Sony Cyber-shot WX DSC-WX220 Pocket Videocamera goud - Reviews

Optische zoom
10 x
Filmen in full-hd

Roger_2016 06-02-2016 Product half jaar in bezit

De klepjes voor de usb aansluiting en de accu/sd card zijn van slechte kwaliteit. Het klepje van de usb aansluiting blijft, na enkele oplaadbeurten, openstaan zodat je er steeds blijft aan haperen. Dit euvel bestond ook op mijn eerste WX220!

CostaRica2015 28-02-2015 Product maand in bezit

Een mooie compacte camera die goede foto's maakt. Met de WiFi functie kan je de foto's direct overbrengen naar bijvoorbeeld je telefoon en delen met vrienden.

h.schuit 26-02-2015 Product maand in bezit

ik heb deze camera nog maar pas en heb nog niet alle mogelijkheden ontdekt maar ik ben nu al 100% tevreden over b.v. de helderheid van de fotos,de zoomfunctie en het handige kleine formaat van het toestel.
ik hoop nog lange tijd van deze mooie camera te genieten.

janie15 23-02-2015 Product maand in bezit

Alle mogelijkheden heb ik nog niet uitgeprobeerd, ivm korte tijd in bezit, maar foto's zijn van uitstekende kwaliteit.
Lekker klein om zo in je zak te steken, daarom ook gekocht.

KimDC 19-02-2015 Product paar weken in bezit

Het is een prachtig toestel van uitstekende kwaliteit. Heel handig om mee te nemen op reis door het compacte formaat. Voor de functies is het wel noodzakelijk het instructieboekje erbij te nemen. Alles staat hier wel goed in uitgelegd.

van horssen 14-02-2015 Product maand in bezit

kwaliteit foto
Foto's zijn ook super. Enige kritiekpuntje is een iets oranje gloed over foto's in donkere ruimtes (automatische mode).

mogelijkheden
Ik heb het toestel vooral gekocht vanwege de goede video kwalificaties (HD, stabilisatie, stereo geluid). En dat stelt niet teleur!

gebruiksgemak
Fijn compact. Verder vooral erg tevreden over de snelheid van het toestel. Erg blij met aparte knop voor filmen.

vormgeving
Beetje plastic, maar het ding is zo klein dat vormgeving ook niet zo belangrijk is.

degelijkheid
Plastic behuizing is wellicht wat kwetsbaar op langere termijn. Wat in ieder geval niet degelijk is, zijn de klepjes voor de usb aansluiting en de accu/sd card. Daar moet extra voorzichtig mee omgegaan worden, anders vrees ik dat ze snel kapot zijn.

Didier Boulanger 09-02-2015 Product maand in bezit

Handig toeslag om mee te nemen, past zo in je zak.
Veel mogelijkheden en erg snel, maar ook op de automaat foto's maken is super. Ik had al een Sony tostel, maar na 7 jaar wilde ik wel eens wat nieuws. Ook wifi is wel handig. Wie een goed toestel dat makkelijk meeneemt is dit toestel zeker aan te bevelen.

Oetelaar 04-02-2015 Product maand in bezit

9,4
Had eerst een Nikon Coolpix van 200 euro gekocht. Nah echt waardeloze kwaliteit foto's!!!! Deze Sony is ca. 40 euro goedkoper na cashback. Eerste foto's liken niet goed echter kwam dat doordat ik ze bekeek via mijn telefoon. Ik was in veronderstelling dat dit een erg goed scherm was Sony Xperia Z2, echter wees iemand mij erop dat je de foto's middels een led scherm moet bekijken. Zo gezegd, zo gedaan. Na het zien van de foto's zeker blij met het toestel. Groothoek is goed, inzoomen is goed, delen met TV mag wat sneller (maar dit kan ook zeker met de TV te maken hebben LG). Tevens is er een leuke optie beschikbaar om het beeld van de camera via wifi live op je eigen telefoon weer te geven. Voor de rest is ie lekker klein en handzaam. Enige kleine puntje dat ik heb is de kleine laadtijd van de flitser tussen het maken foto's, echter helemaal geen idee of dit bij iedere camara zo is. Het is zeker een aanrader in het betaalbare segment.

H.H.M.Dinkgreve 04-02-2015 Product paar dagen in bezit

Wij reizen veel en het is ongemakkelijk om een grote tas met een fototoestel te dragen. Dit formaat met zeer goede foto's is erg handig. Met 18,1 megapixel maak je haarscherpe foto's en kan je bij het bewerken goed uitvergroten.

H.H.M.Dinkgreve
8245cx
de peel 10
Lelystad

Rene_42 17-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben zeer tevreden met de levensechtheid van de kleuren van de foto's als je de camera slechts als point and shoot camera gebruikt. De hoeveelheid mogelijkheden die de camera biedt om je foto's nog beter te krijgen zijn groot en heb ik nog niet allemaal uitgeprobeerd.
Daarnaast is het erg handig om met NFC de foto's op je smartphone te krijgen of met behulp van een wifi verbinding op je computer.
De omvang van de camera is zowel een voordeel als een nadeel. Het is zo klein dat je de camera echt overal mee naartoe kan nemen maar de knopjes zijn daardoor ook erg klein en soms lastig in gebruik.
Alles bij elkaar zeker geen spijt van deze aankoop.

soodelicious 08-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb het toestel nu een paar weken en ben er superblij mee. Ik heb al een paar eerdere toestellen gehad van de Sony Cybershot maar deze is tot nu toe het beste! Vooral de functie met Wifi vind ik erg prettig, gelijk je foto doorsturen naar je mobiel of tablet, super!
Het is een klein compact cameraatje, die makkelijk mee te nemen is, er zitten veel functies op, ik heb ze nog niet eens allemaal gebruikt, maar ik ga binnenkort naar Italie dus dat komt helemaal goed.
Zeker een aanrader!

