Hapro Carver 6.5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hapro Carver 6.5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

odi 15-10-2017

Mooi en goed dakkoffer.

Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Op vakantie geweest en de eerste keer met een dakkoffer op deze auto. Dakkoffer propvol, op de heenweg (ca. 800 km) behoorlijk wat regen gehad en geen druppel binnen!
Ik heb wel niet harder gereden dan 130. Geen hinderlijke geluiden, ook qua gebruiksgemak een topper! Daarbij ziet hij er in brilliant black gelikt uit!

Rob 01-09-2017

Fijne en handige dakkoffer

Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Mooie dakkoffer. Handig te openen aan twee kanten. Erg handig te monteren. Weinig geluid door verzonken deel waar dragers in vallen. Bij veel regen niet helemaal waterdicht maar geen groot probleem bij ski spul. Of plastic zak voorin doen. Sluiting op 3 punten. Spanbanden in box.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Weinig geluid
  • Geen lak, dus niet zo kwetsbaar
  • Nederlands bedrijf/aftersales

Minpunten

• Bij hevige regen iets doorslag

Sjaak Signo 07-07-2010
Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Heb enkele dagen geleden deze dakkoffer gekocht bij een dealer. Mooie handige koffer, doordat deze aan beide zijden te openen is.
Goed opletten met sluiten, de bovenste schaal kan zó over de onderste schaal vallen dat de sluiting niet in de bovenste schaal grijpt, waardoor deze niet wordt afgesloten.

Masterfit is een prachtig systeem! Koffer ruist amper. Dakdragers van Hapro (Signo 122 cm) ruisen ook amper, zelfs zonder de rubber strips die ik nog moet aanbrengen aan de onderzijde van de draagstangen.

Drager en koffer zitten op een Peugeot 307 SW van 2004, kan prima!

Benzineverbruik (met lege koffer op het dak) stijgt met ca 1 liter per 100 km.

Dakkoffer kan in de winter ook gebruikt worden voor b.v. het (muisvrij) opbergen van tuinkussens en van skies of andere seizoensartikelen...

edwin1976 05-02-2009
Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Een paar weken in bezit en echt een superding.

Speciaal gekozen omdat hij aan 2 kanten open kan.

Bevetigen is heel makkelijk !!

Zit op een audi a4 avant en rijd en staat super.

ossie99 11-08-2008
Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Zijn met deze koffer op het dak 3 weken door frankrijk getrokken. Totaal geen last gehad van extra windgeruis. Koffer is goed te bevestigen en kan veel bagage bergen.

Peter34Peter 16-05-2008
Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Prima dakkoffer met veel bergruimte, 2 weken geleden gekocht en nu zo'n 400 km mee gereden. Makkelijk te monteren, bagage met twee spanbanden voor en achterin de koffer vast te zetten. Ik heb zelf een extra elastische band tussen de meegeleverde banden geplaatst om de bagage in het midden van de koffer beter vast te klemmen. Je merkt tijdens het rijden niet dat de koffer op het dak zit, windgeruis is niet te horen (in ieder geval komt het niet boven het motorgeluid van mijn VW Passat TDI uit). Ik heb de koffer met Thule 755 dakdragers op mijn dakrails gemonteerd. Open en dichtmaken van de koffer is even oefenen, dit is makkelijker als de koffer vastzit op de dakrails dan als hij los ligt.

Jan van Kemenade 05-03-2008
Geschreven voor: Hapro Carver 6.5

Wij hebben deze dakkoffer aangeschaft eind januari 2008 voor onze wintersportvakantie. Wij zijn er uitermate tevreden over. Als je de koffer van binnen uit goed aandrukt tegen de dakdragers (Thule) en dan vergrendeld zit hij stevig vast. De meegeleverde bevestigingsbeugels zien er ook zeer solide uit.
In de praktijk gebruikten wij alleen de opening aan de rechterkant. De mogelijkheid om de koffer zowel links als rechts te openen is wel heel erg makkelijk bij het monteren van de koffer, je kunt hem dan aan beide kanten stevig aandrukken op de dakdragers. De koffer kan ver genoeg open om bagage in te laden.
Wij hebben alleen een lichte fluittoon gehoord zo rond de 70 km/uur, maar niet echt hinderlijk en dit kan net zo goed aan de dakdragers gelegen hebben. Daar beneden of daarboven hebben wij geen last gehad van hinderlijke bijgeluiden. Kortom, een prima aankoop!