Sony DSC-HX60 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 108 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony DSC-HX60 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

JRS 09-01-2020

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Goede camera. Ik had al 5 jaar, naar tevredenheid, een DSC-HX50. Door een val was deze defect gegaan. De nieuwe HX60 is nagenoeg hetzelfde. De prijs was zo scherp dat ik geen reperatie overwoog.

Pluspunten

• Zoomen
  • Scherp beeld
  • Compacte camera

Minpunten

• Gevoelig voor schokken

Wilma 09-08-2019

Nieuwsgierig geworden

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Ben de camera nog aan het uitproberen. Eerst Panorama, macro en automatische instelling... Vandaag de 1e serie foto's op mn PC bekeken. Ze zijn haarscherp! De camera is al wat ouder en dat scheelde enorm in de aanschafprijs. Het toestel is makkelijk mee te nemen, klein maar door de richel aangenaam in de hand. Ik ben benieuwd wat er allemaal nog uit te vinden is...

Pluspunten

• Haarscherp
  • Voor de beginner ook snel op weg

Minpunten

• Zicht scherm slecht te zien

SvD 21-07-2019

Geweldige kamera tegen een kleine prijs...

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Na vele testen te hebben gelezen die hem goed tot zeer goed gaven besloten dat het deze moest worden, mede door de lage prijs. De vele mogelijkheden en niet te klein hebben mij tot aankoop van deze gedaan.

Pluspunten

• De mogelijkheden
  • De prijs
  • Handzaam

Donk1976 20-06-2019

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Deze camera heeft veel functies en verschillende "scenekeuzes" , zodat je onder vele omstandigheden n mooie foto kunt maken, ik heb nog niet alles kunnen uitproberen, maar er zitten ook leuke fotoeffecten op de camera, zo kan je 'n Retro foto maken en je kunt je foto eruit laten zien alsof het 'n foto is, die met waterverf is gemaakt.
Ben erg tevreden, zeker omdat deze camera alleen al zoveel meer kan in en uitzomen als mijn vorige camera.

Pluspunten

• veel kunnen in en uitzomen
  • veel verschillende 'standen' om n foto te maken

Minpunten

• vrij snel n lege accu

Robin 13-06-2019

Super beeld

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Deze foto camera gekocht voor het vast leggen van prachtige momenten van onze zoon heb lang gezocht naar de perfecte camera die ik goed genoeg vond. Toen ik deze gekocht had meteen geprobeerd en het maakt prachtig scherpe foto’s overdag binnen ben nog niet echt op onderzoek uit gegaan maar de camera spreekt voor zich

Pluspunten

• Stevig in de hand

Gerrie 31-03-2019

Fijne goed in de hand liggende camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Wij hebben de camera bij camera-expres gekocht. Wij hebben hier een goede uitleg gehad en men had alle tijd voor ons. Het is een fijne camera met heel veel mogelijkheden.

Jan 08-11-2018

paar gagen n bezit

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Toestel gekocht bij camera expres in haarlem ter vervanging van mijn olympus pen1 ( lens defect en een nieuwe lens is even duur als deze HX60).
Blij met het grote zoom bereik , ligt goed in de hand , voorgeprogrammeerde instellingen , foto's doen niet onder voor de olympus pen.

Pluspunten

• zoom bereik
  • prijs / kwaliteit

Minpunten

• geen oplader

Rogier 04-11-2018

Super camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Geweldige camera met zeer veel mogelijkheden. Mooie foto's, ligt fijn in de hand. Ideale reisgenoot!

C. vd Linden 02-11-2018

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

ik vind dit een zeer goede en compacte camera die zeer scherpe foto´s maakt en ook en scherp en goed beeld geeft bij het maken van filmpjes. De handleiding is erg duidelijk en heel fijn om iets in op te zoeken.
Kortom ik vind dit ook de beste koop en hoop er nog lang plezier van en mee te hebben

Willemien 24-09-2018

mooie kleine camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

gemakkelijk te hanteren camera goede prijs kwaliteit verhouding
veel mogelijkheden en instellingen waardoor je gemakkelijk toch scherpe foto's kan maken

De vakantiefotograaf 01-09-2018

Goed prijs prestatie verhouding

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Prima toestel met een goede prijs prestatie verhouding. Maakt mooie scherpe foto's. De zoom lens presteert over het hele bereik erg goed. Een minpunt vind ik dat bij veel licht, de foto's nog wel eens overbelicht zijn, en dat met wat onderbelichting mooiere resultaten te behalen zijn. Zoals bij alle camera's met een kleine beeldsensor, is het instellen van achtergrond onscherpte vrijwel niet mogelijk. Voor portretfotografie vind ik het camera dan ook niet echt geschikt. Ook voor macro fotografie vind ik het geen hoogvlieger. Voor vakantie fotografie vind ik het een absolute aanrader. Stelt onder de meest omstandigheden goed scherp, ook bij weinig licht. Voor veel toepassingen volstaat de standaard foto mode, maar met manuele instellingen valt er meer uit te halen. De scene stand vind ik niet echt overtuigend, en is opletten met wat je doet wel belangrijk. De bediening vind ik wat onhandig, maar dat is een kwestie van gewenning. Prima toestel.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Goede zoomlens
  • Zeer goede prijs prestatie verhouding

Minpunten

• Foto's snel overbelicht in auto stand
  • Bedediening onhandig
  • De SCN stand niet overtuigend

Frans van Diepen 30-12-2017

Handig formaat om mee te nemen en kwaliteitsfoto's te maken

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Prima prijs-kwaliteit verhouding. Maakt mooie foto's en filmpjes.
Als we even onze grote camera niet mee willen sjouwen.

