Sony Cyber-shot HX DSC-HX60 zwart - Reviews

Optische zoom
30 x
Filmen in full-hd

Robert Jan 29-08-2016 Product paar maanden in bezit

Zoomt goed, maar van matige kwaliteit

In beginsel is het een goed apparaat, met aardige foto's (bezijden met zwak licht). Probleem was dat de camera stuk was toen er wat zand (wat in mijn broekzak zat!) in de lens kwam. Camera werkte meteen niet meer en kon enkel voor 200 euro worden gerepareerd. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Pluspunten

• Zoom functie

Minpunten

• Extreem breekbaar
  • Matig bij zwak licht

IJsbrand 22-06-2016 Product paar dagen in bezit

Sony Cyber-shot HX DSC-HX60

De mogelijkheden van de camera zijn zeer groot, zoals zwart/wit, sepia en andere speciale effecten. Ook de 30x optische zoom is zeer goed.
Wat ik ook makkelijk vind is, dat de flitser standard uit staat en alleen flits als je 'm eerst zelf uitklapt.

Martijn 08-02-2016 Product paar dagen in bezit

6,4
Ik heb de camera nu een week, de foto's zagen er op het display prima uit....totdat de display vandaag al kapot ging. De camera werd erg warm in mijn handen, en van het één op het andere moment kon ik niks meer zien op de display. Mogelijkheden genoeg op het apparaat, maar zonder display heb je er niets aan. Had er nu maar een live view op gezeten (Panasonic) dan had ik er in ieder geval nog iets aan gehad. Mijn vakantie (Aruba) heeft wel een deuk opgelopen zo. Na de vakantie terug naar de retailer (Mediamarkt) die lossen het probleem meteen op, dat weet ik zeker.

eddie11 31-07-2015 Product half jaar in bezit

6,6
Een druppel zweet en de camera was total loss. De Mediamarkt wil niets vergoeden. Verder is de camera prima bevallen, hij maakt zeer goede foto's, heeft een goede zoom, etc. Ik heb echter maar 2,5 maand van de camera gebruik kunnen maken voordat hij kapot ging en dat vind ik veel te kort. Mijn advies is om deze camera niet te kopen.

Jacques de Mik 22-03-2015 Product maand in bezit

9,4
Vind het een fijn toestel.Goed vast te houden met veel mogelijkheden. ook makkelijk met filmen. erg tevreden.

EM Boers 14-03-2015 Product maand in bezit

Onze Canon Ixus 100IS schoot met name binnen echt tekort.
De Sony HX60 is een iets groter toestel maar daar heb je dan ook wel allerlei funkties waarmee je gevarieerde foto's kunt maken.
In een lamp verlichte kamer heb je ook zonder flits toch leuke foto's Heb je weinig tijd dan laat de auto funktie je nooit in de steek.
Heb je iets meer tijd dan kun je met de (ja ja) ingebouwde wifi hotspot overal kontakt maken met je telefoon waardoor je vanuit je telefoon kunt in/uit zoomen en fotograferen.
Er zijn talloze scene selekties mogelijk die moet je gewoon uitproberen. Waar ik erg van gecharmeerd ben is het maken van een panorama foto. Dat hoeft niet altijd zo'n langerekte foto te zijn die niet in 1 keer op je beeldscherm past.
De zoom is fantastisch en zeer stabiel. Er staan talloze reviews op het web waaronder Youtube. De kritiekpunten die ik vond waren van mensen die deze camera vergeleken met een spiegelreflex camera.
Een kompliment maar niet altijd reeel.
Kortom dit is een top camera voor zijn geld.
M.Boers

