Hitachi CJ110MVA - Reviews

3000 s/min.
Max. dikte hout
110 mm

G. Scheffer 02-05-2012 Product kwartaal in bezit

Een decoupeerzaag is een aankoop voor, als het goed is, vele jaren. Dus het is het waard om een goede afweging te maken.

Deze machine heeft een zogenaamde bodygrip. Het grote voordeel is dat je meer controle over de machine hebt t.o.v. een beugelgreep. Maar als je kleine handen hebt is een bodygrip geen aanrader. Ook linkshandige zullen problemen ondervinden bij de meeste bodygrips omdat de aan- en uitschakelaar bijna altijd links op het handvat zit.

Ik heb voor de Hitachi CJ110MVA gekozen omdat hij betere specificaties heeft dan vergelijkbare decoupeerzagen in dezelfde prijsklasse. Ook al is dit model van 2006. Heel prettig vind ik persoonlijk de led-verlichting. Wat ik jammer vind is dat er geen kunststof beschermkap wordt geleverd voor 'de voet'.

In de praktijk heb ik wat gemengde gevoelens over mijn keuze. Hij zaagt als een mes door boter en hij heeft alle benodigde instelmogelijkheden. En zoals gezegd, de led-verlichting werkt erg prettig.
Het zaag wisselsysteem is niet zaligmakend. Het kost enige moeite om de zaag goed in te klemmen. Ook valt mij op dat de CJ110MVA vrij veel vibratie en lawaai produceert.

Al met al een redelijke machine voor een redelijke prijs voor de tijd dat hij nog verkocht wordt.

frank884 29-06-2008 Product maand in bezit

Een geweldige machine
(we hadden voorheen zo'n goedkope chineese decoupeerzaag, maar daarmee was het onmogelijk om nog recht te zagen, )
deze hitachi zaagt de platen mooi recht heeft een led lampje voor op de zaag, een handig wisselsyteem voor het zaagblad
(zonder inbussleutel)
en ziet er ook nog eens mooi uit met die flitsende kleuren.