Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm S10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sylvia 22-07-2021

All round travel companion

Geschreven voor: Fujifilm S10

Mijn digitale Canon compactcamera ging kapot, waarna ik een tijd met mijn telefoon fotografeerde.
Mijn telefoonfoto's waren prima, maar ik wilde toch weer graag een camera met meer mogelijkheden en dat bleek best lastig. De kwaliteit van de beelden moest "perfect" zijn, ik wilde zo min mogelijk nabewerken (wel de keuze hebben tot, maar niet de verplichting) en de camera moest creatieve mogelijkheden hebben.
Verwisselbare lenzen waren een must, maar het gewicht en de afmeting moeten wel compact blijven. Na heel lang zoeken en "fullframe-vastdenken" heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een systeemcamera: deze Fujifilm in combinatie met de Fujifilm 18-55mm f2.8-4 R LM OIS lens.
Het is even wennen na jarenlang Canon, maar wat een fijne camera is dit.
Ik fotografeer nog steeds op de automatische stand en heb nog veel te leren, maar ik ben heel tevreden over de kwaliteit en vooral scherpte van de beelden. Hierbij heb ik de OIS van de lens nog niet nodig gehad. Ik zie uit naar het gebruik van alle creatieve mogelijkheden op deze camera en hoop er nog heel lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • all round camera
  • nabewerken niet nodig
  • vrij licht gewicht
  • creatieve mogelijkheden

Sylvia 20-07-2021

Superfijne travel companion

Geschreven voor: Fujifilm S10

Mijn telefoonfoto's waren prima, maar ik wilde toch weer graag een camera met meer mogelijkheden en dat bleek best lastig. De kwaliteit van de beelden moest perfect zijn, ik wilde zo min mogelijk nabewerken (wel de keuze hebben tot, maar niet de verplichting) en de camera moest creatieve mogelijkheden hebben. Verwisselbare lenzen waren een must, maar het gewicht en de afmeting moeten wel compact blijven. Na heel lang zoeken en "fullframe-vastdenken" heb ik gekozen voor deze Fujifilm in combinatie met de Fujifilm 18-55mm f2.8-4 R LM OIS lens.
Het is even wennen na jarenlang Canon, Nikon en Pentax, maar wat een fijne camera is dit.
Na 7 weken fotografeer ik nog steeds op de automatische stand en heb nog veel te leren, maar ik ben heel tevreden over de kwaliteit en vooral scherpte van de beelden. Hierbij heb ik de OIS van de lens nog niet nodig gehad. Ik zie uit naar het gebruik van alle creatieve mogelijkheden op deze camera en hoop er nog heel lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• scherpe foto's
  • vrij licht gewicht
  • creatieve mogelijkheden
  • nabewerken niet nodig
  • all round camera