Mirjam 17-11-2017

Goede camera

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Maakt mooie foto's, ook met weinig licht en met een flinke zoom. De kleuren komen erg natuurlijk over.
De batterij gaat lang mee.
Echter merk ik dat in de loop van de tijd de camera langzamer wordt, bij het openen en sluiten van de camera duurt soms een paar seconden voordat hij reageert.
Ook heb ik al 2 keer meegemaakt dat de camera geen beeld meer gaf, en ik kon de camera niet meer uitzetten. Eén keer gebeurde dat op 4000 meter hoogte en de tweede keer gewoon in Nederland. De eerste keer duurde het een hele tijd voordat hij het weer deed, de tweede keer was het probleem opgelost na een uur de camera laten liggen.
Ook gaat het klepje van de batterij/opslagkaart snel open. Ik plak dat al vanaf het begin af met tape.

Pluspunten

• Mooie foto's
  • lange batterijduur
  • groot zoombereik

Minpunten

• batterijklepje gaat snel open
  • betrouwbaarheid

jan scheerder 02-10-2017

groot en helder scherm

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

het toestel is makkelijk te bedienen maakt mooie foto`s is erg handzaam is niet te zwaar stelt bij automatisch erg snel in en is direct klaa voor de volgende foto razendsnel.

Petra 29-09-2017

Goede kwaliteit foto

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Camera nu paar dagen in huis. Hij is goed te gebruiken in donkere ruimtes. Zonder flits prima foto’s. Flits is zeer krachtig. Heel veel mogelijkheden. Ik heb tot nu toe nog geen nadelen ondervonden.

Pluspunten

• Goede foto’s met schemer
  • Enorm goede zoom.
  • Stabilisator werkt prima

Minpunten

• Geen goede beschrijving erbij. Moet je downloaden

dgab 21-05-2017

geen foto's naar een gsm of computer het blijft laden

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Als ik een foto wil verzenden naar de computer of gsm lukt alles en is het toestel verbonden met mijn gsm maar blijft het maar laden en doet het niks meer voor de rest een TOP toestel!

Pluspunten

• kwaliteit
  • snelheid foto

Minpunten

• geen foto's verzenden

Robert Jan 29-08-2016

Zoomt goed, maar van matige kwaliteit

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

In beginsel is het een goed apparaat, met aardige foto's (bezijden met zwak licht). Probleem was dat de camera stuk was toen er wat zand (wat in mijn broekzak zat!) in de lens kwam. Camera werkte meteen niet meer en kon enkel voor 200 euro worden gerepareerd. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Pluspunten

• Zoom functie

Minpunten

• Extreem breekbaar
  • Matig bij zwak licht

IJsbrand 22-06-2016

Sony Cyber-shot HX DSC-HX60

Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

De mogelijkheden van de camera zijn zeer groot, zoals zwart/wit, sepia en andere speciale effecten. Ook de 30x optische zoom is zeer goed.
Wat ik ook makkelijk vind is, dat de flitser standard uit staat en alleen flits als je 'm eerst zelf uitklapt.

Martijn 08-02-2016
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Ik heb de camera nu een week, de foto's zagen er op het display prima uit....totdat de display vandaag al kapot ging. De camera werd erg warm in mijn handen, en van het één op het andere moment kon ik niks meer zien op de display. Mogelijkheden genoeg op het apparaat, maar zonder display heb je er niets aan. Had er nu maar een live view op gezeten (Panasonic) dan had ik er in ieder geval nog iets aan gehad. Mijn vakantie (Aruba) heeft wel een deuk opgelopen zo. Na de vakantie terug naar de retailer (Mediamarkt) die lossen het probleem meteen op, dat weet ik zeker.

eddie11 31-07-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Een druppel zweet en de camera was total loss. De Mediamarkt wil niets vergoeden. Verder is de camera prima bevallen, hij maakt zeer goede foto's, heeft een goede zoom, etc. Ik heb echter maar 2,5 maand van de camera gebruik kunnen maken voordat hij kapot ging en dat vind ik veel te kort. Mijn advies is om deze camera niet te kopen.

Martin Nooij 22-08-2015

Mijn camera, de HX300 was ook stuk. Geen zweetdruppel maar technisch of software probleem. Naar de winkel gebracht en die stuurde het naar Sony. Binnen twee weken had ik weer een nieuwe.
Mediamarkt moet het hem gewoon opsturen, klaar!