Beuk45 09-03-2015 Product maand in bezit

7,6
Sinds anderhalve maand heb ik de DSC-HX60. Ik heb dit toestel als opvolger van mijn DSC-HX9V, waar ik zeer tevreden over was. De DSC-HX60 heb ik mee op vakantie genomen naar Kenia in de hoop er net zoveel plezier aan te beleven als aan zijn voorganger.
Helaas zijn er toch een aantal puntjes waar ik nog ontevreden over ben of waar ik nog aan moet wennen. Ten eerste de knop ‘Belichtingscompensatieknop’. Misschien voor ervaren fotografen een makkie, maar voor mij als leek zeggen ‘belichtingstijden’ mij niets. Helaas vind ik in de handleiding niets over deze knop. Geen tips! Jammer! Ten tweede vind ik dat het toestel last heeft van ‘snelheid of beweging’, met als uitvloeisel niet scherpe foto’s. Als een kleuter zijn hand snel beweegt is de foto mislukt. Iets waar mijn vorige toestel geen moeite mee had. Ten derde heeft het toestel bij maximaal inzoemen last met scherpstellen. Hij blijft zoeken scherp - vaag, etc. Ook is het scherpstellen de ‘foto’ moeilijk stil te houden. Ook de flitser is nieuw. Of dit een verbetering is weet ik nog niet. Enkele teleurstellingen dus. Ik hoop deze ‘oneffenheden’ onder de knie te krijgen. Het blijft een handzaam toestel en zoals ik al zei met de voorganger was ik zeer in mijn nopjes.

je49an 06-03-2015 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden, geweldige kwaliteit foto's.
Alleen nog geen tijd gehad om alles uit te proberen.

ericmartijn 04-03-2015 Product paar dagen in bezit

Ik ben nu ruim een maand in het bezit van deze camera.
En dit zijn mijn bevindingen tot op heden.

De kwaliteit van de foto's in de automatische stand zijn zeer mooi, wat deze camera een echte point-and-shoot camera maakt.
Maar voor wie meer uit de camera wil halen kan zelf de sluitertijd, diafragma, iso waarde en belichting instellen.
En voor de minder ervaren fotograaf geeft de camera bij elke stand een korte duidelijke beschrijving.

Met slechtere licht omstandigheden maakt de camera prima foto's zolang het voorwerp stil staat.
Laatst was ik op een feestje waar men erg bewegelijk was, en de foto's vond ik toch een beetje tegenvallen.
Ook heeft de camera dan wat langer nodig bij het verwerken op de SD kaart, dit erg vervelend wanneer je meerdere foto's achterelkaar wil maken en het volgende moment hierdoor mist.
Ik heb nu een class 4 SD-kaart.
Binnenkort wil ik een Class 6 of 10 aanschaffen en hoop dan dat dit probleem is opgelost.

De camera heeft diverse foto effecten wat erg leuk is om mee te spellen.
Vooral de miniatuur en deekleuren zijn echt mijn favorieten.
De 30X zoom is echt geweldig en zelf uit de losse hand zijn de foto nog echt scherp.
Ook de WIFI werk prima binnen enkele seconden staat een foto op bijvoorbeeld je smartphone.
Er zijn voor de camera diverse apps beschikbaar, dit zijn leuke toevoegingen voor de camera.
Wel jammer dat er voor de meeste apps betaald moet worden.

De camera ligt uitstekend in de hand en voelt lekker robuust aan terwijl hij toch compact blijft.

Verder is het een gemiste kans van Sony dat het schempje geen touchscreen is. Het zou de camera afmaken.
Ook schiet de camera niet in RAW bestanden wat voor de fotograaf die meer met de foto's wil een gemis kan zijn.

Al met al ben ik blij met mijn aankoop en krijgt de Sony HX60 een dikke voldoende.

Harry Nack37 02-03-2015 Product maand in bezit

De camera heeft zeer veel mogelijkheden.Diverse handige menu's. Handige vormgeving en komt robuust over.

Janneman19763 02-03-2015 Product maand in bezit

9,4
Fantastische camera, veel mogelijkheden en super veel zoom. Zeer compact en op stand automaat maakt hij prachtige foto's.

