te raden.

Pluspunten

• Slow Motion Video opname
  • 1 Inch sensor

Minpunten

• Zoom enigszins traag

Jordi 27-07-2018

Sony RX10M2

Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Voor het filmen heeft deze camera super goede eigenschappen. Goede beeldstabilisatie, Super scherpe beelden. 120FPS.
Naast dat die prachtige beelden filmt, zijn de foto's ook echt super!

Echt een aanrader!

Rik den Boogert 15-07-2018

Als je het sjouwen en stof op de sensor zat ben

Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Al jaren loop ik te sjouwen met camera's met verwisselbare lenzen maar waar ik nog het meest moe van wordt is de voortdurende plaag van stof op de lens. Ok deze camera stop je niet in je broekzak en heeft niet een macho grote sensor maar niemand die ooit tegen mij zegt: "prima foto maar geen grote sensor". Als gebakken lucht je niet smaakt en je verlangt alles van een camera dit is hem voor je!

Pluspunten

• Fantastische lens 2.8 over de volle zoom
  • Degelijk gebouwd. Ligt lekker in de hand
  • Prima kwaliteit film en stil
  • Scherptediepte met 2.8 werkt top
  • Vele, vele mogelijkheden

Minpunten

• Kan veel, maar je moet veel leren
  • Gewild roof object :-(

P.J. Westra 13-02-2018

Besturingswiel slecht

Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Prachtige camera. Alleen na aankoop werkte het besturingswieltje niet soepel. Vandaag na twee maanden werkte hij helemaal niet meer. Ter reparatie aangeboden bij MediaMarkt. Vier weken gaat dat duren. Knap waardeloos als je iedere dag fotografeert.

Pluspunten

• Minder ruis.

Minpunten

• Besturingswiel loopt vast
  • Vrij zwaar

Marnik 16-09-2017

Ideaal compromis

Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Deze foto-/videocamera is een ideaal compromis tussen een compactcamera en een spiegelreflexcamera. Een vaste lens tot 200 mm met constant diafragma. Prachtige opnames ook in het donker.

Pluspunten

• Helder beeld in het donker
  • Zeer handig in gebruik

R Plekkenpol 13-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Na lang zoeken en vergelijken gekozen voor de Sony RX10mk2, ipv RX100mk4. Hij is beter vast te houden en heeft meer aansluitingen en mogelijkheden. Beeldkwaliteit is prachtig.Gebruik de camera voornamelijk voor video.

Norbert 20-01-2016
Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

De Rx10MK2 is mijn beste toestel ooit heb gekocht. Zeer lage ruis in beeld en lens van hohe kwaliteit.

Alexander Freitas 11-01-2016
Geschreven voor: Sony DSC-RX10M2 zwart

Voorheen had ik de Sony Cyber-shot F828. Kort samengevat: 8 megapixels, 28-200mm, diafragma van 2.8 tot 8.0, max ISO 800, laser focus & infra rood, kantelbare lens.

Vergeleken met de 828 is de RX10 II een hele vooruitgang: 20.2 megapixels, 24-200mm, diafragma 2.8 tot 16, max ISO 12800.

De kwaliteit van de foto's zijn een wereld van verschil vergeleken met de F828 (technische snufjes zoals SteadyShot, ruisonderdrukking, ND filter, HDR, ...) en dit staat los van het aantal megapixels.

De mogelijkheden: filmen in 4K, Super Slow-Mo (super grappig), stabiel scherpe foto's trekken zonder statief bij lage belichting, etc... Eindelijk een camera (voor mij dan toch) dat een spaarstand heeft, dus je hoeft hem zelf niet continu aan/uit te zetten wanneer je even geen foto's gaat trekken.

Gebruiksgemak: Quasi alle drukknoppen zijn aan te passen qua functies, dus je kan het toestel naar eigen hand aanpassen.

Vormgeving: Het toestel ligt wel anders in de hand dan de F828, maar dat went wel. Voor de rest, ook naar degelijkheid toe, het toestel ziet er super solide uit, stevige body. De draaiknoppen voelen stevig aan wanneer je er aan draait.
Het uitklapbaar display voelt stevig aan, hopelijk komt het binnen dit en een paar jaar niet van zichzelf los. Want dat vind ik eerder een nadeel bij de RX10, maar ook een voordeel. De lens zit hier vast en het display is verstelbaar. Daar waar bij de F828 het display vast zat en de lens kantelbaar was (dewelke na bijna 11 jaar intensief gebruik los kwam te zitten)

Wat ik misschien ga missen, maar misschien ook niet, zijn de laser focus en infrarood functie.