Jacques de Mik 22-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Vind het een fijn toestel.Goed vast te houden met veel mogelijkheden. ook makkelijk met filmen. erg tevreden.

EM Boers 14-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Onze Canon Ixus 100IS schoot met name binnen echt tekort.
De Sony HX60 is een iets groter toestel maar daar heb je dan ook wel allerlei funkties waarmee je gevarieerde foto's kunt maken.
In een lamp verlichte kamer heb je ook zonder flits toch leuke foto's Heb je weinig tijd dan laat de auto funktie je nooit in de steek.
Heb je iets meer tijd dan kun je met de (ja ja) ingebouwde wifi hotspot overal kontakt maken met je telefoon waardoor je vanuit je telefoon kunt in/uit zoomen en fotograferen.
Er zijn talloze scene selekties mogelijk die moet je gewoon uitproberen. Waar ik erg van gecharmeerd ben is het maken van een panorama foto. Dat hoeft niet altijd zo'n langerekte foto te zijn die niet in 1 keer op je beeldscherm past.
De zoom is fantastisch en zeer stabiel. Er staan talloze reviews op het web waaronder Youtube. De kritiekpunten die ik vond waren van mensen die deze camera vergeleken met een spiegelreflex camera.
Een kompliment maar niet altijd reeel.
Kortom dit is een top camera voor zijn geld.
M.Boers

Beuk45 09-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Sinds anderhalve maand heb ik de DSC-HX60. Ik heb dit toestel als opvolger van mijn DSC-HX9V, waar ik zeer tevreden over was. De DSC-HX60 heb ik mee op vakantie genomen naar Kenia in de hoop er net zoveel plezier aan te beleven als aan zijn voorganger.
Helaas zijn er toch een aantal puntjes waar ik nog ontevreden over ben of waar ik nog aan moet wennen. Ten eerste de knop ‘Belichtingscompensatieknop’. Misschien voor ervaren fotografen een makkie, maar voor mij als leek zeggen ‘belichtingstijden’ mij niets. Helaas vind ik in de handleiding niets over deze knop. Geen tips! Jammer! Ten tweede vind ik dat het toestel last heeft van ‘snelheid of beweging’, met als uitvloeisel niet scherpe foto’s. Als een kleuter zijn hand snel beweegt is de foto mislukt. Iets waar mijn vorige toestel geen moeite mee had. Ten derde heeft het toestel bij maximaal inzoemen last met scherpstellen. Hij blijft zoeken scherp - vaag, etc. Ook is het scherpstellen de ‘foto’ moeilijk stil te houden. Ook de flitser is nieuw. Of dit een verbetering is weet ik nog niet. Enkele teleurstellingen dus. Ik hoop deze ‘oneffenheden’ onder de knie te krijgen. Het blijft een handzaam toestel en zoals ik al zei met de voorganger was ik zeer in mijn nopjes.

je49an 06-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Veel mogelijkheden, geweldige kwaliteit foto's.
Alleen nog geen tijd gehad om alles uit te proberen.

ericmartijn 04-03-2015
Geschreven voor: Sony DSC-HX60 zwart

Ik ben nu ruim een maand in het bezit van deze camera.
En dit zijn mijn bevindingen tot op heden.

De kwaliteit van de foto's in de automatische stand zijn zeer mooi, wat deze camera een echte point-and-shoot camera maakt.
Maar voor wie meer uit de camera wil halen kan zelf de sluitertijd, diafragma, iso waarde en belichting instellen.
En voor de minder ervaren fotograaf geeft de camera bij elke stand een korte duidelijke beschrijving.

Met slechtere licht omstandigheden maakt de camera prima foto's zolang het voorwerp stil staat.
Laatst was ik op een feestje waar men erg bewegelijk was, en de foto's vond ik toch een beetje tegenvallen.
Ook heeft de camera dan wat langer nodig bij het verwerken op de SD kaart, dit erg vervelend wanneer je meerdere foto's achterelkaar wil maken en het volgende moment hierdoor mist.
Ik heb nu een class 4 SD-kaart.
Binnenkort wil ik een Class 6 of 10 aanschaffen en hoop dan dat dit probleem is opgelost.

De camera heeft diverse foto effecten wat erg leuk is om mee te spellen.
Vooral de miniatuur en deekleuren zijn echt mijn favorieten.
De 30X zoom is echt geweldig en zelf uit de losse hand zijn de foto nog echt scherp.
Ook de WIFI werk prima binnen enkele seconden staat een foto op bijvoorbeeld je smartphone.
Er zijn voor de camera diverse apps beschikbaar, dit zijn leuke toevoegingen voor de camera.
Wel jammer dat er voor de meeste apps betaald moet worden.

De camera ligt uitstekend in de hand en voelt lekker robuust aan terwijl hij toch compact blijft.

Verder is het een gemiste kans van Sony dat het schempje geen touchscreen is. Het zou de camera afmaken.
Ook schiet de camera niet in RAW bestanden wat voor de fotograaf die meer met de foto's wil een gemis kan zijn.

Al met al ben ik blij met mijn aankoop en krijgt de Sony HX60 een dikke voldoende.