Anoniem 08-01-2015 Product paar weken in bezit

Ik ben superblij met de Sony Cybershot Camera met Wifi. Ik heb al een paar voorgangers gehad van dit model/type maar tot nu toe is dit de beste. De wifi optie is echt ideaal, je stuurt gelijk je foto door naar je mobiel of tablet. Het toestel maakt mooie fotos en er zijn veel mogelijkheden. Klein compact toestelletje, makkelijk om mee te nemen! Kortom: super tevreden!

Dirk Veen 03-01-2015 Product maand in bezit

Een perfecte opvolger van de DSC-WX100 die we hiervoor hadden. De accu's passen ook in deze camera.
Wederom een perfecte camera, klein en compact. Makkelijk om mee te nemen en neemt weinig ruimte in.
Maakt prachtige foto's ook bij weinig licht. De WiFi functionaliteit gebruik ik niet maar is wel een leuke extra.

Anoesjex 28-08-2014 Product paar weken in bezit

Handig klein fototoestel. Heel goede beeldkwaliteit en makkelijk in gebruik.
Batterij gaat lang mee.

Thomas uit Gent 27-08-2014 Product maand in bezit

7,4
Zeer goede kwaliteit van de foto's, daarom koos ik opnieuw een Sony Cybershot (nadat sommige knoppen op mijn vorige toestel niet meer werkten). Prima stabilisatie wanneer het donker is en bovendien ook duidelijke foto's (ik neem nooit foto's met flash) Heel wat mogelijkheden, waarvan ik er nog heel wat moet ontdekken :-) Maar de tien foto's op rij is zeer handig voor bewegende dingen. Ik zag ook al dat er heel wat speciale filters opzitten, maar dat gebruik ik zelf nooit, gewoon omdat ik dat niet leuk vind. Qua gebruiksgemak vond ik de vorige versie iets eenvoudiger: terwijl je nu naar het menu moet gaan en daar draaien en klikken, kon je bij de vorige versie gewoon van normale stand naar panoramisch en naar 'film' gaan door een schuifbalkje. Anderzijds is het net wel dat balkje dat op mijn vorige toestel aan het flippen sloeg, waardoor het eigenlijk niet goed meer werkte. Voordeel van de huidige camera is dan wel weer dat er meer verschillende opties zijn (niet alleen 'gewoon' en 'panoramisch'. Voor filmpjes is er nu een aparte knop, wat vreemd aandeed in het begin omdat ik het anders gewoon was, maar later wel handig bleek te zijn. Qua vormgeving is het toestel niet zo bijzonder, maar dat is voor mij geen bepalende factor in de aankoop. Degelijkheid zal nog moeten blijken, met mijn vorige toestel deed ik nog geen twee jaar, weliswaar vrij intensief gebruik, maar een fototoestel zou toch een paar jaar langer mogen meegaan (met mijn aller-allereerste cybershot deed ik meer dan vijf jaar...).

Thuy 20-08-2014 Product kwartaal in bezit

Ik ben aangenaam verrast, het toestel is heel gemakkelijk om te gebruiken. De mogelijkheden dat dit toestel me biedt is ongelooflijk. Ik het het op reis zeker en vastoveral mee naar toe genomen. Het past overal in en de foto's worden in 1 seconde genomen. Als ik terug een fototoestel zou kopen, zou ik zeker terug kiezen
voor Sony. De prijs-kwaliteit is niet in verhouding. De prijs is veel te laag voor de kwaliteit. Ik ben zeer tevreden.

Behaeghel Frank 05-08-2014 Product paar weken in bezit

ik heb nog niet alles uitgetest,maar ben verbaasd over het gebruiksgemak en de kwaliteit van dit toestel.

Robert_1983 25-07-2014 Product paar weken in bezit

De Sony komt in een erg handzaam format. Het is een echt click en shoot toestel, waarbij veel instellingen op automatisch kunnen blijven staan. Zo selecteert hij automatisch de juiste instellingen, zoals ISO en scene. Ik heb alleen een beetje moeite met de witbalans, bij een donkere voorgrond en een lichte achtergrond (zoals lucht) kan de achtergrond aardig wit worden. Een beetje spelen met de instellingen kan dit oplossen. De foto's zijn helder en de mogelijkheden voldoende. Ik vind met name de breedbeeldstand en de panorama mogelijkheid een plus. Al met al zou ik deze camera zeer aanraden.

Els Rombouts 24-07-2014 Product paar weken in bezit

Geweldig mooie kleine camera. Heel licht en compact. Erg gebruiksvriendelijk en makkelijk met wifi. Dit is mijn eerste Sony camera maar ik ben om.

Greta03 21-07-2014 Product paar weken in bezit

Toestel ligt prettig in de hand. Maakt mooie scherpe foto's. Er zitten genoeg mogelijkheden op het toestel. Enige nadeel is dat je op internet de handleiding moet opzoeken. Het toestel in de gouden kleur is erg mooi en subtiel.