Panasonic Lumix DMC-TZ60 zilver, zwart - Reviews

30 x
Filmen in full-hd

7,9

Herman 07-09-2016 Product paar maanden in bezit

Ideale compacte (reis-)camera (vervolg van 20-5-2016)

Heb de camera nu enkele maanden en ben zeer tevreden ovcer de aankoop. Onvoorstelbaar zoombereik met zelfs uit de hand....zeer scherpe beelden. Snelle GPS. Ben zeer tevreden over de aankoop en heb verder dan ook niets toe te voegen aan mijn revieuw van 20-5-2016.

Pluspunten

• snelle gps
  • enorm zoombereik
  • prachtige, scherpe foto's

Minpunten

Hugo 14-07-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden beginneling

Mijn vorige was nog de TZ 1 en nu heb ik deze, ben maar amateur en leer alle dagen nog iets bij! Fantastisch toestel en ik vind het gemakkelijk om te hanteren, de zoom is super, Ik heb er juist op vakantie 1500 foto's mee genomen en enkele keren gefilmd, de foto's kon ik op mijn pc zetten, maar met de films lukt het me niet? Ik kan ze bekijken op de TZ 60, maar wat moet ik doen om ze ook op mijn PC te krijgen en te bekijken? Mijn Pc werkt nog met Vista !! Graag raad de de ervaren man, maar graag in eenvoudige taal aub !

Herman 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

Ideale compacte (reis-)camera

Zelfs bij het maximale zoombereik (30x!!) uiterst scherpe foto's. Ook als die "uit de hand"genomen zijn. Snelle en correcte GPS. Heel goede filmkwaliteit (HD). Opnames via NFC eenvoudig en snel naar smartphone over te brengen. Geaarzeld tussen TZ 70 en deze TZ 60. Vanwege de GPS uiteindelijk voor de TZ 60 gekozen. Geen spijt van deze keuze, integendeel. Heb er al mooie natuurfoto's mee gemaakt. Met tele/macrostand een adder en op de Veluwe.In maximale telestand o.a Grutto's in de polder Arkemheem bij Nijkerk. Zéér aan te bevelen camera.

ontevreden gebruiker 13-11-2015 Product paar weken in bezit

4,4
waardeloos binnen 2 maanden stuk moet 128 euro betalen om hem te laten maken want zeggen ze je mag hem niet gebruiken als het waait want dan komt er stof en zand tussen en dan werkt hij niet meer

Masja Almere 14-08-2015 Product half jaar in bezit

Deze camera valt erg tegen ivm de 2 vorige camera's die ik van deze serie gehad heb.
De foto's op automatische stand zijn vaak onderbelicht. De close-ups zijn van veel mindere kwaliteit dan wat ik gewend was . Ook de scherpte van de foto's valt tegen.

fvth 26-12-2014 Product paar weken in bezit

4,6
De fotokwaliteit van deze camera is echt erbarmelijk. Nagenoeg alle foto's zijn over- of onderbelicht. Het maar zelden voor dat een foto scherp is. De meeste foto's bestaan uit blokjes met pixels. Het doet nog het meest denken aan de foto's van mijn allereerste 1.2 megapixel digitale camera die ik had. Het maakt hierbij eigenlijk niet uit of je de automatische functie gebruikt of je de camera handmatig instelt. Ik neem nog contact met Panasonic over of deze camera stuk is. Maar ik zou eenieder deze camera ten sterkste afraden.

hans1301 21-10-2014 Product paar dagen in bezit

6,4
Ik heb deze camera binnen 2 dagen terug gestuurd.
Ik wilde deze camera,omdat ik steeds meer filmpjes maak.

Maar helaas,de panasonic is niet om te schakelen van Pal naar NTSC.
En mijn andere camera's (gopro,contour,canon) staan op NTSC,vanwege de iets hogere framerate.

Vandaar dat ik niets aan deze camera heb.

Marco899 29-06-2014 Product kwartaal in bezit

Op zich een mooie camera echter spijt dat ik toch niet voor de Sony ben gegaan. Na een verleden met de Lumix serie en de Sony HX-9V, overgestapt naar weer de Panasonic ivm het gebruikersgemak voor mijn vrouw. De camera is wat eenvoudiger dan een Sony maar wat valt dit tegen tov onze laatste Sony. Het enige voordeel is het verdere inzoomen maar in vergelijking met deze paar jaar oudere camera is er geen vooruitgang op beeldkwaliteit, kleuren en ruis. Mooie camera met leuke functies maar voor kwaliteit, ga naar een Sony.

lext123 09-06-2014 Product paar weken in bezit

Prima camera.
Probleem met de ruis bij weinig licht, waar Panasonic altijd wat problemen mee had is nu eindelijk goed onder controle.
Verder is het zoombereik i.c.m. de beeldstabilisatie spectaculair goed.
Ook de bediening via de instelring rond het objectief is een aanwinst.
Klein minpuntje is dat ik zelf nogal snel mijn vinger over de flitser leg (even beter aanleren nog), maar ik vind dit altijd nog beter zo dan en pop-up flitser.
Al met al zeer tevreden.

henkenmarjon 07-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb een paar van de vorige TZ-modellen in mijn bezit gehad, de 10 en 30 en nu deze TZ60. Deze voelt meer als een aanzienlijke evolutie. De Camera is sneller, de intelligent auto is slimmer, de zoom is beter en de stabilisatie van het beeld is uitstekend.
Prestaties bij weinig licht zijn voor mijn gevoel uitstekend,zeker veel beter dan voorheen.
De controlering aan de voorkant is ook een aardige toevoeging, hoewel het maakt de camera iets groter dan zijn voorgangers
De vieuwfinder is mooi en werkt voortsreffelijk in (tegen) fel zonlicht.
De zoom is verbazingwekkend. Ik dacht dat de laatste al goed was , maar deze is gewoon adembenemend, zo ook de stabilisatie van het beeld met zoomen
Ik ben enorm onder de indruk van deze camera.

alfons.philippi 25-04-2014 Product paar weken in bezit

veel mogelijkheden en goede zoom neem deze camera mee op fietstochten etc.mooie kleuren en ook raw instelling zijn zeer goed.