Petjoh 02-03-2015 Product maand in bezit

Ben heel erg tevreden over dit toestel maakt mooie foto's en is makkelijk in gebruik ,wat ik wel jammer vind is als je hem op automatische set dan de flits dan niet uit gaat.
De zoom is enorm en ook op het uiterste nog vrij scherp dat verbaaste me.
De handleiding had er wel bij mogen zitten de uitgebreide versie is altijd makkelijk om terug te kijken wat je moet en kan doen met dit toestel.
Dat is namelijk erg veel .
Ook de handmatige bediening is vrij simpel maar bied vele mogelijkheden.
Zeker geen spijt van en zeker aan te raden.

Bert Vrieling 27-02-2015 Product paar weken in bezit

Wij vinden het een heel mooi apparaat, een goede opvolger van onze oude Sony, aangezien deze weer meer mogelijkheden biedt.
Vooral het grotere zoom bereik bevalt ons prima.
Ook zijn de foto, s van een hele goed kwaliteit voor zo n klein toestel.
Zeker de aankoop waard!

kel513 27-02-2015 Product maand in bezit

Super mooie camera. Goeie bediening, en erg scherpe foto's!
Ben er zeer tevreden over. Erg makkelijk om je foto's zo op je mobiele telefoon over te zetten en te delen met iedereen.

Lydia41 26-02-2015 Product paar weken in bezit

Prima toestel, mis alleen een klein zoekvenster wat bij zonnig weer een uitkomst zou zijn.
En het uploaden van de foto's naar mijn mobiel werkt (nog) niet. Daarvoor moet ik echt terug naar de winkel voor meer uitleg.

kris bol 25-02-2015 Product kwartaal in bezit

Super camera. Vooral de modus om 1 kleur te selecteren en zwart/wit gebruiken we heel vaak. de nieuwe high contrast modus is ook erg gaaf. verder super veel zoom. de perfecte camera voor gebruik buiten/vakantie.

Jeroen Vels 25-02-2015 Product maand in bezit

7,6
De foto's zijn van prima kwaliteit, passende bij de prijs van de camera. Wat mij zeer aanspreekt is de zeer ruime zoommogelijkheid, instelling van sluitertijd en diafragma en de wifi. De camera is verder eenvoudig in het gebruik en ziet er goed uit.

Als ik een minpuntje moet noemen, dan zijn dat de erg kleine knopjes. Maar verder een prima camera met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Ik kan deze camera zonder meer aanraden.

Hamid57 25-02-2015 Product paar weken in bezit

Ik heb hem al een paar weken en ik ben heel erg blij mee. Dankzij z’n compacte formaat kan ie moeiteloos overal mee en hij maakt mooie foto’s met zoveel mogelijkheden die hij heeft. Zelfs het delen via Wi-Fi mis ik niet bij deze top camera. Kortom, boven de verwachting goed. Een absolute aanrader voor iedereen die niet veel wil betalen voor een goede camera.

Liesje6 24-02-2015 Product paar weken in bezit

9,4
De camera is nu een paar weken in mijn bezit en bevalt prima. Hij maakt mooie foto's en is dankzij de twee auto standen makkelijk in gebruik voor veel situaties. De camera focust heel rap, wat prettig is voor het maken van foto's van bewegende objecten. Dankzij de grip ligt hij prettig in de hand. Klein minpuntje is dat de plaatsing van de flitser het vasthouden bij een uitgeklapte flitser iets lastiger maakt.

JurM66 21-02-2015 Product paar weken in bezit

Uitstekende camera met veel mogelijkheden, nu enkele weken in bezit.
De camera is erg snel, stukken sneller dan mijn oude Panasonic TZ5.
Ik twijfelde nu tussen een Panasonic TZ60 en deze Sony. In de winkel merkte ik al flinke verschillen bij het inzoomen, bij de Panasonic werd het snel korrelig. Dit in tegenstelling tot deze Sony. Ook de snelheid van het scherp stellen verrast me aangenaam. Ik moet wennen aan het gebruiksgemak van de flitser. Verder tot dusver geen minpunten, ik ben erg tevreden met mijn aankoop. Prima toestel voor tijdens de vakanties, mooi compact.