Sony DSC-RX10M2 zwart - Reviews

Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
Optische zoom
8,3 x optische zoom

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marnik 16-09-2017 Product paar weken in bezit

Ideaal compromis

Deze foto-/videocamera is een ideaal compromis tussen een compactcamera en een spiegelreflexcamera. Een vaste lens tot 200 mm met constant diafragma. Prachtige opnames ook in het donker.

Pluspunten

• Helder beeld in het donker
  • Zeer handig in gebruik

R Plekkenpol 13-02-2016 Product paar weken in bezit

Na lang zoeken en vergelijken gekozen voor de Sony RX10mk2, ipv RX100mk4. Hij is beter vast te houden en heeft meer aansluitingen en mogelijkheden. Beeldkwaliteit is prachtig.Gebruik de camera voornamelijk voor video.

Norbert 20-01-2016 Product paar dagen in bezit

De Rx10MK2 is mijn beste toestel ooit heb gekocht. Zeer lage ruis in beeld en lens van hohe kwaliteit.

Alexander Freitas 11-01-2016 Product paar dagen in bezit

Voorheen had ik de Sony Cyber-shot F828. Kort samengevat: 8 megapixels, 28-200mm, diafragma van 2.8 tot 8.0, max ISO 800, laser focus & infra rood, kantelbare lens.

Vergeleken met de 828 is de RX10 II een hele vooruitgang: 20.2 megapixels, 24-200mm, diafragma 2.8 tot 16, max ISO 12800.

De kwaliteit van de foto's zijn een wereld van verschil vergeleken met de F828 (technische snufjes zoals SteadyShot, ruisonderdrukking, ND filter, HDR, ...) en dit staat los van het aantal megapixels.

De mogelijkheden: filmen in 4K, Super Slow-Mo (super grappig), stabiel scherpe foto's trekken zonder statief bij lage belichting, etc... Eindelijk een camera (voor mij dan toch) dat een spaarstand heeft, dus je hoeft hem zelf niet continu aan/uit te zetten wanneer je even geen foto's gaat trekken.

Gebruiksgemak: Quasi alle drukknoppen zijn aan te passen qua functies, dus je kan het toestel naar eigen hand aanpassen.

Vormgeving: Het toestel ligt wel anders in de hand dan de F828, maar dat went wel. Voor de rest, ook naar degelijkheid toe, het toestel ziet er super solide uit, stevige body. De draaiknoppen voelen stevig aan wanneer je er aan draait.
Het uitklapbaar display voelt stevig aan, hopelijk komt het binnen dit en een paar jaar niet van zichzelf los. Want dat vind ik eerder een nadeel bij de RX10, maar ook een voordeel. De lens zit hier vast en het display is verstelbaar. Daar waar bij de F828 het display vast zat en de lens kantelbaar was (dewelke na bijna 11 jaar intensief gebruik los kwam te zitten)

Wat ik misschien ga missen, maar misschien ook niet, zijn de laser focus en infrarood functie.